Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Star Trek 2009 er ikke ekte star trek, den er en tullete effekts film med kjipe effekter og da er det ikke mye igjen.

Deilig at jeg ikke er trekkie da slik at jeg kan nyte filmen. Elsker den.

 

Hva elsket du med den, de dårlige skuespillerne? Den utrolig tynne og tullete historien? de gjentagene og kjipe effektne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva elsket du med den, de dårlige skuespillerne? Den utrolig tynne og tullete historien? de gjentagene og kjipe effektne?

Bare åpningsscenen er jo nok til å elske filmen. Musikken er herlig hele veien. Effektene synes jeg absolutt ikke er kjipe. Synes derimot det er mye eye candy som seg hør og bør i en slik film.

 

At alle skuespillerne er dårlige er jeg heller ikke enig i. Zachary "Sylar" Quinto f. eks. synes jeg leverte veldig bra. I det hele tatt er det en veldig underholdende og til en viss grad spennende film som er veldig behagelig å se på. Få eller ingen irritasjonsmomenter.

Lenke til kommentar

Er det en bra film som har med flykaprere? eller terrorister eller skikkelig action?

 

Executive desision

 

Hva elsket du med den, de dårlige skuespillerne? Den utrolig tynne og tullete historien? de gjentagene og kjipe effektne?

Bare åpningsscenen er jo nok til å elske filmen. Musikken er herlig hele veien. Effektene synes jeg absolutt ikke er kjipe. Synes derimot det er mye eye candy som seg hør og bør i en slik film.

 

At alle skuespillerne er dårlige er jeg heller ikke enig i. Zachary "Sylar" Quinto f. eks. synes jeg leverte veldig bra. I det hele tatt er det en veldig underholdende og til en viss grad spennende film som er veldig behagelig å se på. Få eller ingen irritasjonsmomenter.

 

Effekten er kjipe, alle effekt shots har utrolig irterende lense flare, hver eneste fuckings sene har dem.

 

Lyden er ogås kjip, eksplosjoner blir aldri høye, når ting eksploderer forventer jeg en viss høyde på volumet, men uansett hvor høyt du sett på lyden, vil eksplosjonene aldri virke høye.

Musikken la jeg ikke en gang merke til, så jeg kan ikke si den var bra eller dårlig, men siden jeg ikke la merke til den var den sikkert ikke bra.

 

Dette er tennårings drama versjonen av star trek, faktisk hadde StarGate SG1, en parodi i episode 200 som nestne er helt like sånn som Star trek 2009 ble.

I den parodien var skuespillerne i SG1, byttet ut med ungdomer som puler og kysser og blir gravide osv, typisk 90210 shit.

 

Og det er det ST 2009 er, la oss lage en dårlig film for små unger, ved å bytte ut skuespillere med ungdommer. De fjerner referanser til klassisk litraur og musikk, de fjerner sci fi gåtene de fjerner de moralske spørsmålene, de har fjernet alt som gjorde star trek star trek, selv enterprise var mer star trek enn denne.

 

Nei dette er 90201 med romskip og sun flares

Lenke til kommentar

Effekten er kjipe, alle effekt shots har utrolig irterende lense flare, hver eneste fuckings sene har dem.

 

Lyden er ogås kjip, eksplosjoner blir aldri høye, når ting eksploderer forventer jeg en viss høyde på volumet, men uansett hvor høyt du sett på lyden, vil eksplosjonene aldri virke høye.

Musikken la jeg ikke en gang merke til, så jeg kan ikke si den var bra eller dårlig, men siden jeg ikke la merke til den var den sikkert ikke bra.

 

Dette er tennårings drama versjonen av star trek, faktisk hadde StarGate SG1, en parodi i episode 200 som nestne er helt like sånn som Star trek 2009 ble.

I den parodien var skuespillerne i SG1, byttet ut med ungdomer som puler og kysser og blir gravide osv, typisk 90210 shit.

 

Og det er det ST 2009 er, la oss lage en dårlig film for små unger, ved å bytte ut skuespillere med ungdommer. De fjerner referanser til klassisk litraur og musikk, de fjerner sci fi gåtene de fjerner de moralske spørsmålene, de har fjernet alt som gjorde star trek star trek, selv enterprise var mer star trek enn denne.

 

Nei dette er 90201 med romskip og sun flares

 

Ungdommer?

 

Her er de tre viktigste rollene:

 

Chris Pine - 31 år

Zachary Quinto - 34 år

Eric Bana - 43 år

 

Effektene er også veldig bra synes jeg, og hvis du ikke har noe futt i lyden er det noe galt med enten filmen din, eller anlegget ditt. Her hjemme er det så ting raser ned av hyllene. Kan spesielt legge frem når Enterprise går i WARP første gangen. Ett sinnsytk dypt drønn som ristet hele stuen.

Lenke til kommentar

Star Trek 2009 er ikke ekte star trek, den er en tullete effekts film med kjipe effekter og da er det ikke mye igjen.

Deilig at jeg ikke er trekkie da slik at jeg kan nyte filmen. Elsker den.

 

Hva elsket du med den, de dårlige skuespillerne? Den utrolig tynne og tullete historien? de gjentagene og kjipe effektne?

 

Klart den er ekte. Har vært Trekkie i over 25år nå, og jeg må si at den er ekte.

 

Ikke glem at Star Trek foregikk i et alternativ univers.

 

Er så idiotisk når folk er så blinde eller har et så sterk kjærlighet at de ikke er villige til å akkseptere noe som gå en annen retting. Star Trek er kraftig variert, mange TV serie episodene var drama, noen action, noen barnslige.

 

Skulle tro at noen som virklig elsker Star Trek var mer åpen og akksepterene...er jo også dette som er visionen til Trek... :roll:

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Star Trek 2009 er ikke ekte star trek, den er en tullete effekts film med kjipe effekter og da er det ikke mye igjen.

Deilig at jeg ikke er trekkie da slik at jeg kan nyte filmen. Elsker den.

 

Hva elsket du med den, de dårlige skuespillerne? Den utrolig tynne og tullete historien? de gjentagene og kjipe effektne?

 

Klart den er ekte. Har vært Trekkie i over 25år nå, og jeg må si at den er ekte.

 

Ikke glem at Star Trek foregikk i et alternativ univers.

 

Er så idiotisk når folk er så blinde eller har et så sterk kjærlighet at de ikke er villige til å akkseptere noe som gå en annen retting. Star Trek er kraftig variert, mange TV serie episodene var drama, noen action, noen barnslige.

 

Skulle tro at noen som virklig elsker Star Trek var mer åpen og akksepterene...er jo også dette som er visionen til Trek... :roll:

 

Star Trek er et univers der man kan vinne en krangel med å quote klassisk litratur, menneskene i den tiden er så utrviklet og smarte at man faktisk kan gjøre det. Det er dette som er star trek, ST 2009 er en billig effekts film uten noe av det som er star trek, er helt idiotisk å state alternet reality shit, når man har 21 sesonger med TNG universet å bygge filmer på, hva med stakkars Sisko som sitter helt alene i et ormhull, vi trenger retrun of the sisco. Å lage star trek filmer som ikke er bygget på star trek serier er ikke bra, du kan aldri skape er rikt og fyldig univers som ST trenger med en to timer lang film.

Lenke til kommentar

Beste scena i Star Trek (2009) er jo når Spock setter seg i stolen og sier "Fascinating" i det stolen automatisk begynner å spinne rundt.

 

Forøvrig en god popcorn-film for den vanlige mann i gata. Vanlig Star Trek blir liksom så daft og stillestående. Eks. Wrath of Kahn... Den er jo som noe hentet fra Shakespeare. Kjedelig dialog, lite action - Ja, det som kjennetegner Star Trek. Noe sært for Trekkies.

 

Må si jeg har sansen for TNG, men Kirk og gjengen er virkelig tørre saker. 2009-filmen var en positiv opplevelse. Lyden er jo upåklagelig i den og.

Lenke til kommentar

Effekten er kjipe, alle effekt shots har utrolig irterende lense flare, hver eneste fuckings sene har dem.

 

Lyden er ogås kjip, eksplosjoner blir aldri høye, når ting eksploderer forventer jeg en viss høyde på volumet, men uansett hvor høyt du sett på lyden, vil eksplosjonene aldri virke høye.

Musikken la jeg ikke en gang merke til, så jeg kan ikke si den var bra eller dårlig, men siden jeg ikke la merke til den var den sikkert ikke bra.

 

Dette er tennårings drama versjonen av star trek, faktisk hadde StarGate SG1, en parodi i episode 200 som nestne er helt like sånn som Star trek 2009 ble.

I den parodien var skuespillerne i SG1, byttet ut med ungdomer som puler og kysser og blir gravide osv, typisk 90210 shit.

 

Og det er det ST 2009 er, la oss lage en dårlig film for små unger, ved å bytte ut skuespillere med ungdommer. De fjerner referanser til klassisk litraur og musikk, de fjerner sci fi gåtene de fjerner de moralske spørsmålene, de har fjernet alt som gjorde star trek star trek, selv enterprise var mer star trek enn denne.

 

Nei dette er 90201 med romskip og sun flares

 

Ungdommer?

 

Her er de tre viktigste rollene:

 

Chris Pine - 31 år

Zachary Quinto - 34 år

Eric Bana - 43 år

 

Effektene er også veldig bra synes jeg, og hvis du ikke har noe futt i lyden er det noe galt med enten filmen din, eller anlegget ditt. Her hjemme er det så ting raser ned av hyllene. Kan spesielt legge frem når Enterprise går i WARP første gangen. Ett sinnsytk dypt drønn som ristet hele stuen.

 

Hvor gammel tror du skuespilleren er i disse tennåringsdramane?

 

Det var i hvertfall 2 i 90210 som var over 30 og spillte 16åringer.

Lenke til kommentar

Effekten er kjipe, alle effekt shots har utrolig irterende lense flare, hver eneste fuckings sene har dem.

 

Lyden er ogås kjip, eksplosjoner blir aldri høye, når ting eksploderer forventer jeg en viss høyde på volumet, men uansett hvor høyt du sett på lyden, vil eksplosjonene aldri virke høye.

Musikken la jeg ikke en gang merke til, så jeg kan ikke si den var bra eller dårlig, men siden jeg ikke la merke til den var den sikkert ikke bra.

 

Dette er tennårings drama versjonen av star trek, faktisk hadde StarGate SG1, en parodi i episode 200 som nestne er helt like sånn som Star trek 2009 ble.

I den parodien var skuespillerne i SG1, byttet ut med ungdomer som puler og kysser og blir gravide osv, typisk 90210 shit.

 

Og det er det ST 2009 er, la oss lage en dårlig film for små unger, ved å bytte ut skuespillere med ungdommer. De fjerner referanser til klassisk litraur og musikk, de fjerner sci fi gåtene de fjerner de moralske spørsmålene, de har fjernet alt som gjorde star trek star trek, selv enterprise var mer star trek enn denne.

 

Nei dette er 90201 med romskip og sun flares

 

Ungdommer?

 

Her er de tre viktigste rollene:

 

Chris Pine - 31 år

Zachary Quinto - 34 år

Eric Bana - 43 år

 

Effektene er også veldig bra synes jeg, og hvis du ikke har noe futt i lyden er det noe galt med enten filmen din, eller anlegget ditt. Her hjemme er det så ting raser ned av hyllene. Kan spesielt legge frem når Enterprise går i WARP første gangen. Ett sinnsytk dypt drønn som ristet hele stuen.

 

Hvor gammel tror du skuespilleren er i disse tennåringsdramane?

 

Det var i hvertfall 2 i 90210 som var over 30 og spillte 16åringer.

 

Vet du sikkert bedre enn meg, for jeg har ikke sett 90210. Ville bare frem til at det IKKE er dritunger som spiller i Star Trek.

 

Angående lyden du mente var dårlig. Her er ett uttak fra review av STar Trek Blu-Ray'en fra High-Def Digest.

 

The Dolby TrueHD 5.1 soundtrack features bold and brassy music that swells up very nicely. Directional effects and bass rumble are smoothly integrated. Sound effects like phasers are crisply recorded. Listen closely, and you'll also hear plenty of classic 'Trek' noises and effects subtly integrated into the soundscape.

 

The action scenes build up to tremendous power. The surround channels buzz with excitement, and the subwoofer gets a workout as well. This is just a great soundtrack all around

Endret av JimRamse
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Effekten er kjipe, alle effekt shots har utrolig irterende lense flare, hver eneste fuckings sene har dem.

 

Lyden er ogås kjip, eksplosjoner blir aldri høye, når ting eksploderer forventer jeg en viss høyde på volumet, men uansett hvor høyt du sett på lyden, vil eksplosjonene aldri virke høye.

Musikken la jeg ikke en gang merke til, så jeg kan ikke si den var bra eller dårlig, men siden jeg ikke la merke til den var den sikkert ikke bra.

 

Dette er tennårings drama versjonen av star trek, faktisk hadde StarGate SG1, en parodi i episode 200 som nestne er helt like sånn som Star trek 2009 ble.

I den parodien var skuespillerne i SG1, byttet ut med ungdomer som puler og kysser og blir gravide osv, typisk 90210 shit.

 

Og det er det ST 2009 er, la oss lage en dårlig film for små unger, ved å bytte ut skuespillere med ungdommer. De fjerner referanser til klassisk litraur og musikk, de fjerner sci fi gåtene de fjerner de moralske spørsmålene, de har fjernet alt som gjorde star trek star trek, selv enterprise var mer star trek enn denne.

 

Nei dette er 90201 med romskip og sun flares

 

Ungdommer?

 

Her er de tre viktigste rollene:

 

Chris Pine - 31 år

Zachary Quinto - 34 år

Eric Bana - 43 år

 

Effektene er også veldig bra synes jeg, og hvis du ikke har noe futt i lyden er det noe galt med enten filmen din, eller anlegget ditt. Her hjemme er det så ting raser ned av hyllene. Kan spesielt legge frem når Enterprise går i WARP første gangen. Ett sinnsytk dypt drønn som ristet hele stuen.

 

Hvor gammel tror du skuespilleren er i disse tennåringsdramane?

 

Det var i hvertfall 2 i 90210 som var over 30 og spillte 16åringer.

 

Vet du sikkert bedre enn meg, for jeg har ikke sett 90210. Ville bare frem til at det IKKE er dritunger som spiller i Star Trek.

 

Angående lyden du mente var dårlig. Her er ett uttak fra review av STar Trek Blu-Ray'en fra High-Def Digest.

 

The Dolby TrueHD 5.1 soundtrack features bold and brassy music that swells up very nicely. Directional effects and bass rumble are smoothly integrated. Sound effects like phasers are crisply recorded. Listen closely, and you'll also hear plenty of classic 'Trek' noises and effects subtly integrated into the soundscape.

 

The action scenes build up to tremendous power. The surround channels buzz with excitement, and the subwoofer gets a workout as well. This is just a great soundtrack all around

 

Det er en persjons mening, jeg har en annen, det er samme type lyd mix som i DH4, veldig fancy og bruker alle kanalene, men lyden er bare feil og veik,

Lenke til kommentar

Det er en persjons mening, jeg har en annen, det er samme type lyd mix som i DH4, veldig fancy og bruker alle kanalene, men lyden er bare feil og veik,

 

Du har selvsagt rett til din mening, akkurat som jeg har rett til min. På BD hos meg så er ihvertfall lyden alt annet enn veik. Langt nærmere referanselyd spør du meg. Kjører selv flere klipp fra den når jeg har folk innom for å sjekket ut hjemmekinoen. Om den er "riktig" eller "feil" har jeg ingen mening om da jeg personlig ikke har opplevd så mange kamper i verdensrommet med laservåpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en persjons mening, jeg har en annen, det er samme type lyd mix som i DH4, veldig fancy og bruker alle kanalene, men lyden er bare feil og veik,

 

Du har selvsagt rett til din mening, akkurat som jeg har rett til min. På BD hos meg så er ihvertfall lyden alt annet enn veik. Langt nærmere referanselyd spør du meg. Kjører selv flere klipp fra den når jeg har folk innom for å sjekket ut hjemmekinoen. Om den er "riktig" eller "feil" har jeg ingen mening om da jeg personlig ikke har opplevd så mange kamper i verdensrommet med laservåpen.

 

Vel det er ikke så rart, siden de ikke bruker laser i Star Trek men Phasers, som er noe helt annet.

Lenke til kommentar

KLOVN

 

 

 

Så klovn the Movie i går, dette er en må-se film. Hvis du liker filmer som tar det hele til et nytt level er dette virkelig noe. Her er alt som det skal være!!! På toppen av min filmer jeg liker liste.

Hehe, var og så denne på kino i helgen. Har ikke vært så flau på lenge. Men alle i kinosalen lo godt og ofte :) Anbefales hvis man liker litt tørr humor.

Lenke til kommentar

After.Life

 

Film som handler om hva det vil si å være i live.

Gode skuespiller-prestasjoner av de 4 hovedpersonene, ellers føler jeg at filmen bidrar med særdeles lite.

Kunne vært mye bedre om direktøren hadde latt sèeren få lage sitt eget inntrykk og egen versjon av filmen, hvilket jeg personlig mener det er lite rom for.

Fin fin hverdags underholdning.

 

 

The Final Destination (in 3-D)

 

Den desidert svakeste i serien, forsøker å være smart men plottet henger ikke på greip, skuespiller-prestasjonene er labre, og bruken av CGI er dårlig utført samtidig som den bidrar til å få filmen til å se "billigere" ut enn den orginale (og fortsatt beste) i serien.

 

Styr unna med mindre du er spesielt interessert.

 

 

Sunset Limited

 

Strålende film for alle som har et syn på selve livet og/eller tro/religion, uavhengig av hvilket ståsted du har.

Filmen er kanskje ikke så "smart" som jeg opplevde den første gangen (så filmen 2 ganger på 2 dager for å få flere inntrykk, samt at jeg var halvtrøtt første gangen jeg så den), men det skorter iallefall ikke på fantastiske skuespiller-prestasjoner fra filmens 2 skuespillere (Tommy Lee Jones og Samuel L. Jackson).

 

Hele handlingen foregår i leiligheten til Samuel L. Jacksons karakter, og det skjer ikke mye annet enn dialog i filmen, men dialogen (i tråd med prestasjonene) er fengslende, uavhengig av om du er enig eller ikke, og nagler de som er åpne for slike diskusjoner til sofaen.

 

En engasjerende film av Jones som viser at han tør å trå utenom Hollywoods "forventninger".

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...