Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det med folk som klikker helt vinkel bare jeg legger meg litt nærme deg for å vise AT DET IKKE VAR GREIT AT DE BRØT VIKEPLIKTEN!!!!!!!

 

Bilen som har vileplikt for meg kjører rett ut foran meg og jeg bremser ikke fullt så kraftig slik at jeg havner rett bak bilen for å gjøre oppmerksom på at jeg faktisk var i veibanen like før han svingte utpå.

Resultatet er at han ser i speilet at jeg ligger nærme og så bråbremser han. Jævla kukk.

 

(Ja jeg vet at jeg høres hissig ut, men jeg skjønner bare ikke hvorfor folk ikke klarer å vente de fem sekundene det tar slik at jeg er forbi når de tydeligvis har så god tid at de kan ligge i 45 i 50-sona!)

Endret av CFM
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Begynner bli lei av folk som absolutt skal kjøre forbi lastebilen min, legge seg to meter foran meg i nedoverbakker, bremse ned til 75 for så å gasse på igjen når jeg har lagt meg ut i andre feltet slik at jeg kan foreta min kontrollerte nedstigning i bakken i 80 ved hjelp av motorbremsen.

 

Jeg har klaget på dette noen ganger nå, men det skjer hver jævla dag. OM DU KJØRER FORBI NOEN, LEGG DEG GODT FORAN DEM! Spesielt om det er lastebiler. Vi har lang bremselengde og om du ikke har tenkt å holde fartsgrensa har du overhodet ingenting med å kjøre forbi meg ettersom jeg gjør det (og mitt speedometer viser faktisk rett fart).

 

Og blink i god tid til høyre i rundkjøringer om du har tenkt deg ut første til høyre i rundkjøringer. Tusen takk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da skulle du nesten nødbremset, da.

Selvfølgelig skulle jeg det, men jeg valgte å ikke gjøre det denne gangen (normalt sett gjør jeg det da jeg ikke vil ha skader på bilen min). Jeg er lei at folk bare kjører ut rett foran meg som om de var alene på veien, så noen ganger tar jeg meg friheten til å vise hva jeg mener med det de nettopp gjorde.

 

Med andre ord: DET DRITER JEG I! :fun:

Barnslig

 

Greit for meg. :)

Endret av CFM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjer ofte det noen ganger, er irriterende. Var en 70 sone og dama hivde seg ut foran meg. Var jo selvsagt klart milevis bak meg men skulle foran meg.

 

Endte med at jeg bremset godt ned og lå nesten i ræva på henne. Hun kom opp i 50 og lå der. En liten tut og hun forsto vel hva jeg mente og hun la seg i 70-75.

 

Eller når du kommer til der du kan kjøreforbi felt oppover en bakke er det noen som alltid skal kjøre FORBI deg når du ligger i 90 100 i en 80 sone. Som legger seg ned under 80. Ender med å kjøre med fjernlys noen ganger på de verste tilfeldene. Heldigvis er det noen som finner ut at gass pedalen er fin å bruke da og legge seg over fartsgrensen igjen ettersom det skulle jeg. Hater sånne folk!

 

@CFM:

 

Bruk tuten neste gang og de for opp farten, har gjort det to til tre ganger funker hver gang!

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Syns det var mye sutring her mot CFM sitt innlegg. Det er faktisk motparten som har vikeplikt, dere snakker som at CFM har skyld. Folk som bryter vikeplikt er et forbanna stort problem, og skaper elendig trafikkflyt fordi man skal kjøre rundt på tå hev for å ikke kræsje i idioter. Jeg gjør også som CFM, for å vise folk at det de gjorde faktisk ikke er greit. Dessverre tror jeg ikke disse folkene skjønner problemet før de får noen i rumpa som ikke kan stoppe. Ellers ler jeg av at man blir kalt barnslig bare fordi man ikke alltid er sindig og fornuftig i trafikken og syns all slags tøysekjøring er greit.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

CFM er ikke akkurat uskyldig i dette - han bryter like fullt vegtrafikkloven, så at noen kritiserer han for det er bare å forvente. Når det er sagt, jeg er enig i at det han gjør ikke virker like ille som andre ting man kan lese i tråden her, f.eks. bare et par innlegg over meg.

 

Ellers er det bare rutine i denne tråden, Andzel fortsetter å drite seg ut og vise hvor lite han faktisk hører hjemme på veien, lastebilsjåfører kan rapportere om at mange fortsatt kjører som idioter, og det går sjeldent mer enn en side før noen klager på veistandard, fartshumper eller Statens Vegvesen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du ble egentlig bare brukt som "fyllmasse" også. Dessuten er du vel også overrepresentert her i tråden - du kjører vel ganske mye mer per dag enn de aller fleste andre som ikke er yrkessjåfører, så er jo ikke rart at du har mange historier å komme med.

Og for å ha mitt på det rene, så liker jeg innleggene dine; de er velskrevne og har faktisk reelle problemstillinger og konklusjoner folk kan ta til seg. Jeg tenker gjerne en ekstra gang når jeg ser en lastebil, men jeg driter fortsatt like mye i at han i bilen bak vil bryte fartsgrensen og syns jeg ligger i veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Narvik 16:00=Umulig! Hva tenkte de når de la EN gate som hovedgate, der ALLE kjører til og fra jobb? Hadde jeg kunnet gå me vaskemaskinen i hendene så hadde det vært raskere, men det er et 50kg stort dilemma det!

 

Harstad 16:00=Akkurat samme driten, en gate gjennom byen, alle er like tard og kjører der, selv når de har andre alternativer.

Lenke til kommentar

Folk som snakker i telefon når de kjører, fyfaen. De må klare å holde farten ihvertfall.

 

Kjører inn på en motorvei og kjerringa foran snakker i telefon. For det første så kjører hu faen i 50km/t inn på motorveien og når man tuter, så er det faen full brems på vei innpå motorveien. Jeez går det an.

Hvis de tror det har skjedd noe elns når man tuter på de, så får de faen legge fra seg telefonen så de skjønner at man ikke kan loffe innpå en motorvei i 50km/t!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...