Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

De av dere som liker krigsfilmer burde se TAE GUK GI:The Brotherhood of War,en film som handler om Koreakrigen.Handler om 2 brodre,som havner i krigen ufrivillig.Den yngst broren har hjertesvikt,saa den eldste blir med for aa passe paa han.Den eldste melder seg frivillig for alle farlige oppdrag,for aa faa en medalje.Da kan han sende hjem sin bror,noe den yngste broren ikke liker.Det er saa mye jeg kunne ha fortalt om det som skjer i filmen,men da er jo moroa borte.Dette er absolutt en film aa se.Her faar du Action og drama samtidig.

 

http://www.ifilm.com/player/?ifilmId=26645...Val=1&data=null

 

Edit:er en liten reklamesnutt,foran movietrailer.

Endret av TAS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jarhead

Ikke av det aller beste innen krigsfilmer, men en absolutt severdig film, spesielt for de som liker å se hvordan det er før selve krigen :)

8/10.

 

5924369[/snapback]

 

Det mange gjør feil før de ser den filmen, er at de forventer seg elleville kamp-scener og mye action. Disse blir meget skuffa. Men eg er heilt enig med deg, eg koste meg igjennom filmen. Mange fine kommentarer og scener.

 

Nisselue og M16 :!:

Lenke til kommentar
:laugh:

 

Men en ting jeg lurte på:

Det med at de sier "This is my rifle. Without my rifle I am nothing. Without me my rifle is nothing." osv - er det vanlig i marinen?

Så de gjorde akkurat det samme i Full Metal Jacket  :hmm:

5924483[/snapback]

 

Dette la eg også merke til. Eg begynner å tro dette er standad issue over there :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Stuey

 

En film om pokerlegenden Stu "The Kid" Ungar. Stuey er en temmelig trist film om skjebnen til en fantastisk pokerspiller som døde 1 år etter sin 3 WSOP-tittel, 45 år gammel. Michael Imperioli gjør en grei jobb som Stuey, men filmen er fryktelig flat. Jevnt over ok, men veldig oppskriftsmessig. 5/10

Lenke til kommentar

The Aviator - The Aviator er det storslåtte dramaet om deler av Howard Hughes' liv. Leonardo DiCaprios rolletolkning og skuespill er vitterlig noe av det beste jeg har sett. Dette akkompagneres av Scorseses glimrende regi og historieformidling, fantastisk musikk og humor. Det finnes ikke ett kjedelig øyeblikk. CGI-en kunne godt ha vært litt bedre, men det spiller egentlig liten rolle i en slik film; storslått er det uansett. Sterk karakter. 9/10

Lenke til kommentar

Izzat

 

Har sett denne filmen flere ganger og synest den er fantastisk. Endelig en norsk film som virkelig er bra, og ikke bare "bra til å være norsk". Filmen handler om gangster-miljøet i Oslo. Filmen begynner i 1982, og avsluttes i 2005.

 

Denne filmen holder mål med amerikanske filmer, og kostet ikke mer enn 15 millioner kr å lage. Man merker heller ikke at stemmen til hovedpersonen er dubbet.

Lenke til kommentar

I dag var det animasjonsfilmer som gjaldt :)

 

Ice Age

Bedre enn Ice Age: The Meltdown (som også var veldig bra). Eneste negative er at Scrat kunne vært litt mer med.

8/10.

 

post-73595-1145218430_thumb.jpg

 

Chicken Run

En heller middelmådig film. Syns filmen er litt rotete til tider, pluss at den mangler de spesielle karakterene som skal heve filmen (slik som Sid (Ice Age), Shrek (Shrek) og Woody (Toy Story) gjør i sine filmer).

5/10.

Lenke til kommentar

Istid 2, norsk versjon (Ice age: The meltdown)

En grei oppfølger. Altfor tynn historie i forhold til Istid, noe som trekker filmen ganske mye ned. På den positive siden kan jeg nevne at scenene med Scrat er geniale og forekommer oftere enn i Istid, og at de norske stemmene er geniale.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Leon, en fin fin film fra 1994. Er en stund siden jeg kjøpte filmen, men fikk ikke sett den før i går.

 

Filmen handler om en leiemorder som lever et svært tilbaketrukket liv, når han ikke er ute på oppdrag. Han holder seg for det meste i leiligheten sin, der han drikker melk og pleier den vesle planten sin. Mer skal jeg ikke røpe da du kanskje ikke har sett filmen enda.

 

Leon er en litt spesiell, men utrolig bra film. Hovedrollene er spillt av Jean Reno og Nathalie Portman, ett skuespillerpar som fyller hverandre utrolig bra. Er utrolig imponert over hvor dyktig Nathalie gjør rollen som Mathilda tross alderen. I tillegg er storyen god og realistisk. Spesielt slutten gjør at jeg får lyst å se filmen en gang til. Mathilda graver et hull i hagen tilhørende skolen hun går på, hvor hun så setter ned planten til Leon, og sier "I'll think we will do okei here Leon". Deretter starter en fortryllende sang jeg ikke vet verken hvem som synger eller navnet på.

 

Beste filmen jeg har sett på lenge. Ligger garantert på topp10-listen min over beste filmer.

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar

Almost Famous

Cameron Crowe er my kind of guy. Bare soundtracket er grunn nok til å se filmen; Zeppelin blir brukt bedre enn jeg har sett i noen andre filmer. Crowe kan musikk, og filmen er en fryd for øynene og ørene. Dype karakterer som den kjære moren og Lester Bangs (spilt av en PSH med influensa) er biroller som har mer dybde og substans enn mange hovedroller i "lesser films".

 

Jeg storkoste meg, rett og slett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...