Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Leser The Gathering Storm av Brandon Sanderson og Robert Jordan (selvfølgelig), bok 12 i Wheel of Time. Sikkert kjent for de fleste med snev av interesse for fantasy. Det betyr at jeg nærmer meg slutten av gjenlesningan av serien noe som jo passer med tanke på at siste bok, A Memory of Light, slippes neste uke. Overgangen fra Jordan til Sanderson merkes mer denne gangen enn forrige gang jeg leste boka, men etter å ha kommet inn i de går det greiere nå. Men dæven hvor spent jeg er på siste boka

Lenke til kommentar

Leser to bøker/serier.

 

Nettopp begynt på The Belgariad av David Eddings. Kjøpte de 3 første i en, så hakke peiling på navnene.

 

Leser også den norske oversettelsen av boka Robopocalypse, på norsk Robopokalypse. Må si at jeg ikke er så imponert over oversettelsen. Det er feil som: Midten på sletten gresset vokser og treet stod. Jeg kjørte mitt bil inn i tre. Ellers synest jeg boka er interessant.

Endret av Zoku
Lenke til kommentar

Nettopp ferdig med Anansi Boys. Den startet nokså trått for å være en Neil Gaiman-roman, men tok seg opp veldig omtrent midtveis.

 

Har nå gitt meg i kast med H.P. Lovecrafts samlede verker. Trodde det skulle være veldig tungt og nesten litt kjedelig å lese, men koser meg langt mer enn forventet.

Lenke til kommentar

På Kindle (og ande e-readers tror jeg) finnes det en versjon som heter "The Complete Works of H.P. Lovecraft", hvor alt han har skrevet under sitt eget navn (altså det aller meste unntatt det han skrev som ghostwriter) er med i kronologisk rekkefølge.

 

Versjonen er laget av en fan koster 1$. Ikke bare er det gratis, men det er også lagt utrolig mye arbeid i det for å luke vekk alle skrivefeil, ha med alle tekster, ha fulle historier som ikke mangler tekst etc. Anbefales virkelig

 

I fysisk bokform finnes det noen samleutgaver, men ingen som inneholder mer enn en del av forfatterskapet. Vet ikke hvilken som er best, men litt googling burde hjelpe deg i gang

Lenke til kommentar

Det var det jeg trodde. Har sett at det finnes noen samlinger som ikke har alt, og lurte på om du faktisk hadde funnet en, eller om det var snakk om ebok. Tekstene hans er vel public domain nå, så at de finnes som en samling på kindle overrasker meg ikke. Liker i utgangspunktet ikke å lese på lesebrett, Men for den prisen går det jo an å ta en titt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Leser "The Calligrapher's Secret" av tysk-syreren Rafik Schami. Gikk meget sakte i starten, og vurderte flere ganger å legge den fra meg, men den har begynt å bli litt bedre etter noen og hundre sider.

 

Akkurat ferdig med denne. Det tok mye lengre tid enn forventet.

 

Begynner på Thinking, Fast and Slow, av Daniel Kahneman, i kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...