Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der ser man hvor forskjellig smaken kan være. Killer Joe er ett av høydepunktene jeg har sett de siste mnd'ene :-)

 

Gode skuespillere, men replikkene og storyen var forferdelig dårlig.

 

Hørte dere ikke da hun gamle dama sa hun var 12!?!?!?!

Endret av Wolfkiller
Lenke til kommentar

Mary and Max (2009)

 

Var hos en kompis på et par pils på Fredag hvor han spurte om jeg hadde sett Mary and Max, men hadde egentlig aldri hørt om den i det hele tatt. Så vi satte den på, og jeg ble faktisk veldig positivt overrasket! Flere som har sett denne?

Veldig koselig og sjarmerende animasjonsfilm, soundtracket falt meget godt i smak og må være noe av det beste jeg har hørt i en animasjonsfilm på lang tid. Animasjonen er mørk og dyster men det blir aldri deprimerende å se på, den blir også presentert med fin svart humor.

 

Anbefales sterkt!

8/10.

 

Mary and Max ja, veldig bra film. Flott å se at de klarer å formidle en til tider veldig trist historie med så passende humor. Og animasjonene er virkelig spot on i forhold til stemningen!

 

/Espen

Lenke til kommentar

Gode skuespillere, men replikkene og storyen var forferdelig dårlig.

 

Hørte dere ikke da hun gamle dama sa hun var 12!?!?!?!

 

Tror du har misforstått. Directoren forklarer det her.

 

 

And I want to ask you about Miss Temple's character, Dottie, because it's very interesting in the press notes, much is made of the fact that Chris is 22 but Dottie's age is never mentioned.

 

Friedkin: (Dottie's) her age. (Temple) turned 21 when she made the film. At one point in the film, she's telling Joe a story about when she and Chris were 16 and they saw Mommy and Daddy used to fight.

 

Right.

Friedkin: And she remembers one time when she was screaming and how Chris threw his body over her. And that's when she was 16. And that's the only real reference to how old she is except during the seduction scene when Joe says, "How old are you now?"…

 

Like she's going back in her memory…

 

Friedkin: …and she says "12" and he says "So am I." And her saying "12" refers to this boy that she had a crush on, Marshall, when they were 12, and he was her first and possibly only true love. He loved her with a true love, you know?

 

Right.

 

Friedkin: And so Joe takes her back to that. So she says 12 and a lot of people strangely have asked me, "Is she supposed to be 12 years old?" No, and she isn't!

 

 

http://social.entertainment.msn.com/movies/blogs/the-hitlist-blogpost.aspx?post=80bcafab-770e-4aac-ab40-61f40447f9f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar

The grey

 

Elsker skuespilleren, men den filmen her er jammen søppel.

 

Hadde håpet det her skulle være en film som handlet om overlevelse og psykologi.

Men i stedet er det en slosskamp mot ulver som er dobbelt så store som i virkeligheten. Lager knurre og ulelyder høyere enn en PA anlegg og jakter mennesker som om de skulle Xenomorphs.

 

Bortkastet tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Chained (2012)

 

Visste mer eller mindre ingenting om filmen på forhånd, så bare at den sto listet som Horror/Thriller på imdb, så forventet i beste fall en helt grei horrorfilm. Fikk derimot servert det som viste seg å være en utrolig engasjerende psykologisk thriller, som hadde min fulle oppmerksomhet fra start til slutt, og fortsatt sitter igjen og spinner oppi hodet etterpå. Jeg ble rett og slett tatt på senga, og jeg digget det. Anbefales!

Lenke til kommentar

Live Wire (1992)

 

Live%20Wire%20one%20sheet.jpg?partner=allrovi.com

 

Faktisk en ganske morsom å underholdene film, her får vi servert på både drama og action men dessverre er plottet litt svakt å dermed failer på det punktet.

Her finner vi flere klassikere vi har sett i bøttevis i flere filmer, cheesy one liners, cheesy montages hvor han selfølgelig skal sitte på en stein over Washington å sørge osv...Musikken var kul, fin 80-tals feel selv om den ble laget i '92. Blanding av både gode å dårlige skuespillere. Det hele begynner med å bygge Brosnans karakter så vi skal sympatisere med han gjennom filmen, noe vi har sett flere ganger før i slike filmer. Ben Cross er nesten ikke på skjermen i det heletatt å vi sitter med et stort spørsmålstegn på hvorfor han faktisk gjør det han gjør.

 

Overall, underholdene film men den mangler endel. Er du fan av Brosnan's Bond filmer, In The Line of Fire og den type film vil jeg anbefale å sjekke denne ut :)

 

7/10.

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

A Haunted House

 

Dette er ingen genial parodi. Det er bare en latterlig dum parodi, på Paranormal Activity, som fikk meg til å le flere ganger. Wayans-brødrene er faktisk over middels flinke til å produsere komedie. Jeg så på serien deres når jeg var yngre, og det var alltid en kombinasjon av overdrivelse og lav troverdighet, samtidig som ren og skjær galskap skinte igjennom, som var umulig og ikke le av. Det samme gjelder her.

 

Sånn som når presten reagerer på skriket til det djevelbesatte offeret ved å umiddelbart spraye munnspray inn i kjeften hennes. Sånn som det var ånden som var det mest skremmende.

 

For mange vil dette bare være søppel alá Scary Movie. Men jeg syns denne ligger et eller to hakk over, og syns galskapen var så positivt bra flere steder, at jeg føler meg snill nok til å gi:

 

Terningkast 4

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

La Tigre E La Neve (The Tiger And The Snow) (2005):

 

Roberto Benignis siste film, hvor han igjen spiller mot sin kone, Nicoletta Braschi, med biroller av Jean Reno (og Tom Waits i et kort øyeblikk). Kort oppsummert handler den om en italiensk poet som velger å reise til Bagdad under den amerikanske invasjonen for å prøve å redde kvinnen han elsker.

 

Selv om jeg har sansen for Benigni som person, ble dette en skuffelse. Filmen er veldig langtrukket med et kjedelig og repeterende plott. Den prøver å komme med et sterkt budskap (i likhet med La Vita È Bella), men denne gang føles det veldig påtvunget og uinteressant.

 

Roberte spiller nesten nøyaktig den samme rollen som i La Vita È Bella, full av liv, klumsete og naiv som har overdådiske monologer om livet og kjærligheten. Dette er noe man fort går lei, og det er flere scener som jeg rastløst ventet på skulle bli ferdige så plottet kunne fortsette. I tillegg ble jeg irritert over hvor egosentrisk karakteren hans virket til å være i mange scener, uten at filmen gjorde noe med det. Fra start til slutt var han nettopp den samme karakteren.

 

Fortsatt er det flere vakre scener i filmen og deler av historien er interessant. Jeg føler at det fort kunne bli en god film hadde den blitt skrevet om, og karakteren til Benigni endret (eller enda bedre: spilt av noen andre). Han er en person man veldig fort kan få for mye av.

 

6/10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...