Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Battle: Los Angeles (2011)

 

Dette var rett og slett fryktelig. Noe av det

dårligste jeg har sett på lenge.

"Skyline" var milevis over denne etter min mening.

 

Her var det ingenting som hverken engasjerte eller imponerte.

Alt var lavmål. Total stryk :roll:

 

Ps. Har en mistanke at de som liker filmer av typen Cloverfield

og District 9 kanskje vil ha en annen mening. Uten at jeg er sikker på det da..

 

1/10

Endret av groenn
Lenke til kommentar

The Green Hornet er umorsom, kjedelig og alt for lang.

 

Hmm, den beskrivelsen passer faktisk på mange av dine anmeldelser... :tease:

 

 

Regissøren er Michael Gondry, høres kanskje ukjent ut?

 

Eh...nei? :roll:

 

 

Det er ikke akkurat tidenes beste superheltfilm, men den er nok litt bedre enn 2.5...på 10'er skalaen (som forøvrig er en idiotisk skala) ville jeg muligens ha sagt 5 eller til og med 6 hvis jeg var i veldig godt humør...(noe jeg sjelden er)

 

Skjønner ikke hva du ser i The Green Hornet Lakesis. Dårlig humor og kjedelig som f. Seth Rogen er ikke morsom i det hele tatt og han kan så mye bedre. Asiatern, Diaz og Waltz er heller ikke imponerende. Teknologien er så som så og historien middelmådig. En film jeg aldri har tenkt å se igjen. Piece of crap! Ikke underholdene og et sløs av tid og penger.

Lenke til kommentar

Machete

 

Jeg vet ikke jeg, jeg forventet mer, begynnelsen var så bra også ble den dårligere og dårligere utover og slutten var en stor skuffelse, slutten minnet meg om slutten på Once upon a time in mexico, masse mexicanere som gjør opprør og finner på tullball.

 

Sluttem er sikkkelig anti klimax, jeg vil ikke ha en hau med mexicanere som finner på bøll, jeg ville at machere skulle kave en blodig si gjennom 200 fiender på egenhånd.

 

Vi får også en toppløs Lohan, men for å være ærlig ville jeg heller ha sett henne bli skutt i trynet enn de fleske puppene der. Michelle Rodriguez ser mye bedre ut i bh enn de lohan gjør toppløs.

 

Nei dette var noe skuffende, jeg hadde håpet på "mer" begynneslen var langt bedre enn slutten.

 

6/10

Lenke til kommentar

Robin Hood 2010

 

wtf_is_this_shit_Its_Another_New_Post_D_s400x297_128601_580_Justine_has_officially_crossed_the_line_Dimebag_is_turning_in_his_grave-s400x297-144467-580.jpg

 

Jeg tror godeste herr scott har blitt senil, her prøver han å lage minst 4 forskjellige filmer.

 

Først vil han lage en Midel alder krigs film, det varer ca. 10 minutter, så vil han lage en komisk farse sak, nesten så jeg forventet at Sven Nordin skulle snike seg rundt i kulisene.

 

Så prøver han å lage polistisk drama og til slutt prøver han å lage en Remake av saving private ryan bare med hester og buer. Jeg tror ikke han selv vet hva han ville med denne filmen.

 

Jeg kunne sett forbi om ikke alt dette noe av det, viss action hadde vært bedre, men det er vansklig å lage bra midel alder action, Det er veldig få filmer som har fått det til. og 2 av dem er ikke en gang satt i midel alderen.

 

En er Braveheart, den er minnesvedig fordi den var brutal når det kom, den var også veldig forsiktig med action sin, midel alder action består av folk i lær og metal som hamrer løs på hver andre, dette blir ektremt fort kjedelig, i braveheart, har du to slag som bare varer ca. 6 minutter hver, det er fort over, du ser en del brutale dødsfall og det er det, du sitter igjen og husker hvert dødsfall fordi det var gjort på en kul og brutal måte. Men det var over raskt, fordi ellers blir det bare repitasjon i det uendlige.

 

I hvertfall når du har filmer med mye skying, er skytinga selv kult, det bråker litt og det er en flamme osv. det kan bli kjedelig det også men det tar lengre tid enn når noen hammer løs på hverandre med sverd.

 

Og her er problemet, action i denne filmen er ektremt anonym, noen folk blir truffet med piler, noen folk blir kuttet med sverd. ikke noe av det sitter igjen i hukomelsen, det blir nanonymt og som jeg sier, folk slår på hverandre med sverd.

 

Mens jeg kan huske nesten alle som dør på en brutal måte i braveheart, går hele robin hood action i glemme boka, det er ikke brutalt, det er ikke unikt, ektremt forglemlig afære.

 

Og da sitter vi igjen med en film som har 4 personligheter som ikke vet hva den vil hvor den vil.

 

3/10

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Two Towers og Return og the King, og det sier litt om hvor vansklig det er å lage brukbar action når man har sverd og buer å jobbe med, I lotr har du troll og orker, noe som det færreste franske og engelske hærer hadde under middelaldren, dette gjør at man kan få bedre action, troll med store hammere osv, du kan også skape helt fiktive slag, ikke noe middelalder beleiring er like kul som helms deep var i two towers.

 

Det finnes jo mer natur tro filmer som greier å lage noe brukbar action, King Arthur som ellers er en veldig dårlig film, men action er unik og kul, igjen er slaget kort, men de greier å trekke det ut til ca. 10 minutter.

 

Andre sverd filmer som har brukbar action er Gladiator og Troy, men viss du ser på filmene har de godt langt for å ikke få den "står å slår på hverandre med sverd"

 

I troy har de laget veldig fiktiv type slåssing og duelene med sverd og spyd er veldig fancy for å gjøre dem interserte, når det kommer til selve stor slaget, er det bare et stort angrep, igjen varer kort så er det over, det tar ikke et angrep til fordi det ville bare være remake av første angrep, så de går til noe annet, da et natt angrep med høyballer med ild på, alt får at det skal være fresh, I gladiator har du et raskt slag, så er resten av filmen høy kordinerte dueler i gladiator ringen.

Lenke til kommentar

Unn deg selv ALT av Akira Kurosawa. For en mann han var! Har ikke ord!

 

 

Har ikke sett alt selv da ( :blush: ), men alle filmene jeg har sett har vært helt sykt bra! Ogalle jeg jeg kjenner som ahr kjennskap til mannen anbefaler så og si alt han har gjort.

Lenke til kommentar

Tamara Drewe 2011

 

TamaraDrewe.jpg

 

Filmen er satt i idylliske omgivelser på en landsbybygd i England.

Et ektepar, hvor mannen er en kjent forfatter har åpent hus om sommeren for forfattere.

Her kan de komme å skrive i stille og rolige omgivleser å hente inspirasjon til sin neste bok.

Et dramaskrik uten like blir satt i gang når Tamara Drewe vender tilbake til landsbyen. Før var hun den stygge andungen, nå er hun blitt ei hot lita berte.

Ekteskap blir satt på spill, vennskap går i oppløsning og alt annet som skulle høre med i dette lille dramaopplegget.

Typisk ikke en film jeg ville sett, men nå er Gemma Arterton så innmari digg at jeg måtte nesten se filmen.

En midt på treet film. Virka ikke som at historien hadde noe mål og mening, men det var noe flyt i den.

Er du ute etter en film som byr på dramaskrik satt i landsbybygda så er dette filmen for deg..

 

6/10

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Battle: Los Angeles (2011)

 

Denne filmen er så dårlig at det fikk meg til å se på Skyline som et bedre film enn jeg først antok...

 

Den er så fyllspekket med USA propaganda militær holdninger "Never leave a man behind" og "For our country" møl at du spyr. De klemmer inn masse scener som skal liksom være dramatisk mellom soldatene og krig o.l. at det hele ender opp å være plagsomt.

 

Skulle tro at ressisøren har sett på mange krigsfilmer og bare slengte inn scener fra de.

 

Alien/CGI stilen er veldig lik District 9, men verre. Og ikke for å snakke om den konstante kamera ristingen...herregud! Du får aldri se et tydlig bilde mer enn et par sekunder! Skyline var ivertfall behaglig å se på, og vi fikk se Aliene klart og tydlig!

 

Dette er ikke en film for Sci-Fi og Alien nerds, men heller for US Army freaks fordi det er disse vi hovedsaklig ser på og følger.

 

Filmen har lav unterholdnings nivå, med mindre du liker å se masse closeups av USA soldater som skriker frem og tilbake til hverandre uten at du får se fienden de sloss mot.

 

Ikke missforstå, joda du får se Alienene, men det er bare raske scener og ikke nok for å gi deg følelsen at du ser en Sci-Fi film.

 

1/10

 

EDIT:

lol, groenn, la ikke merke til at du hadde anmeld filmen! Ser ut vi er ganske enige! :!:

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Haha, er den virkelig sååå dårlig? Gidder ikke å ta meg bryet med å se den før den ender opp på tpb, da.

 

Er det filmer jeg VIRKELIG hater, så er det amerikansk militærpropeganda som den nevnt ovenfor. Jeg missliker amerikansk holdning til det punktet hvor jeg kunne slått de uten grunn, så denne filmen holder jeg meg unna.

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 1

 

*Min anmeldelse*

 

8/10

 

Så denne i går jeg og. Kanskje det har noe med at den har blitt sluppet på tpb? :p

Først må jeg si at filmen var ganske kjedelig. Veldig søvnig film.

Ellers bra lagd og skuespillet blir jo bedre for hver film.

 

Personlig liker jeg de første filmene i serien best. Ja de er mer barnefilmer, men fortsatt syns jeg de er mye mer uderholdene og koselige. Høres kanskje litt kliss ut, men er seriøs.

TDH var en "mørk" film. En dyster film. Jeg har bare lest bøkene 1-4 så jeg vet ikke hva som skjer. TDH handlet jo bare om 3 personer som løper rundt i en skog og har det trist og leit... Det filmes jo ikke en scene på skolen Hogwards. Hele serien er snudd på hodet.

 

Personlig syns jeg hele serien startet på topp men synker for hver film/bok. Det er min personlige mening. Ikke pga filmene men pga selve historien.

 

Husker jeg riktig spilte de ikke Harry Potter Theme song en gang...

 

Nei i denne filmen savnet jeg bokstavlig talt mer lys, sol og smil.

 

6/10

Sluppet på tpb? Hva er det? *Plystre*

 

Jeg er enig i at filmen er mye mørkere og annerledes, men det er en av grunnene til at jeg liker den så godt. Føler at de to foregående var veldig kjedelige.

 

Og ja, det suger at John Williams ikke har noe med musikken å gjøre lenger. Hvem enn som lager musikken får det til å høres ut som noe viss vass fra Hotel Cæsar - sånn helt seriøst. Musikken er elendig!

Lenke til kommentar

The Way Back

 

thewaybackfarrellharris.jpg

 

For det første, jeg bryr meg pent lite om historien(e) som denne filmen baserer seg løst rundt er ekte eller ikke.

 

Jeg for det første så veldig fram til filmen, og jeg synes den innfridde en del, men skulle gjerne sett den var litt bedre og. Men alikevel kanskje den beste filmen jeg har sett så langt i år. The Green Hornet var riktignok grei humor og en gangske grei popcorn-film. Men denne var mer huskbar og skuespillet var bra til tider synes jeg.

 

Jeg likte veldig godt casten i denne filmen, og prestasjonene. Selv Collin Farrell som jeg synes har plutselig smått begynt å bli en bedre skuespiller i mine øyne. I tillegg så har du med Ed Harris og en del andre som Mark Strong og hun fra The Lovely Bones(som jeg aldri klarer å skrive navnet til riktig). Pluss noen litt ukjente folk som passet godt inn i filmen.

 

Filmen var en grei fortelling med en start og en slutt som jeg godtok uten å gå noe nærmere inn i det.

 

Alltid hatt en sansen for filmer rundt 2 verdenskrig og slikt, og jeg vil si den føyer seg inn i rekken over de gode filmene som har en handling satt til rundt andre verdenskrig. Riktignok, det er ingen Schindler`s Liste. Men jeg tror kanskje noen kommer til å annerkjenne filmen hvertfall litt.

 

8/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...