Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

The Colour Purple:

 

Lang, forholdsvis kjedelig og platt film som handler om en kvinnes liv i et brutalt ekteskap og seperasjon fra sin søster. Greit nok, den hadde noen fine scener, men filmen ville ikke noe sted. Dessuten var musikken gjennomgående irriterende gjennom hele filmen og jeg slet med å tro på alle karakterene.

 

En av Spielbergs svakeste: 5/10.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The Bourne Supremacy

Litt komplisert å få med seg alle poenga i starten, da jeg så filmen uten tekst. Men det gikk greit å komme inn i det. Mye god action, bra skuespill og perfekt lengde på den type film (108 min), gjør at den får en fortjent 8/10.

6035034[/snapback]

 

Siden når ble det vanlig å la lengden på en film bli sammenlignet med "ideallengden" for en hel sjanger, og så å la dette stå som et av kriteriene for en god karakter?

6037041[/snapback]

Det var ikke det som var hovedgrunnen til at jeg ga den 8. Det jeg mener er bare at filmen har klart å unngå lange "transportetapper", hvor det skjer svært lite, og at det da kan ha en tendens til å bli litt kjedelig.

 

EDIT: Litt feil formulering, men dere skjønner sikkert :)

Endret av L@sse
Lenke til kommentar

The Hills Have Eyes

 

 

Historie: En familie legger ut på tur med hensikt å komme seg til solfylte California. På vei mot California kjører de gjennom ødemarka for å nyte landskapet, samt for å fylle bensin på en avliggende bensinstasjon. Fra der av går ting riktig ille. Fyren på bensinstasjonen anbefaler en snarvei gjennom ørkenen, et råd disse godtroende folkene selvsagt tar som god fisk. I ørkenen finnes det nemlig liv....derav tittelen "The Hills Have Eyes".

 

Jeg ser ikke mye på skrekkfilmer, men lar meg overtale om noen blir med å ser den, noe som selvsagt skjedde i dette tilfellet. Orker ikke å skrive så forferdelig mye, så jeg gjør det veldig kort: VELDIG skummel film, gjør det den bør gjøre, men gjør deg kanskje mer kvalm enn skremt (selv om jeg ble skremt utrolig mye allikevel). Lydeffektene forsterker bare alt sammen, da spesielt på kinoer med et skikkelig lydanlegg. Utrolig ekle og sterke scener, bra skuespill også. Verdt å sjekke for fans av sjangeren.

 

Jeg gir filmen 5 av 6.

Lenke til kommentar

A History of Violence

 

Handling:

Tom (Viggo Mortensen) er en helt vanlig familiefar og caféinnehaver i en helt vanlig amerikansk småby. Over natten, og til sin egen forargelse, blir han nasjonalhelt etter at han alene overmanner to hensynsløse ranere. Han vil leve i fred, men får stedet et innpåslitent besøk av en gangster fra Philadelphia. Den fremmede mener å kjenne Tom fra før under navnet Joey, og minner ham om de gode gamle dagene i Philly. For Tom og hans kjernefamilie betyr dette en særdeles utrygg tilværelse som de helst ville vært foruten.

 

 

Min meining:

Dette var rett og slett ein kjedelig film!

2/10

Lenke til kommentar

Indiana Jones-trilogien

 

Huff&helvete, jeg har ikke sett disse filmene før nå. Pappa har begått en generaltabbe ved å ikke la disse inngå i barneoppdragelsespensum fraogmed tidlig alder. Raiders of the Lost Ark var BRA, Temple of Doom var grei(på grunn av IRRITERENDE biroller), og The Last Crusade var BRA. Nazistene fungerer kjempebra som folkefiende #1. Jeg skjønner dog ikke vår kjære venn Lucas helt, når han blander "barnslig" humor med avrevne hoder. Virker som om han ikke greide å bestemme seg mellom 7 og 15-årsgrense.

Lenke til kommentar
Indiana Jones-trilogien

 

Huff&helvete, jeg har ikke sett disse filmene før nå. Pappa har begått en generaltabbe ved å ikke la disse inngå i barneoppdragelsespensum fraogmed tidlig alder. Raiders of the Lost Ark var BRA, Temple of Doom var grei(på grunn av IRRITERENDE biroller), og The Last Crusade var BRA. Nazistene fungerer kjempebra som folkefiende #1. Jeg skjønner dog ikke vår kjære venn Lucas helt, når han blander "barnslig" humor med avrevne hoder. Virker som om han ikke greide å bestemme seg mellom 7 og 15-årsgrense.

6039260[/snapback]

 

husk at i gamle dager gikk barn på ofetlige henrettelser, det var som lørdagstimen..

 

og dette varte opp til 80tallet. etter det måte de lage blodige barne filmer fordi barna fikk absitnenser av for lite vold..

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Annie Hall

 

Da har jeg sett min første Woody Allen. Har tidligere prøvd meg på Manhattan, men innså raskt at jeg burde vente lengre enn 12 år av mitt liv før jeg så noe humor i denne. Annie Hall er uansett en snodig film fra midten av 70-tallet om en snodig liten mann opphengt av New York, død og sarkastiske utsagn ovenfor alle han møter. Ei dame som matcher ham hører også med. Filmen er småmorsom hele tiden, og tørr som en ørken.

 

8/10

 

Alvy Singer: Hey, don't knock masturbation. It's sex with someone I love.

Endret av Nemo}
Lenke til kommentar

Kids in America (2005)

post-31845-1146782196_thumb.jpg

 

Litt om filmen

Den er basert på en sann historie. Ungdommer som ikke blir hørt av rektoren, som er en djevel til å utvise elever for uskikkelig oppførsel. Det vil si dele ut gratis kondomer og holde dem borte fra sexualundervisning. De som har noe de skulle ha sagt om rektoren (Walanda), blir kastet ut.

 

Etterhvert bestemmer en gruppe elever seg for å gjøre noe med dette...

 

Hva jeg syntes

Trodde den skulle bli kjedelig, men en helt grei film. Ble positivt overrasket. Typisk amerikansk men...

 

7/10

Lenke til kommentar

En Kärlekshistoria (1970)

 

Handler veldig kort om en forelskelse mellom to tenåringer i Stockholm sommeren 1970. Veldig god kamerabruk og musikk. Føles veldig fresh ut, filmatisk sett. Jeg sier bare: Se den! 10/10

 

 

Kukushka/Gjøken (2002)

 

Historien er lagt tilbake til nordøst-fronten i '44 mellom finnene/tyskere og russerne i et øde landskap. Vi møter i hovedsak tre personer i filmen. En finsk soldat som er blitt forlatt av finske styrker på 'Urias post' som en straff et ellet annet. En russisk soldat som overlever et flyangrep og en sprengkåt sameenke som ikke har hatt en mann på fire år. Både finnen og russern kommer seg etterhvert til samecampen der bare hu samedama bor. Problemet er at de alle snakker forskjellige språk, og misforståelser er ikke til å unngå. En av de beste forviklingskomediene/svart komediefilmene jeg noen gang har sett. 8/10

Lenke til kommentar

Psycho

Hvordan kan man mislike Hitch? Slutten var enestående, og dusjscenen hadde vært bra hvis man ikke allerede hadde sett den parodiert tusen ganger. Det er kjedelig å se disse filmene alle har sett først nå, da alt det som skjer vet man allerede.

Filmen var dog enestående, og blant de mest spennende av de jeg har sett av mannen.

Steffy's Seal of Approval

Two Steffy-thumbs up

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Den siste filmen jeg så var Lord Of War med Nicholas Cage. i denne filmen følger man våpenhandleren Yuri Orlov som våpenhandler. Han begynner i det små, og beveger seg så opp i det store. Filmen er meget bra, med masse bra skuespillere.

Anbefales for alle!

 

3raz3r

Lenke til kommentar

Kom akkurat hjem fra premieren på MI:III på Sagatun, Hamar. Lite folk, litt god stemning.

 

Filming var tettpakket med action, men de helt, helt store øyeblikkene uteble desverre. Men absolutt bra action - men har følelsen av at jeg har satt mye av det før.

 

Helikopterscenen og scenen ved brua imponerte meg mest.

 

7/10.

Lenke til kommentar

18444458.jpg

 

Ja, kva kan ein sei? Den beste filmen til nå av de 3. Pen action, men hvor er det nyskapende innen action kritikerne var så begeistret for? Grei story, med et par twists, samt en liten dæsj humor. Artig kamerabruk til tider, som freemer opplevelsen. Tom Cruise gjør en adskilligere bedre jobb på lerretet enn han gjør i dagliglivet. All min heder ligger allikvel i hvordan Philip Seymour Hoffman gjorde jobben sin. Han er intet annet enn perfekt for denne jobben. :w00t:

 

Filmen er absolutt verdt å se, selv om den ikke bringer med seg så mye nytt.

7.6/10

 

Edit: Håper noen gjør kutter latterbåndet til mannen som satt bak oss i salen. Denne mannen ødela filmen ved å le gjennom hele filmen, om det passet seg eller ikke. :nei:

Lenke til kommentar

Igår var jeg på kino og så på Mission Impossible 3. Det første som slo meg var, hvor er det blitt av Ethan Hunt frisyren? Men filmen var jo bra, var enkelte replikker som ikke var helt Tom Cruice sin stil. Mye bra action og skuespillere, og "the bad guy" var utrolig rå. Alt i alt en meget god film. 5/6.

Lenke til kommentar
Ja, kva kan ein sei? Den beste filmen til nå av de 3. Pen action, men hvor er det nyskapende innen action kritikerne var så begeistret for? Grei story, med et par twists, samt en liten dæsj humor. Artig kamerabruk til tider, som freemer opplevelsen. Tom Cruise gjør en adskilligere bedre jobb på lerretet enn han gjør i dagliglivet. All min heder ligger allikvel i hvordan Philip Seymour Hoffman gjorde jobben sin. Han er intet annet enn perfekt for denne jobben. :w00t:

6049260[/snapback]

Helt enig, 8/10 herfra :)

Lenke til kommentar

M:i:III

Handling:

Ethan Hunt har nylig trukket seg tilbake fra aktiv tjeneste i den ultrahemmelige organisasjonen IMF, og tjenestegjør nå som mentor og trener for kommende agenter.

 

Endelig har han tid til å dyrke et liv ved siden av jobben, og han tenker på å gifte seg med sitt livs kjærlighet Julia (Michelle Monaghan). Hun lever selvsagt lykkelig uvitende om hva Ethan egentlig gjør i jobben.

 

Men så blir Agent Hunt kalt tilbake i tjeneste og satt opp mot sin tøffeste motstander noensinne, Owen Davian (Philip Seymour Hoffman), en samvittighetsløs våpensmugler med verden som sitt virkefelt.

 

Til støtte har Hunt et IMF-team av gamle og nye medlemmer, fra dataekspert og veteran Luther Strickell (Ving Rhames), til transportmann og nykommer Declan (Jonathan Rhys Meyers).

 

Min meining:

Dette er var flott underholdning og filmen var fullastet med action.

9/10

Lenke til kommentar

The Boondock Saints

 

Boondock Saints handler om to irskættede brødre, Conner og Murphy MacManus (Sean Patrick Flanery og Norman Reedus) fra Boston, som etter et ublidt møte med den russiske mafiaen bestemmer seg for å fjerne alt det onde fra verdens (iallefall Bostons) overflate. De er dypt religiøse og klengenavnet de får, the Saints, liker de godt. Samtidig er detektiven Paul Smecker (Willem Dafoe) fra FBI satt på saken, og sammen med sine klumsete medhjelpere fra Bostonpolitiet henger han alltid ett trekk etter the Boondock Saints. De to brødrene har en gammel venn fra den italienske mafiaen, Rocco (David Della Rocco), som også blander seg inn i deres handlinger. Det utvikler seg til en heksejakt fra mange sider, og et gammelt monster hentes ut fra fenselet for å fikse de to brødrene som etterhvert blir beryktet blant de kriminelle. Hvem blir den neste?

 

Filmen er en av de beste jeg har sett, jeg elsket rett å slett hele filmen. Bare helt genial! :w00t:

 

10/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...