Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er en av disse karene som har kjøpt meg en Ferrari uten å ha for mye peiling på data men liker maskinen min veldig bra.

Nå har jeg kommet fram til at jeg skal få litt mer minne men er litt forvirra :hmm: , kan ikke noen legge in noen linker med minner som passer med priser OSV da jeg jeg har funnet ut at det er mer en et par minne typer....

Tenkte meg 1Gb minne...

Samt hvordan kan man sjekke hastigheten på prosessoren?

 

Er det endre lette ting å gjøre for å få mer "Gut's" ut av Ferrarien, som sagt, enkle greier da jeg ikke er noen ekspert på dette, men har fått smaken på det :D

 

 

Takker...

Lenke til kommentar
Er en av disse karene som har kjøpt meg en Ferrari uten å ha for mye peiling på data men liker maskinen min veldig bra.

Nå har jeg kommet fram til at jeg skal få litt mer minne men er litt forvirra :hmm: , kan ikke noen legge in noen linker med minner som passer med priser OSV da jeg jeg har funnet ut at det er mer en et par minne typer....

Tenkte meg 1Gb minne...

Samt hvordan kan man sjekke hastigheten på prosessoren?

 

Er det endre lette ting å gjøre for å få mer "Gut's" ut av Ferrarien, som sagt, enkle greier da jeg ikke er noen ekspert på dette, men har fått smaken på det :D

 

 

Takker..

Hvis du mener at maskinen var raskere før, har jeg nok bare et godt råd...

Formater! (slette alt på disken og installere OSet på nytt)

En litt "light" versjon: Defragmatere diskene, fjerne eventuelle spyware og unødige programmer.

Dette er noe av det som kan gjøres...

Lenke til kommentar
kan ikke noen legge in noen linker med minner som passer med priser OSV da jeg jeg har funnet ut at det er mer en et par minne typer....

Tenkte meg 1Gb minne...

Jeg anbefaler at du oppgraderer til 2 stk. Corsair XMS3200 (DDR400) 512MB SO-DIMM minnebrikker og best pris på dem finner du her:

https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax=

 

Samt hvordan kan man sjekke hastigheten på prosessoren?

Det kan du sjekke med et av disse verktøyene:

 

AMD PowerNow! Dashboard:

http://www.amd.com/us-en/Processors/Produc...1%5E964,00.html

http://www.amd.com/images/PowerNowDashboard_setup.zip

 

ThrottleWatch:

http://www.panopsys.com/throttlewatch.php

 

MobileMeter:

http://dssc3031.ece.cmu.edu/~tamaru/mobile...terreadme-e.htm

http://www.geocities.co.jp/SiliconValley-Oakland/8259/

 

Er det endre lette ting å gjøre for å få mer "Gut's" ut av Ferrarien, som sagt, enkle greier da jeg ikke er noen ekspert på dette, men har fått smaken på det :D

Jeg anbefaler at du oppgraderer til en raskere harddisk, men det er kanskje lettere sagt enn gjort? :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
På hele HW finnes det forskjellige svar på hvordan man skal lade batteriet første gangen!

Hva er det "riktige" svaret? kan man lade batteriet mens maskinen er på, eller bør den være slått av?

Mitt råd er at når du får den for første gang tar du ut batteriet, setter strømnettet i maskinen og leker deg ferdig, og slår den av. Sett i batteriet og så strømnettet og la den lade hele natta. Iallefall 6 timer.

Dette er bare mitt råd, og trenger ikke å stemme med annen fakta :thumbup:

Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg hører på deg! hehe...

Nå er det ca 2 timer til jeg får den! JIPPI!!!!

Lenge leve Ferrari!

 

PS: Hvordan er det med batteriet etterhvert? Hvis det for eksempel er halvfullt batteri, kan jeg da sette den på lading uten at det går utover levetiden på batteriet?

(sorry for maset, men dette er min første laptop)

Endret av MeFF
Lenke til kommentar
ser på weekendtilbud på netshop at de har minne til tilbud:  OCZ 512MB DDR-DIMM PC3200 Value Series CL2,5. Passer disse på Acer Ferrari 3400? :whistle:

Passer helt perfekt. :)

Men synes ikke dem var spesielt billige akkuratt, du får jo f.eks Kingston ValueRAM til halve prisen (CL3).

 

Jeg hadde kjøpt en Crucial DDR400 1024mb SO-DIMM (CL3) til 1.295,- eller 2 stk Corsair XMS DDR400 SO-DIMM (CL2.5) til 895,-/stk :thumbup:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Heisann, jeg trenger litt hjelp til å bestemme meg her.

Jeg er en student som skal la min stasjonære pc som jeg bygget selv stå hjemme (hos foreldrene mine) og investere i en solid bærbar. Så det jeg er ute etter er en pen skrivebordserstatning og lurer på om kanskje Acer Ferrari 3400 er det jeg er ute etter....

 

dette er pc'n jeg har i dag:

 

Prosessor: AMD Athlon XP 2000+ 1,66 GHz

Ram: 768 MB

Harddisk: 300 GB (2 x 150) Western Caviar 7200 rpm

Lydkort: Audigy Platinum eX

Skjermkort: ATI Radeon SE 128 Mb 8 AGP

 

Jeg ser jo at verdiene på de ulike feltene her er ulik og til dels veldig skeive, men jeg har ikke så veldig greie på bærbare pc'r og den utviklingde har hatt eller den teknologien som er i Ferrari 3400.

 

Det jeg trenger pcn til er studentarbeidet, lyd og musikkproduksjon, DVD og filmer

 

Noen som vil komme med noen ytringer...?

Lenke til kommentar

Til det arbeidet der kan det være kjekt med mye ram, stor og rask harddisk, og godt lydkort. Lydkortet må nesten bli eksternt via USB2.0 siden interne lydkort neppe er bra nok til skikkelig lyd og musikkproduksjon. Stor skjerm er også bra for å så skikkelig oversikt over lydsporene og alle mulige knapper i redigeringsporgrammene.

 

Jeg vet ikke hvor krevende musikkproduksjonen din er på prosessoren. Hvis du er fornøyd med CPU-ytelsen på den stasjonære så trenger du neppe noe store saker der. (Bare styr unna Celeron så går det bra)

 

Ang. skjermkort så er det ikke noe av det du nevner som er krevende for skjermkortet. Så der kan du klare deg med selv de aller billigste løsningene. (Dagens billigste løsninger er kraftig nok i massevis til å vise DVD i god kvalitet)

 

Hvilken prisklasse hadde du sett for deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...