HF- Skrevet 21. april Skrevet 21. april Frp er suverent størst i ei ny meinigsmåling. Det er på tide at Høgre kjem ned frå sin høge hest, og innrømmer at det største partiet på høgresida bør få statsministeren. 3 1
Karltorbj Skrevet 21. april Skrevet 21. april Det både overrasker og imponerer meg, at Rødt er nummer fire. 😁👍 4
Tussi Skrevet 21. april Skrevet 21. april Karltorbj skrev (5 minutter siden): Det både overrasker og imponerer meg, at Rødt er nummer fire. 😁👍 Rødt er vel det partiet på venstresiden som klarest har tatt folks økonomi og arbeidsfolk på alvor. Så. Jeg er ikke overrasket 2
HF- Skrevet 21. april Forfatter Skrevet 21. april Karltorbj skrev (5 minutter siden): Det både overrasker og imponerer meg, at Rødt er nummer fire. 😁👍 Kjem ikkje til å vare lenge, berre å la den nye lederen for rød ungdom få herje 2
Karltorbj Skrevet 21. april Skrevet 21. april Tussi skrev (9 minutter siden): Rødt er vel det partiet på venstresiden som klarest har tatt folks økonomi og arbeidsfolk på alvor. Så. Jeg er ikke overrasket Riktig, jeg merker meg, at de støtter vikarene, som har vansker, med å komme seg inn på boligmarkedet, da de må være fast ansatt, for å få lån. 1
barfoo Skrevet 21. april Skrevet 21. april 16 minutes ago, HF- said: Kjem ikkje til å vare lenge, berre å la den nye lederen for rød ungdom få herje Kjære vene, alle ungdomspartier er idioter. Inkludert FPU. 7
HF- Skrevet 22. april Forfatter Skrevet 22. april Imens så går Vinstre meiner ut og seier dei vil heller ha ei regjering leda av støre enn ei regjering leda av Listhaug!
Markiii Skrevet 22. april Skrevet 22. april (endret) Frp er jo litt sånn klovnegreier. De er kanskje ikke riktig så klovnaktige og useriøse som Trump-regimet, men vi ser tendensene. Heldigvis virker det som de fleste psykopatene har forlatt Frp og gått inn i Norgesdemokratene og lignende. Så det er håp om at en Frp-ledet regjering ikke ville vært fullstendig sirkus. Så lenge Frp støtter at det ultimate målet må være å knuse og ødelegge Russland, så vil jeg ikke rynke for mye på nesen om partiet tar statsministerstolen ved neste valg. Ukraina/Russland-spørsmålet er det viktigste i vår tid. Hvor man står i denne saken avslører hvordan man ser verden generelt, og om man er psykopat og/eller mentalt syk. Endret 22. april av Markiii 5
Karltorbj Skrevet 22. april Skrevet 22. april Markiii skrev (29 minutter siden): Frp er jo litt sånn klovnegreier. De er kanskje ikke riktig så klovnaktige og useriøse som Trump-regimet, men vi ser tendensene. Heldigvis virker det som de fleste psykopatene har forlatt Frp og gått inn i Norgesdemokratene og lignende. Så det er håp om at en Frp-ledet regjering ikke ville vært fullstendig sirkus. Så lenge Frp støtter at det ultimate målet må være å knuse og ødelegge Russland, så vil jeg ikke rynke for mye på nesen om partiet tar statsministerstolen ved neste valg. Ukraina/Russland-spørsmålet er det viktigste i vår tid. Hvor man står i denne saken avslører hvordan man ser verden generelt, og om man er psykopat og/eller mentalt syk. Eller godtroende og naiv, der en svelger vestlig propaganda rått?
Rhabagatz Skrevet 22. april Skrevet 22. april 8 minutes ago, Karltorbj said: Hvor man står i denne saken avslører hvordan man ser verden generelt, og om man er psykopat og/eller mentalt syk. Herlige alternativer. Bare et spørsmål, er det de som støtter Ukraina som er mentalt syke og de som støtter Russland som er psykopater, eller det det omvendt?
Karltorbj Skrevet 22. april Skrevet 22. april (endret) Rhabagatz skrev (16 minutter siden): Herlige alternativer. Bare et spørsmål, er det de som støtter Ukraina som er mentalt syke og de som støtter Russland som er psykopater, eller det det omvendt? Det var ikke meg som skrev det der, som du refererer til. det var Markiii Markiii skrev (56 minutter siden): Ukraina/Russland-spørsmålet er det viktigste i vår tid. Hvor man står i denne saken avslører hvordan man ser verden generelt, og om man er psykopat og/eller mentalt syk. Endret 22. april av Karltorbj
Rhabagatz Skrevet 22. april Skrevet 22. april 3 minutes ago, Karltorbj said: Det var ikke meg som skrev det der, som du refererer til. det var Markiii Ah - sorry. Ble litt klipp og lim i sitatene. 1
HF- Skrevet 22. april Forfatter Skrevet 22. april Dette er nok ei utvikling nrk sin journalist ikkje liker. Frp og Høgre mangler berre ett mandat for å ha fleirtal aleine! 2
Philber Desanex Skrevet 22. april Skrevet 22. april HF- skrev (1 time siden): Dette er nok ei utvikling nrk sin journalist ikkje liker. Frp og Høgre mangler berre ett mandat for å ha fleirtal aleine! https://www.nrk.no/ytring/velgerne-styrer-unna-styring-1.17855457 Det er en rar overskrift. Poenget er vel at velgerne forlater såkalte "styringsparti". Det vil si AP og Høyre.
herzeleid Skrevet 22. april Skrevet 22. april Jeg tror vi mer enn på lenge trenger "voksne" styringspartier, og jeg leser Frp og Rødt sin oppslutning som at svært mange mener styringspartiene rett og slett ikke har vært det. Derfor håper jeg Høyre og AP lytter, og klarer å hente seg inn igjen. 2 1
Philber Desanex Skrevet 24. april Skrevet 24. april Jeg synes Ap mistet noe av troverdigheten som styringsparti i det rødgrønne samarbeidet. Det var en del dårlig håndverk og splittende retorikk. Jeg tror det er derfor det hadde så stor positiv effekt at Stoltenberg kom tilbake. Han representerer den siden som er mer samlende og pragmatisk. Hvorfor går det så dårlig nå? Jeg tror de fremstår som om de ikke helt tar inn at mange sliter med å betale regninger når priser endrer seg brått. Det har blitt partiet for offentlig ansatte med god økonomi som mener "vi" ikke har noe å klage på. Det er litt smalt. Høyre mistet nok litt troverdighet ved at Erna klamret seg til makten for lenge oppi Finnes aksje-tradingen. Hun kunne trukket seg med æren i behold. Jeg synes også det er litt vanskelig å skjønne hva de står for. Det virker litt tynt å bare snakke om skatt. Rødt er våkne og henger seg på anti-sløsing. De bryr seg om at folk har dårlig råd og toner ned kommunismen. Frp er partiet for de i privat sektor med lav lønn og utdanning. De bryr seg om bensinpriser og vil gjerne ha råd til sydenturer. De er ikke opptatt av mer penger til offentlig sektor. De appellerer bredere nå. Jeg tror det er dyrtiden og at mange føler på at staten profitterer voldsomt uten at det drypper så mye på folket. Krf henger seg på amerikansk anti-woke og konservativ kristendom. De blir jo tydelige, man det er ganske smalt nedslagsfelt. Fordelen for dem er at de kan få stor oppslutning i gruppene som er enige. Før var de så diffuse og snille at de kristne kanskje stemte noe annet. 1
obygda Skrevet 24. april Skrevet 24. april Philber Desanex skrev (46 minutter siden): Jeg synes Ap mistet noe av troverdigheten som styringsparti i det rødgrønne samarbeidet. Det var en del dårlig håndverk og splittende retorikk. Ap løy jo under valgkampen. Dette med gratis ferjer og sletting av studiegjeld. https://www.nrk.no/innlandet/skrot-av-gjeldssletteordning-for-valget-_-na-kutter-arbeiderpartiet-studentordningen-1.17613500 https://www.nrk.no/norge/omstridt-valgkampvideo_-vestre-nekter-a-beklage-1.17615346 https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/jan-christian-vestre-tatt-i-logn-men-det-er-ikke-grunn-til-a-innfore-gratis-ferjer-og-avskriving-av-studielan/s/5-95-2679469 Løgn er løgn - og uansett om de vil gi meg 10 millioner på konto for å ikke dra opp dette fra glemselen og et slott til familien min til evig tid gjennom endring av grunnloven - så vil jeg ALDRI stemme på et parti som lyver til seg velgere på denne måten. Politisk løgn der formålet er å lure velgere - det kan aldri tilgis - aldri! Valgflesk er en ting - men dette gikk mye,mye,mye lengre enn som så...de satt med makten og at de prøvde å fjerne denne lovnaden etter å ha vunnet valget sier egentlig alt..... 1
HF- Skrevet 25. april Forfatter Skrevet 25. april HF- skrev (På 22.4.2026 den 17.02): Dette er nok ei utvikling nrk sin journalist ikkje liker. Frp og Høgre mangler berre ett mandat for å ha fleirtal aleine! Imens så er det dårlig stemning i den "styringsdyktige" venstresida 1
Philber Desanex Skrevet 26. april Skrevet 26. april (endret) obygda skrev (På 24.4.2026 den 9.00): Ap løy jo under valgkampen. Dette med gratis ferjer og sletting av studiegjeld. https://www.nrk.no/innlandet/skrot-av-gjeldssletteordning-for-valget-_-na-kutter-arbeiderpartiet-studentordningen-1.17613500 https://www.nrk.no/norge/omstridt-valgkampvideo_-vestre-nekter-a-beklage-1.17615346 https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/jan-christian-vestre-tatt-i-logn-men-det-er-ikke-grunn-til-a-innfore-gratis-ferjer-og-avskriving-av-studielan/s/5-95-2679469 Løgn er løgn - og uansett om de vil gi meg 10 millioner på konto for å ikke dra opp dette fra glemselen og et slott til familien min til evig tid gjennom endring av grunnloven - så vil jeg ALDRI stemme på et parti som lyver til seg velgere på denne måten. Politisk løgn der formålet er å lure velgere - det kan aldri tilgis - aldri! Valgflesk er en ting - men dette gikk mye,mye,mye lengre enn som så...de satt med makten og at de prøvde å fjerne denne lovnaden etter å ha vunnet valget sier egentlig alt..... Jeg synes dette er drøyt ja. Jeg synes de gikk litt langt for å vinne valget. Jeg opplever AP som å ha litt splitter personlighet. Vi har en side som er ansvarlig, balanserer hensyn og regner på ting. Så har vi en side som sier hva som helst for å vinne valg og som kommuniserer med slagord. Mulig flere parti er litt sånn. Endret 26. april av Philber Desanex
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå