Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Syns den var skummel, jeg. Nasty stemning og situasjon de havner i.

5964703[/snapback]

 

Det er ett eller annet med stemningen i Alien filmene(de gamle). Sjøl om det er mye meir action i Aliens, så er den absolutt tilstede. Og som du sier, eg vil absolutt klassifisere situasjonen dems nasty :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slipp Jimmy Fri:

 

Handling:

Fire trøtte typer, tre gangstere, fem veggiser og en million grunner til å slippe fri én narkoman elefant

 

Roy Arnie (Jan Sælid) har en drøm. En dag skal han drive sitt eget sirkus og erobre verden. Nøkkelen til Roy Arnies drøm er Jimmy, et grisehekta narkovrak av en sirkuselefant som skjuler en farlig verdifull hemmelighet. Alt Roy Arnie trenger å gjøre er å slippe Jimmy fri og drømmen vil bli virkelig. Men så går elefanten berserk og rømmer opp på vidda. Roy Arnie og de trøtte typene halser etter, men de er ikke alene. Rabiate dyrevernere (Kristopher Schau m.fl), morderiske samegangstere (Mikkel Gaup) og et forfylla jaktlag (Are og Odin m.fl) kaster seg inn i den storslåtte elefantjakten i praktfullt fjellandskap. Der har imidlertid den abstinenslidende Jimmy fått selskap av en usedvanlig heltemodig elg..

 

 

Min Meining:

Narkoman elefant, trøndere på jakt, same mafia, trøtte typer og sinnsyke dyrevernere.Ta det og bland det sammen og vips så så har du ein flott film.

Litt tam begynnelse men den kom seg etter hvert.

7,5/10

Lenke til kommentar

The Final Cut

 

Alan Hackman (Robin Williams) har sett alt, fra menneskers lykkeligste øyeblikk til mord, incest og voldtekt. Det berører han ikke. Profesjonelt og uten lidenskap redigerer han Zoe-chippens data med livslange minner fra avdøde personer ned til fine 2 timers visuelle nekrologer.

 

Hackman er etterspurt. Alltid omhyggelig og aldri dømmende. Han er en kunstner som kan få det mest ubehaglige mennesket til å fremstå som en hjertevarm og god person. Nettopp derfor henvender enken til en avdød forretningsmann seg til han.

 

Avdødes minner er de verste han noensinne har sett. Men denne gangen er det ting som peker direkte tilbake mot Hackmans egen ondskap – den følelseskalle distansen – er plutselig sprengt i filler…

 

Min Mening

Filmen er veldig bra, med tanke på at jeg kjøpte hele filmen for 29,-.

Filmen er litt treg i starten, men det blir bedre utover.

 

7/10

Lenke til kommentar

V for vendetta

 

Kom nettopp hjem fra kinoen etter å ha sett denne filmen. En utrolig sterk film med en solid historie, bra replikker samt bra skuespill. Jeg orker ikke å gå innpå historien ettersom det finnes utallige sider på nettet som forteller kort og godt hva filmen går ut på. Mange av kompisene mine anbefalte denne filmen, og de hadde helt rett. Nå anbefaler jeg denne til DEG også!

 

En av de beste filmene jeg har sett på lenge. Ga den forresten 10 av 10 på IMDB.

 

-Tommy

Lenke til kommentar
V for vendetta

 

Kom nettopp hjem fra kinoen etter å ha sett denne filmen. En utrolig sterk film med en solid historie, bra replikker samt bra skuespill. Jeg orker ikke å gå innpå historien ettersom det finnes utallige sider på nettet som forteller kort og godt hva filmen går ut på. Mange av kompisene mine anbefalte denne filmen, og de hadde helt rett. Nå anbefaler jeg denne til DEG også!

 

En av de beste filmene jeg har sett på lenge. Ga den forresten 10 av 10 på IMDB.

 

-Tommy

5969443[/snapback]

Den stiger enormt på listene, fra 250 til 192 på noen uker. Liten tvil om at den blir en fast deltaker.

Lenke til kommentar

Lord of War

 

Nicholas_Cage_i_Lord_91782o.jpg

 

Den russiskfødte amerikaneren Yuri Orlov (Nicholas Cage) er våpensmugler. Han er en nedrig mann som leker med andre menneskers liv og død for å gjøre seg selv rik.

 

Han kjøper billige våpen og stridsvogner fra de tidligere Sovjetstatene og selger dem dyrt til terroristgrupper og regjeringer i krigsherjede områder i Afrika og Midtøsten. Han har tatt i bruk alle tenkelige knep for å komme seg til topps, men så møter han, helt uventet, sin verste fiende; samvittigheten.

 

Hawke (Ethan Hawke), Interpol-agenten som har i oppdrag å avsløre den internasjonale våpensmugleren

starter jakten på Yuri, som på sin side finner ut at det ikke er lett å legge bak seg et liv med damer, våpen og rikdom når ikke en gang dine verste fiender vil du skal slutte.

 

Yuri er en slags antihelt, blottet for moral og med nådeløs opptreden. Samtidig elsker han familien sin og er veldig beskyttende overfor sin yngre bror, Vitale. Vitale er en vill og gal partytype som innerst inne drømmer om å kunne gi opp sin kriminelle løpebane, men kjærligheten til vakre kvinner og våpen tar overhånd.

 

Bridget Moynahan (I, Robot) er Yuris uvitende kone, mens Jared Leto (Alexander den Store) spiller Vitale, Yuris lillebror. Han dyrker Yuri som sin største helt, og står alltid parat til å gjøre alt han ber om.

 

Min mening

 

Akkurat den type film jeg liker, god action og helt grei historie som jeg har ingenting å si noe på.

Anbefales :thumbup:

 

9/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Night Watch

 

Jeg pleier å ha instinkt for hva som er drittfilmer og hva som er bra. Det var iallfall det jeg trodde før jeg så Night Watch. Jeg hadde avskrevet filmen som elendig, og selv om coveret hevdet at Tarantino elsket filmen, så elsker han stort sett alle filmer. Jeg ble virkelig overrasket av denne russiske thrilleren og måtte spise mine egne ord. 8/10

Lenke til kommentar

Falling Down - Michael Douglas går til angrep på hverdagens små og store problemer - som forøvrig er skildret på en slik måte at de fleste kan kjenne seg igjen. Jeg digger filmer som går til angrep på samfunnet, og hvor hovedpersonen på en eller annen måte er litt misforstått og en smule gal. Filmen klarte ikke helt å vekke de samme følelsene som andre lignende filmer (jfr. Taxi Driver, Fight Club) gjorde. Uansett en sterk, morsom og ikke minst severdig film. 7/10

Lenke til kommentar

Green Street

Matt Bruckner blir kastet ut av Harvard to måneder før eksamen, og flytter til søsteren i England. Blir tatt med på fotballkamp med svigerbrorens venner og ender opp i slosskamp mellom to rivaliserende "firms".

 

Filmen fortsetter å skildre Matts forhold til fotball og hooliganisme uten å ta et stanpunkt for eller mot fotballvold, dette er det stort sett bare de individuelle karakterene som gjør. Elijah Wood spiller godt, men imponerer ikke. Det gjør derimot resten av skuespillerne. Hvor sosialrelistisk filmen klarer å være, har jeg ingen forutsetninger for å svare på, men hvis den ikke lykkes fullstendig, gjør ihvertfall et bra forsøk. Filmen hadde egentlig aldri et dødpunkt, og den spiser "Football Factory" til frokost, anbefaler filmen til alle som liker actionfilmer som ikke gjør bruk av eksploderende biler, wire-stunts og denslags.

 

8,5/10

Lenke til kommentar
Jeg så Diarios de motocicleta (motorsykkeldagbøkene) i går, og den var fantastisk! Den gir virkelig preg av Walter Salles' bakgrunn som dokumentarist med helt vanlige folk som blir brukt i små roller her og der. Det er en gripende film som viser hvordan unge Che Guevara ser all fattigdommen og urettferdigheten blandt folket i Sør-Amerika og hvordan dette påvirker ham. Jeg vil spesielt trekker frem sluttscenen. Uten å avsløre noe kan jeg med sikkerhet at den gikk inn i boka som en av de bedre, med en musikk vakrere enn det meste jeg har hørt av filmmusikk.. Se den!

2921788[/snapback]

 

Så filmen nå. Et mektig epos!

Jeg gir filmen 10 av 10 mulige.

Denne må sees av filmintresserte :D

Lenke til kommentar

Transporter 2 (2005)

Frank Martin er tilbake som sjåføren med dødsforakt, denne gangen som sjåfør for en liten guttunge han har blitt noe knyttet til under sin lovlige arbeidstilværelse. Når guttungen kidnappes og Frank er blant de mistenkte, bestemmer han seg for å befri sneipen selv, i et fyrverkeri av en redningsaksjon der man ikke tar smålige hensyn til ting som politi, trafikkregler og fysikkens lover i sin helhet.

 

Filmen er en hjernedød actionfilm fra ende til annen, og greier dette ganske bra takket være gromgutten Jason Statham, som jeg vil påstå ene og alene redder filmen. Kan ikke se for meg noen annen som Frank Martin, håper han ender opp med en stor karriere i filmer med bedre plott en denne. Dette er filmen man liker eller hater, tror ikke det er mulig å forholde seg likegyldig til den. Personlig likte jeg den, mest fordi jeg under hele filmen satt og tenkte "faen for en tøffing jeg kunne vært hvis alle badguys stort sett forsvarer seg med å skrike fremfor å dekke ansikt og kropp. Er også svært høflig å vente på tur å bli slått ned når man sloss tyve mot èn."

 

5/5

Lenke til kommentar
Slipp Jimmy Fri:

 

Handling:

Fire trøtte typer, tre gangstere, fem veggiser og en million grunner til å slippe fri én narkoman elefant

 

Roy Arnie (Jan Sælid) har en drøm. En dag skal han drive sitt eget sirkus og erobre verden. Nøkkelen til Roy Arnies drøm er Jimmy, et grisehekta narkovrak av en sirkuselefant som skjuler en farlig verdifull hemmelighet. Alt Roy Arnie trenger å gjøre er å slippe Jimmy fri og drømmen vil bli virkelig. Men så går elefanten berserk og rømmer opp på vidda. Roy Arnie og de trøtte typene halser etter, men de er ikke alene. Rabiate dyrevernere (Kristopher Schau m.fl), morderiske samegangstere (Mikkel Gaup) og et forfylla jaktlag (Are og Odin m.fl) kaster seg inn i den storslåtte elefantjakten i praktfullt fjellandskap. Der har imidlertid den abstinenslidende Jimmy fått selskap av en usedvanlig heltemodig elg..

 

 

Min Meining:

Narkoman elefant, trøndere på jakt, same mafia, trøtte typer og sinnsyke dyrevernere.Ta det og bland det sammen og vips så så har du ein flott film.

Litt tam begynnelse men den kom seg etter hvert.

7,5/10

5967687[/snapback]

 

Quoter den.

 

Men gir karakter 4/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...