Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Django Unchained: MYE av filmen har vi sett før i Tarantino filmer, bare gjort i westærn stil. Det funker flott om en liker å se de samme ideene i ny/westærn drakt.

Waltz er det beste med filmen og er helt lik som i Inglorious Bastards, bare snill. Fox er litt tam.

7,5/10

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Life of Pi

 

For meg handler denne filmen om det som opptar mest tid i den: Samholdet mellom en vill bengalsk tiger, og et menneske på en redningsflåte, etter at skipet de befant seg på sank. Det er et fantastisk eventyr, som til tross for visse Disney-kvaliteter, virker realistisk. Det er ingen snakkende dyr her, og tigeren prøver faktisk å drepe Pi i store deler av filmen. Så problemet er, hvordan overleve?

 

Dette er vanvittig mye mer spennende enn et vanlig "drama". Det handler litt om urmennesket som finnes i oss alle. Minus all religion og den slags. Dessverre er det akkurat det, regissør Ang Lee prøver å fortelle å bake inn i fortellingen, gjennom flere flashbacks. Og jeg syns ikke at det tilfører dramaet på flåten noe som helst. Det er fullstendig urelatert til eventyret her. Og enda verre fortelles alt sammen i fortid, fra to voksne menn i stua til 20 år eldre Pi.

 

Etter å ha sett mye kinesiske filmer i det siste, er det tydelig at Ang Lee lider av det som ofte går igjen der - å prøve å gape over for mye. Han burde rendyrket eventyret og droppet fortiden og framtiden. Men det eventyret er allikevel sabla bra.

 

Terningkast 5

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Dredd 3D

 

Leide denne i dag og forventingene var litt høye etter å ha hørt så mye lovord ifra bekjente og media. Den levde nok ikke helt opp men det var ikke langt ifra.

 

Litt mye gimmick 3D effekter som dem kunne ha spart seg for, jeg liker ikke filmer som unødvendig lager effekter som en ellers ikke ser i filmer kun pga det vil være en 3D utgave i tillegg til 2D versjonen.

 

Det var noen sener i filmen som var kult i 3D men det er fortsatt for mye forstyrrelser og tap av generell bilde kvalitet til at jeg kommer til å anbefale denne i 3D til noen jeg kjenner.

 

Ellers er handlingen og rollefigurene kjempe bra og en får lyst til å slå inn tryne til hovedskurken. Spesielt når en husker rollen hun har som den sure bitcha i Game of Thrones.

 

Judge Dredd er en sur mystisk fyr som en får lyst til å lære å kjenne mer til. Jeg håper virkelig vi får se mer til Judge Dredd i den stilen en får i denne filmen.

 

8/10

 

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Django Unchained

Enda en anmeldelse av Django, en kort en: Jeg gikk inn i Colosseum 1 med forventingen om å se Tarantinos vri på en westernfilm. Litt modernisert, litt ekstra vold, litt erting av sjangeren, ham selv i en totalt uspiselig rolle, en god porsjon frekke replikker og raske pekefingre. Og jeg ble helt tilfredsstilt! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gangster Squad (2013)

Fet i starten, men mot slutten

like etter at han radiofyren ble drept

så ble det bare forutsigbare scener og klisjéer, som dro ned mye for filmen. Rollelisten likte jeg i hvert fall godt, masse kule skuespillere. Men den hadde da mange fete scener også. Til tross for at den var dårlig på slutten, så var den fortsatt underholdene og ganske fet. Bra popkorn-film, for å si det sånn. Verdt en titt!

 

 

Talladega Nights (2006)

Ganske dårlig. Den hadde noen morsomme scener, men alt i alt så var det nesten bare klisjéer og forutsigbar, typisk amerikansk komedie.

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Django Unchained

 

Sikkert anmeldt her tusen ganger tidligere, men jeg kan da gi mitt syn. Som die hard Tarantino-fan gleda jeg meg helt latterlig mye til denne, forventningene ble innfridd. Den var akkurat som jeg mener en Tarantino-film skal være. Over the top, drøy og cheesy gladvold, nydelig skrevet og DiCaprio leverer noe av det feteste jeg har sett han gjøre, samt er Christoph Waltz eksepsjonell som alltid. Synes det er rimelig spesielt at DiCaprio ikke ble nominert til beste birolle, men kjenner jeg Oscars rett har det nok mye å gjør med at han spilte en så gjennomført jævlig slaveeier. Soundtracket er som alltid perfekt utvalgt. Fuck en kritiker.

10/10

 

This. Genial film! Må nesten se den en gang til på kino.

 

Må bare også skyte inn at Walton Goggins er en genial skuespiller. :w00t:

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

2001: A Space Odyssey (1968)

Har endelig fått sett den, og den var fantastisk! Spennende, mystisk og kul. Ble nesten sjokkert da jeg oppdaget at filmen var fra 1968, ettersom at alle rom-greiene var så bra laget. Skulle nesten trodd at den var mindre enn 10 år gammel, om man ikke tenker på hvordan de hadde lagd TV-sendingene og det der. Original og fet film! Slutten likte jeg også godt, rar og mystisk. Anbefales varmt!

Lenke til kommentar

2001: SO er en sånn film man blir bergtatt av..jeg husker jeg så den i sendeskjemaet til TCM midt på natta en kokvarm sommernatt, fikk ikke sove så jeg satt og zappa på TV'n, og da starta den. Ble sittende med haka mellom knærne og bare glo. Lekkert.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...