Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Green Lantern

 

 

Kjenner du lite til Green Lanteren?

 

Nå hadde det vært total umulig å lage et Green Lanteren filmen uten høy CGI bruk. Han er et av superheltene som har den mest ekstreme alien/verdensrom omgivelsene.

 

Hvordan skulle du ellers tro de lagte den? Med muppets?

Ja, jeg kjenner til flere av Green Lantern's. At kulissene er CGI er en ting, men det jeg mislikte var at folkene på Oa også var CGI. Dårlig CGI, til og med. Selv det godtok jeg, men når de begynner å lage Hal Jordan selv i CGI blir det for dumt. Er det noen grunn til hvorfor han ikke kunne bruke et kostyme?

Sånn som DC og Marvel holder på synes jeg ikke "kongen av superheltfilmer" er den helt store hedersbetegnelsen, men hvis en av dem skal ha tittelen er det definitivt Marvel. Siden 2000 har DC to Batman-filmer og Watchmen, mens Marvel har Iron Man, Spider-Man 1 & 2, X-Men 1, 2 & First Class, og Thor og Captain America skal visst være helt OK.

Noen vil ha kvalitet, andre vil ha kvantitet. ;)

 

Så superman return og Johna Hex var såpass ræva at den ikke telles?

Ja. :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg kjenner til flere av Green Lantern's. At kulissene er CGI er en ting, men det jeg mislikte var at folkene på Oa også var CGI. Dårlig CGI, til og med. Selv det godtok jeg, men når de begynner å lage Hal Jordan selv i CGI blir det for dumt. Er det noen grunn til hvorfor han ikke kunne bruke et kostyme?

 

 

Huff, er drakten også CGI? Nå har ikke jeg sett filmen enda, men synes å huske å ha sett bilder av filmingen at han sitter i en drakt.

 

Jaja, vil se den uansett. :!:

Lenke til kommentar

Conan

Da har jeg akkurat sett Conan-filmen. Førsteinntrykket er at 3D-effektene er ufattelig dårlige, faktisk det verste jeg har sett. I en av scenene f.eks så driver et par av byggningene å flytter seg pga 3D-effektene, uten at det er tilsiktet. I andre scener så ser det ut som landskapet består av tre store kulisser som er satt opp bak hverandre, som i en god gammeldags 2D-scroller. :p

 

Filmen i seg selv likte jeg godt og for Conan-fans så er den definitivt severdig, spesielt han som spilte Conan gjorde en god jobb. Filmen holder godt tempo og er aldri kjedelig og replikkene får meg til å smile og tenke på Conan tegneserien som jeg har lest mye av.

 

7/10

 

(Har sett Green Lantern på kino og det er noe kjedelig rallemikk i forhold til Conan-filmen. Effektene osv var vesentlig bedre laget, men det stopper ikke filmen fra å være kjeeeedelig.)

 

"Han som spilte Conan" er vel godt kjent fra bla. gjennom mange år i Stargate Atlantis samt Game of Thrones. Ikke minst spilte han i "Baywatch Hawaii".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen vil ha kvalitet, andre vil ha kvantitet. ;)

Prøver du å si at Catwoman og Jonah Hex er indikatorer på en "kvalitet over kvantitet"-holdning?

 

Og hvorfor skal jeg bry meg om andelen gode filmer? Faktum er at er Marvel har flere gode filmer enn DC. De har også flere dårlige, men man står fritt til å ikke se dem.

 

Nei, de filmene er noe møl. Det samme er Superman 4 og Batman & Robin, for å nevne noen. Batman Forever er diskutabel, men jeg liker den. Men disse er unntaket. De fleste filmene til DC har vært svært bra, og da tar jeg ikke engang med Smallville. Den er den lengste sammenhengende sci-fi-serien noen sinne, og slo StarGate SG-1 med noen timer. Marvel på sin side spyr ut filmer til stadighet, men jeg har ennå til gode å like noen særlig av dem. Jeg likte den første Iron Man, men det er heller unntaket. Resten har vært standard superheltfilmer. Har du sett en har du sett alle.

Huff, er drakten også CGI? Nå har ikke jeg sett filmen enda, men synes å huske å ha sett bilder av filmingen at han sitter i en drakt.

 

Jaja, vil se den uansett. laugh.gif

 

Ja, deler av drakten er CGI. Har ikke peiling på hvorfor.

Lenke til kommentar

All denne prat om superhelter så må jeg anmelde denne...ladies and gentlemen, I present to you...

 

Hobo with a Shotgun (2011)

 

post-140267-0-55049900-1314034784_thumb.jpg

 

Den ultimate helten! :!:

 

Er lite å si om denne. Liker du dine filmer litt sære, rare, absurd og meget blodig, så vil denne falle i smak.

Likte du RUBBER, vil du sikkert like denne.

 

Kvaliteten er veldig varierende i filmen. Av og til er det meget bra, så blir den til amatør YouTube filming, men jeg tror alt er med vilje.

 

Mye blodig morro, tar helt av mot slutten....

 

7/10

 

Jeg lar trailern gjøre jobben:

 

http://www.youtube.com/watch?v=ssHEAOrAdCU

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blackmail av Alfred Hitchcock

 

Har ikke sett fryktelig mye Hitchcock, så da jeg snublet over denne filmen på YouTube, i overraskende god kvalitet forøvrig, måtte jeg se den. En veldig god film absolutt, med et spennende plott, dog med noen små dødpunkter og litt kjedelige øyeblikk, men ikke noe uoverkommelig. Vakre og godt filmede scener finnes det haugevis av, så min personlige mening er at dette er en langt bedre film en Vertigo, og også et godt stykke foran Rear window. Jeg synes det muligens var en noe litt daff karakter i Alice, mens hennes kjæreste eller forlovede var strålende.

 

Jeg ble noe overrasket da jeg oppdaget at dette ikke var en stumfilm, for det fikk jeg virkelig inntrykk av etter de første fem minuttene, der det i alle fall ikke var noen replikker, selv om det muligens hadde vært naturlig. Det er fullt mulig dette var et virkemiddel, for det var bevegelser i, nesten, Chaplin-stil.

 

8/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så også Cowboys & Aliens her i Haugesund søndag kveld. Drar hjem om noen par timer, så dette ble den siste filmen for min del der.

 

‎'Cowboys & Aliens'

Til tross for tidenes mest episke småtøffe tittel må jeg desverre si at filmen skuffer. Manuset er litt fokusert og plottet dårlig, mens dialogen var så dårlig at de kunne ikke gjøre mye med det egentlig.

 

Det hjelper ikke at filmen har en tiåring som kilde til mye av humoren og ingenting med filmen overrasker. Filmen har sikkert en viss underholdningsverdi rent teknisk sett. Favreaus regi i action-sekvensene er veldig bra, mens effektene er brukbare. Følte Ford var ganske så typisk Indiana Jones-modus og Daniel Craig var der bare liksom.

 

Terningkast 3.

Lenke til kommentar

Marvel på sin side spyr ut filmer til stadighet, men jeg har ennå til gode å like noen særlig av dem.

 

Marvel har vel kun fem filmer om jeg husker rett. Husk at filmer basert på Marvel-universet blir laget av flere selskaper. Fox (Fantastic Four, Daredevil m.m), Sony (Spider-Man) osv. Det blir fort en variabel.

 

DC-filmer kommer kun fra WB, som bommer mer enn de treffer - enten man tar det siste tiåret eller siden Batman-film på 60-tallet frem til i dag.

 

Men det beste av det beste har de (Superman og The Dark Knight). :)

Lenke til kommentar

Jeg er kjempefan av Fantomet, men han egner seg ikke på lerretet :nei:

Der er jeg fullstendig uenig :) Jeg ser for meg fantastiske filmatiseringer av historiene rundt Fantomet.

Har du sett de tidligere filmene og tv-seriene? Grøss og gru sier jeg. Det er vanskelig å lage en verden på filmlerretet hvor Fantomet passer inn uten at det blir uberteit.

 

movie_phantom.jpg61udfmIOJEL._SX320_SY240_.jpgphantomserial11943td5.jpg

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror nok godt at Fantomet kan egne seg for film, men at hele karakterern må tilpasses for å gjøre det mer lerretvennlig og realistisk. Se bare hvor langt Batman har utviklet seg fra de første tegneseriene og filmene til The Dark Knight. Synd å se at Fantomet ikke har fått en liknende behandling.

 

Noen vil kanskje kalle det blasfemi, men det er nå det jeg mener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...