Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

History of the World Part 1.

 

For en elendig film, aper reiste seg ikke på to bein for 20 millioner år siden, det var ingen mennesker i amerika for 2 millioner år siden, det fantes ikke mennesker på jorda for 2 millioner år siden. Det vi ser fra romer tiden er helt feil, de snakket ikke engelsk i roma. Rustingene er feil.

 

Den spanske inkvisasjonen sang ikke, og under den franske revolusjonen er uniformene feil. Det er også umulig å dra fra romertiden til den franske revolusjonen.

 

Skikkelig dritt film.

 

2/10

Huffda, men akkurat det med språket er vel ikke så farlig. De fleste filmer om antikken er på engelsk, ikke alltid like enkelt å finne skuespillere som snakker flytende latin.

Lenke til kommentar

Folk skjønner tydligvis ikke selv ironi, jeg vet hvordan jeg blir sett på på dette forumet og da lagde jeg en anmeldelse som en ektrem ultimat versjon av meg selv, der jeg tar mine synspunkter til det latterlige for humoristisk effekt, tydligvis ikke alle som tok den?

 

Skulle jeg godt lengre med på si at Mel Brooks ikke kunne spille romer eller fransk konge fordi han er jøde? hadde folk skjønt vitsen da?

 

Hva om jeg hadde påpeket at hesten miricale ikke kunne sett slik ut i år 0. Hvor langt og ektremt må jeg gå før folk skjønner vitsen?

Lenke til kommentar

Folk skjønner tydligvis ikke selv ironi, jeg vet hvordan jeg blir sett på på dette forumet og da lagde jeg en anmeldelse som en ektrem ultimat versjon av meg selv, der jeg tar mine synspunkter til det latterlige for humoristisk effekt, tydligvis ikke alle som tok den?

 

Skulle jeg godt lengre med på si at Mel Brooks ikke kunne spille romer eller fransk konge fordi han er jøde? hadde folk skjønt vitsen da?

 

Hva om jeg hadde påpeket at hesten miricale ikke kunne sett slik ut i år 0. Hvor langt og ektremt må jeg gå før folk skjønner vitsen?

 

Du har fortsatt ikke tatt pillene dine... :roll:

 

Ironi funker dessverre veldig dårlig på nett.....

 

Så sant som det er sagt...halleluja!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Waterworld

 

Fikk denne anbefalt for lenge siden og kjøpte den dermed også. Har ikke fått mulighet til å se den sammen med anbefaleren (ene søstra mi) før nå. Hun har et godt øye for film så jeg hadde en anelse om at dette kunne være en skjult skatt. Vel...

 

Jeg liker konseptet. Alt "out of this world" trigger meg. Og Waterworld har ikke noen world så det måtte bli spennende. Problemet er at det aldri ble det. Ting bare flyter... Tilfeldige ting oppstår perfekt klisjeaktig timet. Har Costner akkurat kommet opp av vannet så kommer "The Smokers". En artig gjeng banditter forresten. Passet godt å bruke ordet banditter nå, for disse karene virker ekstremt smålige. Snedig hvordan de har perfekt fungerende vannskutere, fly og annet utstyr, men bare absolutt må sveise på ei rusten, sliten metallplate på alt. Greit nok at de skal framstilles som primitive som følge av situasjonen, men det er ikke de mest fryktinngytende badguysa i filmhistorien.

 

Costner selv klarer rollen greit, men han blir ikke satt særlig på prøve. Hopper virker som en skurk fra en c-film ved første presentasjon, men etter hvert som man blir bedre kjent med karakteren begynner man smått utrolig og få sans for han. Gjør i grunn ingen feil i forhold til rollen.

 

Filmen har sant nok en del underholdende scener og replikker. Ja, det er til tider morsomt som et resultat av James Bond-ish "bare på film det går an"-scener. Den er aldri direkte kjedelig, men den gir meg samtidig ingenting. Det som på et mikroskopisk vis også driver filmen framover er jakten på "The Dry Land." Men storyen akkurat der er lite utviklende og forutsigbar så det hjelper lite.

 

Ikke den beste måten å drepe 2.25 timer på, men du vil ikke angre på at du så den heller.

 

5/10

Lenke til kommentar

Uenig. Ironi funger ikke skriftlig.

Er du ironisk nå? Metadiskusjon på sitt beste.

 

Hehe, klarer du ikke å se det?

 

Point made. ;)

 

 

------------------

 

Tilbake til anmeldelse:

 

The King's Speech (2010)

 

Bra "bro-mance" film. Var egentlig ikke som jeg trodde, samtidig som den skuffet litt. Dreide seg egentlig om ingenting, men kjemien mellom de var underholdende.

 

8/10

 

 

 

Black Swan (2010)

 

Oi oi! Trodde jeg ble tvunget til å se en kjip ballet film, men neida!!

 

Beste film overraskelsen jeg har hatt iår!

 

9.5/10

 

 

The Fighter (2010)

 

Nok en mesterlig film! Bale stjal hele showet. Underholdende, og du blir revet helt med!

 

8/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 1

 

Jeg kan begynne med å si at David Yates sine to foregående Harry Potter-filmer var søppel. Order of the Phoenix og Half-Blood Prince var ikke bare dårlige adapsjoner, men dårlige filmer også.

 

TDH var derimot veldig bra, noe som får meg til å tvile på om David Yates hadde noe med filmen å gjøre i det hele tatt - annet enn å være på settet.

 

Filmen var vakker, spennende, følelsesladd og Rupert Grint og Emma Watson hadde imponerende skuespillerpresentasjoner. Er usikker på Radcliffe; han virket litt stone-face til tider.

 

Det eneste jeg vil påpeke er at filmen kunne vært kortere. Det var enkelte steder hvor jeg kunne kjede meg i en fem til ti minutter.

 

Visuelt var denne like bra som Prisoner of Azkaban, og siden jeg likte visse aspekter med denne filmen bedre enn Prisoner, så er dette nå min favoritt Harry Potter-film - og en meget god film.

 

8/10

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Sist film jeg så het The Time Machine fra 2002.

 

Handler om en professor som finner opp en tidsmaskin på 1800 tallet for så og reise in i tid og rom. Plutselig er han 1090242824 (eller noe sånt) år fremover i tid etter at månen datt ned.

Høres litt sprøtt ut, men handlingen i denne filmen er bare kanon!

 

Genre: Science Fiction

 

Må ha vært en av de beste filmene jeg har sett til nå :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt å se "Harry Potter and the Deathly Hallows" 3 ganger nå men tar meg selv i å nesten sovne etter 15-20min hver eneste gang.

 

Jeg skal gi den et godt forsøk en gang til, og det er ikke fordi denne filmen er spesielt det ene eller det andre men jeg tror jeg rett og slett bare er fabelaktig lei hele Hardy gjengen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 1

 

Jeg kan begynne med å si at David Yates sine to foregående Harry Potter-filmer var søppel. Order of the Phoenix og Half-Blood Prince var ikke bare dårlige adapsjoner, men dårlige filmer også.

 

TDH var derimot veldig bra, noe som får meg til å tvile på om David Yates hadde noe med filmen å gjøre i det hele tatt - annet enn å være på settet.

 

Filmen var vakker, spennende, følelsesladd og Rupert Grint og Emma Watson hadde imponerende skuespillerpresentasjoner. Er usikker på Radcliffe; han virket litt stone-face til tider.

 

Det eneste jeg vil påpeke er at filmen kunne vært kortere. Det var enkelte steder hvor jeg kunne kjede meg i en fem til ti minutter.

 

Visuelt var denne like bra som Prisoner of Azkaban, og siden jeg likte visse aspekter med denne filmen bedre enn Prisoner, så er dette nå min favoritt Harry Potter-film - og en meget god film.

 

8/10

 

Så denne i går jeg og. Kanskje det har noe med at den har blitt sluppet på tpb? :p

Først må jeg si at filmen var ganske kjedelig. Veldig søvnig film.

Ellers bra lagd og skuespillet blir jo bedre for hver film.

 

Personlig liker jeg de første filmene i serien best. Ja de er mer barnefilmer, men fortsatt syns jeg de er mye mer uderholdene og koselige. Høres kanskje litt kliss ut, men er seriøs.

TDH var en "mørk" film. En dyster film. Jeg har bare lest bøkene 1-4 så jeg vet ikke hva som skjer. TDH handlet jo bare om 3 personer som løper rundt i en skog og har det trist og leit... Det filmes jo ikke en scene på skolen Hogwards. Hele serien er snudd på hodet.

 

Personlig syns jeg hele serien startet på topp men synker for hver film/bok. Det er min personlige mening. Ikke pga filmene men pga selve historien.

 

Husker jeg riktig spilte de ikke Harry Potter Theme song en gang...

 

Nei i denne filmen savnet jeg bokstavlig talt mer lys, sol og smil.

 

6/10

Endret av Christofferaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...