Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Ah, herlig at Vista fungerer bra :thumbup:

- Men hvor mye får vi igjen for det?

 

Valent:

Er oppstartstiden lenger enn før?

Er maskinen tregere?

Batterilevetid?

 

Litt mer info takk :D

7955789[/snapback]

Jeg har nettopp installert Windows Vista Ultimate x64 på min Acer Ferrari 3200 og alt fungerer rett ut av boksen - alle drivere følger med og alt fungerer som det skal. Jeg vil faktisk påstå at Vista x64 fungerer bedre enn XP x64 mhp. drivere. Både generell ytelse og oppstartstiden er merkbart bedre enn før (sammenlignet med XP) og batterilevetiden er som før (PowerNow! fungerer faktisk direkte, så man trenger ikke installere drivere eller endre innstillinger som i XP). Jeg vil derfor påstå at Vista fungerer helt glimrende på Acer Ferrari 3200/3400 :thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Valent:

Er oppstartstiden lenger enn før?

Er maskinen tregere?

Batterilevetid?

 

Litt mer info takk 

 

oppstarts tiden min på xp er på 1min og 2 sekunder, mens på vista er den på 1min og 23sec.. :hmm: (tror det har noe med driverene å gjøre har jeg hørt)

 

Maskin føles ikke treigere i vista enn i xp, men her kommer dilemma: i vista så kan man velge mellom 1.performance 2.balanced og 3.power save.

bruker man nr 1. så bråker maskinen aaalt for mye, mens pc'en føles veldig responsiv og god.

bruker man nr2 er også alt som det skal være uten at det bråker like mye som nr1.

har man nr3. er det så å si "lydløst" med vifta på minimal hastighet, men litt "lagg" er det av og til, når man ser på divx filmer (les mer nede)

 

Batteri-levetiden min er på 1time og 20minutter med skjermen på lavest styrke (batteriet har så å si tatt kvelden hos meg) mens i xp varer den enda mindre enn vista..

store forskjeller det er derimot ikke.

 

Til CS:

XP: funker som det skal.

funker med vista også, men får ikke 100fps!!

 

en stor ulempe for meg er divx/xvid driverene som enda ikke eksistere helt på vista og den "vista codec pack" suger sikkelig.. (ustabil og treig)

jeg ser desverre på mye film som jeg har gjort om til divx fra dvd og vista funker ikke helt på det området (enda)

ps: jeg bruker vista business edition (fikk gratis org. serial av bedriften)

aner ikke åssen dream scene (ultimate) er :dribble: sikkert fantastisk.

yeye, fyr løs hvis det er noe mere.

 

edit: syntes windows xp 64bit var heelt for jævelig, og anbefalles ikke samt kjøp 32-bit versjonen av vista hvis du skal skaffe deg vista mhp programvare.

Endret av Valent
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
edit: syntes windows xp 64bit var heelt for jævelig, og anbefalles ikke samt kjøp 32-bit versjonen av vista hvis du skal skaffe deg vista mhp programvare.

7961754[/snapback]

 

Kan man ikke kjøre 32 bits programvare på 64 bits Vista?

 

 

Takk for solide svar fra Snorreh og Valent :thumbup:

 

Til slutt, vil dere anbefale at jeg bytter ut en fullt fungerende xp pro med en vista ultimate? :hmm:

Lenke til kommentar
edit: syntes windows xp 64bit var heelt for jævelig, og anbefalles ikke samt kjøp 32-bit versjonen av vista hvis du skal skaffe deg vista mhp programvare.

7961754[/snapback]

 

Kan man ikke kjøre 32 bits programvare på 64 bits Vista?

 

 

Takk for solide svar fra Snorreh og Valent :thumbup:

 

Til slutt, vil dere anbefale at jeg bytter ut en fullt fungerende xp pro med en vista ultimate? :hmm:

8020181[/snapback]

 

Etter hva jeg har erfart, så fungerer 32bit programmer til 64bit OS helt perfekt. Eneste er drivere da såklart... (som må være 64bit kompatibelt)

 

Angående det å bytte fra XP til Vista, så hadde jeg ventet litt til. Er fremdeles en del bugs og småproblemer i Vista.

Lenke til kommentar

har jøpt 2 x 1 GB minne som jeg skal sette inn i min Ferrari 3200. Har litt utfordringer rundt å få åpnet maskinen. Har løsnet på alt under maskinen, men jeg ser at det er en skrue under skjermen som holder den sammen. Hvordan får jeg løsnet den?

 

En ting til. Kan jeg oppgradere CPU? I såfall, hvilken vil dere anbefale at jeg kjøper?

 

Gleder meg til å teste Vista. Fungerer Aero?

Lenke til kommentar
har jøpt 2 x 1 GB minne som jeg skal sette inn i min Ferrari 3200. Har litt utfordringer rundt å få åpnet maskinen. Har løsnet på alt under maskinen, men jeg ser at det er en skrue under skjermen som holder den sammen. Hvordan får jeg løsnet den?

 

En ting til. Kan jeg oppgradere CPU? I såfall, hvilken vil dere anbefale at jeg kjøper?

 

Gleder meg til å teste Vista. Fungerer Aero?

8025656[/snapback]

 

Her har du Snorrehs veiledning til hvordan man skifter begge minnebrikkene.

Angående CPU bytte så er det vell heller litt uklart...

Aero funker perfekt!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

heisann.

 

Jeg har et ikke så lite problem... Det har seg slik at jeg har en F3200, har vært stor fornøyd med den,helt fram til ca 4 dager siden da jeg la merke til at "lade-enheten" ser ut til å være dø. :( Atlså jeg kobler den til en strømkilde men den lille grønne lampen på adapteren nekter å lyse.

 

Noen som har en ide på hvor jeg kan få tak i en ny en?? Er i bunn og grunn ikke så keen på kjøpe en ny bærbar bare på grunn av laderen.

 

 

HELP!

 

 

Tusen takk på forhånd!

 

- sun360

 

 

PS

Det haster litt....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vedrørende diskusjonen om oppgradering av CPU så synes jeg dette innlegget var interessant:

http://www.notebookforums.com/post2614258.html#post2614258

I have just successfully installed a Turion MT-37 in my Ferrari 3200. It was pretty straightforward:

 

1. Upgrade the BIOS to 3A27

2. Disassemble laptop, install CPU

 

Here i encountered my only problem: the system would not boot, and the laptop beeped 4 times on startup without turning on the LCD. After trying to take out various components, i figured it was the RAM. I took the chips out and put them back in, and the system booted without any problems at all. Might've been the dust inside the laptop... BTW, it was the original memory that came with the laptop

 

One thing you should note is the fact that my laptop is made in April 2004 - so it might not have the lock some people mentioned that prevented the installation of a Turion CPU.

 

The BIOS recognized the MT-37 as a "Mobile AMD Athlon 64 Processor 3700+ EE"

 

Now my system is a lot cooler - 36 degrees centigrade at idle, tops out at 65 degrees; with the old 2800+ it was about 20 degrees hotter on average. I haven't measured the battery life yet, but I expect it to be at least 15% longer. The system feels a lot more responsive too.

 

For any proof screenshots/questions/more detailed instructions, just ask

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vurderer å selge Ferrarien min... Hvor mye tror dere jeg i tilfelle kan ta for den? Ferrari 3400, oppgradert til 1280 mb ram, ellers alt stock. Er snart 2 år gammel, ingen feil av noe slag. Kan jo se at den er brukt, men særdeles pent behandlet. (Ingen synlige riper osv... )

Lenke til kommentar
MeFF 5000-6000 burde den gå for.. evt se finn.no om folk som selger noe lignende.. ps har dere fått med dere nye vga drivere for ferrari 3400 + vista? (bruk ftp-serveren)

8646811[/snapback]

 

 

Noe i den duren ja... Har ikke sett de driverene nei, så takk for tipset :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Da har tiden kommet til at min lillesøster "dyttet" min pc fra ca 0.6meters høyde (bord) sånn at den landet på siden (dc-plugg-siden) og PC-en varte bateritiden ut så det meste fungerer.. problemet er at DC-pluggen (både på laderen og innvendig i PC-en) er ødelagt.. Sendte den til en lokal Acer forhandler for å sjekke hvor mye det kostet å reparere skaden.. det kom på 2000,-kr og UTEN garanti for at det ville fungere.. saken ble fort biff, nei til reparering.. Så da er alternativet å selge PC-en del for del (oppgradert til 2gb ram bl.a, fin skjerm) eller å klare å fikse DC-pluggen selv.. Hvis noen er interessert i deler så er det bare å sende meg en pm skal kan vi bli enige om pris, Hovedkortet er altså "defekt" og selges ikke, ellers er alt salgsbar.. (Har kjøpt meg en ny pc), ps hvis noen har lodde erfaring så kan jeg betale for å få en ny DC plugg satt inn i PC-en.

selve pluggen koster 200kr men leverandøren ville ikke selge meg den!

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Ah, herlig at Vista fungerer bra :thumbup:

- Men hvor mye får vi igjen for det?

 

Valent:

Er oppstartstiden lenger enn før?

Er maskinen tregere?

Batterilevetid?

 

Litt mer info takk :D

Jeg har nettopp installert Windows Vista Ultimate x64 på min Acer Ferrari 3200 og alt fungerer rett ut av boksen - alle drivere følger med og alt fungerer som det skal. Jeg vil faktisk påstå at Vista x64 fungerer bedre enn XP x64 mhp. drivere. Både generell ytelse og oppstartstiden er merkbart bedre enn før (sammenlignet med XP) og batterilevetiden er som før (PowerNow! fungerer faktisk direkte, så man trenger ikke installere drivere eller endre innstillinger som i XP). Jeg vil derfor påstå at Vista fungerer helt glimrende på Acer Ferrari 3200/3400 :thumbup:

Jeg installerte Vista 64 bits på min Ferrari 3200 da den uansett måtte reinstaleres. Men synes det går utrolig treg. Selv de minste operasjon tar lang tide med nye diskaktivitet. Hvor mye ram har du på din? Jeg har 2 X 512 det er kanskje litt lite..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er det noen som har noen link til oppdaterte Ferrari kalender wallpaper? Før var det en loginside på Ferrariworld, linken på desktopen fungerer ikke mer.

http://support.acer-euro.com/drivers/noteb...errari1000.html

Du finer denne ved å gå inn på acer.no, bærbare, support, drivere, velg pc, klikk på (For ferrari 1000) FR 1000 for 2008 og 2009. Da lastes denne ned. NB dette er ei zippet pakke så du må ha utpakkingsprogram.

Legges så inn viaegenskaper osv. Velg aktuell månede.

cfa

Endret av cfa
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...