Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er bare himmelsk skuddscenene i byen.

"Realisme" har jo vært litt av Mann's greie. Se på Collateral for eksempel.

 

For ikke å snakke om sluttscenen der han blir skutt og det kommer damp ut av kroppen til Deniro når han puster. De små detaljene som gjør slike ting <3

 

 

Endret av b-real
Lenke til kommentar

De første 13 episodene av Star Trek

 

Lager en liten mini anmeldelse, selv om jeg ikke har sett ferdig sesong 1, jeg har egentlig ungått å se TOS fordi jeg var redd at den skulle bli både frivillig og ufrivillig komisk.

 

Men serien var mye mer seriøs enn jeg trodde, den er overaskene lik TNG som er min favoritt, greit nok, du har phasers som ikke ser ut som phasers og slike ting, og alt er veldig free love osv. Men serien er heldigvis ikke ufrivillig komisk. Rollene er seriøse handlingen er seriøs, det er egentlig bare på teknologi siden serien har tapt seg, episodene er godt laget og de føles med en gang klassiske, gledelig overasket.

Lenke til kommentar

The Social Network 2010

 

Jeg kan forstå det romantiske ved å fremstille websideprogrammering som en kul greie, men jeg tviler på at det noen gang vil la seg gjøre. Innsatsen som blir gjort i denne filmen er mildt skrevet pinlig, og jeg ble stadig flau på manusforfatterens vegne, som pøste på med obligatoriske vitser i et desperat forsøk på å gjøre «nerdehumor» folkelig. Det mest minneverdige, i negativ forstand, var Trent Reznors tolkning av I Dovregubbens hall, som velykket klarte å senke filmens kvalitet og min panne med i min håndflate. 3/10

Lenke til kommentar

The Social Network 2010

 

Jeg kan forstå det romantiske ved å fremstille websideprogrammering som en kul greie, men jeg tviler på at det noen gang vil la seg gjøre. Innsatsen som blir gjort i denne filmen er mildt skrevet pinlig, og jeg ble stadig flau på manusforfatterens vegne, som pøste på med obligatoriske vitser i et desperat forsøk på å gjøre «nerdehumor» folkelig. Det mest minneverdige, i negativ forstand, var Trent Reznors tolkning av I Dovregubbens hall, som velykket klarte å senke filmens kvalitet og min panne med i min håndflate. 3/10

 

Bladde bare raskt igjennom noen scener på denne, og så med engang at det ikke var noenting.

 

1/10

Lenke til kommentar

Fritt Vilt

 

Så denne nettopp på Tv2 Zebra. Den var mye bedre en jeg hadde regnet med.

Tror det må være en av de bedre Norske filmene jeg har sett.

 

Den hadde tydelig hentet inspirasjon fra "The Shining"( og litt Alien og The Thing). Nesten som en Norsk versjon av den. Men likevel bra laget.

 

7.5/10

Lenke til kommentar

Ja, det er bare himmelsk skuddscenene i byen.

"Realisme" har jo vært litt av Mann's greie. Se på Collateral for eksempel.

 

For ikke å snakke om sluttscenen der han blir skutt og det kommer damp ut av kroppen til Deniro når han puster. De små detaljene som gjør slike ting <3

 

Collateral er også en av mine favoritter har sett den sikkert 10 ganger. Miami Vice synes jeg ikke er like god men verdt å se. Det at han har filmet digitalt gjør også at filmen blir mer detaljert å blir fantastisk og se på.

Endret av Cortese
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

King Boxer 2 1/6

 

Denne (ex : Halloween III hadde ikke noe å gjøre mht H1/H2) har ingen verdens ting å gjøre med Lo Lieh filmen.

 

Ble bare for teit med dverge fight scenes *facepalm* , Ninja Strikes Back var mye , mye bedre & spennende.....dette ble for tamt.

 

Battle Creek Brawl 3/6

 

Vanligvis synes jeg Jackies filmer er brukbare men denne ble for treg....slutten var jo grei nok med kurante fight scenes.

Lenke til kommentar

Escape from Sobibor (TV 1987)

 

Ganske bra konsentrasjonsleir film. Ikke brutal, men en flott skildring på folkene som befant seg der.

 

Rutger Hauer er på koveret, men han dukker ikke opp før uti 3/4 av filmen. Ikke at hans prestasjon øker opplevelsen....er bare rart at hans ansikt er på koveret.

 

Escape from Sobibor er bassert på en sann historie, det dreier seg om det største rømmningen i WWII fra et leir. Det er også et meget bra avsluttning der de forteller oss om personene, lister folk som rømte og forteller hva som skjedde med dødsleiren.

 

Ganske interessant film om du er opptatt over historie og WWII.

 

Skuespillingen er svært dårlig igjennom hele filmen fra alle som er med. Masse overdrevet følelser, dårlig "frykt" gjenngivelse, og ufattlig dårlig tysk dialekter. Mangen hopper frem og tilbake fra et tysk/engelsk dialekt til ren amerikansk osv.

 

7/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Nokas (2010)

 

I går så vi Nokas på kino. Jeg hadde hørt litt blandende tilbakemeldinger, hvor noen mente amatørskuespillere trakk litt ned, men at den ellers var veldig realistisk. Så selv med forventninger om at dette skulle være en ok film, så ble jeg positivt overrasket. Dette var en veldig bra film. De har klart bragden med å ikke gjøre dette om til en Hollywoodisk actionfilm, noe som hadde ødelagt alt. Selv om det noen ganger merktes at det var amatørskuespillere, så var det faktisk overraskende sjelden. I stedet gjorde det filmen bare mer realistisk. Jeg er redd profesjonelle skuespillere hadde gjort en mer glatt og profesjonell rolle, noe som hadde forsterket inntrykket av at dette var en film.

 

Men når jeg satt og så den, så følte jeg ikke at jeg så en film. Jeg følte nesten jeg var tilstede på det som skjedde. Det hele var meget realistisk. Det virket mer som en dramatisering eller en rekonstrukstjon, enn det minnet om en typisk spillefilm. Noe som for meg bare var et digert pluss.

 

Nå vet jeg ikke hvor interessant en slik film er for de som ikke bor nær Stavanger og har den tilknyttingen til det som skjedde. For meg var den veldig interessant og givende, ikke minst det å få et lite innblikk i hvordan politiet jobber. Det var også veldig gøy å se at han som spiller bussjåføren faktisk er en gammel traver av en bussjåfør som bor her i samme bygda som meg.

 

Anbefales virkelig. 9/10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...