Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Hah, synes den scenen var alt for langtrukken. Merket at mange i kino salen begynte å gjespe og puste tungt. Litt slitsomt med en så treg scene når du har sittet der i 2 timer allerede.

Tull. For en fantastisk scene, et lite dialogdrevet mesterverk, på både manus- og kamerasiden. Jeg satt og ventet på Gollum gjennom fimen med forventninger, og ble ikke skuffet. Til tross for at filmen er lang, føltes den altfor rushed generelt sett, og det skulle liksom skje noe hele tiden, så det var fint at de kjørte den scenen som de gjorde. At den gjennomsnittelige kinotitter gjesper er skuffende. Jeg blir skuffet, men ikke overrasket over at folk synes den scenen var kjip. Folk er kjipe, og dumme. Endret av CypheroN
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tull. For en fantastisk scene, et lite dialogdrevet mesterverk, på både manus- og kamerasiden. Jeg satt og ventet på Gollum gjennom fimen med forventninger, og ble ikke skuffet. Til tross for at filmen er lang, føltes den altfor rushed generelt sett, og det skulle liksom skje noe hele tiden, så det var fint at de kjørte den scenen som de gjorde. At den gjennomsnittelige kinotitter gjesper er hverken overraskende eller skuffende. Jeg blir skuffet, men ikke overrasket over at folk synes den scenen var kjip. Folk er kjipe, og dumme.

 

"Dialogdrevet" mesterverk? Virkelig? Nå synes jeg du tar litt i her. Var kanskje spennende til en viss grad i den forstand at man lurte litt på om Golum kom til å angripe eller ikke. Enig i at det skjedde mye i filmen hele tiden, ble litt surrete i hode, og har ikke noe i mot de litt lengre dialog drevne scenene for å få litt pauser (synes feks det var veldig interessant i Rivendell). Men dette ble rett og slett for tørt og langt, når de begynte på gåte nummer 4 slet jeg rett og slett med å følge med, synes du det var så interessant å høre på de fortelle gamle, tørre folkegåter til hverandre i 15 minutter?

 

Nå kan det selvfølgelig være at scenen ble så pass tung siden jeg så den på Kino med 3d briller og hele kjøret, merket at jeg generelt følte meg veldig sliten mot slutten av filmen.

Lenke til kommentar
Var kanskje spennende til en viss grad i den forstand at man lurte litt på om Golum kom til å angripe eller ikke.
Er ikke den scenen med i traileren? Og for øvrig er Gollum med i Ringenes Herre (som foregår etterpå), og jeg tviler sterkt på at hovedpersonen ville ha blitt drept i den første filmen i en trilogi. For øvrig er scenen med Gollum og Bilbo med i boken også. Eller har dere glemt at boken Hobbiten er en barnebok med veldig mye humor? Å forvente en 'ny' Ringenes Herre når man ser Hobbiten blir helt feil. Begge foregår i Middle-Earth, men det er også den eneste sammenhengen. Ta bare Donald-blader vs Donald-pocket. Bladene er svært barnslige og har korte historier, men pocketene har lengre og mer seriøse historier. Det gjør dem veldig forskjellige, til tross for at det er samme karakterer i samme område. ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man setter seg ned med pipa og leser i Hobbiten i skogen (litt far-out, jeg vet), for deretter å se filmen, vil jeg egentlig konkludere med at Hollywood har voldtatt og lemlestet J.R.R Tolkien så til de grader og ødelagt hele Midgarduniverset, likevel føler jeg at filmen er god, men ikke i forhold til mystikken til LOTR, Hobbiten og Silmarillion. Det er altfor pent, egentlig, i Hobbiten-filmen. Filmen er en god eventyrfilm, da det meste annet i denne sjangeren som kommer ut er totalt søppel, men hva er det egentlig Peter Jackson har gjort med disse 'arkaiske' fortellingene? Jeg er ikke helt fornøyd, egentlig. Hobbiten hadde dessuten altfor mye malplassert humor.

 

post-121390-0-74071300-1357325615_thumb.jpg

post-121390-0-63045100-1357325633_thumb.jpg

 

Noen som skjønner hva jeg mener?

10 tomler opp for dette. Og det er ikke gollum jeg fokuserer på da men hvordan alle aspekter forskjønnes. Hobbitene i LOTR filmene omgjøres til vakre vesner med kun litt sprik mellom fortenna og det hele romantiseres i en grad som lukter ekkelt av Disney mentalitet. Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det strengt tatt ingen som VET hvordan hobbiter eller gollumer ser ut, så at de må være styggere enn de er i filmene vet jo ingen heller. Forskjellige kunstnere lager forskjellige versjoner. Alan Lee sine er ikke nødvendigvis "riktige" bare fordi de er styggere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå er det strengt tatt ingen som VET hvordan hobbiter eller gollumer ser ut, så at de må være styggere enn de er i filmene vet jo ingen heller. Forskjellige kunstnere lager forskjellige versjoner. Alan Lee sine er ikke nødvendigvis "riktige" bare fordi de er styggere.

Jeg har vel ikke kalt de styggere? Hva med mer realistiske ift. hans univers og skildringer?
Lenke til kommentar

Pussig eksempel, da Alan Lee er concept artist for Ringenes Herre og Hobbiten.

 

Men jeg er litt enig. Selv om jeg likte "The Hobbit: An Unexpected Journey", var kanskje colour gradingen litt i største laget.

Jeg likte derimot svært godt det myke lyset og fargebruken i LOTR.

 

Utvalg av screenshots som jeg mener skapte en veldig fin stemning som jeg også fikk da jeg leste boka. Det magiske i Lothlórien-scenene, det myke lyset i scenen med Arwen og Aragorn og fargebruken i Rivendell er helt eventyrlig.

http://www.cinemasqu...c0-89622a9a905d

 

Ikke rart den vant Best Cinematography det året. (Som også var mot en tøff konkurrent: "Amélie").

Lenke til kommentar

Beckinsale er fortsatt mere karismatisk enn Mitra, syns jeg. Og hun kler svarte lærkostymer veldig godt :)

 

Enig i at Beckinsale er suverent sexy, men synes Rhona Mitra var mer badass.

 

Battle Los Angeles (2011)

 

Dette var faktisk så ille at jeg valgte og ikke se ferdig filmen. Absolutt alt var dårlig og oste av elendihghet.

 

Jeg skal ikke påstå at det er noen stor film, men at den er useelig er tull.

 

Looper 2012

 

Unngå.

 

3/10

 

Jeg synes også Looper er sterkt overvurdert, men å påstå at alle bør unngå en film fordi du ikke liker den er temmelig drøyt.

Lenke til kommentar

Det er det som er saken. Man må tilnærme seg ting på dets egne premisser - ikke alltid sine egne. Folk må gjerne hate en film så mye de bare ønsker, men å påstå at alle andre også skal hate den, uansett utgangspunkt, er galt. Jeg synes både Battle Los Angeles og Looper var "ok", selv om jeg synes sistnevnte er ganske overvurdert av mange.

Lenke til kommentar

The Void (2001)

http://www.imdb.com/title/tt0289605

IMDB Rating: 4.0/10

 

"It Will Swallow You Hole! Professor Eva Soderstrom (Tapping) discovers that Dr. Thomas Abernathy (McDowell), the man responsible for starting a scientific experiment which claimed the life of her father some years before, has plans to restart the experiment on a bigger scale. With only 24 hours, Eva must stop the experiment or the Earth will be destroyed.

 

Kun tre grunner til at jeg så denne. Netflix, tematikken, og Amanda Tapping. Noe av det morsomme her er at hun på mange måter ER Samantha Carter ifra Stargate SG-1 - en nerdete 'overachieving' fysiker som har rett der alle andre tar feil - det vil si, dersom Goa'uldene og de andre aliensene og stargaten ikke eksisterte.

 

Ellers er filmen akkurat så latterlig dårlig som det høres ut. Dette er svartmaling/spekulativt om Large Hadron Collider som det var mye snakk om skulle svelge jorden. Jeg synes 4.0 er en utrolig høy rating. Mistenker at det er mange B-film og Amanda Tapping fans der ute med meg.

 

Men selv med den tanken i bakhodet at dette er made for TV / straight to video så kan jeg ikke gi den noe bedre enn

 

terningkast_2.gif

Lenke til kommentar

Jeg synes også Looper er sterkt overvurdert, men å påstå at alle bør unngå en film fordi du ikke liker den er temmelig drøyt.

 

Så du pleier å gå rundt og anbefaler en film du ikke liker? Personlig synes jeg at du er temmelig drøy.

 

Sånn pleier det å fungere her i livet. Folk opplyser sine egne meininger. Har du så stor problem med det bør du heller unngå å lese dette emnet.

Endret av AvidGamer
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så du pleier å gå rundt og anbefaler en film du ikke liker? Personlig synes jeg at du er temmelig drøy.

 

Sånn pleier det å fungere her i livet. Folk opplyser sine egne meininger. Har du så stor problem med det bør du heller unngå å lese dette emnet.

 

Morragretten? :)

 

Problemet mitt var ikke at du gav uttrykk for en mening, men at du påstår alle bør unngå en film fordi du ikke likte den. Men nok om det. Ingen vits i å splitte hår. Jeg synes den er veldig overvurdert selv.

Lenke til kommentar

Sorcerer and the White Snake

 

Jøss. Endelig en bra kinesisk eventyrfilm. Nå som jeg trodde det nesten var umulig å oppdrive. Jeg så jo nettopp Jet Li i Flying Swords of Dragon Gate, som var en stor skuffelse. Men her er han tilbake igjen, og er det faktisk i en så bra film at jeg tror det kan bli den neste kinesiske eksportfilmen som vi til og med kan se på kino her i landet.

 

En kinesisk slangedemon vil ha pikk, etter å at hun har vært jomfru i tusen år. Så velger hun seg ut en farmasøyt, som hun trollbinder med sine safter. Men det ville ikke trollmannen Jet Li ha noe av, som kjemper i Buddhas navn for å opprettholde naturrikets orden. Vil forholdet mellom slangen og farmasøyten overleve dette?

 

Det hele er en fantasifull kjærlighetshistorie som angivelig er basert på et eldre kinesisk sagn. Her er det referanser til Askepott, Skjønnheten og udyret, og det er rett og slett en god eventyrfilm som selv voksne kan like. Den lider derimot litt av det mange fantasifilmer gjør; at universet ikke er godt nok skildret. Det er bare en del uttrykk, regler og småtteri man må akseptere, uten at man helt skjønner det. Og i tillegg er mye av animasjonen ganske dårlig i forhold til dagens standard. Men uansett er dette en kraftpakke av et eventyr med gjennomført humor, kjærlighet, action og visuell apell.

 

Terningkast 5

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Flight (2012)

 

 

Snodig sammentreff med denne, og nordmannen i USA som ble tatt i promille da han skulle fly.

 

Mulig den må ses flere ganger, men syns ikke den virket minneverdig god. Den forsøkte veldig å være det.

2,18 timer var vel drøyt for denne relativt enkle historien.

Men den var hvertfall bedre enn mye annet skvip som blir sluppet i disse dager.

 

6/10

 

Kjekt med sånt kjøleskap

 

post-12139-0-96362000-1357422691_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...