Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Hvordan er det med Acer Ferrari og Linux distroer som f.eks Fedora Core 3? Er fristende å teste det på den lille ekstra disken på nesten 10GB.

Sjekk disse guidene:

 

Installing Fedora Core 3 x86_64 on Acer Ferrari 3400 LMi

 

Debian GNU/Linux on the Acer Ferrari 3400 LMi

 

Gentoo Linux/AMD64 (2004.2) on the Acer Ferrari 3200 Notebook

 

:thumbup:

Takk :)

Det trådløse nettverkskortet i 3400 og 3200 er vel eksakt det samme vel? I såfall så ser det jo ut til å bli en enkel sak :)

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har et lite irriterende problem med min f 3400,det er at viften slår inn ved lav temp ca 32grader og stopper ved 28 grader.er der flere som har denne maskinen der viften starter på så lav temp.

Jeg har hørt om dette problemet og såvidt jeg vet så skyldes det en BIOS-bug. Du kan prøve å oppdatere til den nyeste versjonen av BIOSen som du finner her:

http://support.acer-euro.com/drivers/noteb...errari3400.html

 

Hurra for meg, fant eit par nye spørsmål:

 

1. Burde eg bestille 3400 eller vente på 4000?

Det kan jeg ikke svare deg på, men er du på jakt etter det aller nyeste av teknologi så er nok Acer Ferrari 4000 det beste valget.

 

2. Kor mykje kraftigere er 4000?

Grafikkmessig så er den cirka dobbelt så rask, ellers yter de nok ganske likt vil jeg tippe.

 

3. Kor mykje er prisen sånn ca. på 4000?

Jeg tipper at introduksjonprisen vil ligge på sted mellom 17.000-20.000 kroner, akkurat som for Acer Ferrari 3400.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

hei snorreh.

 

har tatt alle oppdateringer til ferrarien,så må vel vente til det kommer en ny til bios,og håpe et det er fikset da.er vel ikke en direkte feil men på min maskin holder den seg rundt 27grader til 33 grader på cpu,og viften starter ved ca 32 grader så det blir mye start og stopp.

 

mvh monza

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg er klar over at spørsmål vedr. minne og harddisk allerede er spurt og besvart en rekke ganger, men jeg tar sjansen likevel:

 

Hvordan vil Ferrarien funke med 2 stk. Kingston 512MB 400 MHz PC3200 (prod. varenr. KVR400X64SC3A/512)?

Har sett at Snorreh sverger til Corsair-brikkene, men disse fra Kingston er kanskje ikke så altfor ille heller? Kan ikke finne noe info om CL på disse Kingston-brikkene....

Med å ta brikkene fra Kingston, slipper jeg å bestille kun Corsair-brikker fra annen nettbutikk (Netshop leverer jo ikke disse Corsair-brikkene som Snorreh anbefaler).

 

Og når det gjelder harddisk, så har jeg vurdert en Seagate Momentus 80GB 5400RPM 8MB Cache i stedet for den som leveres med Ferrarien (fra Netshop).

Hvordan er denne i forhold til varmeutvikling og støy?

 

Håper på raskt svar, da jeg kun er noen få tastetrykk unna å bestille meg en F3400. Har lest denne tråden fra begynnelse til slutt, og det ser ut som at man får mye igjen for pengene med denne laptop'en.....

 

Og så gjør det jo egentlig ingenting at den er knall rød heller...... :love:

Lenke til kommentar
har tatt alle oppdateringer til ferrarien,så må vel vente til det kommer en ny til bios,og håpe et det er fikset da.er vel ikke en direkte feil men på min maskin holder den seg rundt 27grader til 33 grader på cpu,og viften starter ved ca 32 grader så det blir mye start og stopp.

Jeg anbefaler at du tar kontakt med Acer support og rapporterer dette så fikser de det raskere.

 

Jeg er klar over at spørsmål vedr. minne og harddisk allerede er spurt og besvart en rekke ganger, men jeg tar sjansen likevel:

 

Hvordan vil Ferrarien funke med 2 stk. Kingston 512MB 400 MHz PC3200 (prod. varenr. KVR400X64SC3A/512)?

Helt fint såvidt jeg vet.

 

Har sett at Snorreh sverger til Corsair-brikkene, men disse fra Kingston er kanskje ikke så altfor ille heller? Kan ikke finne noe info om CL på disse Kingston-brikkene....

Med å ta brikkene fra Kingston, slipper jeg å bestille kun Corsair-brikker fra annen nettbutikk (Netshop leverer jo ikke disse Corsair-brikkene som Snorreh anbefaler).

Kingston-brikkene har CL3, mens Corsair-brikkene jeg anbefaler har CL2.5. Jeg kjøpte mine Corsair-brikker fra Netshop så de kan nok skaffe dem hvis du spør fint ;)

 

Og når det gjelder harddisk, så har jeg vurdert en Seagate Momentus 80GB 5400RPM 8MB Cache i stedet for den som leveres med Ferrarien (fra Netshop).

Hvordan er denne i forhold til varmeutvikling og støy?

Sjekk denne stortesten:

http://www20.tomshardware.com/mobile/20041213/

Lenke til kommentar
Med å ta brikkene fra Kingston, slipper jeg å bestille kun Corsair-brikker fra annen nettbutikk (Netshop leverer jo ikke disse Corsair-brikkene som Snorreh anbefaler).

 

Og når det gjelder harddisk, så har jeg vurdert en Seagate Momentus 80GB 5400RPM 8MB Cache i stedet for den som leveres med Ferrarien (fra Netshop).

Hvordan er denne i forhold til varmeutvikling og støy?

Komplett har både Corsair XMS 512mb og Samsung 80gb 5400rpm (billigere enn hos Netshop) så hvorfor ikke bestille derfra? :)

 

Selve pc-en kjøper du vel fra ITButikken uansett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...