Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min HD ligger på 50! Hva er egentlig faregrensa?

I praksis er det er ingen bastant grense siden det er en svært glidende overgang mellom lavrisiko-temperaturer og høyriskiotemperaturer. Hvis du likevel vil ha en "bestemt" grense så oppgir Hitachi dette om sin 4K80:

Environmental characteristics   

   

Operating 

Ambient temperature  5° to 55° C

Hvis du har en annen Hitachi-disk så kan du sjekke spesifikasjonene her. Hvis du har en annen diskprodusent kan du sjekke på deres hjemmeside. Det temperaturområdet som gir minst risiko for kræsj er midt i temperaturområdet: altså rundt 30° C på omgivelseslufta (ambient).

Lenke til kommentar

Min 3400 blir så varm at jeg ikke klarer å ta på f.eks priter og vga plugg bak.. Maskinen blir så varm at det er umulig å holde hånden sin på deler av maskinen i lengre tid.

 

Hvis jeg skal spille og ikke "løfter" opp maskinen 5mm slik at den får bedre "luft" tilgang under kræsjer maskinen etter en stund.

 

Maskinen er ikke klokket, men brukt "godt" dog pent siden desember 2004. Jeg har idiot forsikring fra Acer.

 

Jeg har mest lyst på ny maskin, men det er vel urealistisk at jeg får noe penger igjen for den, men er det noe jeg kan levere på service? Er forsåvidt dritt lei hele maskinen.

 

Har oppgradert minne til 1GB, Corsair, typen Snorreh anbefaler.

 

Det dukker stadig opp drømmer om en pentium maskin mobile da jeg har hørt den blir mindre varm... "putene" i håndflaten min blir "røde" av irritasjon pga varmen... Sikker på at jeg kan få vann til å koke hvis jeg går inn for det...

 

Og batteri kapasiten er maks 1 time, men den regulerer ikke hastigheten på CPU lengre, det problemet løser jeg vel ganske kjapt med battery quiden men uansett... skal ikke være nødvendig..

 

Kjører XP pro.

 

Håper det finnes noen kloke ord der ute!

Lenke til kommentar

Kjøp heller en travelmate med Intel Pentium M. AMD sine laptop prosessorer er ikke strømgjerrige nok dessverre. Den nye Turion skal på papiret være like bra som pentium M men tester viser at forskjellen er vesentlig. Varm bærbar er pyton og holder ikke særlig lenge.

Lenke til kommentar
Min 3400 blir så varm at jeg ikke klarer å ta på f.eks priter og vga plugg bak.. Maskinen blir så varm at det er umulig å holde hånden sin på deler av maskinen i lengre tid.

 

Hvis jeg skal spille og ikke "løfter" opp maskinen 5mm slik at den får bedre "luft" tilgang under kræsjer maskinen etter en stund.

 

Maskinen er ikke klokket, men brukt "godt" dog pent siden desember 2004. Jeg har idiot forsikring fra Acer.

 

Jeg har mest lyst på ny maskin, men det er vel urealistisk at jeg får noe penger igjen for den, men er det noe jeg kan levere på service? Er forsåvidt dritt lei hele maskinen.

 

Har oppgradert minne til 1GB, Corsair, typen Snorreh anbefaler.

 

Det dukker stadig opp drømmer om en pentium maskin mobile da jeg har hørt den blir mindre varm... "putene" i håndflaten min blir "røde" av irritasjon pga varmen... Sikker på at jeg kan få vann til å koke hvis jeg går inn for det...

 

Og batteri kapasiten er maks 1 time, men den regulerer ikke hastigheten på CPU lengre, det problemet løser jeg vel ganske kjapt med battery quiden men uansett... skal ikke være nødvendig..

 

Kjører XP pro.

 

Håper det finnes noen kloke ord der ute!

Dette var da voldsomt :hmm: Jeg har det ikke sånn jeg? Kanskje det er mye støv i systemet, eller at viften ikke går skikkelig :hmm:

Lenke til kommentar
Kjøp heller en travelmate med Intel Pentium M. AMD sine laptop prosessorer er ikke strømgjerrige nok dessverre. Den nye Turion skal på papiret være like bra som pentium M men tester viser at forskjellen er vesentlig. Varm bærbar er pyton og holder ikke særlig lenge.

Råd til en ny maskin har jeg ikke, men evt et mellomlegg til 4000, eller en Intel M maskin hadde värt mulig hvis konklusjonen hos Acer blir at maskinen må byttes.

 

Stöv er ikke et problem, viften blir litt vanskeligere å sjekke, men min far og hans 3200 lagde i en periode ulyder og dette er en maskin som kun står i ro.. Så en kan vel si at mine erfaringer med Acer Ferarri er heller labre.

 

Må nok bite i det sure eplet og levere maskinen inn, evt pröve en recovery först. Kan jo hende jeg har tatt "knekken" på den med programvare...

Lenke til kommentar
Og batteri kapasiten er maks 1 time, men den regulerer ikke hastigheten på CPU lengre, det problemet løser jeg vel ganske kjapt med battery quiden men uansett... skal ikke være nødvendig..

 

Kjører XP pro.

 

Håper det finnes noen kloke ord der ute!

Problemet ser ut til å være at du har klart å skru av PowerNow! og derfor kjører prosessoren alltid på full hastighet noe som resulterer i en varm maskin.

 

For å skru på PowerNow! igjen så gjør du følgende:

 

1. Installér den nyeste Mobile Athlon 64 driveren for Windows XP som du finner her:

http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...ties/amdcpu.exe

 

2. Gå inn i "Control Panel->Power Options->Power Schemes" og velg "Max Battery".

 

powernow4bi.th.jpg

 

3. Test at PowerNow! fungerer som det skal ved å laste ned og kjøre AMD PowerNow! Dashboard som du finner her:

http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...board_setup.zip

 

Jeg håper dette hjelper til å løse problemet ditt.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Jeg har et problem med tv-utgangen på min 3200, jeg får bare sort/hvit på tven når jeg kobler den til via en S-Video->SCART kabel. Noen andre som har samme problemet?

Det er ikke maskinen din det er problem med ;)

Du må bare inn på tv-instillingene og si at feks. AV1 skal være S-video ;) Har erfart dette selv

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å bestille 2 stk. Dell 24" LCD skjermer 2405. Tenkte å kunne bruke både i dual mode med en Dell maskin, men også den ene som ekstern til min Ferrari 3200. Desverre har ikke 3200 DVI utgang, noe 3400 har. Merker man mye forskjell? Håper 3200 vil klare 1920 x 1200 (WUXGA+)...

Lenke til kommentar
Desverre har ikke 3200 DVI utgang, noe 3400 har. Merker man mye forskjell? Håper 3200 vil klare 1920 x 1200 (WUXGA+)...

Hverken Acer Ferrari 3200 eller Acer Ferrari 3400 har DVI-utgang, det er det kun Acer Ferrari 4000 som har i Ferrari-serien. Maskinene vil nok klare alle oppløsninger som skjermen støtter.

Lenke til kommentar
Javel? En venn av meg kjøpte Ferrari 3400 for en stund siden, han mente han hadde DVI port der jeg har parallell port(hvem bruker det i 2005? ;) ) Hva slags port er dette da på 3400 hvis det ikke er DVI? (Mener det så slik ut ihvertfall...)

Acer Ferrari 3400 har en portreplikator-port (124-pins ezDock) som Acer Ferrari 3200 ikke har, ellers er de helt like bortsett fra prosessoren selvsagt.

Lenke til kommentar

Tenkte å oppgradere min Ferarri 3200 til 2048 RAM. Hvilke brikker anbefales da, og hvor finner jeg disse rimligst? Er det 2x 256 som står i den fra før?

Disken gikk i stykker for en mnd. siden. Fikk 100GB disk tilbake med softwaren til Ferarri 4000 installert på den. digg... :cool:

Lenke til kommentar
Tenkte å oppgradere min Ferarri 3200 til 2048 RAM. Hvilke brikker anbefales da, og hvor finner jeg disse rimligst? Er det 2x 256 som står i den fra før?

Disken gikk i stykker for en mnd. siden. Fikk 100GB disk tilbake med softwaren til Ferarri 4000 installert på den. digg... :cool:

Hva var så heftig med softwaren til 4000? Følte ikke at det var så mye digg på 3400, når jeg startet den for første gang :)

 

 

Angående "docking muligheter" kjøpte jeg meg Easy Port III portreplikator. Den fungerer glimrende og selvom mangelen på dvi er tilstede er det digg at den er så "liten" i forhold til en svær dock.. Og de nyter jo de samme egenskapende..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...