Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvordan går det egentlig med kisen som starta denne tråden? :dontgetit:

Ja... Ble det noe pallespikring?

Hehe, ikke enda. Har dog blitt stoppa av snuten da, så jeg blir vel uten lappen 6mnd`er ekstra. Men de likte godt bilen min, lurte på om den gjikk bra, hvor mangen hester det var, og hvilken bil det var. Joda, den går greit over 280 km/t sa jeg, og den har ca. 400hk +, og det er en Nissan Skyline GT-R :love:

Var ikke noen spes grunn til at jeg ble stoppa, dro på litt ut av ett kryss, og da fikk de sikkert lyst til å se litt på bilen.

 

Jaja, shitt happens. Jeg kjører alikevel jeg. Har enda ikke hørt noe ang. rettsak osv. 1 år siden nå, bare ett år til, så er saken foreldet. :thumbup:

Endret av skyline
Lenke til kommentar
og fotoboksa tar deg ikke på 10 kmt over grensa..

Jo, det kommer helt an på fotoboksen. Hadde 55km/t på speedoen (som forøvrig var 10km/t feil i 80 ifølge "Din fart" skilt)

 

Blinka kraftig da jeg lå side om side med en annen bil. Jeg lå i høyre og fotoboksen måler farten til de i venstre. Greit at han gled sakte forbi meg, men over 60 hadde han neppe i 50 sonen.

Lenke til kommentar
hvordan går det egentlig med kisen som starta denne tråden? :dontgetit:

Ja... Ble det noe pallespikring?

Hehe, ikke enda. Har dog blitt stoppa av snuten da, så jeg blir vel uten lappen 6mnd`er ekstra. Men de likte godt bilen min, lurte på om den gjikk bra, hvor mangen hester det var, og hvilken bil det var. Joda, den går greit over 280 km/t sa jeg, og den har ca. 400hk +, og det er en Nissan Skyline GT-R :love:

Var ikke noen spes grunn til at jeg ble stoppa, dro på litt ut av ett kryss, og da fikk de sikkert lyst til å se litt på bilen.

 

Jaja, shitt happens. Jeg kjører alikevel jeg. Har enda ikke hørt noe ang. rettsak osv. 1 år siden nå, bare ett år til, så er saken foreldet. :thumbup:

Er det MULIG?

 

Seriøst: Har du muligens problemer av evnemessig art? Ikke at det unnskylder deg, men det er kan hende en forklaring.

 

T'Weed

Lenke til kommentar
hvordan går det egentlig med kisen som starta denne tråden? :dontgetit:

Ja... Ble det noe pallespikring?

Hehe, ikke enda. Har dog blitt stoppa av snuten da, så jeg blir vel uten lappen 6mnd`er ekstra. Men de likte godt bilen min, lurte på om den gjikk bra, hvor mangen hester det var, og hvilken bil det var. Joda, den går greit over 280 km/t sa jeg, og den har ca. 400hk +, og det er en Nissan Skyline GT-R :love:

Var ikke noen spes grunn til at jeg ble stoppa, dro på litt ut av ett kryss, og da fikk de sikkert lyst til å se litt på bilen.

 

Jaja, shitt happens. Jeg kjører alikevel jeg. Har enda ikke hørt noe ang. rettsak osv. 1 år siden nå, bare ett år til, så er saken foreldet. :thumbup:

Er det MULIG?

 

Seriøst: Har du muligens problemer av evnemessig art? Ikke at det unnskylder deg, men det er kan hende en forklaring.

 

T'Weed

Vi finner sikkert noen feil på perfekte lille deg og... :wallbash:

 

Dere andre evneveike mener vel det hadde vært bedre om vi som kjører litt fort dro på fylla sikkelig å slo ned ett par personer...det er vel mildere straff for det enn litt hard høyre fot... :hmm:

Lenke til kommentar
Vi finner sikkert noen feil på perfekte lille deg og... :wallbash:

 

Dere andre evneveike mener vel det hadde vært bedre om vi som kjører litt fort dro på fylla sikkelig å slo ned ett par personer...det er vel mildere straff for det enn litt hard høyre fot... :hmm:

Ja, slår man ned noen venter en bot på to-tre tusenlapper...omtrent samme straffen som å kjøre i 90 i 80-sonen :(

Lenke til kommentar
hvordan går det egentlig med kisen som starta denne tråden? :dontgetit:

Ja... Ble det noe pallespikring?

Hehe, ikke enda. Har dog blitt stoppa av snuten da, så jeg blir vel uten lappen 6mnd`er ekstra. Men de likte godt bilen min, lurte på om den gjikk bra, hvor mangen hester det var, og hvilken bil det var. Joda, den går greit over 280 km/t sa jeg, og den har ca. 400hk +, og det er en Nissan Skyline GT-R :love:

Var ikke noen spes grunn til at jeg ble stoppa, dro på litt ut av ett kryss, og da fikk de sikkert lyst til å se litt på bilen.

 

Jaja, shitt happens. Jeg kjører alikevel jeg. Har enda ikke hørt noe ang. rettsak osv. 1 år siden nå, bare ett år til, så er saken foreldet. :thumbup:

det foklarer nicket ditt..

Lenke til kommentar
og fotoboksa tar deg ikke på 10 kmt over grensa..

Jo, det kommer helt an på fotoboksen. Hadde 55km/t på speedoen (som forøvrig var 10km/t feil i 80 ifølge "Din fart" skilt)

 

Blinka kraftig da jeg lå side om side med en annen bil. Jeg lå i høyre og fotoboksen måler farten til de i venstre. Greit at han gled sakte forbi meg, men over 60 hadde han neppe i 50 sonen.

Altså. Det er større forskjell på misvisning i 80 km/t enn 50 km/t.

Lenke til kommentar
og fotoboksa tar deg ikke på 10 kmt over grensa..

Jo, det kommer helt an på fotoboksen. Hadde 55km/t på speedoen (som forøvrig var 10km/t feil i 80 ifølge "Din fart" skilt)

 

Blinka kraftig da jeg lå side om side med en annen bil. Jeg lå i høyre og fotoboksen måler farten til de i venstre. Greit at han gled sakte forbi meg, men over 60 hadde han neppe i 50 sonen.

Altså. Det er større forskjell på misvisning i 80 km/t enn 50 km/t.

Det kommer ann på om det bare er måleren som er litt feil, eller om den er justert feil i forhold til størrelsen på dekkene.

Lenke til kommentar

bestefaren til en kamerat av meg ble tatt i 160...han forklarte seg med at han skulle hjem å se på glamur(glamor mente han sikkert), fikk bare ei bot..

 

men ikke noe å spøke med fart, en jeg kjenner smalt i høy fart. kameraten som satt på døde, å han selv havna i koma.han er nå våknet å dømt for uaktsomt drap

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hvor mye måtte du betale? hva skjedde med førekort :p ?

sorry ass.. men orker ikke å lese gjennom 37 sider til :p

 

Enig med at stor fart = Morro :D :D

 

Ble tatt av 2 sivil purk på en svart bil :( kjørte med pocket bike.. de synes den var så liten og rå så jeg fikk bare advarsel :D Så bare løfta jeg den hjem (30 m)

Lenke til kommentar

har ikke vært i rettsak enda, har ikke fått noe info ang. rettsak engang.

Straffe ramma tilsier inntil 2 1/2 år uten lappen, ca 35 dager i buret/spikre paller og ca 12`000kr i bot. Men jeg får vel ca 6mnd`er ekstra da, siden jeg ble stoppa uten lappen også. (i etterkant!)

 

Ska snakke med advokat nå, siden det er gått over ett år siden dette skjedde.

Lenke til kommentar

Vel de 2 1\2 årene fortjener du så mye.. Sånne som deg skulle ikke hatt lov til å sitte på en sykkel en gang. Kjøre for fort flere ganger + kjøring uten lappen = :no:

 

Ikke rart man har innført høyere bøtesatser og prikkbelastninger når det er noen i samfunnet som aldri hører..

 

P.S: De kan i værste fall taue inn bilen din, noe de skulle ha gjort etter min mening.

 

Jeg har selv en tremenning som i dag ikke kan gjøre noe selv og så vidt kan snakke pga. en som hadde for stor fart (han klarte ikke svingen og kom inn i motsatt kjørebane). Jeg blir kvalm av slike folk, det er en gunn til at det finnes fartsgrenser :)

Lenke til kommentar

Vel taue inn bilen har de ikke lov til, der har jeg loven i hånda, siden bilen ikke er personlig eidendom, men står i firmaet. Ergo bilen beholder jeg. Jeg er også klar over at høy fart er farlig, men man bør også se på forholdene rundt og hva slags "utstyr" man har. Det er for eks. mye farligere å kjøre villmann i tettbebygd strøk i ei gammal bobble enn å kjøre fort på en forlatt landevei 10 mil borte fra nærmeste hus/bebyggelse midt på natta i en gatebil bygd for banekjøring. (Hadde dog bare en Primera 2.0dLX da jeg ble tatt da, men denne hadde også sinnsykt gode kjøre egenskaper og bremser(ombygd))

 

Ang. høyere bøte satser og prikkbelastning er dette kun ett mål bak dette; høyere inntjening til staten i form av bøter.

Lenke til kommentar
Er vel ikke vits å diskutere det nok en gang heller... :p

Det er ikke vits å diskutere dette mer, men jeg måtte bare få ting ut.. Synes det er helt tåpelig...

 

Når det gjelder at du påstår at bilen er bedre, bare en slik påstand skulle ført til strengere straffer..

 

ja, de finnes situasjoner vi trenger å kjøre fort i, men disse vil komme under nødverge paragrafene og er fryktlig sjeldene..

 

Vel bøtesatsene er der for å avskrekke folk å kjøre for fort,eneste syke er vel at minste km du kan ha over er 5, det skulle vært 11 som i Finland. men vi bor i Norge og derfor gjelder disse reglene.

 

P.S har lest det meste her nå, men det er ingen som har nevnt :

 

vegtrafikkloven:

 

§3 første ledd: Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

 

§6 første ledd: Fører av kjøretøy skal avpasse farten etter sted, føre-, sikt- og trafikkforholdene slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes ulempe for andre, og slik at annen trafikk blir minst mulig hindret eller forstyrret.{B] Føreren skal alltid ha fullt herredømme over kjøretøyet.[/b]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...