Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Matrix

Hadde syke forhåpninger til denne filmen, men det jeg sitter igjen med er bare skuffelse og forvirrelse. Virkelig en rar film syns jeg. Veldig komplisert og skjønne! Creds for bra filming:)

4/10

Synes nesten litt synd på deg som ikke kan sette pris på The Matrix. Litt som når folk ikke liker oliven eller tomat ellerno. :p Se den en gang til om en stund, når du er helt våken.

 

Matrix er jo ganske enkel og skjønne.

Plottet er absolutt ikke så innvikla som folk skal ha det til (var samme greia med Inception). De mange filosofiske implikasjonene derimot kan kanskje være litt værre å henge med på.

 

PS: Vi er avatør-brødre ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blow Out 1981 imdb

Overraskende bra thriller! Veldig 80-talls, men på en bra måte, blant annet filmmusikken. Ikke egentlig veldig orginal, men klarer likevel både å overraske og holde spenningen gjennom hele filmen. Mye bra foto (bla sluttscenen) og en herlig råkjøringsscene. Filmen henger veldig bra sammen. Ingenting er putta inn fordi det var praktisk for et annet aspekt av historien. Heller ingen (åpenbare) plotholes. John Travolta eier. Anbefales :D

Lenke til kommentar

Matrix-oppfølgerne er hakket værre å henge med på, spesiellt siden de blander så mange forskjellige religioner, og begynner å bytte mellom "maskin-verden" og "matrix-verden" og virtual reality verdener og alt mulig surr, man får enda flere karakterer som er både maskin og menneske på en gang.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Dallas : War of Ewings 4/6 , varte bare 40-45 min så kanskje ikke film "per se".........JR prøver og ta makten igjen mht Ewing Oil. Halvbrorn Ray Krebbs har økonomiske problemer og sjefen for Weststar , Carter McKay , tilbyr å kjøpe landområdene rundt ranchen South Fork.

 

Kidnap in Rome 4/6

 

En liten gutt blir kidnappet og helten som jobber på kinarestaurant (host Way of the Dragon host) blir overtalt av 3 tullebukker til å hjelpe dem å få gutten tilbake til steforeldrene (helten mister jobben som følge av disse 3 herrers bedrifter , kjempefestlig.......not).

 

De 3 hvite menn står for "humoren" i filmen men heldigvis blir ikke humoren for dominerende i filmen.

 

Her har de fått mye ut av locations i motsetning til "Adventure in Dk".......ikke bare Roma men Venezia oxo , topp.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

The Texas Chainsaw Masscre (1974)

Dette er en av de dårligste filmene jeg har sett. Trodde denne skulle være mye bedre enn remaken fra 2003, men neida. Fullstappet med ulogikk, dårlige effekter og ræva skuespill. Hørte jo nesten ikke noe musikk engang. Var så dårlig at det egentlig ble morsomt å se på.

3/10

 

Hobo With A Shotgun (2011)

Ganske fet, faktisk. God underholdning. Noen teite deler og dårlige effekter, men så passet det liksom til sånn type film.

7/10

Lenke til kommentar

Fresh 1995 imdb

En 12åring som bor 'in the projects jobber som løpegutt for to forskjellige store dealere i området. Han lager en ganske smart plan for å lure dem trill rundt. han blir inspirert av farens visdom servert som sjakk-analogier. Veldig realistisk (og voldelig) fortalt historie. Minner litt om serien The Wire. De unge skuespillerne imponerer (ikke alle riktignok). Klarer veldig godt å formidle situasjonen og det "mindsetet" som får karakterene til å gjøre visse grusomme handlinger i sin "gangsterverden". Ble spesielt overrasket over mye gode replikker. Er forøvrig kanskje den aller mest 90-talls (i usa) filmen jeg har sett. Anbefales hvis du liker realistisk thriller/action/gangster-filmer. :)

Lenke til kommentar

The Machinist (2004)

Veldig bra film! Spennede, veldig bra laget atmosfære og stemining, bra regissert generelt. Anbefales!

 

The Cove (2009)

Veldig bra denne også. Ikke bare klarte de å avsløre faenskapen i Taijii, men mye bra filming og mange bra scener var også tilstede, i tillegg til at den var spennende. En film alle burde se.

Lenke til kommentar

En liten oppsummering av hva jeg har sett i det siste:

 

Yat goh ho yan [Mr. Nice Guy] (1997)

Nei, dette var rævva. Alt i denne filmen er elendig bortsett fra et par stunts og litt slåssing signert Jackie Chan. I tillegg så gikk noen i klipperommet amok på slow-mo knappen sånn at de siste minuttene skulle bli en enda større lidelse å sitte gjennom. 3/10

 

The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)

På langt nær så ille som alle kritikerne skal ha det til. Ei heller så langdryd som jeg forventet foruten scenene med dvergene hos Baggins som godt kunne vært kappet ned ganske godt. Ble også litt redd det hele skulle bli en halvveis musikal når dvergene startet med syngingen, men det ble det heldigvis ingenting av. Synes nå heller dette var en ganske så fornøyelig reise tilbake til Midgard og dets univers. Når selvsagt ikke helt opp til LOTR trilogien, men det var det vel heller ingen som forventet? Storfan av dette universet og koste meg som bare det. 8/10

 

Naked Lunch (1991)

Er nok den av Cronenberg sine filmer jeg liker minst til nå, selv om det på ingen måte er en dårlig film. Skjer mildt sagt mye merkelig i denne filmen, mye av dette ga meg litt Fear and Loathing-vibber, kanskje litt for mye? Må og trekke fram atmosfæren i filmen som kanskje er filmens sterkeste punkt, knall. 7/10

 

Blowup (1966)

Her snakker vi stil! Omtrent hver eneste scene i denne filmen ser så bra ut at man kunne rammet det inn og hengt det på veggen, fantastisk! Vil ikke si så mye om hva filmen går ut på i fare for å spoile noe, men her er det mye interessant å ta tak i. Tror nok filmen vil løfte seg enda et hakk med et gjensyn for min del. 8/10

 

The Expendables 2 (2012)

Stallone, Van Damme, Willis, Lundgren, Norris og Schwarzenegger. Ta denne listen og sleng på Chuck Norris vitser, et hav av referanser til disse personenes tidligere filmer, et simpelt plott og en dugelig mengde med action og man får en av de feteste og festligste actionfilmene som har komt ut den senere tid. Satt nesten hele filmen gjennom og bare smilte bredt og koste rævva av meg. 8/10

Lenke til kommentar

Naked Lunch (1991)

Er nok den av Cronenberg sine filmer jeg liker minst til nå, selv om det på ingen måte er en dårlig film. Skjer mildt sagt mye merkelig i denne filmen, mye av dette ga meg litt Fear and Loathing-vibber, kanskje litt for mye? Må og trekke fram atmosfæren i filmen som kanskje er filmens sterkeste punkt, knall. 7/10

 

Beste Cronenberg-filmen. Fy faen så fet film.

 

EDIT: Fant ikke monologen fra filmen, men:

http://youtu.be/_MsO1FLYee8

Endret av elevathor
Lenke til kommentar

Paranormal activity 4 (2012)

 

Den beste filmen av dem til nå.

Siste paranormal activity filmen jeg så var veldig dorlig, så hadde dorlige forventniger allerede. Kanskje det som gjorde at filmen ble litt bra?! Handlingen og spenningen osv i filmene er uansett ganske så dødfødt.... Slutten er latterlig og ja, ikke noe som henger sammen akuratt...

 

3/10

Lenke til kommentar

The Hobbit

 

Hvor jeg synes Lord of the Rings filmene kunne bli noe langtekkelig og til tider kjedelig så synes jeg Hobbiten hadde mye mer som skjedde og jeg satt aldri å kjedet meg.

 

Dem 2 timene og 49 minuttene gikk alt for fort!

 

Historien har kanskje ikke dem store overraskelsene underveis men alt er laget så utrolig bra. Alt ser så troverdig ut og landskapene er til å dø for.

 

Bluray utgaven er som forventet av høyeste kvalitet, fargene og skarpheten er utmerket! Har du investert i et skikkelig TV/projektor så har du noen helt utrolige bilder å se frem til.

 

Første del bygger opp turen og spenningen og avslutter på en fin måte synes jeg. Nå er det bare å vente til neste del!

 

10/10

Lenke til kommentar

At du gir den så høyt som 3/10 forstår jeg ikke, filmen har ikke noe form for historie, spenning, eller handling. Du bare sitter der å lurer på hvorfor det skjer og hvorfor du i alle dager skal gidde å bry deg. Samt alle de logiske bristene.

 

Om du har sett de andre filmene var de bare helt søppel. Ren 1ner, men denne hadde faktisk noen litt kule effekter og bedre lyd når man hører den på ordentlig annlegg. Denne fikk meg faktisk til å kvekke 1-2 ganger, (nok den høye lydens skyld men alikevell) De hadde skuespillere som ikke var helt kjedelig å se på. Så med alle de små detaljene som de har fikset litt på komm den seg faktisk opp på en 3er i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...