Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eldre menn er værst, gjerne de mellom 40-50 år i ny Audi, som tror de har påkjørsrett.

 

Du mente vel like gjerne BMW. Som i dag, i en av rundtkjøringene på vei til jobb: Jeg skal rett frem i rundkjøringen og holder ytterfila. Innerfila har færre biler, noe en kar i 40-50 årene og BMW benytter seg av og må selvsagt presse meg til å stoppe (han kom bakfra) for ikke å smelle inn isiden på han når han da feltskifter ut av rundtkjøringa.

Fikk meg til å tenke på vitsen jeg hørte i forrige uke: Hva som er forskjellen på en BMW og en hest... På hesten sitter kuken på utsiden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hvor ofte prater du med politiet egentlig? Går knapt et innlegg uten at du har pratet med purken om det ene eller det andre.

 

Tok en fyllefører så tror det er derfor jeg snakker med de? Over 2 promille og mange nesten døds ulykker derfor snakker jeg med de og får de ryddet ifra veien.

 

Har ikke noe problemer med politiet og de setter pris på min kjøring og diverse så slutt å klag på meg. Aldri bulket, kjørt av veien eller noe i løpet av de årene jeg har hatt førekort. Aldri krasjet heller, bortsett ifra en lastebil som kjørte i meg. Kjører bil hver dag, og en del timer og en del KM på veien for å si det sånn :)

 

Men neste gang skal jeg ikke ringe politiet ettersom dere bare klager på dette ser jeg.. Håper han/hun som kjører som en idiot ikke dreper noen av dere kjenner!

Endret av Andzel
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Det er bra, fortsett med det Andzel!

 

Hender også jeg slår på telefonen når jeg ser noe mistenkelig. Har vel godt over en million kilometer kjørt i yrkessammenheng men har ikke sett så veldig mye av slike ting i løpet av det. Har kanskje ringt politiet et par ganger i forbindelse med noe jeg mistenker for promillekjøring.

 

Men har ringt om litt andre ting. Var en gang jeg telefonerte politiet når jeg så en gjeng med berusede ungdommer som ravet rundt mitt i gata og sloss. Mener jeg dro kjensel på noen av de også. Så jeg sa ifra at de hindret trafikken og at det var fare for personskade hvis ingen stoppet de da det var ganske ampert. Tenkte kanskje de sendte en politibil bort for å stoppe bråket.

 

Neida, 2 minutter etterpå passerte jeg 4 uniformerte politibiler med sirener og blålys i retning der jeg kom fra. Var ikke klar over at det var så mange politifolk på vakt den helgen en gang...

 

Hver gang jeg ringer setter de himmel og helvete i bevegelse (og det er jo ikke nødvendigvis noe negativt). Sist jeg ringte var et lyskryss ute av funksjon, det stod konstant på rødt i den ene retningen og folk begynte å kjøre på rødt. Det var litt farlig, så jeg tipset politiet og sa de kanskje burde sende ned en betjent for å dirigere trafikken manuelt. Det vanlige svaret i den andre enden "ja vi skal se hva vi får gjort med saken", et øyeblikk senere da jeg kjørte ut på motorveien og tre politibiler passerte meg med blålys på.

 

Får håpe de er like raske på labben hvis det kommer en gang da jeg personlig trenger hjelp :p

Lenke til kommentar

Men neste gang skal jeg ikke ringe politiet ettersom dere bare klager på dette ser jeg.. Håper han/hun som kjører som en idiot ikke dreper noen av dere kjenner!

"De som klager" vs. "De som ikke klager". Enkel matte.

Verden er større enn denne tråden ;)

 

Veit det, er bare provsert at folk går til "person" angrep mot meg at jeg er "idiot" bak rattet osv. Når jeg prøver å hjelpe andre mennesker.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Holdt på å frontkollidere med politiet i går. Jeg kjørte i 90 på en motorveistrekning uten midtrabatt, og med bare ett felt hver vei. I en slakk venstresving for meg, viner det en politibil forbi bilen i motsatt kjørefelt, rett mot meg i mitt felt! Rakk nesten ikke se den engang. Den hadde på blålys, men ingen sirener, så jeg hadde ikke sjanse til å legge meg inn tidligere. Hadde det ikke vært for at jeg reagerte så raskt som jeg gjorde, hadde det endt med en fatal ulykke. Heldigvis fikk jeg lagt meg ut på siden nok til at vi sneiet hverandre, og jeg sneiet autovernet.

Lenke til kommentar

Hva er greia med at de som faktisk burde kunne kjøre bil best av oss er dem "dårligste"? Like ofte som jeg ser vanlige biler ikke bruke blinklys ser jeg også lastebiler, taxisjåfører ikke bruke blinklys i rundkjøringer. Det er man forsåvidt blitt vant med så man gir faen, men hva er greia med at tungbilsjåfører skal prøve å kjøre forbi andre lastebiler i oppoverbakke på motorvei?

Man burde faktisk kjenne sitt eget kjøretøy så godt at man vet at det er liten vits å fikse en kø på 30 biler bak seg bare fordi at man selv skal forbi en lastebil som kjører 2 km treigere enn seg selv i akkurat den bakken.

Idag toppa det seg greit da siden denne lastebilen faktisk måtte avbryte forbikjøringen når han ikke greide å komme forbi den andre lastebilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Holdt på å frontkollidere med politiet i går. Jeg kjørte i 90 på en motorveistrekning uten midtrabatt, og med bare ett felt hver vei. I en slakk venstresving for meg, viner det en politibil forbi bilen i motsatt kjørefelt, rett mot meg i mitt felt! Rakk nesten ikke se den engang. Den hadde på blålys, men ingen sirener, så jeg hadde ikke sjanse til å legge meg inn tidligere. Hadde det ikke vært for at jeg reagerte så raskt som jeg gjorde, hadde det endt med en fatal ulykke. Heldigvis fikk jeg lagt meg ut på siden nok til at vi sneiet hverandre, og jeg sneiet autovernet.

 

Jeg var vitne til noe lignende for en stund siden, dog med en ambulanse. Den kom bak meg med blålys, jeg blinket meg til siden og den suste forbi forbi meg rundt en sving. Og rundt den svingen kom det en bil hvor føreren heldigvis var våken nok til å stå på bremsene. Ambulansen brukte heller ikke sirener

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjørte MC i går og ble overrasket av en manøver fra en bil. På stedet er det en bussholdeplass, hvor en bil hadde stoppet, og to felter. Jeg lå i høyre felt, og det var ikke tid for bilen å kjøre ut, men jeg kjenner lusa på gangen og mistenker at bilen vil kaste seg ut allikevel. Noe vedkommende gjør, men jeg skiter umiddelbart til vestre felt for å slippe en hard nedbremsing. Det neste som skjer overrasker meg dog, vedkommende fortsetter å trøske over i venstre felt direkte (uten at blinklys har blitt brukt overhodet hittil, velogmerke), Med MC klarer man alltids å snike seg forbi, men med bil hadde det enten blitt kollisjon eller veldig nære. (ikke at det det var særlig mye plass til overs uansett da jeg i praksis kjørte forbi mens han dekket mesteparten av feltet), må nesten konkludere med at vedkommende ikke så meg i det hele tatt, håper vedkommende ble litt skremt.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...