MrL Skrevet 14. februar Skrevet 14. februar (endret) Vi lever nå i en tid hvor mange inkl. meg selv forventer avsløring av utenomjordisk liv til å skje innen neste årene. Det sies at vi kan forvente en opptrapping i år(som UFO events) og muligens disclosure allerede innen 2027 av utenomjordisk liv. Dokumentarfilmen Age of Disclosure tar for seg mye av hva som har skjedd i kulissene og hva som skjer nå. Derfor tenker jeg det er fint å starte denne tråden for å diskutere hendelser som skjer neste tiden. I intervju publisert i dag sier Barack Obama: "Aliens are real". Men han har ikke selv sett dem, og de har ikke blitt gjemt i Area 51 hvis ikke det er gjort i skjul for presidenten. Dette er oppsiktsvekkende ord fra en tidligere, respektert president - og jeg tror det er på tide at flere begynner å få opp øynene for temaet. Se fra 43.00 i videoen OPPDATERING: Obama sine kommentarer var basert på hva han "tror". Endret mandag kl 07:54 av MrL 1 2
Tussi Skrevet 14. februar Skrevet 14. februar Vi er aliens plassert her? Høres ut som scientologisk tullpreik 2 2
Fibonacci Skrevet 14. februar Skrevet 14. februar Har ikke romvesner vært forventet avslørt siden 1950-tallet, minst? Plasserer det i samme bås som cold fusion. "NÅ! Har vi gjort et gjennombrudd (på ekte)! Når som helst skal det bli offentliggjort" 1
Gavekort Skrevet 14. februar Skrevet 14. februar Ikke "We are the aliens" det er "Where are the aliens?", som en spøkefull fortsettelse av det første spørsmålet "Are there aliens?" 3 2 1
mobile999 Skrevet 14. februar Skrevet 14. februar (endret) MrL skrev (15 minutter siden): Han sier også at noe av det første han fikk svar på i det hvite hus var at "We are the aliens" Jeg forstår det slik at det første spørsmålet han ville ha svar på var "Where are the aliens?". Endret 14. februar av mobile999 2 2
RosaGnom Skrevet 14. februar Skrevet 14. februar (endret) Hvis man leser litt om hvor stort universet faktisk er, så er det usansynlig at det ikke finnes "aliens". Aliens kan være alt ifra bakterier til noe større. Det behøver nødvendigvis ikke være grønne mars menn. At det finnes aliens slik vi ser de forekommer i popkultur, det tviler jeg sterkt på. Endret 14. februar av RosaGnom 2 1
MrL Skrevet 14. februar Forfatter Skrevet 14. februar (endret) Gavekort skrev (3 minutter siden): Ikke "We are the aliens" det er "Where are the aliens?", som en spøkefull fortsettelse av det første spørsmålet "Are there aliens?" Stemmer, hørte feil her - oppdatert første innlegg. Endret 14. februar av MrL 1
CorvusRaven Skrevet 14. februar Skrevet 14. februar Gavekort skrev (17 minutter siden): Ikke "We are the aliens" det er "Where are the aliens?", som en spøkefull fortsettelse av det første spørsmålet "Are there aliens?" Ja, litt morsom, finnes jo ikke bevis for aliens = SOm oss mennesker levende organismer prate osv. Finnes bakterern osv LIV på andre planeter xD PS. Du er den beste STAFF på forumet +1 for deg 1
CorvusRaven Skrevet 14. februar Skrevet 14. februar MrL skrev (34 minutter siden): Vi lever nå i en tid hvor mange inkl. meg selv forventer avsløring av utenomjordisk liv til å skje innen neste årene. Det sies at vi kan forvente en opptrapping i år(som UFO events) og muligens disclosure allerede innen 2027 av utenomjordisk liv. Dokumentarfilmen Age of Disclosure tar for seg mye av hva som har skjedd i kulissene og hva som skjer nå. Derfor tenker jeg det er fint å starte denne tråden for å diskutere hendelser som skjer neste tiden. I intervju publisert i dag sier Barack Obama: "Aliens are real". Men han har ikke selv sett dem, og de har ikke blitt gjemt i Area 51 hvis ikke det er gjort i skjul for presidenten. Dette er oppsiktsvekkende ord fra en tidligere, respektert president - og jeg tror det er på tide at flere begynner å få opp øynene for temaet. Se fra 43.00 i videoen Problemet er at Area 51 er ikke aliens der hahaha. Jeg vet 100% dem driver med FLY technology osv, derfor ikke lov fly over der på basen dems. Sett dokumentar om dette her osv, grunn til dette er stengt for folk. Dm jobber for staten, derfor USA kan dra til verdensrommet har det beste rakettene osv med motorer forhold til Russland 😛 1
Gavekort Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Jeg sliter å se hensikten med å skjule kontakt med romvesener. NASA har vært veldig åpne med at de tror det finnes liv der ute og at de aktivt leter etter det, og om det skulle være noe buddy-buddy greier med skyggespillere så lurer jeg på hva hensikten skal være, og hva det er romvesene skal tjene på det. Jeg tror det er én ting som er riktig i klassiske romvesen konspiteorier, og det er at amerikanske myndigheter lytter og ser etter veldig mye, og vil være 100% sikre på hva det er de ser eller lytter på før de hadde gått ut med noe offentlig, av to grunner, det første er at det kan være eksotisk forsvarsutstyr fra en fremmedmakt, og det andre er at de ikke har lyst å bare kaste ut informasjon og forårsake panikk og ville spekulasjoner. Jeg tror det finnes mange klassifiserte dokumenter der selv forsvarstoppene klør seg på hodet, der svaret kunne vært aliens, men trolig ikke. Hvorfor det har vist seg å være så vanskelig å finne utenomjordisk liv er et viktig spørsmål, men jeg tror om det finnes aliens med teknologi til å reise hit, så har de trolig ikke noen særlig stor interesse i oss, og vil trolig foretrekke å ikke bli sett. 1 2
N-4K0 Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Tussi skrev (1 time siden): Vi er aliens plassert her? Høres ut som scientologisk tullpreik Tja, det høres jo i grunn sprøtt og usannsynlig ut. Som ateist må jeg nesten bare spørre; er det egentlig tullprat? Er egentlig teorien om at mennesket ble "plassert" på jorda av en eller annen form for alien, så usannsynlig og nonsensical, sammenlignet med teorien om at universet, stjernene, planetene og livet her på jorda ble skapt av (praktisk talt) en magisk himmeltrollmann som veivet med tryllestaven og sa "la det bli lys" og skapte alt som er ut av ingenting? Som ateist finner jeg ikke teorien om at vi ble plassert her på jorda av aliens, noe mer usannsynlig enn at vi ble skapt av en guddommelig skikkelse som skapte alt som eksisterer ut av ingenting. Ingen vet hvordan universet oppsto, sannsynligvis vil ingen finne det ut heller Spoiler Ikke for å tråkke på hverken din eller noen andres tro, jeg har bare en gjennomført logisk tankegang som gjør meg ute av stand til å se et snev av sannsynlighet for at det finnes noen gud. 6
skaftetryne32 Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar MrL skrev (8 timer siden): Vi lever nå i en tid hvor mange inkl. meg selv forventer avsløring av utenomjordisk liv til å skje innen neste årene. Det sies at vi kan forvente en opptrapping i år(som UFO events) og muligens disclosure allerede innen 2027 av utenomjordisk liv. Vel jeg er overbevist om at det er liv på andre planeter, men du snakker vel om utenomjordiske vesener på vår planet, eller misforstår jeg? Greia er den at fysikkens lover sånn vi kjenner den så er det så godt som fysisk umulig å reise mellom bare solsystemer, 70000 år reisetid bare til Alpha centauri med dagens teknologi. Og jeg vil nevne at det faktisk nesten er litt sunt bondevett at det er liv på andre planeter, alternativet er vel langt på vei en religion der vi er helt unike skapninger skapt av en kosmisk entitet, det gir ikke akkurat så mye mening det heller, så det at BO tror det eksisterer liv på andre planeter er ikke veldig oppsiktsvekkende for meg. 2
Jobs Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar (endret) Les spesielt den første linken som er en seriøs militær nettside i USA . https://www.thedrive.com/the-war-zone/2 ... of-defense https://eng.obozrevatel.com/section-lif ... -2023.html https://www.twz.com/air/mysterious-dron ... -for-weeks https://www.twz.com/pilots-are-seeing-s ... ing-ranges https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... flymonster https://www.nettavisen.no/nyheter/nasa- ... 3424149135 https://www.telegraph.co.uk/world-news/ ... -uss-omah/ https://www.history.com/news/ufo-sighti ... e-movement https://euroweeklynews.com/2025/01/05/f ... re-a-link/ Endret 15. februar av Jobs
Orake1et Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Tussi skrev (9 timer siden): Vi er aliens plassert her? Den mest sannsynlige teorien. Det skjedde slik det blir beskrevet i religiøse tekster. "Guder" fra verdensrommet forplantet seg med det som var her og slik ble vi veldig mye smartere og annerledes enn alt annet på planeten. Nyere DNA-forskning viser det samme ved at menneskets utvikling har vært for kjapp til å være kun evolusjon. Men feel free til å tro noe annet. Som trådstarter tror jeg at vi snart vil få full disclosure. Strengt tatt har vi på mange måter hatt det fordi kunnskapen har nådd ut til mange, men det er mulig det må et "Trump show" til for å nå ut til resten.
skaftetryne32 Skrevet søndag kl 09:22 Skrevet søndag kl 09:22 Orake1et skrev (26 minutter siden): Nyere DNA-forskning viser det samme ved at menneskets utvikling har vært for kjapp til å være kun evolusjon. Men DNA beviser viser dog ikke at vi stammer fra noe annet enn våre forfedre, med andre ord hvem er det som er romvesenet som gjorde oss smartere? Det er tross alt ikke bare moderne mennesker, men 3 millioner år med utvikling av homo arten, og ikke minst 3 milliarder år med utvikling før det, om det gir mening at intelligens utviklet seg på andre planeter så er det ingen grunn til å tro at det ikke kan ha skjedd her. Jeg vil veldig gjerne se dokumentasjon for at vår utvikling har vært for kjapp for vår evolusjon, og at det var "guder" fra verdensrommet som forplantet seg med oss, hvor er DNA beviset for det? Og hva forplantet disse gudene seg med? Vi burde jo se bevisene i vårt eget DNA. Orake1et skrev (29 minutter siden): Den mest sannsynlige teorien. Sånn vi kjenner fysikkens lover så er det veldig lite sannsynlig. 1
Orake1et Skrevet søndag kl 09:58 Skrevet søndag kl 09:58 skaftetryne32 skrev (11 minutter siden): Men DNA beviser viser dog ikke at vi stammer fra noe annet enn våre forfedre Jeg har hørt de ville konspirasjonsteoriene om at mennesket stammer fra encellede organismer og så har vi utviklet oss relativt lineært etter det. Dette er en vill teori som har blitt funnet på innen de siste par tusen år og uten et fnugg av bevis. Det var det nærmeste vi kom en forklaring. Noen enkle tall: Jorden antas å være rundt 4,5 mrd år gammel. Vi tror at dinosaurer levde for 245 millioner år siden og vi tror at mennesker skilte seg fra sjimpanser for 6-7 millioner år siden. Reflekter grundig rundt denne tidslinjen så bør du innse hvor lite vi egentlig vet. Eller; det er mye som tyder på at elitenettverk vet mye mer og har gjort det tusener av år, og forledet resten av oss med falsk historie. Det er den kunnskapen som er i ferd med å lekke ut takket være ikke-kontrollerte medier (altså ikke "redaktørstyrte"). skaftetryne32 skrev (11 minutter siden): Sånn vi kjenner fysikkens lover så er det veldig lite sannsynlig. Vi kjenner ikke fysikkens lover. Alt er basert på at Einstein har rett. I løpet av få år (eller måneder) vil du se at han ikke hadde det og at AI snur opp ned på det meste. Hvis du er interessert i fysikk bør du ta en kikk på seneste forskning innen kvantefysikk. Det er enormt stor forskjell på hva forskningen sier om hvordan verden fungerer og hvordan folk tror den fungerer (basert på deres forståelse av forskningen). Du tror kanskje at du ser på en PC eller mobilskjerm nå? Vel, kvantefysikken er ikke enig.... Kortversjonen: Vi lever i en tid hvor det gjelder å ha et åpent sen for veldig mye av det vi har lært vil bli avslørt som tull innen kort tid. 2
MrL Skrevet søndag kl 10:16 Forfatter Skrevet søndag kl 10:16 (endret) Gavekort skrev (10 timer siden): Jeg sliter å se hensikten med å skjule kontakt med romvesener. NASA har vært veldig åpne med at de tror det finnes liv der ute og at de aktivt leter etter det, og om det skulle være noe buddy-buddy greier med skyggespillere så lurer jeg på hva hensikten skal være, og hva det er romvesene skal tjene på det. Jeg tror du undervurderer effektene av en slik avsløring, noe som beskrives også i dokumentarfilmen jeg henviser til i første post. Blant annet: 1. Fra myndighetenes side: Besittelse av utenomjordisk teknologi vil kunne gi makt til å ta over verden. Effekten av å avsløre utenomjordisk liv kan også føre til kollaps i både religiøse og økonomiske systemer. 2. Fra utenomjordisk liv sin side: Som nevnt i punkt 1, mennesket må være klar for å introduseres til dette i massiv skala. Jeg tror man undervurderer dette, det sitter representanter i kongressen som ikke vil se på uidentifiserte flyvende objekter fordi de tror det er demoner. Hvis mennesket ikke er klar kan det gå riktig galt. Min og veldig mange sin overbevisning er derimot nå at mennesket har nådd langt nok i sin utvikling til at vi skal introduseres til utenomjordisk liv og dette skal skje om myndighetene vil eller ikke, og det som har skjedd siste 80 årene er en oppvarming til dette. skaftetryne32 skrev (2 timer siden): Vel jeg er overbevist om at det er liv på andre planeter, men du snakker vel om utenomjordiske vesener på vår planet, eller misforstår jeg? Greia er den at fysikkens lover sånn vi kjenner den så er det så godt som fysisk umulig å reise mellom bare solsystemer, 70000 år reisetid bare til Alpha centauri med dagens teknologi. Og jeg vil nevne at det faktisk nesten er litt sunt bondevett at det er liv på andre planeter, alternativet er vel langt på vei en religion der vi er helt unike skapninger skapt av en kosmisk entitet, det gir ikke akkurat så mye mening det heller, så det at BO tror det eksisterer liv på andre planeter er ikke veldig oppsiktsvekkende for meg. Ja jeg snakker om intelligent liv. 1. Det er mye vi enda ikke vet når det gjelder fysikk og reise gjennom universet. Hovedteoriene er en portal/ormhull, eller energifelt rundt et skip som gjør at skipet opperer i sitt eget space/time. 2. Vær obs på at Obama sier ikke han "tror" Aliens finnes i intervjuet, han sier konsekvent at "De finnes, men vi har ikke de i kjellerne våre". Høres ikke ut for meg som han snakker om bakterier eller tro - men heller noe han vet. Endret søndag kl 10:25 av MrL
skaftetryne32 Skrevet søndag kl 10:19 Skrevet søndag kl 10:19 Orake1et skrev (13 minutter siden): Jeg har hørt de ville konspirasjonsteoriene om at mennesket stammer fra encellede organismer og så har vi utviklet oss relativt lineært etter det. Dette er en vill teori som har blitt funnet på innen de siste par tusen år og uten et fnugg av bevis. Du motsier deg selv, du sier det er en teori, du sier det ikke er bevis, en teori blir ikke til en teori uten bevis, du tenker på en hypotese, det er en ide uten beviser, en teori er noe som er så ekstremt grundig bevist at det får ærestittelen teori. Bevisene er overveldende, alle nålevende livsformer deler samme grunnleggende genetikk, det er ingen tvil om våre felles opprinnelse. Orake1et skrev (18 minutter siden): Vi kjenner ikke fysikkens lover. Sånn vi kjenner dem, og du mener vi ikke kjenner alle fysikkens lover, for du har ikke bevis bare en tro tydeligvis, og det er greit, jeg tror det er mulig at det er mulig selv, ikke godt å si, men påstander helt uten bevis, jeg skjønner ikke at du gidder. Orake1et skrev (20 minutter siden): Kortversjonen: Vi lever i en tid hvor det gjelder å ha et åpent sen for veldig mye av det vi har lært vil bli avslørt som tull innen kort tid. Du vet det er en fordel med et åpent sinn, men det kan ikke være så åpent at hjernen sklir rett ut heller. 1
skaftetryne32 Skrevet søndag kl 10:31 Skrevet søndag kl 10:31 MrL skrev (3 minutter siden): 1. Det er mye vi enda ikke vet når det gjelder fysikk og reise gjennom universet. Hovedteoriene er en portal/ormhull, eller energifelt rundt et skip som gjør at skipet opperer i sitt eget space/time. Dette er en vakker tanke fra sci-fi, men sånn jeg har forstått ikke i nærheten av å være teoretisk mulig, om fysikkens lover skulle bli oppdatert greit nok, men dette du snakker om er foreløpig ren sci-fi. MrL skrev (6 minutter siden): 2. Vær obs på at Obama sier ikke han "tror" Aliens finnes i intervjuet, han sier konsekvent at "De finnes, men vi har ikke de i kjellerne våre". Høres ikke ut for meg som han snakker om bakterier eller tro - men heller noe han vet. Det er et lite formelt intervju der han uttrykker en mening, og jeg og mener de finnes, hva det høres ut på deg er ikke så viktig, det som teller er hva han sa, og jeg er enig, det er liv der ute, universet er for stort til at det ikke eksisterer komplekst liv et eller annet sted, jeg kan godt si jeg vet, da sannsynlighetsteori alene nærmest gjør det umulig at de ikke eksisterer, at utenomjordisk liv med viten å vilje skal ha kommet hit gir dog ingen mening, det er sånn vi kjenner fysikkens lover, ikke mulig, det er også ekstremt usannsynlig i følge den samme sannsynlighetsteorien at de ville valgt akkurat denne bakgårds planeten av alle trillioner andre tilgjengelige planeter.
Anbefalte innlegg