Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

http://www.adressa.n...icle3286573.ece

 

Bekrefter mistanken jeg har hatt lenge. Fartsdumpene bygges ikke for å senke farten, derimot for å ødelegge bilene. Årsaken er nok et skjult samarbeide mellom veimyndighetene og bilverkstedene.

 

Det bekrefter ikke den ville konspirasjonsteorien din i det hele tatt.

 

AtW

 

Ikke si ikke, de som bygger dem følger ikke engang statsens vegvesen sine krav sier jo litt da.

 

Det er bare å gå rundt å måle, så finner man mange dumper som er utenfor SVVs norm (ikke krav), at dette ligger noe slags lyssky plot bak for å begunstige bilverksteder er derimot en latterlig antakelse.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det er mulig... Nå holdt det på å smelle igjen gitt, godt jeg ikke kjørte fort, men snarere veldig forsiktig.

 

Var en nyere Toyota med en gjeng gamlinger (skulle sikkert i et eller annet møte) som skulle ut fra Hjortsbergveien og ettersom jeg kommer fra Gimle (for de lokalkjente i Halden) så får de jo meg på sin høyre side. Bryr de seg om det? Nei. De bare fortsetter i samme lusefart ut i veien og bruker 100m på å komme seg opp i 30.

 

Reagerte de på at jeg la meg lenge på hornet for å varsle fare? Neeeeesjda.

Lenke til kommentar

Hvor trygt er dette da? Utkjørsel for busser midt i et akslerasjonsfelt http://www.ba.no/nyh...icle6195592.ece

 

Kjører forbi der hver uke og har lurt på hva de egentlig tenker på. Men om bussene har vikeplikt for bilene i akselerasjonsfeltet slik det ser ut som om de får på bildene i artikkelen er det jo greit nok. De må vente til noen slipper de inn på feltet eller til det er klart, så det ordner det seg nok. Jeg har ikke anledning til å stoppe der med 20 tonn + for å slippe dem ut uten å potensielt skape unødvendig farlige situasjoner når jeg skal inn på veien, så jeg håper bussjåførene tenker seg om før de evt. strekker vikeplikten sin.

Lenke til kommentar

http://www.adressa.n...icle3286573.ece

 

Bekrefter mistanken jeg har hatt lenge. Fartsdumpene bygges ikke for å senke farten, derimot for å ødelegge bilene. Årsaken er nok et skjult samarbeide mellom veimyndighetene og bilverkstedene.

 

Det bekrefter ikke den ville konspirasjonsteorien din i det hele tatt.

 

AtW

En gang hadde de satt opp fartsdump og satt ned fartsgrensen til 30, uten å si ifra til mormor. Det resulterte i lavtflygende Renault og forskrekkede hvin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til bussjåføren som lukka døra bare fem små sekunder før jeg var framme da jeg kom løpende, og bare titta dumt på meg da jeg sto igjen som et spørsmålstegn da du dro: takk, nå rekker jeg ikke toget mitt. Det hadde kosta deg fem små sekunder å vente på meg, men at du dro kosta meg 3 timer og 40 minutter. Makan til drittsekkeri trodde jeg ikke var å finne selv hos Ruters til tider overstressa sjåfører.

Selvfølgelig er det kjempekjipt for deg, men det er også ganske kjedelig å sitte på bussen og oppleve av dørene lukkes, en kommer løpende, de åpnes, og rett før bussen skal til å kjøre kommer det enda en løpende. Har opplevd å stå slik opptil flere ganger, og de som kommer på har ikke busskort og skal selvfølgelig betale billetten sin med kronestykker.

 

Hvis det hadde vært så viktig å rekke akkurat det toget hadde du planlagt og gitt deg selv litt tid å gå på.

Leste du innlegget mitt ordentlig? Det var ikke snakk om å måtte åpne døra igjen for meg, men om å holde dem åpne i bokstavelig talt 5 sekunder til etter at siste mann var kommet på. Busskort har jeg også, så det ville ikke kosta sjåføren ekstra tid sånn sett heller. Bussen var foran ruta og ville ikke blitt forsinket om sjåføren hadde sluppet meg på.

 

Ærlig talt, jeg er ikke av de som klager på andre om det er min egen feil at jeg mister bussen...

 

Jeg sprinta heller ikke det sener og ledd tålte etter bussen langs en farlig trafikkert vei uten tanke på egen sikkerhet. Jeg småløp bortover en gang- og sykkelsti for å ikke sinke bussen unødig. Ikke alle busstopp er i venstre felt i 100-sona på E6... ;)

 

Ruter har beklaget og sjåføren erkjent ansvaret. Han hadde visst hatt en litt dårlig dag på jobb, men det skal ikke gå utover kundene. Som andre har nevnt: bussjåfør er et serviceyrke, og yter du dårlig service gir du selskapet ditt et dårlig rykte. Det er ikke akkurat noe Ruter trenger...

Lenke til kommentar

Hei mopedfører.

 

Det er fint at du har fått deg en kvinnevenn, som helt sikkert har spørt så fint om å få sitte på med deg på den nye og fine r-sykkelen din med 49.9 cc. Det at du derimot velger å la henne sitte på med deg, er ikke spesielt bra. For det første, så hadde det i hvert fall vært en fordel hvis mopeden din pga. venninnen din hadde klart å holde høyere hastighet enn 40 kilometer i timen. Det at du derimot nesten klarer å drepe henne i det du kaster deg inn fremfor meg, og holder på å velte - får meg i hvert fall til å tro at du egentlig burde latt henne gå istedenfor.

 

Og vær så snill, neste gang du er ute og kjører på vei uten inndelt kjørefelt og ikke klarer å holde fartsgrensene, ikke kjør midt i veien. Jeg og de andre bilene som samlet seg opp bak deg har lyst forbi, uten å måtte risikere å kjøre inn i deg.

 

Det er helt ufattelig til hvor dårlig opplæring disse mopedførerne må ha hatt. Joda, mange er flinke nok. Men det å leke "andunge som følger etter andemor" etter en mann på motorsykkel med refleksvest på seg - er ikke bra nok.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Nå kjører vel føreren bak andungene 95% av tiden, hvertfall når jeg gjorde det. Blir rimelig oppgitt over mopedførere som ligger midt i veien eller til og med litt til venstre, på en smal og høyt trafikkert vei med en kilometerlang kø bak seg.

Hvor skulle mopeden ha vært i veibanen da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tenk deg en tulling i en strøken Audi som nummer fire i rekken, med litt dårlig tid. Han har ikke sett mopeden som ligger fremst og midt i fila pga. SUVen foran. På en akkurat lang nok rett strekning legger han seg ut for å komme forbi de to bilene foran før han slenger seg inn der han tror det er ledig. Der var det plutselig en moped, og det kommer en bil imot rundt svingen. I mange slike tilfeller ville neppe mopedisten gått derfra for egen maskin.

Den ser jeg.

 

Da hadde jeg, i følge dere riktignok en vranglærende kjørelærer.

Lenke til kommentar

For dere som bor i Stjørdal, eller skal hit idag. Hold dere unna sentrum. Det er første skoledag etter ferien og det er totalt kaos overalt. Kombiner mye trafikk med folk som ikke kan å kjøre, og en parkeringskultur som kvalifiserer til Norges verste, så får du trafikkbildet på Stjørdal idag.

 

Helvette.

Lenke til kommentar
Og vær så snill, neste gang du er ute og kjører på vei uten inndelt kjørefelt og ikke klarer å holde fartsgrensene, ikke kjør midt i veien. Jeg og de andre bilene som samlet seg opp bak deg har lyst forbi, uten å måtte risikere å kjøre inn i deg.

 

 

Mopeder folk skal alltid egentlig ligge midt eller litt mer til venstre i feltet. Jeg kjører aldri forbi dem uansett hvis det kommer biler i mot. Som mange gjør, snitter moped folkene ettersom de ligger så langt inn til høyre som mulig. DET ER FARLIG!

 

Da får det heller bare bli litt kø synes jeg, har sett flere som slipper fram biler osv. Men det finnes alltid tullinger på de også, men vi bilister ser rødt når vi ser dem. Heldigvis ikke jeg da ^^.

Endret av Andzel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...