Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Ble i dag stoppet av politiet for første gang. Jeg kom kjørende med politiet i motgående kjørefelt, kjørte gjennom en rundkjøring, der de fikk øye på meg. Hadde bare en rar følelse av at ville snu og fikk rett i dette. Fulgte etter meg en god stund, til jeg kjørte av hovedveien og blinket meg inn til siden.

 

Ble spurt om det obligatoriske som vognkort og førerkort. Men er det normal å spørre om det er jeg som eier bilen, om jeg bor i nærheten og om jeg har vært i kontakt med politiet før, for å så sjekke opp IDen min? Ikke det at det bryr meg nevneverdig, er bar nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble i dag stoppet av politiet for første gang. Jeg kom kjørende med politiet i motgående kjørefelt, kjørte gjennom en rundkjøring, der de fikk øye på meg. Hadde bare en rar følelse av at ville snu og fikk rett i dette. Fulgte etter meg en god stund, til jeg kjørte av hovedveien og blinket meg inn til siden.

 

Ble spurt om det obligatoriske som vognkort og førerkort. Men er det normal å spørre om det er jeg som eier bilen, om jeg bor i nærheten og om jeg har vært i kontakt med politiet før, for å så sjekke opp IDen min? Ikke det at det bryr meg nevneverdig, er bar nysgjerrig :)

 

Kanskje de leita etter en bil som ligna på din.

Lenke til kommentar

Ble spurt om det obligatoriske som vognkort og førerkort. Men er det normal å spørre om det er jeg som eier bilen, om jeg bor i nærheten og om jeg har vært i kontakt med politiet før, for å så sjekke opp IDen min? Ikke det at det bryr meg nevneverdig, er bar nysgjerrig :)

 

Rutinespørsmål. Jeg har blitt stoppet i flere biler som ikke tilhører meg (ei heller familie), uten at det så ut til å bety noe. Ble en gang stoppet i bilen til moren til en kamerat, og kameraten lå hjemme og sov.

Lenke til kommentar

Ble i dag stoppet av politiet for første gang. Jeg kom kjørende med politiet i motgående kjørefelt, kjørte gjennom en rundkjøring, der de fikk øye på meg. Hadde bare en rar følelse av at ville snu og fikk rett i dette. Fulgte etter meg en god stund, til jeg kjørte av hovedveien og blinket meg inn til siden.

 

Ble spurt om det obligatoriske som vognkort og førerkort. Men er det normal å spørre om det er jeg som eier bilen, om jeg bor i nærheten og om jeg har vært i kontakt med politiet før, for å så sjekke opp IDen min? Ikke det at det bryr meg nevneverdig, er bar nysgjerrig :)

 

Forstår at du er nysgjerrig, men spørsmålet om hvorfor du ble stoppet burde vel vært stilt til politifolka?? De må vel ha gitt det et lite hint om hvorfor du ble stoppet?

Lenke til kommentar
Like ille med folk som holder på med radioen, GPS'en, eller lignende. Farlig, og forbanna irriterende. Veldig varierende fart, ustabil kjøreretning. Vingler fra side til side.
Fullstending enig. Multifunksjonsratt og telefonsnakking på høyttaleranlegget via bluetooth løser i høy grad disse problemene, mener jeg, men det er jo naturligvis noe ikke alle har tilgang til. "4 styre-akevitt"-sjåfører og "jeg finner ikke Klem-FM"-sjåfører er i praksis umulig å skille fra hverandre hvis du ligger som bil nr. 2 i køen. :)
Lenke til kommentar

Var på en butikk i går og utenfor var det en litt eldre gelanderwagen med henger som hadde klart å okkupere FIRE parkeringsplasser. Vedkommende hadde svingt inn uten å rette opp bilen med henger, samtidig som at sjåføren klarte å bomme på stripene. Hengeren sto da på skrått over to plasser, mens bilen sto på den hvite stripa mellom to plasser. Dessverre hadde eg mobilen i bilen og ikke tid nok til å vente for å se om det var ei dame som kjørte eller ikke.

Lenke til kommentar

150 kilokilometer? Hvorfor ikke bare skrive 150 megameter? Eller ennå enklere: 150 000 km?

 

Å skrive k i stedet for tre nuller er da vanlig praksis, selv om det sikkert ser rart ut når en setter km bak.

 

Uansett, selvsagt er det forskjell på mange kortere turer og langkjøring. Men jeg har da i min jobb kjørt mange biler som stort sett bare kjører veldig korte turer med veldig mange stopp og som har kjørt dobbelt så mange kilometer på bare et år eller to mer og som i tillegg har hatt mye overlast, mangfoldige forskjellige sjåfører og tidvis slett vedlikehold. De er fortsatt på veien og fungerer tilfredsstillende.

 

Jeg stiller altså spørsmål til om politiet egentlig har gode nok rutiner på bilvedlikehold eller om de bare setter dem fra seg i garasjen når de har vært ute og kjørt og satser på at en årlig service er nok. At batteriet går på ene bilen er jo og latterlig. Jeg ser for meg at slike biler har mye ekstrautstyr som drar batteri og da vil jo batterilader nattestid virke veldig naturlig. Det har jeg på min arbeidsbil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...