Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Jeg vurdere veldig å kjøpe en Ferrari 3400, så jeg håper at den vil duge. Den ser jo overlegen fet ut(!) Prisklassen er grei (må uansett ordne finansiering/lån).

 

Så hvis jeg tolker deg rett, så må jeg kjøpe et ekstern lydkort, bytte til større og raskere HD og doble (minst) ram, hvis jeg kjøper ferrari 3400?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som kan anbefale Omega driver som virker bra til Ferrari 3200 ?

Fant en link i en tidligere post, men den linken virker ikke lenger.

Se her:

http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php

 

Jeg ser jo at verdiene på de ulike feltene her er ulik og til dels veldig skeive, men jeg har ikke så veldig greie på bærbare pc'r og den utviklingde har hatt eller den teknologien som er i Ferrari 3400.

 

Det jeg trenger pcn til er studentarbeidet, lyd og musikkproduksjon, DVD og filmer

 

Noen som vil komme med noen ytringer...?

Til dette bruket så vil nok Acer Ferrari 3400 passe helt utmerket, men for lydproduksjon så anbefaler jeg at du også investerer i et ekstra lydkort som f.eks. Creative PCMCIA Sound Blaster Audigy2 ZS Notebook e.l.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Til dette bruket så vil nok Acer Ferrari 3400 passe helt utmerket, men for lydproduksjon så anbefaler jeg at du også investerer i et ekstra lydkort som f.eks. Creative PCMCIA Sound Blaster Audigy2 ZS Notebook e.l.

Vil bare nevne at hvis du skal drive med lyd og musikkproduksjon så ikke kjøp kort fra Creative. ASIO-driverene til Creative er helt håpløse, noe som er svært irriterende hvis man skal bruke kortet til noe annet enn å høre på musikk eller spille.

 

Mulig du viste det allerede, men ville bare si ifra så du ikke gjør et bomkjøp. Sats heller på en løsning fra fks. M-Audio. :)

Lenke til kommentar
Vil bare nevne at hvis du skal drive med lyd og musikkproduksjon så ikke kjøp kort fra Creative. ASIO-driverene til Creative er helt håpløse, noe som er svært irriterende hvis man skal bruke kortet til noe annet enn å høre på musikk eller spille.

 

Mulig du viste det allerede, men ville bare si ifra så du ikke gjør et bomkjøp. Sats heller på en løsning fra fks. M-Audio. :)

Ok, jeg bare nevnte det Creative-kortet ettersom han hadde et tilsvarende fra før :whistle:

 

Procom.no har en rekke bra PCMCIA-lydkort for bærbare til musikkproduksjon fra bl.a. Echo, E-MU og RME. De har også flere bra USB-lydkort fra bl.a. M-Audio, Roland og Steinberg:

http://www.procom.no/

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Digg  :dribble: Jeg skal kjøpe bærbar etter sommerferien, må få fatt på studielånet først;) Kanskje det har kommet en nyere modell eller at den er blitt billigere da  :p

Tviler på at det kommer en ny Ferrari-modell såpass raskt.

Når det gjelder prisen, vil den nok gå noe ned. Den har allerede blitt kr 585,- billigere siden jeg bestilte den for 6 dager siden :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle prøve å oppgradere prosessoren på min Acer Ferrari 3200 som i dag er utstyrt med:

 

- Mobile Athlon 64 2800+ (1.8GHz, 512KB L2 cache, 35W TDP)

 

Valget står mellom følgende Turion 64-prosessorer som jeg nå kan få tak i:

 

- Turion 64 ML-37 (2.0GHz, 1MB L2 cache, 35W TDP)

- Turion 64 MT-37 (2.0GHz, 1MB L2 cache, 25W TDP)

- Turion 64 ML-40 (2.2GHz, 1MB L2 cache, 35W TDP)

 

De to førstnevnte koster omtrent det samme, mens sistnevnte koster 40-50% mer. Hvilken synes dere jeg bør prøve meg på? :cool:

Lenke til kommentar
Sistnevnte, selvfølgelig :p

Det står egentlig mellom ML-40 og MT-37 slik jeg ser det. Litt dumt at det ikke finnes en MT-40, ellers så hadde valget blitt såre enkelt :)

 

Det er sterkt ønskelig at du lager en "hvordan skifte prosessor guide" med bilder også ;)

Jeg skal prøve på det ja :thumbup:

 

Vil strømforbruket øke med ny kraftigere prosessor? Og ca. hvor mye koster de?

Nei, det tror jeg ikke. Turion 64 skal ha lavere strømforbruk enn low-power Mobile Athlon 64 selv med samme TDP. Jeg har ikke fått helt eksakte priser ennå, men såvidt jeg forstod begynte de på rundt 3000 kroner.

Lenke til kommentar
De to førstnevnte koster omtrent det samme, mens sistnevnte koster 40-50% mer. Hvilken synes dere jeg bør prøve meg på? :cool:

En av de to sistnevnte. Men det kommer an på hva du vil vise.. Hvis du vil vise frem bedre batteritid så velger du 25W-utgaven, men hvis du vil vise bedre ytelse så velger du 2,2GHz'en. Lykke til! :yes:

Lenke til kommentar
En av de to sistnevnte. Men det kommer an på hva du vil vise.. Hvis du vil vise frem bedre batteritid så velger du 25W-utgaven, men hvis du vil vise bedre ytelse så velger du 2,2GHz'en. Lykke til!  :yes:

Takk for det. Selv er jeg egentlig mer opptatt av rå ytelse enn batteritid, så det blir nok en ML-40 tenker jeg. Dessuten er det ganske usikkert om denne maskinen i det hele tatt støtter PowerNow! C3 Deeper Sleep state som MT-37 krever for å gi særlig bedre batteritid. Med en ML-40 får jeg heller ikke noe mindre batteritid enn jeg har i dag, men kanskje også litt bedre hvis jeg er heldig? Det blir uansett ganske kult å teste en prosessor som ennå ikke offisielt er lansert :cool:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Jeg tenkte jeg skulle prøve å oppgradere prosessoren på min Acer Ferrari 3200 som i dag er utstyrt med:

 

- Mobile Athlon 64 2800+ (1.8GHz, 512KB L2 cache, 35W TDP)

 

Valget står mellom følgende Turion 64-prosessorer som jeg nå kan få tak i:

 

- Turion 64 ML-37 (2.0GHz, 1MB L2 cache, 35W TDP)

- Turion 64 MT-37 (2.0GHz, 1MB L2 cache, 25W TDP)

- Turion 64 ML-40 (2.2GHz, 1MB L2 cache, 35W TDP)

 

De to førstnevnte koster omtrent det samme, mens sistnevnte koster 40-50% mer. Hvilken synes dere jeg bør prøve meg på? :cool:

Har Acer släppt ett bios för Turion till 3200-serien då, eller stöder det nuvarande bioset Turion? Har en 3200 och funderar på att uppgradera till en 3400+ eller om det funkar, Turion.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...