Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Jeg tenker også oppgradere min ferrari 3200 med den ny turion prosessor

 

men hvor kan man skaffe denne prosessor?

De fleste nettbutikker som i dag selger AMD-prosessorer kan også skaffe Turion 64-prosessorer som en spesialbestilling. Det er bare å forhøre seg med de butikkene du handler hos om priser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har Acer släppt ett bios för Turion till 3200-serien då, eller stöder det nuvarande bioset Turion? Har en 3200 och funderar på att uppgradera till en 3400+ eller om det funkar, Turion.

Nei, men BIOS til Acer Ferrari 3400 er også kompatible med Acer Ferrari 3200 og den støtter 90nm AMD-prosessorer (rev. D) uten problemer. Om den også støtter Turion 64 (rev. E) får jeg ikke vite før jeg tester selv, men ettersom noen har klart å oppgradere sin Acer Ferrari 3400 med en Athlon 64 DTR 3700+ (2.4GHz, 1MB L2 cache, 81.5W TDP) så burde det gå greit:

http://www.notebookforums.com/showthread.php?p=915722

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

ja, jag såg det på notebookforums. Kanske det funkar med en san diego 3700+ då, det hade varit intressant. Ingen som sett en jämförelse mellan mobile 3400+ (2.2GHz 62W) mot turion ML-40? På shg.biz så skiljer det 3000 SEK (2100 mot 5100). Känns inte som om prisskillnaden är motiverad.

Lenke til kommentar
ja, jag såg det på notebookforums. Kanske det funkar med en san diego 3700+ då, det hade varit intressant. Ingen som sett en jämförelse mellan mobile 3400+ (2.2GHz 62W) mot turion ML-40? På shg.biz så skiljer det 3000 SEK (2100 mot 5100). Känns inte som om prisskillnaden är motiverad.

Ytelsesmessig så er det nok lite som skiller en Mobile Athlon 64 3400+ og en Turion 64 ML-40, men førstnevnte bruker nesten dobbelt så mye strøm og blir mye varmere så jeg ville ikke anbefalt å oppgradere til en slik prosessor selv om det går. Selv gleder jeg meg til å prøve en Turion 64 ML-40 og håper jeg slipper å vente lenge til jeg får den :)

Lenke til kommentar

Da ble det endelig en Acer Ferrari 3400 med Windows XP Pro på meg alikevel...

 

Jeg kunne rett og slett ikke by meg lengre... :love:

 

Snorreh, jeg vet at du har blitt spurt mange ganger her inne i tråden - men jeg tenkte uansett å bare ta det med deg en gang til... Hehe...

 

* Først lader jeg opp batteriet og bruker det uten strømstøpsel tre ganger, for å få maximert levetiden på batteriet.

* Kjører Norton Antivirus CDen - 3 mnd. prøvetid - og kjører så updates på den.

* Kjører så Windows Update...

 

Er det noe mer jeg bør gjøre da lissom ? Tenker på oppdateringer, innstillinger, etc ?

 

Peer

 

P.S. Ikke noe crack enda på den sone-sperra - og ikke muligheter å laste ned ett annet program for å kjøre ubegrenset med sone-skifting på DVDfilmer ?

Lenke til kommentar

Høres ikke dumt ut det gungfu. Eneste jeg kan tenke på er å forsikre seg om at brannmuren til xp står på før man kobler til nettet, men det skal den vel være som default vil jeg tro.

 

Ellers så er det jo også en haug med driver-oppdateringer man kan gjøre for å presse ut litt ekstra saft av den overmodne tomaten, der har vel snorreh noen linker i tidligere poster.. Men det er jo ikke noe hast med.

 

 

Tenkte på det med sonesperren, om man ikke har flere soneskifter, vil det ikke gå bra å bruke dvdShrink e.l. til å dumpe dvd'en til harddisken og så se den derfra?

Litt upraktisk og tar litt tid, men man får da i det minste sett filmen, eller?

Lenke til kommentar

Takk for innspill Was - DVDShrink er notert :yes:

 

Takk for tips om Antivirus Halvorsen - jeg skal notere det også :yes:

 

Forresten dere data-folkens, dere som har mer peiling enn det jeg har, når jeg lastet ned oppdateringer og installerte disse Norton Antivirus greiene fra nettet, begynte jeg å laste ned og installer oppdateringer fra Windows Update - men så trykket jeg på å restarte, når det poppet opp sånn vindu som sa at nå var Norton ferdig med å installerer og for at det skulle tre i kraft, måtte maskinen restarte.. så da ble jo det jeg hadde oppdatert og ikke ferdig installert fra Windows Update avbrutt... Spørsmålet mitt er nå da - om jeg fikk med meg dette som ble avbrutt eller om det kom med i neste oppdatering ?.. Har på følelsen at det ikke gjorde det skjønner dere... Kan jeg avinstallere alt jeg tok fra oppdateringen på Windows Update og gjøre alt på nytt der ? (noen som skjønte dette rotete spørsmålet forresten ?.. Hehe..)

 

Peer

Lenke til kommentar
GungFu. Greit nok med prøvetid, men ikke kjøp Norton.

Det scorer dårlig i tester, krever mye mer ressurser enn andre antivirusprogrammer og er dyrt.

Skal du kjøpe antivirus, gå for noe annet, feks. NOD32 :thumbup:

Mitt råd.

Kan du vise meg de testene der Norton scorer dårlig og de testene der NOD32 scorer bra, synes NOD32 virka så...dårlig. :(

Lenke til kommentar
GungFu. Greit nok med prøvetid, men ikke kjøp Norton.

Det scorer dårlig i tester, krever mye mer ressurser enn andre antivirusprogrammer og er dyrt.

Skal du kjøpe antivirus, gå for noe annet, feks. NOD32 :thumbup:

Mitt råd.

Kan du vise meg de testene der Norton scorer dårlig og de testene der NOD32 scorer bra, synes NOD32 virka så...dårlig. :(

Her er en test med to forskjellige linker: 1, 2

Dette var en stor og uavhengig test som er ganske ny. Det vil si fra 10.06.05.

Jeg har vedlagt en PDF fil til deg Larsen hvor altom testen står, siden du er så spesielt intressert i å henge deg opp i detaljer :thumbup:

Antivirustest_10.06.05.pdf

Lenke til kommentar
Samtidig? :blink:

 

SÅ utsatt for virus er jeg ikke. Surfer ikke på tvilsome sider uansett. :ermm:

ikke jeg heller, men det bare ble sånn :p men skulle jeg valgt hadde jeg gått for NOD32, har ikke peiling, men tror den er veldig sikker, får stadig vekk opp en melding om at den har oppgradert seg automatisk osv :yes:

Betaler jo ikke for noen av dem, så hvorfor ikke bare ha begge ? :p

Lenke til kommentar
Da ble det endelig en Acer Ferrari 3400 med Windows XP Pro på meg alikevel...

 

Jeg kunne rett og slett ikke by meg lengre...  :love:

Gratulerer med ny maskin! :thumbup:

 

Snorreh, jeg vet at du har blitt spurt mange ganger her inne i tråden - men jeg tenkte uansett å bare ta det med deg en gang til... Hehe...

 

* Først lader jeg opp batteriet og bruker det uten strømstøpsel tre ganger, for å få maximert levetiden på batteriet.

* Kjører Norton Antivirus CDen - 3 mnd. prøvetid - og kjører så updates på den.

* Kjører så Windows Update...

 

Er det noe mer jeg bør gjøre da lissom ? Tenker på oppdateringer, innstillinger, etc ?

Du finner alt du trenger av info osv. her:

http://www.notebookforums.com/showthread.p...4002#post434002

 

P.S. Ikke noe crack enda på den sone-sperra - og ikke muligheter å laste ned ett annet program for å kjøre ubegrenset med sone-skifting på DVDfilmer ?

Nei, ikke som jeg kjenner til dessverre.

Lenke til kommentar
Skal oppgradere minne i 3400 Ferrarien. Lurer på om dette vil funke greit i Battlefield 2:

 

Crucial DDR SO-DIMM PC3200 512MB CL3, Non-parity, 2.5V, 64M x 64, 6ns, 200p

 

Tenkte meg 2st av den brikka.

 

Noen erfaringer med den brikka?

Jeg kjenner ikke til den brikken, men 2 stk. Corsair XMS3200 (DDR400) 512MB SO-DIMM minnebrikker er merkbart bedre og best pris på dem finner du her:

https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...