Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Deilig med påskefilmer :D Her er dagens 3 filmer:

 

Born on the Fourth of July

Handler om Ron Kovic som blir lam etter Vietnam-krigen. Filmen følger han på vei tilbake i livet. Veldig god film, på tross av at den til tider blir litt rotete.

8/10.

 

An Officer and a Gentleman

Dramafilm som viser hvor viktig det er å ikke bare tenke på seg selv, og hvor viktig vennskap er. Hovedpersonen spilt av Richard Gere gjør en strålende figur. Noen få dødpunkter i filmen, men allikevel verdt å se.

8/10.

 

The Sixth Sense

Fortsatt like bra! Handler om en barnepsykolog som holder på med kurere den hittil vanskeligste sykdommenen han har vært borti - å se døde mennesker. Glimrende skuespill.

9/10.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Istid 2

 

-Syns det var en veldig bra film ! Nesten like bra som 1'n.. absolutt verdt å se :D

5900865[/snapback]

 

den skulle jeg også skrive, bah :p jaja sykt morsom film.

 

siden du skrev den, kan jeg da skrive "lange flate ballær".. denne er helt sjef med riktig type humor.. kan fort bli langt mellom høydepunktene hvis du er fra oslo vest.

Lenke til kommentar
Istid 2

 

-Syns det var en veldig bra film ! Nesten like bra som 1'n.. absolutt verdt å se :D

5900865[/snapback]

 

den skulle jeg også skrive, bah :p jaja sykt morsom film.

 

siden du skrev den, kan jeg da skrive "lange flate ballær".. denne er helt sjef med riktig type humor.. kan fort bli langt mellom høydepunktene hvis du er fra oslo vest.

5901632[/snapback]

 

heh, har utrolig lyst å se lange flate ballær, jeg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Sin City

 

Prøvde meg på denne for andre gang, etter en skuffende første visning. Ting klarnet og filmen ble en tanke bedre etter å ha sett den to ganger, men jeg mener fortsatt den er vanvittig oppskrytt og er bare litt over middels god. Den fortjener en oppfølger, men den bør ikke være av samme lunkne kvalitet. 7/10

 

 

Domino

 

Tony Scott har rotet regien sin mer og mer til. Siden den perfekte True Romance, har det egentlig bare dalt for Scott. I hans bidrag til The Hire-serien tok han helt av med psykedelisk regi (til Hollywood å være), men jeg hadde aldri trodd at han skulle dra det videre til sine helaftens filmer. Både filmen og karakteren Domino er for kul for sitt eget beste, og dette ødelegger for noe som egentlig kunne vært en veldig god opplevelse. 5/10

Lenke til kommentar

When a Stranger Calls:

 

Handling:

I et avsidesliggende hus forbereder skoleeleven Jill Johnson seg på en rutinemessig kveld som barnevakt. Med barna i søvn og et vakkert hjem å utforske, låser hun døra og setter på alarmen. Men når en serie uhyggelige telefonoppringninger fra en fremmed insisterer på at hun må se til barna, begynner Jill å få panikk. Frykt blir til iskald redsel når hun får telefonsamtalene sporet og oppdager at de kommer inne fra huset hun befinner seg i. Jill må samle alt hun har av mot og indre styrke hvis hun skal kunne slå tilbake og komme levende ut fra huset.

 

 

Min meining:

Ein film som etter min meining var altfor Klisjé fylt og til tider noe kjedelig.

3/10

 

 

Into the Blue:

 

Handling:

De hete actionstjernene Paul Walker og Jessica Alba får lerretet ti å gløde som to sexy, unge dykkere som drømmer om å finne skjulte skatter. Når de tar med noen venner (Scott Caan og Adhley Scott) på et ekstremt vannsporteventyr i et farvann fullt av hai, venter de så avgjort ikke å finne et sjørøverskip so har rykte for å inneholde millioner av dollar i gull. Men det utrolige hellet blir kortvarig, for en hensynsløs gjeng av livsfarlige kriminelle får høre hva de har oppdaget. Deres livs oppdagelse kan koste skattejegerne liver i denne spennende, nye thrilleren fra regissøren bak ”Blue Crush”.

 

Min meining:

To timer med flott underholdning

8/10

Endret av mafiaman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Four Brohters

 

John Singleton er en slags Spike Lee-light, synes jeg. Han er en slags kommers-regissør med en svingende attitude. Jeg digger stilen hans. Four Brothers er en produksjon etter mitt hjerte. Stilfull hevnfilm med dyktige skuespillere og mye improvisasjon. Den har fått lunken mottakelse av kritikere og publikum, men jeg synes den er en aldri så liten perle blant de stort sett elendige nyheten man finner i hyllene i dag. En film definitivt verdt å se. 8/10

Lenke til kommentar

Istid 2

 

Grei underholdning som absolutt bør sees på norsk, da Dagfinn Lyngbø er i en klasse for seg når det gjelder å gi stemme til det sjarmerende dovendyret. Alt for platt historie i forhold til eneren, men den har sine glansøyeblikk. Ekornet har fått en større rolle i denne filmen, noe som har sine hysterisk morsomme øyeblikk.

Filmen kan takke den veldig gode 1'eren for at den gjør det så bra.

6/10

 

 

The Matador

 

Pierce Brosnan som alkoholisert leiemorder som begynner å få sammenbrudd. Denne filmen er et friskt pust, produsert av temmelig ukjente selskaper (ene er Brosnan sitt eget). Den er underholdende, virker inspirert av "En fisk med navn Wanda" humoren. Pierce Brosnan fyller rollen bra og det ser ut som han virkelig trives med å gjøre en rolle som er milevis unna James Bond rollen. Anbefales, får en sterk 7'er.

7/10

 

 

Four Brothers

 

Fire brødre setter ut for å hevne drapet på en eldre kvinne. Grei underholdning med endel veldig bra scener. En film man kan kose seg med sammen med popcorn, kompiser og en kald øl. Men ikke noe mer enn det, blir ikke en ny "The Boondock Saints".

5/10

 

 

Serenity

 

Filmen fortsetter der serien "Firefly" slapp. Undertegnede så filmen før serien og ble positivt overasket. Litt vel mye Hollywood slutt på filmen, men den er morsom og underholdende. Serien er noe av det beste innen sci-fi, selv om den kun overlevde en halv sesong. Filmen var en grei avslutning på det hele. Du trenger ikke se serien for å se denne filmen. Anbefales om man er i stemning for litt artig sci-fi action

7/10

 

 

Bambi 2

 

Tok ungene med på denne og regnet med å få 1 1/2 times søvn. Husker ikke stort fra den første, denne var grei nok, klarte nå ikke å sovne. Men ikke noe å kaste bort tiden på om man ikke har tenkt å se den med en jente som lar seg sjarmere eller har unger

4/10

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Rush Hour 2

Artig actionkomedie med Jackie Chan og Chris Tucker i hovedrollene.

8/10.

 

Scarface

En av de bedre mafiafilmene jeg har sett. Geniale kommentarer :)

9/10.

 

Face/Off

Påskeunderholdning med Travolta og Cage. Litt i overkant mye skyting i perioder, men ellers bra.

8/10.

 

EDIT:

Lange Flate Ballær

Siden jeg selv er fra Fredrikstad, hadde jeg håpet på en komedie jeg sent ville glemme. Greit nok, det var flere morsomme replikker og sånt, men skuespillerne er rett og slett for dårlige til at denne filmen skal slå ordentlig i gjennom. Gjennomsnitlig film, som får et lite pluss pga dialekta i filmen :)

6/10.

Endret av L@sse
Lenke til kommentar

House of the Dead (Uwe Boll)

Altså. Jeg visste at det var ille, men skytescenen utenfor huset er det verste jeg har sett i mitt liv. Klipp fra spillet som ikke kunne passet mindre, den samme "kule" dollybevegelsen rundt hver av "heltene" våre og grovt misbruk av granater gjorde den scenen til den desidert verste noensinne.

 

Ok, nest verst. Dialogscenen mellom gravediggers i Plan 9 er litt mer smertefull.

Lenke til kommentar
House of the Dead (Uwe Boll)

Altså. Jeg visste at det var ille, men skytescenen utenfor huset er det verste jeg har sett i mitt liv. Klipp fra spillet som ikke kunne passet mindre, den samme "kule" dollybevegelsen rundt hver av "heltene" våre og grovt misbruk av granater gjorde den scenen til den desidert verste noensinne.

 

Ok, nest verst. Dialogscenen mellom gravediggers i Plan 9 er litt mer smertefull.

5921400[/snapback]

 

Hehe, forferdelige greier. Eg likte dog kommentaren til han eine i begynnelsen av filmen. Når kapteinen sa han heite Kirk:^^

Lenke til kommentar

Final Destination 3

Imdb link

 

poster1_full.jpg

 

Kort om filmen

Dette er film nummer 3 i rekken, der døden har lagt opp sjebnen til uvitende ungdom. Denne gangen er det Mary som får innsikt i dødens onde plan. Hun finner fort ut at hun må gjøre noe for å stoppe døden...

 

Hva jeg syntes om filmen

De som har sett de to første, bør se denne. Synes den utspiller seg ganske bra til å være en 3. film. Handlingen er spennende og mange ganger føler man smerten til de som "dør". Er kanskje hakket bak 1'ern og 2'ern, men definitivt på samme nivå.

 

Terningkast 4

Endret av krizkriz
Lenke til kommentar
House of the Dead (Uwe Boll)

Altså. Jeg visste at det var ille, men skytescenen utenfor huset er det verste jeg har sett i mitt liv. Klipp fra spillet som ikke kunne passet mindre, den samme "kule" dollybevegelsen rundt hver av "heltene" våre og grovt misbruk av granater gjorde den scenen til den desidert verste noensinne.

 

Ok, nest verst. Dialogscenen mellom gravediggers i Plan 9 er litt mer smertefull.

5921400[/snapback]

 

Jeg må skaffe meg denne filmen, for å finne ut om den virkelig er så dårlig som alle sier. Er det en "så dårlig at du ler"-film, eller er den rett å slett bare dårlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...