Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Indiana Jones and the Temple of Doom

 

Positive sider:

Indiana Jones (Harrison Ford) er unektelig barsk

 

Negative sider:

Short Round - tidenes nest-mest irriterende rollefigur. Denne gutten gjør ikke annet enn å skrike og skape problemer. Han ser en farlig bro, hopper opp og ned på den mens han skriker "STRONG BRIDGE", og selvfølgelig, når han detter fordi broen ikke er sterk, skriker han enda mer om at Indy må redde ham.

Willie - tidenes mest irriterende rollefigur. Malplasserte og ekstremt lite vittige kommentarer, dobbelt så mye skriking som Short Round og klarer å rote seg opp i mer problemer enn Kim Bauer.

 

Denne filmen hadde vart i en halvtime hvis Indy ikke hadde måttet slepe disse to forbanna irriterende menneskene etter seg.

Harrison Ford får 9/10, Short Round og Willie får 0/10, og jeg ønsker begge rollefigurene klamydia.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Klamydia er deilig å få, men ikke noe å spare på.

 

 

Jeg så Dr. Strangelove for noen dager siden. Fantastisk film. Skammer meg over å ikke ha sett den før. Alle scenene som skulle illustrere at de fløy over Sovjet trakk litt ut i lengden, dessuten bevegde pappmodellen seg sidelengs i forhold til kulissene.

 

MEIN FÜHRER, I CAN WALK!

Lenke til kommentar

V for Vendetta

 

Svært bra film og som filmbasen på dagbladet.no skriv:

 

"I et framtidig totalitært England finnes det én mann som kan antenne en revolusjon og tvinge diktaturet i kne: V. Sammen med unge Evey oppildner han en kuet befolkning til å stå opp mot makten. Men møtet mellom de to innebærer mer enn politisk opprør. Han kommer ut av skyggene, i en virvel av grasiøs knivteknikk, med en blek maske stivnet i et smil. Personen V blir navngjeten i et England som tråkkes under diktatoren Sutlers jernhæl. Landet med lange demokratiske tradisjoner har latt seg styrte ut i et Store Bror-samfunn etter at Sutler kom til makten med løfter om å gjøre England stabilt i en verden av krig og konflikter. Folket ble forført; Sutlers talegaver hadde sendt ham til regjeringstoppen. Nå er folket undertrykt. Åpen kritikk kan føre til forfølgelse og kanskje døden. Så begynner landet sakte å tine. Maskerte V gir håp om endring. Med sin mystiske framtoning, finslepne formuleringer og prinsippfaste politikk er V motvekten folket behøver for å vippe Sutler ut av balanse. V bærer en maske av Guy Fawkes, katolikken som ledet den såkalte Kruttsammensvergelsen 5. november 1605. Planen var å sprenge nasjonalforsamlingen under åpningen, da regjering og konge var til stede. V har lignende planer. Han får en alliert i unge og modige Evey når han presser henne til å lære seg selv å kjenne. Det er ingen vei tilbake..."

 

Filmen har klare plotiske undertonar, som er aktuelle i dag.

Ein fryd å sjå!

10/10

Endret av Brighto
Lenke til kommentar

Fun With Dick and Jane

 

 

Det perfekte, lovlydige paret, Dick and Jane blir tvunget over i de kriminelles baner for å betale regningene og for å unngå at sønnen deres må dusje i naboens sprinklerannlegg.

 

Jim Carrey er tilbake i kjent stil og gjør som vanlig en god jobb. Litt overspilling her og der, men så er det jo Jim Carrey det er snakk om. Samspillet med vakre Tea Leoni er ganske bra. Filmen har noen hysterisk bra episoder som gjør det vanskelig å holde popcornet i kjeften. Filmen begynner så som så, men blir bedre og bedre. Alec Baldwin gjør en bra rolle som den kyniske forretningsmannen som paret skal hevne seg på. Han har hatt godt av image skiftet sitt de siste årene.

Grei film å se sammen med damen og et par pils. Dean Parisot gjør en grei nok jobb med denne filmen, dog er endel scener litt vel påtatt. Langtfra Jim Carrey sin beste film, men du ler nå godt flere ganger i løpet av filmen.

7 - God

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
*snip*

6023906[/snapback]

Syns remaken manglet troverdighet, hadde store problemer med å tro at Carrey og Leoni faktisk kunne bodd i samme hus sammen. Filmen klarte ikke vise en familie med problemer, bare enkeltpersoner i vanskelige situasjoner som blir vridd for å gjøre dem latterlige. Filmen var en helt grei komedie, spesielt for Carrey-fans, men jeg syns orginalen klarte alt så mye bedre. Det er ikke uten grunn at den også har bedre score på IMDb. Finnes i svært mange billighauger der ute, så vil anbefale å betale halv pris for orginalen fremfor full pris for remaken. :)

Lenke til kommentar

Med klar beskjed fra Deathie om å se film, har jeg nettopp sett Gladiator. Det var jo en fin film, det :)

Handler om Maximus, for øvrig glimrende tolket av Russel Crowe, som blir gjort til slave av en gammel kjenning. Han sliter seg gjennom uttallige slosskamper, for å bli en gladiator. Alt dette for å revansjere drapet på hans familie.

9/10.

Lenke til kommentar

Indiana Jones and the Last Crusade

Min klare favoritt av de tre, denne hadde ingen irriterende biroller eller fæle replikker, og var mye nærmere originalen enn misfosteret som kom mellom dem. River Phoenix var en artig overraskelse. Jeg kan vel ikke si at dette er den beste, da originalen var teknisk sett bedre, men grunnet parodier og lignende på TV og i andre filmer visste jeg når det meste som man husker med originalen skulle skje. Det er litt synd, jeg kan tenke meg at folk flest ble nok så overrasket av slutten, men jeg hadde dessverre fått den ødelagt av en South Park-episode

9/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

The Man

 

Jeg trodde dette var en helt grei odd couple-film i samme stil som Nothing to Lose, men denne var virkelig dårlig. Den var for dum til å være morsom og for kul til å være... kul. 3/10

Lenke til kommentar

Transamerica

 

Felicity Huffman også kjent fra "Frustrerte fruer" spiller en mann som vil bli kvinne. Rett før hun skal ta den siste operasjonen som hun har ventet på i en evighet, får hun en uventet telefon hvor hun får høre at hun har en sønn. Dette skaper naturlig nok komplikasjoner. The rest is in the movie.

 

Huffman gjør en veldig god figur, selv om den vanlige stemmen hennes skinner litt igjennom til tider (kan hende det var meningen for alt jeg vet, la i alle fall merke til det). En god film som viser at livet ikke alltid er en dans på roser.

 

8/10

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Deathie, I'm keeping it going ;)

 

The Pianist

Handler om jøden/pianisten Szpilman, og livet hans som slave under 2. verdenskrig. At den er nominert til 7 Oscar og 7 BAFTA sier sitt :D

10/10.

 

The Bourne Supremacy

Litt komplisert å få med seg alle poenga i starten, da jeg så filmen uten tekst. Men det gikk greit å komme inn i det. Mye god action, bra skuespill og perfekt lengde på den type film (108 min), gjør at den får en fortjent 8/10.

 

Også en ting til: Er det bare meg, eller ligner enkelte trekk i Matt Damon på vår egen moderator Dotten? :hmm:

Lenke til kommentar

Ikke fått med meg "The Pianist" enda (noe jeg er svært flau over), anbefaler deg også "The Bourne Identity", den første filmen i en forløpig triologi (3eren ikke kommet enda). Hva agent-filmer anngår, har ovveraskende nok Matt Damon vært den jeg syns kommer nærmest det en agent skal være, hakket under fyren til venstre :)

Lenke til kommentar

I helga har det blitt endel filmtitting på meg. Bestilte meg 2 stk serier fra Australia. Var ikke å få tak i noen annen vei. Har sett begge før, men følte de måtte inn i DVD samlingen min

 

Først ut var:

 

Vietnam

http://www.imdb.com/title/tt0140770/

 

Denne filmen handler hovedsaklig om en Australiensk familie, å hvordan den forandrer seg under Vietnam krigen. Man opplever også hvordan folks mening forandrer seg iløpet av krigen. For å si det kort, sønnen blir sendt til Vietnam, å etter en endt tjeneste (2år) verver han seg for en ny tur (2år til) Datteren derimot er mot hele krigen å protesterer hjemme.

 

Filmen er litt lang (437min) så det kan være en ide å dele den litt opp. Den var egentlig en miniserie, så det bør ikke være noe problem. :)

 

En kjempe bra film som faller veldig godt i smak hos meg. Eneste minuset er bilde å lydkvalitet. Den var ikke høyere enn på en VHS kassett...

 

Neste film var:

 

Anzacs

http://www.imdb.com/title/tt0088479/

 

Også en Australiensk film som handler om de sin innsats under første verdenskrig. Vil si denne filmen er noe av det bedre av krigsfilmer jeg har sett. En veldig lang film, men som aldri blir kjedelig i mine øyne. Følger en gjeng frivillige gjennom hele krigens gang. Er blandt annet ett kjent fjes med ( Paul Hogan) Anbefales til alle krigsfilm tilhengere. Denne filmen bør også deles opp da den er lang (500min)

 

Minuset på denne er som på den første. Dårlig bilde, å dårlig lyd. Men kanskje ikke annet enn å forvente av en gammel tv serie.

Lenke til kommentar
lengde på den type film (108 min), gjør at den får en fortjent 8/10.

 

Også en ting til: Er det bare meg, eller ligner enkelte trekk i Matt Damon på vår egen moderator Dotten?  :hmm:

6035034[/snapback]

 

 

Why you little :realmad:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5403221

 

:mrgreen:

 

Ondskapen er tilstede overalt i denne tråden.

 

 

The Pianist er for ordens skyld en helt genial film. Uber alles.

Lenke til kommentar
The Bourne Supremacy

Litt komplisert å få med seg alle poenga i starten, da jeg så filmen uten tekst. Men det gikk greit å komme inn i det. Mye god action, bra skuespill og perfekt lengde på den type film (108 min), gjør at den får en fortjent 8/10.

6035034[/snapback]

 

Siden når ble det vanlig å la lengden på en film bli sammenlignet med "ideallengden" for en hel sjanger, og så å la dette stå som et av kriteriene for en god karakter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...