Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usj.. Orson Scott. *grøsse*

 

Håper du liker boka, selv syntes jeg den var et makkverk :/

 

Selv er jeg ferdig med barndomsminnet Treassure Island" og Den andre selvbiografiboka til Stephen Fry.

Har begynt på Tales of beetle the bard av JK Rowling.

 

Jeg likte den ikke noe særlig :nei: Bra jeg bare lånte den :w00t:

Er godt i gang med A Feast for Crows, og etter ASoIaF tror jeg jaggu jeg skal prøve meg på Hunger Games!

 

NEEEEI! Prøv heller Malazan elns. Du blir deppa av å gå fra et slikt mesterverk, til .... HUNGER GAMES :sick:

Bøkene er bra altså, men ASoIaF er tusen ganger bedre :blush:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den andre selvbiografiboka til Stephen Fry.

 

Hvilken er "Den andre", The Fry Chronicles? Uansett skriver han deprimerende* godt..

 

Leser "Thinking fast and slow" av Daniel Kahneman og "It must be something I ate" av Jeffrey Steingarten. "Thinking fast and slow" er egentlig veldig interessant, men jeg kjenner til mange av resultatene fra før. Men han skriver godt og det er greiere å lese populærvitenskap en forskningsartikler. "It must be.." er veldig underholdene, men man må nok være litt matnerd for å få glede av den.

 

 

*Med deprimerende mener jeg at å lese ham gjør meg frustrert over hvor dårlig engelsken min er..

Lenke til kommentar

Leser ''A Clash of Kings'' av George R.R. Martin, andre bok i a song of fire and ice serien. Sesong to av Game of Thrones er bygget på boken, går veldig bra. Får ikke lest så alt for mye, er ikke like gøy å lese når jeg vet akuratt hva som skjer men blir nok gøyere når jeg kommer til den tredje boken. Det kan være litt vanskelig å holde styr på alle navnene men det er et slags register over personer og familier i slutten som er veldig grei :)

Lenke til kommentar

Man må alltid lese bøkene først! Ingenting sdom er så irriterende som "Ringenes Herre-fans" som synes bøkene er kjedelige, men filmen var superbra lizzm! :p

Jeg synes bøkene er kjedelige og filmene er såder. Leste bøkene først.

Samme her. Ringenes Herre-bøkene er godt skrevet, men alt for kjedelig.

Lenke til kommentar

Jeg forsøker å få lest noen klassikere i ledige stunder i sommerferien. Har nettopp kommet meg gjennom Don Quijote, noe jeg aldri trodde jeg ville orke før jeg startet på den. Utrolig fascinerende bok.

 

Har plukket opp Prosessen av Kafka nå og sliter litt mer med den. Den er ikke på langt nær like fengende som f.eks George Orwells mest kjente bøker, som det er fristende å sammenligne den med. Vurderer å skippe den og ta fatt på Moby Dick. Regner med at det er en langt mer tunglest bok enn de to førstnevnte?

Lenke til kommentar

Det spørs vel litt hvilken utgivelse du leser. Den har vel fått sprøkvask i mer enn to omganger, og har sannsynligvis blitt litt mer lettlest av det.

 

Jeg startet på The Merry Adventures of Robin Hood i originalversjonen - merk understreking. And doth ye were notht insoforth as... Fy f., det var ikke i nærheten av å være gly engang. :p Moby Dick er jo heldigvis (for deg) noen dusin tiår yngre.

Lenke til kommentar

Det spørs vel litt hvilken utgivelse du leser. Den har vel fått sprøkvask i mer enn to omganger, og har sannsynligvis blitt litt mer lettlest av det.

 

Jeg startet på The Merry Adventures of Robin Hood i originalversjonen - merk understreking. And doth ye were notht insoforth as... Fy f., det var ikke i nærheten av å være gly engang. :p Moby Dick er jo heldigvis (for deg) noen dusin tiår yngre.

 

Hehe, ja, det er mest den typen "gammelengelsk" jeg er redd for. Både Don Quijote og Prosessen leste jeg i nyere utgaver på norsk, men jeg får meg jo ikke til å lese en britisk bok på noe annet språk enn originalspråket. I tillegg inneholder jo Kafkas og Cervantes' tekster mye handling+replikker og relativt få skildringer, det gjør jo også tekstene lette.

 

Jeg tror nok jeg skal gi den nyeste engelske utgaven et forsøk.

Lenke til kommentar

Ferdig med alle hunger games bøkene. Ikke noe stor litteratur, men jeg må si at slutten på den tredje boken faktisk imponerte meg litt.

 

Ett av mine hovedproblemer med de to første bøkene er at alle oppnår så utrolig latterlige ting, og ikke noe av det noen gjør har noen pyskologisk effekt. Karakterutviklingen er helt utrolig tam.

 

Slutten var likevel overraskende realistisk, og en del av de tingene som har blitt gjort feil tidligere blir tatt tak i av forfatter. Ikke dårlig

Endret av Error
Lenke til kommentar

Nettopp ferdig med Lolita. Jeg liker litteratur som provoserer og utfordrer så jeg angrer nesten litt på at jeg ikke har lest denne tidligere. Å skrive så vakkert om noe så skittent er det ikke mange som klarer. Jeg tar av meg hatten for Nabokov. Begynner på Slottet av Kafka i kveld og fikk nylig Sjakknovelle av Stefan Zweig i posten, så det blir en fin uke.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke sett noen av filmene, men boken anbefales uansett. Om ikke historien er god nok i seg selv så er den så morsomt skrevet at det er verdt å lese den utelukkende av den grunn. Med det sagt så liker jeg ikke å se filmer etter å ha lest bøker, og omvendt, så jeg forstår deg godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...