Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Social Network (2010)

 

 

 

Overrasket meg.

Kort og godt en film som omhandler hvordan Facebook ble til og styret rundt dette med søksmål. Jesse Eisenberg passer meget bra inn i rollen som Mark Zuckerberg, en real datanerd.

Justin Timberlake overrasket meg virkelig som Napster-grunnlegger Sean Parker, glimrende rolle.

 

Funfact: Hver eneste t-skjorte og genser Jesse Eisenberg bærer i filmen er plagg Mark Zuckerberg virkelig eier. Dette sa Mark selv ved en tale ved Stanford University.

Og forøvrig de to tvillingene i filmen som portretteres av skuespillerne Josh Pence og Armie Hammer. I virkeligheten er ikke disse to skuespillerne relatert på noen som helst måte.

 

9/10, anbefales.

post-210780-1288817073,2207_thumb.png

Endret av Friction#
Lenke til kommentar

Nokas

 

 

Skal bare skrive en kort omtale basert på hvordan jeg syntes filmen var.

 

 

Først skal jeg bari si en ting: skjemmes over regissøren som prøver å lage noe bra som rett og slett bare er crap.

Her ser det virkelig ut som de har prøvd å lage noe jeg nesten ville kalle en dokumentar istedet for en ordentlig film.

 

Det er lange, kjedelige og uinteressante scener med null mening, og veldig urealistisk, det er liksom et ran hos norges bank og politiet slapper helt av og bruker fem år på og komme seg til banken.

 

 

 

 

anbefaler ingen til og se eller kjøpe denne filmen,

 

får 1 / 10 fra meg !

Lenke til kommentar

Det er lange, kjedelige og uinteressante scener med null mening, og veldig urealistisk

 

Ikke bare er setningen din en fullstendig motsigelse, men dine realismekrav er tydeligvis så høye at du forventet at Skjoldbjærg skulle stå klar med kameraene utenfor NOKAS-bygget en kald aprildag i 2004. En rask retrett tilbake til gutterommet er å anbefale.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er lange, kjedelige og uinteressante scener med null mening, og veldig urealistisk, det er liksom et ran hos norges bank og politiet slapper helt av og bruker fem år på og komme seg til banken.

Surprise, surprise: De brukte faktisk nesten 5 år på komme seg til banken! Nokas skal være veldig nære den sanne historien. Vil du ha action, se Rambo. Vil du ha en realistisk gjenskapning av Norges største bankran som skjedde for bare 6 år siden, se Nokas.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Jeg tenkte på skuespillerne som portretterte tvillingene, Armie Hammer og Josh Pence.

 

Ble vel litt forvirrende i innlegget mitt, skal rette opp.

Etter å ha lest litt om filmen viser det seg at Pence for det meste ble brukt som body double, og at de kun brukte ham i scener hvor det ikke passet å kun bruke Hammer. Visstnok også noen scener hvor de limer ansiktet hans over Pence sin kropp i kjent Benjamin Button-stil. Uansett svært underholdende film, med årets replikk:

Tyler Winklevoss: I'm six-five, 220 pounds, and there are two of me!

Lenke til kommentar

Toy Story 3 (2010)

Da er de endelig tilbake! Lekene vi først ble kjent med i 1995 fra Pixar har nå kommet til det siste kapittelet med sin fantastiske avslutning. Dette var tiden da Pixar og Disney ikke var slått sammen og Toy Story ble sett på som animasjonsmagi på et nytt nivå. Da oppfølgeren kom i 1999 ble vi alle soleglade og tenkte nå at dette var slutten på de engasjerte og morsomme lekene som kommer til live når eieren ikke er der, men der tok vi kraftig feil. For nå 11 år senere har de kommet tilbake for å ta med oss på enda en eventyrlig historie og denne gang er det faktisk slutten. Jeg husker veldig godt da jeg så de to første filmene på 90-tallet og som alle andre barn ble jeg utrolig gla i dem og veldig påvirket. Det er nå med både glede og sorg, ære og stolthet å anmelde den siste historien og det siste eventyret sammen med disse elskebare og tidløse karakterene i det som er en av de beste animasjonsfilmene noensinne lagd og DEN beste animasjons trilogien noensinne lagd.

 

Som vi så på slutten av den andre filmen ble det med to nye medlemmer i Andys lille lekegjeng, cowgirl Jessie og hesten hennes Bullseye. Og over et tiår med disse lekene har en del av de falt av toget og de siste årene ikke vært så aktivt brukt. Det er nå hovedkjernen som står igjen med yndlingen og lederen Woody, "space-man" og co-lederen Buzz Lightyear, Jessie og hesten Bullseye, potetparet Mr. and Mrs. Potato Head, dinosauren Rex, sparegrisen Hamm, hunden Slinky og barbie-dokken Barbie. Nå har Andy blitt stor og skal begynne sine dager på college, noe som betyr at han må pakke alt som han ikke skal ha med seg ned i bokser eller kaste det i søppelposer. Woody og gjengen er nå redd for å bli kastet og håper av hele sine hjerte at han tar vare på de slik at de kan pensjonere seg med rolige dager oppe på loftet. Slik går det altså ikke for seg og de havner til slutt i en skremmende og forferdelig barnehage hvor lekene der har den rosa bamsen Lotso, som deres leder. Vår gode gjeng er nå fengslet og puttet i bur. Det blir nå opp til Woody med sine mange planer å redde de fra en evighet i fangenskap.

 

I de to forgjengerne var det John Lasseter som regisserte og skrev manuset. Han har også her vært manusforfatter, men i denne er det Lee Unkrich, som også var involvert i de to første, som har inntatt regissørstolen. Det er både gamle og nye stemmer som her gjenforenes til nummer 3 i serien. Tom Hanks, Tim Allen, Joan Cusack, Don Rickles, Wallace Shawn, John Ratzenberger, Estelle Harris, Jodi Benson, Blake Clark og Michael Keaton. Det er disse skuespillerne som gjør karakterene livaktige og unike.

 

Vi blir tatt med i den gode, gamle verden vi kjenner fra før sammen med et nytt stadiet i livet, nye problemer og et nytt eventyr som avslutter denne fantastiske historien og trilogien om de påvirkelige, interessante og morsomme leketøy karakterene som har vunnet alle våre hjerter og som forblir en tidløs klassiker. Gjennom hele dette tredje kapittelet får vi den samme kjernen, samme kjærligheten og den samme gode og behagelige leketøy stemningen med spenning og humor som her beviser at dette er noe av den beste filmmagien en kan finne. Denne filmen blir nå regnet som "The highest-grossing animated film of all-time" som har tjent inn over 1 milliard kroner over hele verden. Toy Story 3 er en fin, vakker, underholdene og trist, men perfekt avslutning på den beste animasjonsfilmtrilogien som er Toy Story.

10/10

post-123100-1288834261,2111_thumb.jpg

post-123100-1288834265,6345_thumb.jpg

post-123100-1288834273,2408_thumb.jpg

post-123100-1288834285,7443_thumb.jpg

post-123100-1288834290,5066_thumb.jpg

post-123100-1288834294,5993_thumb.jpg

post-123100-1288834388,1051_thumb.jpg

post-123100-1288834419,5745_thumb.jpg

post-123100-1288834423,1828_thumb.jpg

post-123100-1288834428,4863_thumb.png

post-123100-1288834517,4026_thumb.jpg

Endret av .........
Lenke til kommentar

Skjønner ikke greia med Toy Story 3. 1'ern og 2'ern er bedre fortellinger og har mye mer underholdningsverdi imo. Likte spesielt dårlig "the bad guy" i 3'ern, filmskaperne kunne gjort en mye bedre jobb med motivasjonen hans for å bli slem. En ting skal jeg innrømme, jeg ble faktisk litt rørt av slutten på filmen.

 

6/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg digget Toy Story 3. Jeg så den med mor (hun ville se Inception etter jeg beskrev den som en krim-thriller, men jeg ville heller se denne med henne) og vi elsket den begge to. Det er noe med hvor universal slike filmer er, at en kynisk 23-åring og en konservativ 39-åring (ifølge henne selv, jeg mistenker at hun er eldre) kan begge le og gråte av det samme, som er fantastisk. Jeg likte filmen, jeg likte spesielt godt flukt-sekvensen, jeg likte de nye karakterene, jeg likte hvordan de gamle var akkurat som jeg husket dem samt morsommere enn de var sist - jeg likte rett og slett alt. Jeg så Toy Story 2 ombord et fly til USA to ganger på rad fordi den er så behagelig å se på, og jeg hadde klart det med denne også.

 

Og fy faen så man gråter av den. Sluttsekvensen viser hvor effektiv man kan være, gitt at man har gode karaktere og en forsiktig hånd. Ingenting med filmen er overdrevet for effekt, dette er oppriktig emosjon og empati som pirker i deg og sier "Kom igjen, en tåre eller to har aldri skadet noen - gråt i vei". Ja, ok da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Baguett: Har vi sett samme filmen? Jeg kan ikke huske en eneste scene som var lang, uinteressant og kjedelig, og filmen var stikk motsatt av urealistisk. Forventet du deg Die Hard?

 

[/size]

Her ser det virkelig ut som de har prøvd å lage noe jeg nesten ville kalle en dokumentar istedet for en ordentlig film.

Jeg er ikke enig. Jeg synes ikke den hadde dokumentarpreg. Heller mer en dramatisering eller rekonstruksjon av hendelsene.

Lenke til kommentar

Ingen av delene. En dokumentar er som oftest uten skuespillere og tar for seg virkeligheten, mens en mockumentary er en "parodi" av en dokumentar, og tar for seg ikke-ekte konsepter og mennesker som om de skulle vært ekte. Nokas er en dramatisering av virkelige hendelser, og de kan variere fra det hyper-realistiske (United 93) til å kun ta utgangspunkt i det virkelige (Titanic). Men ingen av dem er dokumentarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...