Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bytex aka. Apropos-mannen.

 

 

Blir litt feil å nekte å se Inception fordi man ikke likte at Dicaprio spilte i Titanic i 1994..han har utviklet seg helt enormt fra å være en pretty face til karakterskuespiller av høyeste klasse. Det er tross alt 16 år siden.

 

Du mener vel 1997? Altså 13 år siden.

 

Så det blir da altså...

 

Bytex aka. Apropos-mannen aka. Apropos-og-til-tider-På-Bærtur-mannen

 

:rofl:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Scott Pilgrim vs the world.

 

Hva slags dritt er det her da? Eneste som er sebart med denne filmen er fight scenene. Spolte forbi resten... Liker ikke parodier. Søppel. Heller se fightscener på youtube.

 

PS. Sykt irriterende stemme på Scott

Du spolte i en film, og så anmeldte den? Tror jeg jaggu skal lese første og siste kapittel i en bok, og så anmelde den. God idé!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Predators (2010)

 

Har ikke sett originalen så kan ikke uttale meg om den, men jeg digger somregel survival filmer og denne holdt spenningen fra start til slutt.

 

De beste "predatorene" (spetnaz, en gueriljasoldat, en leiseoldat osv.) på jorda Våkner opp i lufta med fallskjerm på ryggen og detter ned i en kunstig jungel for at romvesner skal teste ferdighetene sine på dem.

 

Laurence fishburne gjorde blant annet en nydelig skuespillerprestasjon ved og spille en halv-creepy scavenger-kar som vistnok har overlevd i jungeln i en god del. "sesonger"

 

Filmen virket også relativt påkostet når det gjelder effekter.

 

I sin sjanger er det en 8/10 (får ikke høyere da den manglet litt "umph")

Som film generelt 6/10

Lenke til kommentar

Scott Pilgrim vs the world.

 

Hva slags dritt er det her da? Eneste som er sebart med denne filmen er fight scenene. Spolte forbi resten... Liker ikke parodier. Søppel. Heller se fightscener på youtube.

 

PS. Sykt irriterende stemme på Scott

Du spolte i en film, og så anmeldte den? Tror jeg jaggu skal lese første og siste kapittel i en bok, og så anmelde den. God idé!

 

Jeg så rundt 30-40min før jeg ga opp filmen.

Lenke til kommentar

Scott Pilgrim vs the world.

 

Hva slags dritt er det her da? Eneste som er sebart med denne filmen er fight scenene. Spolte forbi resten... Liker ikke parodier. Søppel. Heller se fightscener på youtube.

 

PS. Sykt irriterende stemme på Scott

Du spolte i en film, og så anmeldte den? Tror jeg jaggu skal lese første og siste kapittel i en bok, og så anmelde den. God idé!

 

Jeg så rundt 30-40min før jeg ga opp filmen.

Er du i det hele tatt da verdig til å skrive en anmeldelse av den? Det er som å anmelde en restaurant etter å ha spist forretten.

Lenke til kommentar

Vell nå er da dette en anmeldelses tråd, og jeg syns den va dritt. Om du ikke er enig med meg, så er det ditt problem. Når en film er så crap at jeg skrur av/spoler etter 40min, så er sjangsen LITEN for at jeg liker resten av filmen, og vil ikke utsette mitt liv for enda mer crap.

Og det er selvsagt lov, men la oss ikke late som at det gjør deg kvalifisert til å anmelde en film. Når folk flest, som ikke anmelder filmer, klarer å komme seg gjennom dem så er det ikke for mye å be om at de som anmelder filmer skal se hele.

Lenke til kommentar

Scott Pilgrim vs the world.

 

Hva slags dritt er det her da? Eneste som er sebart med denne filmen er fight scenene. Spolte forbi resten... Liker ikke parodier. Søppel. Heller se fightscener på youtube.

 

PS. Sykt irriterende stemme på Scott

Du spolte i en film, og så anmeldte den? Tror jeg jaggu skal lese første og siste kapittel i en bok, og så anmelde den. God idé!

 

Jeg så rundt 30-40min før jeg ga opp filmen.

 

Her på huset må du tvinge deg gjennom hvert eneste sekund av filmen får å få lov til å anmelde den. Om du går glipp av en eneste kommentar i filmen blir du ikke tatt seriøst, så det er ikke vits å anmelde filmen. Om du ser en svært hypet film som Dark Knight eller Inception og våger å gi den mindre en 9/10 kan du like greit forlate forumet for godt. (sier "ekspertene"). :p :p :p Nei, bare kødda. Er en film så dårlig at man ikke holder ut har man da for svarte rett til å si det?

 

Men nok om det. Ny film.

 

 

 

Big trouble in Little China'

 

Kurt Russel i storform. Tror jeg. :p Det er veldig lenge siden jeg så denne sist, så jeg husket fint lite av den bortsett fra at den er bra. Det er den definitivt, men det var ikke helt som jeg regnet med. Etter filmer som The Thing, Tango & Cash og Escape from New York/LA er jeg vant med Kurt Russel som actionhelt, men her... Han prøver i det minste, det skal han ha. Men å starte en kamp med å skyte i taket, så en bit av taket ramler ned og slår han bevistløs? Hm... :p

 

Men moro er det helt klart. Det begynner ganske sakte med en dame som blir kidnappet, og før vi vet ordet av det snakker vi ninjaer, sort magi, kinesiske guder (tror jeg?) og så videre. Det er veldig mye action til tider, og effektene var overraskende bra til å være en gammel film fra 80-tallet. (nå så jeg den på blue-ray, så de kan ha pusset den opp litt.) Absolutt verdt å se.

 

Vurdering: 8/10

Lenke til kommentar

Nokas (2010)

 

Nå vet jeg ikke hvor interessant en slik film er for de som ikke bor nær Stavanger og har den tilknyttingen til det som skjedde. For meg var den veldig interessant og givende, ikke minst det å få et lite innblikk i hvordan politiet jobber. Det var også veldig gøy å se at han som spiller bussjåføren faktisk er en gammel traver av en bussjåfør som bor her i samme bygda som meg.

 

Anbefales virkelig. 9/10.

Veldig realistisk film, jeg bor 15-20 min fra Stavanger men tror jeg hadde likt den like godt selv om jeg ikke bodde i nærheten. Bare glad for at Kristoffer Joner ikke fikk noen av rollene for det hadde ødelagt filmen for min del.

Lenke til kommentar

Jeg så Mysterious Skin i går. Det var en veldig god film. Litt amatør preg over den, men ikke noe som var direkte irriterende. Gordon-Levitt spiller dritbra og handlingen har ett flott driv. Det som oversaket meg mest var kanskje det faktum at den var ganske så forstyrrende. Det var enkelte scener som festet seg godt i minnet mitt. En sterk opplevelse med andre ord, Anbefales.

Lenke til kommentar

Nokas (2010)

 

Nå vet jeg ikke hvor interessant en slik film er for de som ikke bor nær Stavanger og har den tilknyttingen til det som skjedde. For meg var den veldig interessant og givende, ikke minst det å få et lite innblikk i hvordan politiet jobber. Det var også veldig gøy å se at han som spiller bussjåføren faktisk er en gammel traver av en bussjåfør som bor her i samme bygda som meg.

 

Anbefales virkelig. 9/10.

Veldig realistisk film, jeg bor 15-20 min fra Stavanger men tror jeg hadde likt den like godt selv om jeg ikke bodde i nærheten. Bare glad for at Kristoffer Joner ikke fikk noen av rollene for det hadde ødelagt filmen for min del.

Meget bra film. Første velykkede action film fra Norge noensinne. Veldig interessant å få et realistisk innblikk i hvordan ranet foregikk. Joner er en god skuespiller, men jeg tror det var lurt at de ikke brukte noen kjente skuespillere i denne filmen, ja. Det hadde ødelagt for litt av den realistiske følelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...