Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Vindens navn er fortært på norsk for et par uker siden. Herre min hatt for en bok!! Bedre tror jeg ikke jeg har lest.

 

Leser nå The Wise Mans Fear (Bok to i "The Kingkiller" triologien), på engelsk siden det ikke har kommet noen oversettelse enda. Tar lengre tid, men du verden det er verdt det.

Har 100 sider igjen.

 

The wise man fears only three tings.. resten får dere lese selv.

 

Vindens Navn

Den vise manns frykt

The doors of stone

Lenke til kommentar

Leser for tiden Kafka på stranden av Haruki Murakami og Profeten av Kahlil Gibran

 

Ferdig med å lese Midnattsbarn av Salman Rushdie. Brukte fanken meg flere måneder på den. Kafka på stranden går som en lek. Tror jeg har sansen for Murakamu men ikke like mye Rushdie foreløbig. Men er fortsatt spent på andre av verkene hans. f.eks Sataniske vers som jeg har stående i hyllen.

 

Profeten leser jeg litt her og der sånn innimellom.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Leser for tiden mange bøker, men har bemerket meg Erfaringer for fremtiden av Kåre Willoch. Mannen er fortsatt sylskarp til tross for det som nå begynner å bli mange år. Mang en politiker i det ganske land bør ta opp boka og få en skikkelig innføring innen områder som blant annet ledelse. Willoch tar også for seg et område som forholdet mellom religion og politikk. Meget interessant og ikke minst aktuelt i disse dager.

Endret av Der Kaiser
Lenke til kommentar

Ja, men Jules Verne var også forut for sin tid på mange punkter. Du bør lese "Jorda rundt på 80 dager", "Den hemmelighetsfulle øya" og "En verdensomseiling under havet" også.

 

Og Jules Verne er fransk, så jeg vet ikke hvorfor du leser på engelsk. De norske oversettelsene er også gode.

Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar
Ja, men Jules Verne var også forut for sin tid på mange punkter. Du bør lese "Jorda rundt på 80 dager", "Den hemmelighetsfulle øya" og "En verdensomseiling under havet" også.

Ja, misforstå meg rett. Vernes research er beundringsverdig og sannsynligvis vitenskapelig korrekt. Dessuten var hans spekulasjoner helt sikkert velfunderte basert på kunnskapen som var tilgjengelig på denne tiden. Det er innsiktsfullt å se verden med 150 år gamle vitenskapelige øyne. Vanskelig å kunne forutse de enorme omveltningene i geologisk vitenskap en liten stund senere.

 

Skal lese mer Verne, men har også en del annen spennende skjønnlitteratur på tapeten. Er mye jeg går glipp av når jeg stort sett bare leser forskningsartikler til daglig.

 

Og Jules Verne er fransk, så jeg vet ikke hvorfor du leser på engelsk. De norske oversettelsene er også gode.

Det var helt tilfeldig. Et tilbud hos en bokhandel. For min del er det like gøy å lese på engelsk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Witold Gombrowicz - Ferdydurke

 

Litt merkelig bok som tar opp bl.a klasseskiller og modenhet så langt jeg har forstått. Var ganske enkel og grei i begynnelsen, men så ble den så absurd at handlingen var litt vanskelig å henge med i. Tror jeg skal klare å pløye igjennom den når jeg drar på hytta i neste uke.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Har akkurat begynt på A Game of Thrones, første bok i A Song of Ice and Fire av George R.R. Martin.

Etter å ha sett tre sesonger av Game of Thrones skjønte jeg at nå måtte jeg bare få ræva i gir til å lese bøkene, og jeg elsker det allerede like mye som jeg elsker serien. :)

Samme her. :) Utrolig morsomt å få et mye større bilde av tingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...