Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden dere tydeligvis sitter på spennende insideinfo om Nokas-ranet, hvor og hvilke dumme ting er det ranerne og andre utfører i filmen som de ikke gjorde i virkeligheten?

Ingenting som jeg vet. Men jeg vet at han som spiller "den skytegale" politien er tvillingbroren til akkurat den han spiller. (Krøkete setning). Og at han som spiller bussjåføren er en reell bussjåfør.

 

Jeg liker også at de har fått med detaljer som f.eks bilettsystemet i bussen som var annerledes i 2004 enn i det er i dag. At butikker rundt der de filmet måtte fjerne reklameplakater osv i vinduene som kunne virke for nye. De har lagt en del arbeid ned i å få det tidsriktig, noe som vel nesten er vanskeligere om du lager noe som bare er seks år gammelt enn noe som er f.eks for flere tiår siden.

Lenke til kommentar

Scott Pilgrim VS the World

Etter å ha hørt mye lovprisning om denne filmen fikk jeg endelig dratt meg til å se den. Filmen begynte litt tregt og jeg satt liksom å ventet på at det skulle skje noe. Når det endelig skjedde ble jeg overasket over hvor plutselig og random den første action scenen var. Jeg prøvde å se humoren og originaliteten i filmen, og den skiller seg helt klart vekk fra mange av de tradisjonelle film mønstrene. Dessverre funket det hele ikke for meg. Etter jeg var halvveis ut i filmen gikk det opp for meg at jeg så på en Anime, det var i vertfall den eksakt følelsen jeg fikk. Ja alle video spill referansene er kule nok. Tingen er bare at det hele føles veldig "japansk"-Anime aktig med en snev av amerikansk over seg. Det blir bare litt for mye.

 

4.5/10

Lenke til kommentar

Wall Street 2

 

Underholdende var den, men innholdet skuffet. Den første har et nesten udødlig budskap, mens denne er et standard blueprint av en film. Hevn, kjærlig het, drama, family values..blah blah. Veldig forutsigbart, merklig scener som egentlig ikke trengtes, pinlig tydlig med product placements osv.

 

Hele filmen oset "melking" fra dens første suksee.

 

Shia LaBeouf passet ikke i rollen/filmen i det hele tatt.

 

Middels film, ikke noe minneverdig.

 

5/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Trolljegeren (2010)

Trolljegeren, eller The Troll Hunter som den er oversatt til engelsk, er en ny, kreativ og en overraskende bra norsk film. Dette er debutfilmen til André Øvredal som både har regissert den og skrevet manuset. Filmen er en såkalt "mockumentary" som kan sammenlignes med "The Blair Witch Project" fra 1999, bare at denne har mer komikk i bilde. Dette filmeventyret er en fryd og glede å følge med på hvor vi får se gode karakterer, mystiske beist og den beste Norges natur kan by på.

 

Det hele begynner med de tre mediestudentene fra Volda, Thomas, Kalle og Johanna, spilt av Glenn Erland Tosterud, Johanna Mørck og Tomas Alf Larsen, som med sitt videokamera snubler over den foreberedte tøffingen og trolljegeren Hans, spilt av komikongen Otto Jespersen. Det har lenge pågått mystiske hendelser og drap av dyr som myndighetene mener er bjørn, men som egentlig er utført av noe mye større som holdes hemmelig av staten. Dette må studentene få på kamera og når de blir med Hans på disse ferdene får de oppleve en ordentlig trolljakt som er uventet, morsomt og spennende. De reiser nå gjennom Norges skoger og fjellheim for å oppsøke de største og verste trollene som lenge har vært en fare for landets natur og dyr. Og med den barske og fryktløse jegeren Hans i spissen er de alle i trygge hender.

 

Det er noen ganger vi blir satt i situasjoner hvor vi dras inn de tradisjonelle trollhistoriene vi ble fortalt som barn, som her er gjort på en mere livaktig og visuell måte. Det er også andre kjente fjes å se i denne filmen hvor Hans Morten Hansen spiller Finn, mannen som passer på at ingen får vite om denne statshemmeligheten, Robert Stoltenberg som en Polsk bjørnejeger og Knut Nærum som en såkalt E-verkssjef. Alle disse karakterene er i denne filmen og i denne sammenhengen hysterisk humoristiske som jeg gjennom filmen så på som veldig positive overraskelser som gjør latteranfallene vanskelig å holde tilbake. Otto Jespersen er den perfekte rollen som trolljegeren Hans med sine vittige, alvorlige og ville utsagn som i denne filmen faktisk er sanne, men som vi alle vet på ordentlig er bare er tull og tenker ironi, sarkasme og ren komedie.

 

Jeg kan si så mye at dette er Norges mest tekniske, visuelle, eventyrirske og morsomste film som definitivt har tatt et stort steg videre innen norsk film med sin historie om vårt lands mest tradisjonelle og nasjonalistiske ikon trollet. Et historisk eventyrbeist som virkelig viser at sammen med morsomme og interessante karakterer fungerer flott på film omfavnet i vår vakre natur. Trolljegeren er en av Norges beste filmer.

10/10

post-123100-1288731167,3634_thumb.jpeg

post-123100-1288741499,4129_thumb.jpg

post-123100-1288741658,6906_thumb.jpg

post-123100-1288741859,8313_thumb.jpg

post-123100-1288741914,5624_thumb.jpg

post-123100-1288741919,1932_thumb.jpg

post-123100-1288741927,1972_thumb.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Van.Diemens.Land

 

Gjeng med oldiser som har flyktet fra fra feltarbeid i forbindelse med en fengsels soning en gang i løpet av det 18nde århundret. Vi følger deres ferd til frihet gjennom Australias villmark.

 

Filmens progresjon er treg og man får en følelse av at det mangler en del personlighets karakteristikk mellom klippene. Jeg føler at jeg aldri blir riktig kjent med disse vandrerene, og dermed oppstår det lite kontakt med vedkommende på det emosjonelle nivå. Noe som, for meg, er grunnleggende i enhver film. Således reflekteres det desverre dårlig på filmen i sin helhet.

Påberegn deg tung ballast dersom du vil følge vandrerene på deres reise, fra start til slutt.

 

2 av 10 mulige.

Lenke til kommentar

Trolljegeren

 

10/10.........?...

Vel mine 2 cents er ihvertfall at det var et ok forsøk og jeg skjønner hva de prøvde på, men det var rett og slett ikke nok 'innhold'. Pene bilder av natur hjelper ikke veldig mye når det er for få spenningsmomenter samt altfor, altfor lite humor. Det ble til slutt en OK+ film takket være noen kule trollscener.

 

6/10

 

Machete

 

Jeg så forøvrig Machete rett før Trolljegeren, og det var helt andre saker! Anbefaler denne til ALLE. Heftig action, hotte babes, herlig humor og kanongode skuespillere gjør dette til årets kuleste film. Og selv om du kanskje ikke er enig i det så gir jeg deg ihvertfall en 100% garanti at du kommer til å bli underholdt.

 

9/10

Lenke til kommentar

The Social Network

Det virker kanskje feil å si at en film skrevet av Ben Mezrich og Aaron Sorkin og regissert av David Fincher er overraskende god, da det sier en del om hvor lave forventninger man har til en film om Facebook, men dette er virkelig et godt stykke dramatisk film. Spesielt ro-sekvensen er imponerende, selv om den hopper på tiltshift-bølgen som enkelte hadde sett seg lei av for et halvt år siden. Jeg har vanskelig for å se for meg at Fincher og Nolan ikke huskes som 90/00-generasjonens beste regissører.

9/10

Lenke til kommentar

Saw 3D

 

Etter å ha sett resten av serien var jeg veldig opptatt av hvordan puslespillet ville ende. Og det skal sies at du ikke ser denne, uten å ha sett de andre først, ellers skjønner du virkelig ikke tegninga.

 

Jeg er som sagt fan av serien, og likte avsluttningen, som jeg syntes var nokså bra. Herlig å vite hva som skjedde med Dr.Gordon etter den første filmen.

 

3D effektene er helt greie, men kunne kanskje vært bedre til tider.

 

Alt i alt så syntes jeg denne filmen gjorde serien komplett, så av meg får den 9/10 fordi den kunne vært bedre enkelte plasser.

Lenke til kommentar

Under Siege

 

På norsk heter denne: "Kapring på åpent hav", og er en velkjent TVNorge film. Jeg har ikke sett hele på maaange år, bare svitsja innom når den har gått på TV (Noe som den ofte gjør). Jeg kjøpte denne på impuls da den lå i en kasse billige Bluray-filmer på Elkjøp. Den visste seg å være ganske underholdende faktisk, og hadde åpenbart et høyt budsjett i motsetning til det meste andre fra Seagal. Filmen handler om slagskipet USS Missiouri siste seilas som skal feires med et uforglemmelig show. Ombord finnes det menn med helt andre hensikter, de skal nemlig kapre skipet og ta kontroll over atomvåpnene som finnes ombord. Skurkene er spilt av Garey Busey og Tommy Lee Jones. Garey Busey ser like gal ut som alltid (Han ser faktisk altid gal ut. Søk på Garey Busey på Google billedsøk), og dette var før han var i motorsykkel ulykken som gjorde han gal i virkeligheten. :p Videre spiller både Busey og Jones overraskende bra. Seagal på sin side er skipets kokk og må ordne opp. Tilfeldigvis er han tidligere elitesoldat. Dette ender selvfølgelig i et blodbad der Seagal ordner opp i hele greia selv, bare med litt hjelp av en kvinne med store bryst (typisk 80-talls). Det er gladvold på høyt nivå, og man innser fort at action var mye bedre før. Seagal skuespillpresentasjoner er like ræva som alltid, men fyren vet å slå fra seg.

 

Alt i alt en fornøyelig opplevelse. Som coveret sier: Die Hard on a battleship.

 

8/10

 

 

Under Siege 2: Dark Territory

 

Denne er oppfølgeren til den fantastiske "Kapring på åpent hav", og er ikke veldig ulik handlingsmessig. Denne gangen er det kapring av et tog som står på menyen, og Seagal må igjen rydde opp. I denne filmen er det ingen andre kjente skuespillere, men budsjettsmessig holder den mål. Seagal skal denne gang på ferie med sin niese, og tar selvfølgelig samme toget som kaprerne. Kaprerne står i ledtog med en psykotisk hacker som har tatt kontroll over et masseødeleggelsesvåpen av en satelitt, som han tilfeldigvis var med på å lage selv på oppdrag av CIA. På toget har han med seg utstyr og antenner som han bruker når han hacker seg inn på satellitten. Med dette holder han hele verden som gissel. Seagal får igjen bruk for kokkekunstene og slår fra seg med det meste han har tilgjengelig. Det er mange scener i denne jeg husket jeg syntes var smålig bestialsk da jeg var mindre. Eksempelvis da Seagal setter fyr på flere folk, eller den scenen da Seagal vrir alle fingrene på en stakkars kar bakover med en fin knekkelyd. Nå synes jeg dette bare er action slik det skal være. Actionfilmer nå tildags er alt for fløtete med sine PG13-aldersgrenser. Seagal prøver seg også med litt one-linere, eksempelvis bruker han en kvinne med stort brystparti som bait for å lure en skurk innpå seg. Når Seagal har maltraktert trynet på skurken kommer han med den kjappe replikken: "Tits to die for".

 

Under Siege 2 er like underholdende som enern, og det er synd det ikke lagdes en tredje film i denne serien.

 

8/10

Lenke til kommentar

Under Siege er langt fra 80-talls. Så og si ingen av Segals kjente filmer er fra 80-tallet, faktisk, han startet med politi-hevner filmene sine i 1990, typiske 3-ords titler som Out for Justice, Hard to Kill, som stort sett handler om en purk/eks-purk som må rydde opp i et nabolag fordi noen narkolangere selger dop til ungdommer.

 

Puppedama i Under siege er Erika Eleniak, kjent for en hel generasjon 90-talls fjortiser som "den deiligste dama i Baywatch sesong 1". Under Siege kom i 1992. Hun var faktisk playmate of the year i Playboy det året hun spilte i filmen. Jeg kunne sitte og spole frem og tilbake til scenen der hun popper ut av kaka toppløs og kikker seg rundt :p Man var bare vant med å se henne i rød badedrakt til vanlig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...