Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Jeg leser I Vargens Tid som er den første av to bøker i oversettelsen av bok 1 i George R.R. Martins "En Sang om Is og Ild". Utrolig spennende, og jeg er glad for at jeg ikke så serien da den kom, for da ville det vært uaktuelt å lese boka nå.

 

Åh, den serien er så utrolig fet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg leser "Det tapte symbol" av Dan Brown. Jeg vet ikke om jeg bør være flau over å innrømme det, men det er min først bok av Dan Brown. Det har gitt mersmak, men jeg vet ikke om jeg skal lese "Da Vinci-koden" og "Engler og demoner" ettersom jeg allerede har sett dem på film. Det som dog er sikkert og visst er at denne boka er knallartig. Veldig spennende, og jeg imponeres over hvor kunnskapsrik den fremstår. Jeg tar gjerne imot anbefalinger som "ligger i samme gata", fordi jeg nærmer meg slutten med faretruende hastighet. Hehe. :)

Lenke til kommentar

Engler og Demoner er veldig fornøyelig, og mye bedre enn filmen. Da Vinci-koden skjønner jeg personlig ikke hvorfor får så mye skryt. Når Dan Brown skriver kiosklitteratur så må han i alle fall få til en bok som virkelig får deg til å snu sider, men han treffer ikke særlig godt.

Lenke til kommentar

Okay. Takk for tipset. Jeg skal vurdere å lese Engler og Demoner i så fall. Har du lest Det tapte symbol også eller, og kan du i så fall indikere hvordan du vil rangere de to i forhold til hverandre? :)

 

Har ikke lest det tapte symbol, men generell konsensus er vel at den ikke er helt på høyde med hans beste.

 

Jeg har lest fire av bøkene hans, og ville rangert de som dette:

Angels and Demons

The DaVinci Code

Deception point

Digital Fortress

 

Men, de er alle veldig like, og i mine øyne er det kun Angels and Demons som virkelig peker seg ut som en bok som ikke bare er veldig spennende, men har noe ekstra også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Vinter over verden" av ken follett.

 

Del 2 av trologien, del 3 kommer vel i 2014 eller 2015.

 

Har man lest del 1 så er dette et fornøyelig gjensyn og videreutvikling av de respektive familiene.

Man trenger strengt tatt ikke lese del 1, men det gir mer substans til hvorfor karakterene er som de er.

Del 2 omhandler 2. verdenskrig, før. midt oppi, og etter. Etter hva jeg forstår så er bøkene veldig historisk korrekte. I så måte så er dette i tilegg til å være en virkelig god bok, også en historie time om 2. verdenskrig.

 

For meg så ble boka vanskelig å legge fra seg, gleder meg til bok 3 som tar for seg den kalde krigen.

 

Anbefales!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

"Vinter over verden" av ken follett.

 

Del 2 av trologien, del 3 kommer vel i 2014 eller 2015.

 

Har man lest del 1 så er dette et fornøyelig gjensyn og videreutvikling av de respektive familiene.

Man trenger strengt tatt ikke lese del 1, men det gir mer substans til hvorfor karakterene er som de er.

Del 2 omhandler 2. verdenskrig, før. midt oppi, og etter. Etter hva jeg forstår så er bøkene veldig historisk korrekte. I så måte så er dette i tilegg til å være en virkelig god bok, også en historie time om 2. verdenskrig.

 

For meg så ble boka vanskelig å legge fra seg, gleder meg til bok 3 som tar for seg den kalde krigen.

 

Anbefales!

 

Kjøpte meg denne boken nå i dag å har lest bok 1, men det er lenge siden og jeg leste ikke de siste 50 sidene ca da jeg mistet boken. Hvordan sluttet bok 1 og vet du om et sted jeg kan lese en liten oppsummering? :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...