Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Corsair sitt minne for bærbare er også noe av det beste du får tak i - jeg har selv 2 stk. Corsair XMS3200 PC3200 512MB SO-DIMM (CMXSD512-3200LL) minnebrikker i min Acer Ferrari 3200 som jeg er superfornøyd med (trolig verdens beste minne for bærbare akkurat nå) :thumbup:

 

For dei av oss som har tenkt å oppgradere minne til 2x1024 hadde det vore supert med eit par tips om kva som er det beste minnet for tida, både forhold til pris og ytelse. :yes:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei,

 

Jeg kom over denne siden når jeg søkte etter Acer Ferrari 4005. Jeg har selv 3200 og ønsker å oppgradere den til 4005 en gang (med mindre Acer kommer med noe bedre før sommeren).

Men jeg la merke til at det ikke er så mange her som har klaget over hvor varm 3200 faktisk blir.

Akkurat nå kjører jeg bare Outlook, Firefox og diverse brannmur/anti-virus programmer og den er ganske kjølig på fanget mitt. Men dersom jeg kjører flere programmer eller et spill vil PC-en bli så varm at enten slår den seg av for å beskytte prosessoren, eller jeg ender opp med et brennmerke på låret eller venstre hånd!

Nei, jeg tuller ikke. Så varm blir faktisk denne PC-en. For all del, du må aldri legge hånda på undersiden av PC-en mens du kjører et spill som Sims 2.

Klistremerkene har sklidd av på grunn av denne varmen, jeg har også mistet fargen på en del taster (det har nok mye med at jeg bruker de 12 timer hver dag).

Scroll-knappen lider også av litt slitasje. Men ettersom man kan få byttet hele tastaturet med styreenheten tar jeg dette ikke så veldig tungt.

 

Utenom dette er jeg 100 % fornøyd med Ferrari 3200. Klart, alle Acer PC-er jeg har hatt , og som venner av meg har hatt, har hatt problemer med blåskjerm og Windows i starten, og jeg har funnet det umulig å finne igjen rette drivere etter formatering (jeg kan fremdeles ikke bruke hurtigtastene, noen som vet hvor de driverne er? har prøvd Acer hjemmesiden, men de fungerte ikke).

 

Jeg har kjøpt PC-en min i utlandet så jeg har ikke norsk tastatur. Ikke at det plager meg heller, jeg har bare endret språket til English International og bruker Alt Gr tasten for å skrive norske tegn.

Et lite tips til dere som synes de norske prisene er litt stive :)

 

Utenom det har jeg en kommentar om Acer Support. Jeg måtte sende inn PC-en etter 4 måneder fordi den tappen du kobler laderen inn i hadde knekt av hovedkortet. Mens PC-en var inne til service klarte de å "glemme" å sette på plass smartkort-leseren. Jeg har bare et hull frempå ved siden av Bluetooth-knappen min, kan se rett inn til hovedkortet ;)

 

Når det gjelder grafikk, minne, lagringsplass og prosessor er jeg meget fornøyd med 3200. Den er ikke spesielt treig, kan spille Sims 2 (som jeg ser på som et av de spillene færrest PC-er klarer å kjøre ordentlig). Eneste er altså dette problemet med at den blir for varm.

Jeg må legge min opp-ned når jeg ikke bruker den, ellers vil viften gå konstant og den vil omtrent garantert slå seg selv av. Når jeg formaterer og installerer Windows på nytt må jeg legge den opp-ned i et kjølig rom ellers er det bare å glemme den saken (takk og lov for at CD-ROM-en klarer å lese CD-er opp-ned!).

 

Angående levetiden på batteriet vil jeg tørre å påstå at batteriet mitt varer mellom 2-3 timer, avhengig av hva jeg gjør. Så absolutt ikke noe å klage på der.

Jeg har heller ikke hatt noen deler som har falt ut (se bort i fra ødelagt strømforsyning og tapt smartkortleser ;)).

 

Så. Det var omtrent det jeg ville si om Acer Ferrari 3200 :)

 

PS. Noen som vet om en mulighet for å bytte ut prosessorvifta med en som er litt bedre? Kan jo hende at det er mulig å få den til å kjøle seg bedre ned om du har en raskere vifte? Det virker nemlig aldri som at viften kjører på full styrke.

Endret av Dinamin
Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg kom over denne siden når jeg søkte etter Acer Ferrari 4005. Jeg har selv 3200 og ønsker å oppgradere den til 4005 en gang (med mindre Acer kommer med noe bedre før sommeren).

Men jeg la merke til at det ikke er så mange her som har klaget over hvor varm 3200 faktisk blir.

Akkurat nå kjører jeg bare Outlook, Firefox og diverse brannmur/anti-virus programmer og den er ganske kjølig på fanget mitt. Men dersom jeg kjører flere programmer eller et spill vil PC-en bli så varm at enten slår den seg av for å beskytte prosessoren, eller jeg ender opp med et brennmerke på låret eller venstre hånd!

Nei, jeg tuller ikke. Så varm blir faktisk denne PC-en. For all del, du må aldri legge hånda på undersiden av PC-en mens du kjører et spill som Sims 2.

Klistremerkene har sklidd av på grunn av denne varmen, jeg har også mistet fargen på en del taster (det har nok mye med at jeg bruker de 12 timer hver dag).

Scroll-knappen lider også av litt slitasje. Men ettersom man kan få byttet hele tastaturet med styreenheten tar jeg dette ikke så veldig tungt.

 

Utenom dette er jeg 100 % fornøyd med Ferrari 3200. Klart, alle Acer PC-er jeg har hatt , og som venner av meg har hatt, har hatt problemer med blåskjerm og Windows i starten, og jeg har funnet det umulig å finne igjen rette drivere etter formatering (jeg kan fremdeles ikke bruke hurtigtastene, noen som vet hvor de driverne er? har prøvd Acer hjemmesiden, men de fungerte ikke).

 

Jeg har kjøpt PC-en min i utlandet så jeg har ikke norsk tastatur. Ikke at det plager meg heller, jeg har bare endret språket til English International og bruker Alt Gr tasten for å skrive norske tegn.

Et lite tips til dere som synes de norske prisene er litt stive :)

 

Utenom det har jeg en kommentar om Acer Support. Jeg måtte sende inn PC-en etter 4 måneder fordi den tappen du kobler laderen inn i hadde knekt av hovedkortet. Mens PC-en var inne til service klarte de å "glemme" å sette på plass smartkort-leseren. Jeg har bare et hull frempå ved siden av Bluetooth-knappen min, kan se rett inn til hovedkortet ;)

 

Når det gjelder grafikk, minne, lagringsplass og prosessor er jeg meget fornøyd med 3200. Den er ikke spesielt treig, kan spille Sims 2 (som jeg ser på som et av de spillene færrest PC-er klarer å kjøre ordentlig). Eneste er altså dette problemet med at den blir for varm.

Jeg må legge min opp-ned når jeg ikke bruker den, ellers vil viften gå konstant og den vil omtrent garantert slå seg selv av. Når jeg formaterer og installerer Windows på nytt må jeg legge den opp-ned i et kjølig rom ellers er det bare å glemme den saken (takk og lov for at CD-ROM-en klarer å lese CD-er opp-ned!).

 

Angående levetiden på batteriet vil jeg tørre å påstå at batteriet mitt varer mellom 2-3 timer, avhengig av hva jeg gjør. Så absolutt ikke noe å klage på der.

Jeg har heller ikke hatt noen deler som har falt ut (se bort i fra ødelagt strømforsyning og tapt smartkortleser ;)).

 

Så. Det var omtrent det jeg ville si om Acer Ferrari 3200 :)

 

PS. Noen som vet om en mulighet for å bytte ut prosessorvifta med en som er litt bedre? Kan jo hende at det er mulig å få den til å kjøle seg bedre ned om du har en raskere vifte? Det virker nemlig aldri som at viften kjører på full styrke.

5376358[/snapback]

 

Det at den blir så varm, kan tyde på at maskinen blir "for" varm som du sier. Jeg vil anbefale deg å se om Acer har kommet med nyere BIOS-versjon enn den du har. Tror ikke at maskinen skal bli så varm som du sier, selv om den lett kan bli varm

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en ferrari 3200. Lurer på om den vil støye mindre hvis jeg bytter harddisk? Og isåfall hvilken harddisk anbefales? Nå er den helt orginal.. Mulig det er andre ting jeg kan gjøre for at den ikke skal bli så varm og støye så mye.. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Men HVORFOR selger de bare Ferarri maskiner med Radeon 9700? Det er ikke så mye fart i det...det skal jo være så eksklusivt og "raskt" pga det er bilprodusent som sponser. Synest ikke "Ferarri" og "Radeon 9700" ikke klinger så godt i lag.

5513633[/snapback]

 

 

Nå er jo de eldre Ferrari modellene blitt "Forrige generasjons bærbare" og kan ikke hamle opp med de nye. Men i sin tid var den jo kremen av bærbare maskiner.

Endret av MeFF
Lenke til kommentar

Snorreh har tidlegare skrytt av Corsair-brikkane som den beste RAMen som er tilgjengeleg for Ferrari. No har OCZ ein fin utgåve:

OCZ 1024MB SoDIMM PC3200.

PC-3200 102MB (2.5-4-4-8) 400 MHz 200pin

Varenr OCZ4001024VSO

 

Latencyen til Corsair-RAMen var vel 2.5-3-3-7, men 2.5-4-4-8 er vel ikkje heilt borti veggene heller? Netshop har RAMen til 1295,- per brikke.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Er det noen som har prøvd å oppgradere CPU til Turion MT-40 (ML-40?) eller liknende?

 

Noen som har linker til info der noen faktisk har gjort det?

5858266[/snapback]

Ja, Acer Ferrari 3200/3400 fungerer fint med både Turion 64 MT/ML-seriene:

http://www.notebookforums.com/showpost.php...597&postcount=1

 

Jeg bestilte selv en Turion 64 ML-40 for lenge siden, men den kom aldri. Siden den gang har Komplett.no fått inn Turion 64 MT-xx i bøtter og spann så jeg ser ikke bort fra at jeg oppgraderer min 3200 likevel i nærmeste fremtid :cool:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
En bør vel oppdatere bios i samme slengen da? Har ikke oppdatert bios på min 3400 jeg. Har ikke hatt noen problemer med laptopen så jeg har ikke sett noe vits i å oppgradere.

5863995[/snapback]

Jeg har iallefall oppdatert til siste tilgjengelige BIOS, så det er nok en fordel hvis man vil slippe problemer med en eventuell prosessor-oppgradering. Jeg bruker forøvrig siste Acer Ferrari 3400-BIOS på min Acer Ferrari 3200 som fungerer utmerket. Ellers har jeg ikke sjekket priser i utlandet og sammenlignet med i Norge, men jeg tror ikke det er så mye å hente på det - 30 dagers full returrett er forøvrig grei å ha dersom det skulle bli problemer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...