Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte å oppgradere min Ferarri 3200 til 2048 RAM. Hvilke brikker anbefales da, og hvor finner jeg disse rimligst?

Da anbefaler jeg 2 stk. Corsair Value Select PC3200 1GB SO-DIMM (VS1GSDS400) minnebrikker som du finner best pris på her:

https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax=

 

eller eventuelt 2 stk. Kingston ValueRAM PC3200 1GB SO-DIMM (KVR400X64SC3A/1G) minnebrikker som du finner best pris på her:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=23068

 

Er det 2x 256 som står i den fra før?

Stemmer det ja.

Lenke til kommentar
Jeg ville også hatt en dock mulighet til min Ferreri 3200. Acer EasyPort III passer da? Står at den passer til TravelMate 3200 serie.

Acer Ferrari 3200 mangler portreplikator-port dessverre, så Acer EasyPort III passer dessverre ikke. Eneste alternativ er å benytte en USB-basert portreplikator som f.eks. denne hos Komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300970&cks=PRL

 

I169410.jpg

Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg 2 stk. Corsair Value Select PC3200 1GB SO-DIMM (VS1GSDS400) minnebrikker som du finner best pris på her:

https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax=

 

eller eventuelt 2 stk. Kingston ValueRAM PC3200 1GB SO-DIMM (KVR400X64SC3A/1G) minnebrikker som du finner best pris på her:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=23068

 

Er det 2x 256 som står i den fra før?

Stemmer det ja.

Er det merkbart stor forskjell på PC3200 og PC2700 i brikkene?

Snakket med en fra datakjeden. Han mente at det ikke var vits i å kjøpe PC3200 brikkene, til min ferrarri 3200. Stemmer dette? Han sa jeg like gjerne kunne kjøpe PC2700. Tenker da på Kinston brikken du anbefalte, snorreh. Ellers er det stor forskjell på kingston og Corsair i ytelse?

Spiller ikke, bruker den bare til og musikkproduksjon videoredigering.

Lenke til kommentar
Er det merkbart stor forskjell på PC3200 og PC2700 i brikkene?

Snakket med en fra datakjeden. Han mente at det ikke var vits i å kjøpe PC3200 brikkene, til min ferrarri 3200. Stemmer dette?

Nei, absolutt ikke - PC3200-minne gir faktisk en merkbar ytelsesforbedring over hele linja og absolutt verdt det hvis du i utgangspunktet skal oppgradere likevel.

 

Han sa jeg like gjerne kunne kjøpe PC2700. Tenker da på Kinston brikken du anbefalte, snorreh. Ellers er det stor forskjell på kingston og Corsair i ytelse?

Da vet han ikke hva han snakker om for jeg snakker kun av egen erfaring. Begge disse minnebrikkene skal fungere fint på Acer Ferrari 3200, men av gammel vane så foretrekker jeg alltid Corsair ettersom det er minst problemer med dem og fordi jeg har liten erfaring med Kingston. Corsair sitt minne for bærbare er også noe av det beste du får tak i - jeg har selv 2 stk. Corsair XMS3200 PC3200 512MB SO-DIMM (CMXSD512-3200LL) minnebrikker i min Acer Ferrari 3200 som jeg er superfornøyd med (trolig verdens beste minne for bærbare akkurat nå) :thumbup:

 

Spiller ikke, bruker den bare til og musikkproduksjon videoredigering.

Ok, hvis du jobber med store filer så er faktisk minneytelsen ganske viktig ved siden av harddiskytelsen selvsagt (I/O).

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som har erfaringar med oppgradering av CPU til Turion ML-37/MT-37?

 

Jeg har proved med BIOS 3C23 men det går ikke, med en ny BIOS kankje!!

Øøh, trur kanskje du misforsto? Eg meiner oppgradering av sjølve CPUen, frå Low-power Mobile AMD Athlon 64 2800+/3000+ til AMD sin nye serie, Turion. Eg ser at oppgraderingsdebatten i dette forumet hovudsakleg ser ut til å fokusere på

- minne (oppgradering av RAM, mengde/speed)

- harddisk (oppgradering av storleik, speed)

- CPU

...men har enno ikkje blitt klok på om det er bryet og $$$ verdt å bytte prosessor til f.eks. ein AMD Turion på berre 25W. Høgare fart, lavare temp. Eller?

Lenke til kommentar

Hej,

Jag vill bara passa på att tacka alla som skrivit i denna intressanta tråd! Så här bra forum fins inte i Sverige. Jag köpte en Ferrari 3400 för några dagar sedan, och har lärt mig mycket genom att läsa här.

3400 är superbra tycker jag, i klass med en stationär dator.

 

Jag har beställt 2x512 minnen (Acer) och en Samsung 80Gb, som kommer nästa vecka. Skall nu ghosta min Ferrari-installation till min stationära, så att allt är förberett för hårddiskbytet.

 

Visst blir Toshibahårddisken varm (55 grader när den jobbar hårt), men det kan minskas 3-4 grader genom att ha lite luft under maskinen. Min Ferrari står just nu på 4 snusburkar :yes:

 

Och det trådlösa nätet funkar grejt :D

Lenke til kommentar

Hei og hopp,

 

Er det noen av dere som har kjøpt ekstra omslag til Acer Ferrari 3400 for å unngå riper og hakk i den røde. blanke flaten ?

 

Jeg vurderer å kjøpe meg enten Case Logic Large Comp. Sleeve for 15" PC eller Case Logic Øvre deksel for Notebook for å beskytte PCen min optimalt mot riper og kulde. Jeg å bruke min Targus Sport Deluxe Notebook Backpac i tillegg.

 

44291_xlrg.jpg

44291_axlrg.jpg

44291_bxlrg.jpg

44291_dxlrg.jpg

 

Dimmensjonene på Acer Ferrari 3400 er forøverig på: (B/D/H): 33 cm x 27,2 cm x 3,18 cm - mens "Case Logic Large Comp. Sleve for 15" PC" er oppført som 34 x 29 cm, og "Case Logic Øvre deksel for Notebook" har dimmensjonene: 34.3 cm x 5.7 cm x 29.2 cm.

 

Peer

 

P.S. Muligens er begge omslagene det samme produktet...

Lenke til kommentar

Min F3200 har stort sett fungert utmerket siden jeg kjøpte den i januar, men har vist noen svakhetstegn i det siste. Det startet med små problemer med tastatur (dårig/utslitt CTRL-tast, selv om den ikke har vært brukt urimelig mye, samt at retningsknappen på touchpaden kjennes seig, den lager ikke klikkelyd når jeg trykker den ned lenger)

 

Dette er bare småfeil som ikke bryr meg så veldig mye, men i dag dukket det opp noe mer urovekkende; maskinen hadde stått på over natten, noen nedlastinger og evt. oppdateringer var alt som kjørte. Utpå formiddagen stod den plutselig i DOS modus og med beskjeden "OS not present" eller noe i den dur, jeg slo av og på gjentatte ganger uten at den klarte å komme inn i windows.

 

Harddisken så ut til å jobbe jevnt, lyset lyste nesten hele tiden fra jeg slo den på til den rebootet av seg selv ca. midt i innlastingen av windows. Lyden fra harddisken var uvanlig, en svak, jevn surrelyd i motsetning til den mer knatrende lyden av en disk som fungerer. Fikk maskinen opp og kjøre til slutt, og har ikke sett noe uvanlig siden det, bortsett fra at harddisken lager den samme snodige lyden hvis jeg løfter/vender på maskinen mens den går, men da uten videre problemer.

 

Bør jeg sende inn maskinen? Hva om de ikke klarer å gjenskape problemet? Kjøpte min på ITbutikken.no, men sender jeg den inn til ITbutikken eller rett til Acer? Går ut fra at det er 1 års garanti..

Lenke til kommentar

Det låter som om hårddisken är på väg att krascha. Ta en backup på dina data eller gör en ghost så fort som möjligt innan det blir för sent. Jag skulle ringa Acer om garantireparation, dvs byte av hårddisk

Butikerna brukar bara hänvisa till Acer som ju sköter alla reparationer, i alla fall här i Sverige.

Lenke til kommentar
QUOTE (isotic @ 22/09/2005 : 00:17)

QUOTE

Noen som har erfaringar med oppgradering av CPU til Turion ML-37/MT-37?

 

 

Jeg har proved med BIOS 3C23 men det går ikke, med en ny BIOS kankje!!

 

Øøh, trur kanskje du misforsto? Eg meiner oppgradering av sjølve CPUen, frå Low-power Mobile AMD Athlon 64 2800+/3000+ til AMD sin nye serie, Turion. Eg ser at oppgraderingsdebatten i dette forumet hovudsakleg ser ut til å fokusere på

- minne (oppgradering av RAM, mengde/speed)

- harddisk (oppgradering av storleik, speed)

- CPU

...men har enno ikkje blitt klok på om det er bryet og $$$ verdt å bytte prosessor til f.eks. ein AMD Turion på berre 25W. Høgare fart, lavare temp. Eller?

 

:D det var du som misforsto! jeg proved med en turion, og med BIOS 3C23 det går ikke.

jeg tror det er et BIOS problem, kankje med en ny BIOS det går bra.

Endret av isotic
Lenke til kommentar
Det låter som om hårddisken är på väg att krascha. Ta en backup på dina data eller gör en ghost så fort som möjligt innan det blir för sent. Jag skulle ringa Acer om garantireparation, dvs byte av hårddisk

Butikerna brukar bara hänvisa till Acer som ju sköter alla reparationer, i alla fall här i Sverige.

 

Var ikke helt sikker på om det var harddisken eller noe annet, så jeg har ventet en ukes tid for å se hva som skjedde. I dag fikk jeg problemer igjen og startet SpeedFan for å se hvordan S.M.A.R.T verdiene lå an. Og joda, der har jeg beviset, det er noe alvorlig feil med Toshibaen. (se vedlegget...) :(

 

Får vel ta en prat med Acer, da. Suger max, jeg trenger ferrarien til skole.

post-72-1128269232_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
ja, jag såg det på notebookforums. Kanske det funkar med en san diego 3700+ då, det hade varit intressant. Ingen som sett en jämförelse mellan mobile 3400+ (2.2GHz 62W) mot turion ML-40? På shg.biz så skiljer det 3000 SEK (2100 mot 5100). Känns inte som om prisskillnaden är motiverad.

Ytelsesmessig så er det nok lite som skiller en Mobile Athlon 64 3400+ og en Turion 64 ML-40, men førstnevnte bruker nesten dobbelt så mye strøm og blir mye varmere så jeg ville ikke anbefalt å oppgradere til en slik prosessor selv om det går. Selv gleder jeg meg til å prøve en Turion 64 ML-40 og håper jeg slipper å vente lenge til jeg får den :)

4400690[/snapback]

 

www.shg.no har no AMD Turion 64 ML-40 (2,2 GHz, 35W) til 2.779,-. Eg har enno ikkje sett nokon sine erfaringar med å oppgradere prosessor frå Mobile Athlon 64 til Turion 64, men har venta i STOR spenning på Snorreh sine detaljerte forklaringar. Har nokon prøvd dette, evt. har snorreh fått sin mykje etterlengta ML-40? Og kva er forskjellen mellom Turion MT-xx og ML-xx, bortsett frå 25W vs 35W? Ytelsesmessig? Håper på snarleg svar! :dribble:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tja,

 

Etter å ha vore ein av dei mest aktive diskusjonstrådane på Forumet ser det ut som temaet Ferrari 3200/3400 er i ferd med å gli stille over i stille død. :hmm:

Eg prøver likevel med ein liten recap av ting eg lurer på vedr. oppgradering av min Ferrari 3200:

 

1. Kan eg bytte prosessor frå Athlon Mobile til Turion? Vil gjerne ha høgare fart med mindre watt (Turion 64 MT-40 2,2 GHz :D )

 

2. Er 400 mhz RAM det høgaste som går i PCen? Ferrari 4005 køyrer på 533mhz; er dette eksklusivt for denne nyare modellen og ikkje kompatibelt med hovedkort/brikkesett i 3000-serien??

 

3. Vil det vere ei klar ytelsesmessig forbedring å oppgradere minne til 2x1024, eller er det tilstrekkeleg med 2x512? Eg køyrer ofte fleire applikasjonar parallelt og ser at dagens 2x256 (framleis :( ) dessverre kjem litt til kort.

 

4. Har det kome nye harddiskar som er ytelsesmessig bedre enn Hitachi Travelstar som snorreh tidlegare har anbefalt? Eg har framleis original-HDD i Ferrarien. Tips om andre modellar er også velkomne!

 

5. Har nokon erfaring med å flashe DVD-R/W firmware *tilbake* til factory settings? Eg var litt for snar til å gjere min sonefri, og har endt opp med den typiske 30 sekund lengre oppstarttida. Om ein kan re-flashe firmware tilbake til originale innstillingar utan fare for sjølve komponenten vil eg gjerne prøve det. Erfaringar, anybody?

 

That's it. Håpar på respons frå dei som framleis stikk innom denne diskusjonstråden, det er sikkert eit par spm andre lurer på også! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...