Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er forskjelen på MT-40 og ML-40? Kan en bruke begge typene i Ferrari 3400?

6716357[/snapback]

MT-40 = 25W/2.2GHz/1mb cache <-> ML-40 = 35W/2.2GHz/1mb cache. Lavare effekt og følgjeleg lavare varmeutvikling. Det har vore diskutert tidlegare om Ferrari 3X00-serien har BIOS-støtte for Turion, men noko konsensus ser framleis ikkje ut til å føreligge. Eg støtter meg til éin autoritet på dette feltet: snorreh :thumbup:

Endret av Badger
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Klarte å avinnstallere Ferrari Wallpaper greia og nå får jeg ikke lagt inn det på ny. Må ha den første opprinnelige versjonen av programmet. Finner det ikke noen steder. Noen som kan hjelpe meg få innstallert dette på ny og evt. gi meg en link til programmet som jeg kan innstallere?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Nå har jeg for to uker siden fått igjen min 3400 for andre gang etter reperasjon og det har vært hovedkortet som hadde gått begge gangene.

 

Jeg er ikke akkurat imponert og tviler veldig på at det blir Acer neste gang.

 

Bortsett fra mye varme(varmeovn hvor?) og at vifta bråker på høyt turtall(dette er vel ganske vanlig at vifter bråker på høyt turtall, men det finnes da grenser) så er jeg egentlig ganske fornøyd.

 

(Tenkte bare jeg skulle dele noen erfaringer :p)

6342664[/snapback]

 

Da har det skjedd IGJEN, og jeg er 99% sikker på at det er hovedkortet denne gangen og.

 

Jeg mener å ha lest om at hvis man får samme problem flere ganger så har man rett på noe(om det var en ny maskin eller pengene tilbake husker jeg ikke), men jeg lurte på om noen visste noe om dette?

 

Jeg begynner å bli ganske så fed-up av det her. Nå er det jo rundt 3 måneder siden sist bare.

 

Takk på forhånd om noen kunne opplyse meg om hva slags rettigheter jeg har.

Lenke til kommentar

Funker ikke i det hele. Har fått hjelp av en kar som jobber på service med Acer laptop og prøvd andre ML og MT prosessorer. Vil ikke starte opp maskinen. Funker 100% med original prosessor. Har siste bios oppgradering også. Enten er mitt hovedkort defekt, eller så er det umulig å bruke ML/MT prosessor. :(

Hvis noen har noen triks jeg kan prøve før jeg gir opp, bør de være raske. Har vært uten pc'en i en uke nå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei,

 

når jeg prøver å slå på maskina blinker powerindikatoren grønt/gult og skjermen er svart, kommer ikke inn på BIOS engang.

Når batteriet står i maskina, så lyser batteriindikatorlampa på framsida av maskina gult hele tiden.

Jeg har prøvd å starte pc både med strømadapter uten batteri, bare batteri og strømadapter koblet til uten batteri.

Akkurat det samme skjer hver gang, maskina starter opp , lys slås på , men ingenting skjer pskjermen og powerindikatorlampa blinker grønt/gult.

 

Er det hovedkortet som har tatt kvelden?

 

Jeg har søkt etter flere som har det samme problemet og fant bare et innlegg: http://www.pcguide.com/vb/showthread.php?t=42486

Lenke til kommentar
Er det hovedkortet som har tatt kvelden?

 

Jeg har søkt etter flere som har det samme problemet og fant bare et innlegg: http://www.pcguide.com/vb/showthread.php?t=42486

7331587[/snapback]

Mye tyder på at det er noe alvorlig galt og jeg vil anta at det er hovedkortet som har tatt kvelden dessverre. Hvis du har Acer advantage-garanti så er dette en garantisak, men i alle tilfeller er det en reklamasjonssak så dette bør kunne rettes opp. Ta kontakt med forhandeleren/Acer Norge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hyggelig at Windows Vista kjører uten problemer, men det overrasker meg egentlig ikke ettersom Microsoft i lang tid har brukt Acer Ferrari-modellene som referansemaskiner under testing av nye operativsystem helt siden Windows XP Pro x64 :)

 

Jeg har forøvrig fortsatt min Acer Ferrari 3200 som jeg bruker jevnlig, og som jeg vurderer å oppgradere litt. Kanskje skal jeg bytte ut Hitachi Travelstar 7K60 60GB 7200RPM harddisken som jeg har i den med en ny Hitachi Travelstar 7K100 100GB, eller bør jeg gå for en større 5400RPM harddisk? Jeg bytter eventuelt harddisken samtidig som jeg bytter operativsystem tenker jeg - får snart tilsendt Windows Vista Ultimate Edition som det sikkert kan være artig å prøve på en bærbar (?).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...