Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Det er ikke mulig for andre i trafikken å vite om pæren ikke fungerer pga latskap siden sjåføren ikke har sjekket, eller latskap siden sjåføren ikke har byttet. Begge deler er uansett latskap, og med mindre sjåføren startet turen for noen minutter siden, og pæren nettopp røyk, så har noen garantert blinket på vedkommende(kanskje noen har tutet også, men tviler), så vedkommende burde i det minste begynne å få en mistanke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vi konkludere med at dersom noen blinker på deg, så sjekk lysene? Og mest sannsynlig vil de fortsette å blinke på deg selv om du er klar over at en/begge lysene er gåen. Og mest sannsynlig vil de fortsette å blinke på deg helt til du har fikset lysene. Så hvis det er et problem at noen blinker på deg, så sørg for at du sjekker lysene og får de fikset - ikke snart, ikke i morgen, eller neste uke, men med en gang!

Da skal en nok ikke se bort ifra at andelen blinkere vil bli redusert. Skal vi si det sånn? :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Ellers må jo bilister som ikke vet hvor gasspedalen er være det mest irriterende som finnes.

Nei, de som blir værende igjen garasjen irriterer meg over hodet ikke. ;)

 

Men det irriterer meg at andre irriterer seg over noen som kjører saktere enn de selv vil. Snakk om egosentriske personer som ikke respekterer at de ikke kan skjønne andres situasjon i trafikken fult ut.

 

Skal vi si det sånn? :)

Jepp :thumbup:

 

Og ikke minst: Husk å gi ett blink til de som har defekte/avslåtte kjørelys, dersom dere er plassert sånn i trafikken at budskapet burde nå frem til riktige bilist.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ellers må jo bilister som ikke vet hvor gasspedalen er være det mest irriterende som finnes.

Nei, de som blir værende igjen garasjen irriterer meg over hodet ikke. ;)

 

Men det irriterer meg at andre irriterer seg over noen som kjører saktere enn de selv vil. Snakk om egosentriske personer som ikke respekterer at de ikke kan skjønne andres situasjon i trafikken fult ut.

De som irriterer meg er de som på en sommerdag med steiksol ikke klarer å holde fartsgrensa, og gjerne også ligger midt i veien. Og klarer heller ikke å slippe meg forbi (ergo legge seg på SIN side av veien).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det værste jeg har opplevd i trafikken må være en tur jeg hadde til Nord Norge for en del år siden. Lå bak en Oslo registrert bil med ditto campingvogn på vei nordover over Hammarøya. Idioten var nok ganske godt lasta fordi han lå mellom 5-15 km under fartsgrensa og han holdt seg godt til høyre når det kom møtende trafikk men la seg omtrent midt i veien når det ikke gjorde det og grunnen var nok ferga som man må ta for å komme til Narvik.

 

Når jeg kom til ferga så ble han vinka inn til en side mens fergebetjenten vinka meg videre fordi det bare var plass til en til og det var meg og jeg så att han ble sur som en potte inne i bilen

Lenke til kommentar

Idioter av sykelister som ikek forstår at de har vikeplikt i rundkjøringen!

Det er ingen spesielle regler for syklister i rundkjøringer. Den som skal inn i rundkjøringen har vikeplikt for de som alt er der, det betyr at også bilister skal vike for syklister i rundkjøringen (Og omvendt naturligvis).

Forøvrig: Feil tråd.

De kan ikke bare sykle ut i rundkjøring heller. Konsenkvensen er vel å dø eventuelt. :s Neste gang gidder jeg ikke engang å bremse så får jeg heller se hva som skjer med sykelisten. Har skjedd fem ganger på rad på fire dager begynner å bli lei!

 

 

Uansett stakkars bil med henger som skulle ut på motorveien. Endte med at den svenske lastebil sjåføren så seg ikke får og måtte bremse hardt ned. Idioten kunne bare legget seg over til venstre ettersom var hele klart. Endte med bremsing av lastebil og deretter over til venstre felt også legge seg i ræva på bilen med hengeren som kjørte i 80-90 KM. Også blinke på fyren. Og kjøre med fjernlys bak han en stund..... Hadde det vært meg så hadde jeg fly forbannet på lastebil sjåføren..

Lenke til kommentar

Idioter av sykelister som ikek forstår at de har vikeplikt i rundkjøringen!

Det er ingen spesielle regler for syklister i rundkjøringer. Den som skal inn i rundkjøringen har vikeplikt for de som alt er der, det betyr at også bilister skal vike for syklister i rundkjøringen (Og omvendt naturligvis).

Forøvrig: Feil tråd.

De kan ikke bare sykle ut i rundkjøring heller. Konsenkvensen er vel å dø eventuelt. :s Neste gang gidder jeg ikke engang å bremse så får jeg heller se hva som skjer med sykelisten. Har skjedd fem ganger på rad på fire dager begynner å bli lei!

 

 

Sålenge de kommer til rundkjøringen først, så kan de det jo. Det man derimot ikke kan er å kjøre ned folk med vilje. På tide å levere inn førerkortet kanskje? Om du ikke klarer å forholde deg til trafikkreglene så er det det beste å gjøre.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

På tide å levere inn førerkortet kanskje? Om du ikke klarer å forholde deg til trafikkreglene så er det det beste å gjøre.

 

Skal syklistene da levere inn sykkelen eller førerkortet på bil?

 

Hvilke syklister? De som ikke forstår trafikkreglene og ønsker å sette andre i en livsfarlig situasjon for å "se hva som skjer"? De bør nok både levere inn førerkortet for bil, og parkere sykkelen for godt.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvilke syklister?

 

Disse:

 

Om du ikke klarer å forholde deg til trafikkreglene så er det det beste å gjøre.

 

Jeg tenkte litt mer generelt enn kun saken Andzel snakker om.

 

Isåfall burde vel svaret mitt treffe ganske godt, om man ikke forstår trafikkreglene og ønsker å sette andre i livsfarlige situasjoner, generelt, så er det på tide å både levere inn lappen og la sykkelen stå.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kjører rundt rundkjøringen så da er jeg først inne det sier seg selv.. Er lei sånne idioter, skjer det igjen skal jeg kjøre forbi også bremse og ta en sikkelig alvorsprat.. Er ikke redd for sånne folk som tror de kan gjøre hva de vil!

 

 

 

Ellers på veien 23 mot drammen var det en blå focus bak meg som holdt bra avstand ^^. Han skulle forbi meg i to felten det var jo greit og jeg skulle forib bilen foran meg også så jeg hodlt 100 i 80 og fyren rundt 110. Kom til første rundkjøring så la dusten seg til høyre og jeg i venstre ettersom skulle rett fram og ingen arm til venstre. Dermed så endte han bak meg igjen xD. Og han fikk en tut av bilen bak meg igjen ^^. Måtte le litt da.

 

 

Samme greie bare på vei tilbake ligger jeg i venstre og fyren ligger helt til høyre... Dermed ender med at jeg kommer forbi han trege fyren :p. Hvordan er det mulig å ligge i høyre og kjøre sikkelig utersving når man skal ligge i venstre O.o. Rart at folk ikke forstår rundkjøringer!

Lenke til kommentar

Jeg kjører rundt rundkjøringen så da er jeg først inne det sier seg selv.. Er lei sånne idioter, skjer det igjen skal jeg kjøre forbi også bremse og ta en sikkelig alvorsprat.. Er ikke redd for sånne folk som tror de kan gjøre hva de vil!

 

 

Javel? Det er ikke så mye som "sier seg selv" i innleggene dine. Hva er det egentlig som skjer? Du er i rundkjøringen og når igjen en syklist i rundkjøringen? Og uansett, la oss si det er syklisten som har skylda, skal det liksom unnskylde den råtne trafikkholdningen du oppviser?

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...