Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gidder nok en gang ikke lese allt tull som blir skrevet.....

 

Uansett, tror han mener at det er en del bokser det ikke er kamera i...har erfart det selv.

 

Uansett, kommer alltid til å mene at fotobokser ofte skaper farlige situasjoner fordi mange....hiver seg på bremsen. Kjørt strekningen oslo-oppdal(E6) tur/retur i helga og ved hver eneste boks så hiver folk seg på bremsene. Når skal folk få skjønne at fart på speedometeret ikke er riktig og at boksen med sannsynlig ikke tar seg som ligger 10 over....så å ligge 5-10 over vil si at man holder fartsgrensen.

 

Ellers må jeg si en del folk her viser hvor arrogante man er når man dømmer en person fordi han ble tatt i ett lite øyeblikk for å ha kjørt altfor fort. Dette betyr ikke at personen hverken er dum, bør skytes eller nødvendigvis er en idiot i trafikken....fotobokser er tross allt snakk om et lite øyeblikk. Skal man liksom forby folk som slår ned noen i fylla å gå på byn eller nekte personen å kjøpe alkohol? Problemet i Norge er at man tror at problemene løses ved å forby ting.. :hmm:

 

For de som ikke helt skjønner hva jeg mener med at det ikke nødvendigvis er farten som er farlig så ta dere en tur inn i en by...altså en by med litt mer lyskryss og gater enn tettsteder. En ting er at enkelte kanskje kjører litt fort, men det er de som ikke vet hvor de skal, ikke skjønner vikepliktregler, holde seg i sin del av veibanen osv som skaper problemer og irritasjon, når skal man skjønne at det er helheten som teller...

 

Man kan forresten ikke vite åssen han/hun kjører uten å ha sett det selv...på samme måte som at en bil må prøves før man vet åssen den er å kjøre.

Lenke til kommentar
Når skal folk få skjønne at fart på speedometeret ikke er riktig og at boksen med sannsynlig ikke tar seg som ligger 10 over....så å ligge 5-10 over vil si at man holder fartsgrensen.

Når skal folk bruke en hundrelapp på å få speedometeret justert, snarere enn å anta at de ligger 10km/t under angitt fart, og syte når de blir tatt?

Lenke til kommentar
For de som ikke helt skjønner hva jeg mener med at det ikke nødvendigvis er farten som er farlig så ta dere en tur inn i en by...altså en by med litt mer lyskryss og gater enn tettsteder. En ting er at enkelte kanskje kjører litt fort, men det er de som ikke vet hvor de skal, ikke skjønner vikepliktregler, holde seg i sin del av veibanen osv som skaper problemer og irritasjon, når skal man skjønne at det er helheten som teller...

Det er mange som kjører dårlig i byen, og dette skaper mye rritasjon, men det er sjeldent none blir alvorlig skadd eller drept i bytrafikken.

 

AtW

Lenke til kommentar
Når skal folk få skjønne at fart på speedometeret ikke er riktig og at boksen med sannsynlig ikke tar seg som ligger 10 over....så å ligge 5-10 over vil si at man holder fartsgrensen.

Når skal folk bruke en hundrelapp på å få speedometeret justert, snarere enn å anta at de ligger 10km/t under angitt fart, og syte når de blir tatt?

Er vel strengt tatt få vanlige biler det er mulig å få speedometeret til å gå helt nøyaktig...

Poenget mitt er bare at man behøver ikke hive seg på bremsen for å komme 10 under grensa når man passerer, spesiellt irriterende når jeg omtrent fikk ett vogntog i ræva fordi han foran plutselig oppdaget kameraet.

 

Det er mange som kjører dårlig i byen, og dette skaper mye rritasjon, men det er sjeldent none blir alvorlig skadd eller drept i bytrafikken.

 

AtW

Om det er riktig eller ei er en annen sak, men om man har problemer med oversikten i lav fart i trafikken i en by så kan jo tett trafikk på motorveier med vekslende fart bli interessant... :hmm: Tenker da litt på hvordan man takler "stress" i trafikken, man ser mye rart på vei gjennom oslo...

Lenke til kommentar
Om det er riktig eller ei er en annen sak, men om man har problemer med oversikten i lav fart i trafikken i en by så kan jo tett trafikk på motorveier med vekslende fart bli interessant... :hmm: Tenker da litt på hvordan man takler "stress" i trafikken, man ser mye rart på vei gjennom oslo...

Det er jo greit nok det, men poenget er uansett, konsekvensen av en feilbedømming er mye høyere når farten er større. Misforstå meg rett, synes endel fartsgrenser er i laveste laget, men du kommer ikke fra det uomtvistelige faktumet at kjører du saktere er risikoen for skade mindre, hadde alle biler i landet vært låst til 30 km/t hadde det ikke vært mange dødsulykker på veiene.

 

AtW

Lenke til kommentar
Poenget mitt er bare at man behøver ikke hive seg på bremsen for å komme 10 under grensa når man passerer, spesiellt irriterende når jeg omtrent fikk ett vogntog i ræva fordi han foran plutselig oppdaget kameraet.

Hehe. Det er jo morsomt med måten du formulerer dette på. Her antyder du jo faktisk at du er snill og grei og holder fartsgrensen, mens han foran deg også gjør det samme, og er redd for å fotografert i 80 i 80-sonen.

 

Sorry baby, sånt skjer ikke. Uansett vet jo alle som er litt hard på pedalen, hvor fotoboksene er, så dette burde du egentlig vært forberedt på.

Lenke til kommentar
Hehe. Det er jo morsomt med måten du formulerer dette på. Her antyder du jo faktisk at du er snill og grei og holder fartsgrensen, mens han foran deg også gjør det samme, og er redd for å fotografert i 80 i 80-sonen.

 

Sorry baby, sånt skjer ikke. Uansett vet jo alle som er litt hard på pedalen, hvor fotoboksene er, så dette burde du egentlig vært forberedt på.

Gjør nok det "baby" Mange folk er ganske over nervøse når det gjelder boksene. De kan ligge i fartsgrensen, men alikevel så bremser de ned når de ser bokser. Har vært bort i det selv. Ganske irriterende, men det viser jo at det ikke bare er posetive ting med boksene.

 

Ps: Er man ikke snill å grei lenger hvis man ikke følger fartsgrensen til punkt å prikke altså? Rare greier det. Hver gang jeg er innover mot Oslo, så ligger stort sett alle over grensen. Trafikken ligger ofte både 10 å 20 km/t over grensen, å alikevel kommer Politibiler forbi uten å stoppe noen både titt å ofte. Tror de er lit mer fleksible når de vet at veiene er veldig bra der.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Spør du meg så burde det vært fri fart i hele norge. Alt på eget ansvar som det er uansett.

 

Når det ikke er biler på sikt og du har god oversikt over veien, så ser jeg ingen fare i at du kjører i 170, uten om din egen sikkerhet som er ditt ansvar. men slik funker ikke byråkratiet. Fotoboksen er en dum datamaskin som ikke tar hensyn til omstendighetene. Arrogant spør du meg. Burde ikke koste penger å være menneske, normalt gjøre feil.

 

Men dette vet du jo fra før av, og det er ikke så mye man kan gjøre når man føst er tatt.

 

Konkluderer med at jeg hadde håpet du slapp unna, jeg hater byråkrati.

Lenke til kommentar
Spør du meg så burde det vært fri fart i hele norge. Alt på eget ansvar som det er uansett.

 

Når det ikke er biler på sikt og du har god oversikt over veien, så ser jeg ingen fare i at du kjører i 170, uten om din egen sikkerhet som er ditt ansvar. men slik funker ikke byråkratiet. Fotoboksen er en dum datamaskin som ikke tar hensyn til omstendighetene. Arrogant spør du meg. Burde ikke koste penger å være menneske, normalt gjøre feil.

 

Men dette vet du jo fra før av, og det er ikke så mye man kan gjøre når man føst er tatt.

 

Konkluderer med at jeg hadde håpet du slapp unna, jeg hater byråkrati.

Heh, det blir jo veldig lite byråkrati av en fotoboks da, nettopp fordi den ikke tar hensyn til omstendighetene. Så sånn sett må jo det være optimalt. Og fri fart er en toskete ide. Det er ikke bare deg selv som settes i risiko om masse folk dundret avgårde i fri fart.

 

AtW

Lenke til kommentar
Poenget mitt er bare at man behøver ikke hive seg på bremsen for å komme 10 under grensa når man passerer, spesiellt irriterende når jeg omtrent fikk ett vogntog i ræva fordi han foran plutselig oppdaget kameraet.

Hehe. Det er jo morsomt med måten du formulerer dette på. Her antyder du jo faktisk at du er snill og grei og holder fartsgrensen, mens han foran deg også gjør det samme, og er redd for å fotografert i 80 i 80-sonen.

 

Sorry baby, sånt skjer ikke. Uansett vet jo alle som er litt hard på pedalen, hvor fotoboksene er, så dette burde du egentlig vært forberedt på.

Les en gang til...nevnte ingenting om farten, men kan røpe at på mitt speedometer så lå den rett over 90, noe som vil si en reel fart på 85. Greia er at folk bremser ned til speedometeret viser 70.... En ting er oppbremsningen, det irriterende var vel egentlig vogntoget bak nærmet seg litt for fort...følte meg plutselig veldig liten :whistle:

 

Skal ikke legge skjul på at jeg kjører litt fort, men jeg følger da såpass med at jeg ikke bråstopper foran boksen. I går var det vel og heller snakk om at trafikken gikk jevnt i 85 til 95, så ingen grisekjøring....

Lenke til kommentar
Spør du meg så burde det vært fri fart i hele norge. Alt på eget ansvar som det er uansett.

 

Når det ikke er biler på sikt og du har god oversikt over veien, så ser jeg ingen fare i at du kjører i 170, uten om din egen sikkerhet som er ditt ansvar. men slik funker ikke byråkratiet. Fotoboksen er en dum datamaskin som ikke tar hensyn til omstendighetene. Arrogant spør du meg. Burde ikke koste penger å være menneske, normalt gjøre feil.

 

Men dette vet du jo fra før av, og det er ikke så mye man kan gjøre når man føst er tatt.

 

Konkluderer med at jeg hadde håpet du slapp unna, jeg hater byråkrati.

Heh, det blir jo veldig lite byråkrati av en fotoboks da, nettopp fordi den ikke tar hensyn til omstendighetene. Så sånn sett må jo det være optimalt. Og fri fart er en toskete ide. Det er ikke bare deg selv som settes i risiko om masse folk dundret avgårde i fri fart.

 

AtW

Hadde vi bygget gode nok veier til det, så ville jo landet blitt mer effektift og tjent oppigjen det som det kostet. Siden all frakt går fortere.

 

Det jeg mener med byråkrati, er at boksen er styrt av det. Kun regler uten hensyn.

Endret av Robinkle
Lenke til kommentar
Spør du meg så burde det vært fri fart i hele norge. Alt på eget ansvar som det er uansett.

 

Når det ikke er biler på sikt og du har god oversikt over veien, så ser jeg ingen fare i at du kjører i 170, uten om din egen sikkerhet som er ditt ansvar. men slik funker ikke byråkratiet. Fotoboksen er en dum datamaskin som ikke tar hensyn til omstendighetene. Arrogant spør du meg. Burde ikke koste penger å være menneske, normalt gjøre feil.

 

Men dette vet du jo fra før av, og det er ikke så mye man kan gjøre når man føst er tatt.

 

Konkluderer med at jeg hadde håpet du slapp unna, jeg hater byråkrati.

Heh, det blir jo veldig lite byråkrati av en fotoboks da, nettopp fordi den ikke tar hensyn til omstendighetene. Så sånn sett må jo det være optimalt. Og fri fart er en toskete ide. Det er ikke bare deg selv som settes i risiko om masse folk dundret avgårde i fri fart.

 

AtW

Hadde vi bygget gode nok veier til det, så ville jo landet blitt mer effektift og tjent oppigjen det som det kostet. Siden all frakt går fortere.

 

Det jeg mener med byråkrati, er at boksen er styrt av det. Kun regler uten hensyn.

Vi kan jo ikke har firefeltsveier og midtdeler igjennom alle boligfelt, det sier seg jo selv. Dermed er fri fart i hele landet en ganske teit ide uansett hvordan du ser på det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ps: Er man ikke snill å grei lenger hvis man ikke følger fartsgrensen til punkt å prikke altså? Rare greier det. Hver gang jeg er innover mot Oslo, så ligger stort sett alle over grensen. Trafikken ligger ofte både 10 å 20 km/t over grensen, å alikevel kommer Politibiler forbi uten å stoppe noen både titt å ofte. Tror de er lit mer fleksible når de vet at veiene er veldig bra der.

Velkommen :thumbup:

 

Blir liksom litt dummt å ta folk for å følge trafikken...har opplevd at politiet mange ganger og ligger med flyten, gjerne litt over og har og rullet rolig forbi når det flyter over. Det er ikke dette som er farlig. Så for å snu litt mer på det, synlig politi evnt sivil vil virke mer preventivt enn bokser som man etter noen turer på veien vil huske i søvne. Med synlig politi så kan man og forhindre mange farlige forbikjøringer og annet som er helt unødvendig.

En annen ting er jo at en del politifolk nok ikke vil gi folk bøter med det nivået vi er på nå for å følge trafikken....

 

 

gspr: Dette er internet, ikke en bok, skolestil eller hva man vil sammenlikne det med ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...