Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leser nok en gang American Psycho av Bret Easton Ellis. Den fascinerer meg enormt, dog damen ved siden av meg på bussen som, uhøflig nok, leste over skulderen min neppe mener det samme.

Jeg har også begynt så smått på Det søte i bunnen av kaken av Alan Bradley. Så langt liker jeg den så absolutt, men har ikke kommet langt nok til å gjøre opp en mening om den enda.

Lenke til kommentar

Jeg leser nok en gang American Psycho av Bret Easton Ellis. Den fascinerer meg enormt, dog damen ved siden av meg på bussen som, uhøflig nok, leste over skulderen min neppe mener det samme.

Nokre av skildringane der er så brutale at eg blei mentalt sliten. Hadde det ikkje vore for at eg høyrde ho på ljudbok så hadde eg stoppa for å få ein pause. Fantastisk bok.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+5132

Heat Wave: Skrevet at Richard Castle (egentlig Brian Michael Bendis og Kelly Sue DeConnick, tror jeg :ermm:). Basert på TVserien Castle, og handler om Detektiven Nikki Heat basert på Kate Backett(i TVserien Castle). Boken gir inntrykk av at Castle har skrevet boken, men Nikki Heat framstår som mer åpen og ikke så hemmelighetsfull som Beckett gjør i TVserien.(Kanskje slik Castle egentlig vil at hun skal være :ermm:) Den andre personen er Rook, han er basert på Richard Castle.

Lenke til kommentar

Ja, bare nyt boken å ikke stress deg igjennom, du kommer til å savne 2 og 3 senere. https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/wink.png

 

Må nesten starte på en re-read i morgen jeg nå!

 

Er på A Feast for Crows nå, og skjønte etterhvert hva dere mente med mer action i bok 2. Den ble jo helt knall! Skjønner ikke at folk ikke liker A Feast for Crows. Er på side 300 og jeg liker den godt! Endret av Zoku
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter at jeg ble ferdig med Pratchett, kastet jeg i meg en haug med bøker på kort tid:

 

Richard Wisemans 0:59 seconds og Quirkology

Notes from a Small Island av Bill Bryson

Hitch22 av Christopher Hitchens

Animal Farm av George Orwell

 

Har nå begynt på 1984, som jeg aldri har lest i fullversjon. Denne kan i høyeste grad anbefales for de som ikke har lest den! :)

 

Usikker på neste bok: Master or Commander? Eller Treasure Island?

Lenke til kommentar

Jeg syns også den var fin Adii :) Ble akkuratt ferdig med Guds barn av Cormac Mccarthy. Helt annerledes bok en det jeg forestilte meg. Litt små syk bok, men forfatteren får frem sitt budskap på en god måte fordi han bruker et par sterke virkemidler. Følte meg ikke helt ferdig med forfatteren. Vil gjerne lese mer av ham, så satser på Veien eller triologien hans om ikke så lenge kanskje.

Ellers holder jeg på med On China av Kissinger og skal straks starte på War Diaries av Sartre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Holder på med "Morgen i Jenin" av Susan Abulhawa. Veldig spennende bok, og siden jeg ikke har så god kjennskap til Israel og Palestina-konflikten fra før av, så er det ekstra givende og kunnskapsrikt :w00t:

 

Samme bok leser jeg og. Utrolig interessant. Hvis du liker den sjangeren burde du også lese Drageløperen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Holder på med "Morgen i Jenin" av Susan Abulhawa. Veldig spennende bok, og siden jeg ikke har så god kjennskap til Israel og Palestina-konflikten fra før av, så er det ekstra givende og kunnskapsrikt :w00t:

 

Samme bok leser jeg og. Utrolig interessant. Hvis du liker den sjangeren burde du også lese Drageløperen

 

Takk for tips. Hehe, den står faktisk i bokhylla hjemme, men har ikke fått tid til å lese den enda. Får vel gi den et forsøk :wee:

Endret av Adii
Lenke til kommentar

Akkurat lest meg gjennom A Dance With Dragons, og sier bare: WoW c:.

Mens jeg venter på The Winds of Winter (Boka etter ADWD, som er 5 bok i A Song of Ice and fire)

har jeg akkurat begynt på boka '' The Hypnotist '' av Lars Kepler, som er en krimbok. Den virker bra, men jeg skal ikke uttale med siden jeg er på side 20. :w00t:

Lenke til kommentar

Heartstone (Matthew Shardlake #5) - C. J. Sansom

 

Ideen til serien er god, og jeg er nok mer enn gjennomsnittlig fascinert av historisk fiksjon fra middelalderens England, men etter hvert irriterer den mer og mer. Det er noe med karakterutviklingen og det at det hele etter hvert går over i standard krim uten det lille ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...