Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Istid.

 

Denne filmen er hovdegrunnen til at oppfølgeren ikke er mer enn litt over middels, men også hovedgrunnen til at oppfølgeren gjør det såpass bra. Den har en langt bedre og mer emosjonell historie, den har mer gullkorn av sjarmøren Cid, som gjorde alle oss vimsekopper ute i verden langt mer tiltrekkende for det motsatte kjønn. Den er hysterisk morsom, men har i tillegg endel emosjonelle og triste øyeblikk, som toeren ikke har funnet det for godt å ta med i historien. Slutten er vel egentlig lite overraskende, i tillegg til at Scratch gjerne kunne vært mer med. Den bør absolutt sees på norsk da Dagfinn Lyngbø er i en klasse for seg. Istid vil for alltid gå ned i historien som en av klassikerene innen animert film.

9/10

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Jacket

...Med Adrien Brody (Pianisten, King Kong, The Village) og Keira Knightley (King Arthur, Pirates of the Caribbean) i hovedrollene. Dette er en dyp film. Den handler om Jack Starks som blir dømt for å ha drept en politimann, og blir satt på sinnsykehus. Han husker ingenting og kan ikke forklare situasjonen etter at han blir skutt i hodet for andre gang. Her går historien fram og tilbake, og det er mye man må følge med på. Fantastisk bra skuespill. Og hele historien utarter seg til en spennende slutt. Dette er en flott gjennomført film.

 

Lignende filmer: "Eternal Sunshine of the Spotless Mind" og "The Butterfly Effect".

 

8/10

Lenke til kommentar

"Green Street Hooligans".

Kjempebra film om en journaliststudent som blir kastet ut av Harvard og reiser til London for å besøke søsteren sin.

Her treffer han broren til søsterens ektemann, som er en hooligan, og heier på West Ham.

Sammen går de to på fotballkamp og etter kampen blir det naturligvis trøbbel.

 

Filmen tar for seg hooligans miljøet i England, og de forskjellige "firm'sene".

 

Jeg gir filmen 9/10.

 

Lignende filmer:The Football Factory.

Endret av 3lw00d
Lenke til kommentar

Wallace & Gromit og varulvkaninens forbannelse:

 

Handling:

Det er tiden for den årlige kåringen av årets største grønnsaker i nabolaget til Wallace og Gromit, og alle med grønne fingre er i fyr og flamme. Våre venner har nylig slått seg opp i skadedyrsbransjen med firmaet "Anti-pesto", som spesialiserer seg på å holde kaniner unna folks hager. Alt er såre vel før tevlingen...

 

Men så dukker et enormt, forferdelig beist opp og begynner å terrorisere nabolaget på nattestid! Det er særlig de bugnende kjøkkenhagene som får unngjelde, og konkurransen står i fare for å bli ødelagt.

 

Konkurransens vertinne, Lady Tottington, ansetter Anti-Pesto for å få bukt med udyret og redde tevlingen. Men de får konkurranse av Lady Tottingtons beiler, Victor Quartermaine, som gjerne vil skyte monsteret og få all æren selv-og ladyens gunst attpå. Quartermaine er villig til å ta alle midler i bruk for å oppnå sine mål, og setter både ladyen, Wallace og Gromit i fare...

 

 

Min meining:

Ein veldig god film med flotte animasjoner og ein veldig god historie.

Kjedet meg ikkje eit sekund.

Anbefales!

10/10!

Lenke til kommentar

The Fly - Jeg liker 80-tallet, jeg liker spenningsfilmer og jeg elsker Cronenberg. The Fly inneholder alle disse ingrediensene, og er i mine øyne et lite skrekk-epos av Cronenbergske dimensjoner. Én av de tingene man kjenner igjen i en Cronenberg-film, er de unike spesialeffektene. Disse er til stede i The Fly, og er med på å understreke filmens mer mørke side, samtidig som de både imponerer og frastøter - selv i dag. Jeg liker faktisk gammeldagse effekter bedre enn CGI, når sant skal sies. Howard Shore står for musikken. Slutten er som E.T. - bare for voksne. 8/10

Lenke til kommentar

The Weather Man

Værmannen David Spritz gjør alt han kan for at livet hans skal fungere. Han er sepparert, har ei overvektig datter som mangler interesse for alt mulig, og en sønn som har en heller tvilsom rådgiver. David sliter med å få endene til å møtes. Livet som værmann er ikke like enkelt hver gang når det er folk som liker å kaste ting på han... Så får han mulighet til å få jobb hos "Hello America", som er et morgenshow. Kankje han nå kan få snudd på livet sitt.

 

Innimellom morsom, men det er en dramafilm. Helt grei, men ikke noe spes.

Bra skuespill av Nicolas Cage.

 

7/10

Lenke til kommentar

Aeonflux

 

Fremtids sci-fi film om en kvinnelig leiemorder. Virker som om man prøver å blande det meste fra andre filmer i lignende sjanger. Men så har man glemt humor og originalitet. Og alvorlig talt, hva i all verden tenkte de på når de kledde opp soldatene i denne filmen? Ofte på grensen til latterlighet og det som redder denne filmen fra å havne på hall of crap listen min er Marton Csokas som gjør en grei jobb som Trevor Goodchild i tillegg til at man blir litt nysgjerrig på det lille mysteriet i filmen. Er vel en bedre opplevelse for de som fulgte med på tv-serien (animert) i sin tid, noe jeg aldri har.

Edit: Og ja CHarlize Theron er med og man får skimte deler av puppene hennes. Redder filmen fra en 2'er.

3/10

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Final Fantasy VII: Advent Children

 

Tja, har vel ikkje så mye å si om denne filmen.Fantastisk bra laget,med noen sinnsyke kamper som går heilt bananas,men dette blir jaggu slitsomt i lengden også.Eg følte heile filmen var ett reint texas med sverd og kuler i alle retninger. Stilig til å begynne med,men så blir man lei. Det er sikkert heilt toppers for den FF frelste å se Cloud og gjengen boltre seg i turbo-kampene på skjermen,men for meg blei det ingen kjempe opplevelse.Eg hadde ingen store forventninger,bortsett fra det visuelle. Dog skal eg innrømme at det kom en litne klump i halsen mot slutten,og sånnt liker vi:love:

 

Eg anbefaler ihvertfall enhver å ha litt innsikt i karakterene og forhistorien,ellers kan man ende opp å sitte der som eit spm.teikn.

Uten å ha noe forhold til Final Fantasy,så syns eg kansje ikkje at eg skal gi noen karakter egentlig.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Second In Command

 

 

Når man ser denne filmen blir det med et klart hvorfor den norske ambassaden i Damaskus ble brent ned; Van Damme var ikke der for å passe på den.

 

Ja, han er tilbake. Like dårlig som alltid, men så er det jo snakk om Van Damme. Mannen har kulttstatus sammen med de andre i "Crap but watchable" klubben (Stallone, Arnold, Chuck Norris m.m). Det er en guttegreie dette her. Kommer det en film med noen av de i denne klubben så må man bare se den.

 

Van Damme spiller offiser som skal vokte en ambassade nede i uggabuggaland. Selvfølgelig bryter helvete løs før han rekker å høvle over kjæresten sin, som "tilfeldigvis" oppholder seg i samme land. Greit nok at Van Damme er tragisk dårlig, men han løser dette ypperlig ved å omringe seg med skuespillere som er enda værre. For ikke å nevne en mildt sagt elendig regissør (Simon Fellows) som vet å lage rot.

 

Dette er en film man ser med brus og popcorn, dog blir popcorn den beste delen av opplevelsen.

3/10

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Fantastisk bra laget,med noen sinnsyke kamper som går heilt bananas,men dette blir jaggu slitsomt i lengden også.

 

Eg anbefaler ihvertfall enhver å ha litt innsikt i karakterene og forhistorien,ellers kan man ende opp å sitte der som eit spm.teikn.

Uten å ha noe forhold til Final Fantasy,så syns eg kansje ikkje at eg skal gi noen karakter egentlig.

6002233[/snapback]

Funker for meg. :grin:

 

Min Tur...

 

Scary Movie 4

Scary_Movie_4_97850c.jpg

 

Den dårligste av 4 filmer. Humoren er brukt opp, vitsene er brukt opp, det blir rett og slett for mye repitisjon av de foregående filmene. Fikk meg en latter innimellom, men ikke på langt nær like morsom som de foregående filmene og regissørens andre filmer.

 

Må forøvrig legge til at Tom Cruise blir max disset i slutten av filmen da Tom Ryan besøker Oprah i filmen. Episoden blir ekstra krydret, noe som endte opp i endeløs latter fra min side. :)

 

5/10

Endret av Deathie
Lenke til kommentar

Conan: The Barbarian

 

Musikk: 10/10

- Musikken er symfoni, og passer perfekt med historien i filmen. Det blir også brukt mye musikk i filmen, og det finnes knapt en scene som ikke inneholder mye musikk.

Sett: 10/10

- Også settene i denne filmen er fantastiske, og gir filmen en flott stemning. Filmen har noen av de beste settene jeg har sett.

Historie: 8/10

- Historien er bra, men enkel, og ikke det beste med filmen. Historien er ikke basert direkte på bøkene og tegneseriene, men har likhetstrekk. Dette er helt greit fordi originalhistorien ikke egner seg som film. Hva filmen handler om:

 

Filmen handler om Conan, som kun er et barn når han blir vitne til drapet på foreldrene, og alle inbyggerene (untatt barna) i landsbyen han kommer fra. Hvorfor landsbyen blir angrepet blir aldri kjent, for lederen rir nordover, alle barna i landsbyen blir tatt til slaver, og føres sørover med vaniren. Det som preger den traumatiske opplevelsen mest, er et symbol med to slanger som møtes. Dette symbolet er en rød tråd gjennom hele filmen.

 

Etter at Conan har vært slave en stund, blir han gladiator. Conan gjør det bra som gladiator, og som belønning blir han opplært i språk, og lærer å lese. Etterhvert blir han også opplært av krigsmesterene, som lærer han sine hemmeligheter. Conan blir sluppet fri, og leter etter han som ledet angrepet på landsbyen han bodde i.

 

Lederen er halvguden Thulsa Doom, som har en god evne til å lure folk, og overbevise dem om at han ikke har onde hensikter.

 

Første gang Conan forsøker å drepe Thulsa Doom, blir han oppdaget, og korsfestet. Siste gangen han prøver, hogger han hodet av Thulsa Doom.

 

 

Skuespill: 7/10

- Skuespillet er ikke verdens beste, men filmen har lite dialog, så det er ikke det viktigste. I de få dialogene som er, er skuespillet bra.

 

Kjente skuespillere: Arnold Schwarzenegger, James Earl Jones, Max von Sydow.

 

Prod. år: 1982.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Lucky Number Slevin

 

 

 

Er du i humør for litt film noir stil så trenger du ikke lete lenge for en god opplevelse. En temmelig ukjent regissør (Paul McGuigan) og en enda mer ukjent manusforfatter lover ikke alltid godt. Men når man drar med Josh Hartnett, Bruce Willis, Sir Ben Kingsley, Morgan Freeman og Lucy Liu så blir det hele en ganske spennende og artig opplevelse. Spesielt når samtlige holder sin vante standard.

 

Uheldige herr Slevin (Hartnett) roter seg tilsynelatende opp i litt av hvert. Med to gangstersjefer og en profesjonell leiemorder i hælene har han mildt sagt hendene fulle. Filmen starter friskt med endel drap og man sitter og undrer over hva som egentlig foregår. Kjappe, gode replikker, fenomenalt skuespill av Hartnett og Liu, samt at Freeman og Willis gjør som de pleier er med på å gjøre dette til en riktig så artig og spennende opplevelse. Du vil bli lurt i denne filmen.

 

Paul McGuigan gjør en bra jobb med et solid manus. Til tider litt vel påtatt, men alt i alt godt jobbet og slutten er mektig. Kan bli morsomt å se hva han kan utrette i fremtiden.

 

Castingen er nær perfekt, skuespillet er som forventet og man merker knapt at man har spist opp popcornet når man ser denne filmen. Det siste kvarteret hever denne filmen fra middels god til veldig god. Anbefales.

7/10 - God

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...