Atib Azzad Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar 1 hour ago, Orake1et said: Vår DNA er ca 99 % lik DNAet til en sjimpanse, men den ene prosenten er hele forskjellen. Og den lille, men store forskjellen dukket brått opp i mennesker for relativt kort tid siden og hos ingen andre arter. Du kan være ganske trygg på at sjimpanser ikke kommer til å begynne å lage og kjøre biler selv om deres "evolusjon" skulle fortsette noen tusen år til. De kommer heller ikke til å bli solbrente for slikt ordner evolusjon over millioner av år, ikke sant? Litt rart at det problemet ikke er ordnet for mennesker også, etter noen millioner av år? Alle pattedyr risikerer å bli solbrente. [...]Nearly all living things, from bacteria to fungi to birds, have photolyase, an enzyme that repairs DNA when it is damaged by ultraviolet rays. Mammals don’t. So, humans get sunburns and skin cancer, as do gorillas and dolphins. 2
MrL Skrevet 15. februar Forfatter Skrevet 15. februar (endret) Gavekort skrev (41 minutter siden): Så alt dette er egentlig bare et digert korthus for å skjule at de fant et krasjlandet romskip med eksotisk teknologi? Hypotesen din om at dagens teknologi stammer fra romskip svekkes av faktumet at forsvaret sluttet å være teknologisk ledende i USA på den tiden, og de største nyvinningene skjedde fra privat virksomhet, der forsvarsteknologi er derivativt. Konspirasjonsteorier blir fort en tynn suppe når man skal begynne å utvide omfanget av hvor mange som deltar i konspirasjonen. Teknologien er en av landets største hemmligheter og antakligvis tiltenkt å være et skjult våpen som kan benyttes i et krisescenario. Dette er forøvrig mer enn litt mer enn enkel konspirasjon, denne teknologien og observasjoner av den er pågående tema i kongresshøringer. Endret 15. februar av MrL
PÃ¥inter Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Dragonlove skrev (20 minutter siden): Joda hjernen vår er kapabel til mye også til og forstå deler av universet noe de også sier på slutten her, men jeg tenker mer på kompleksiteten i alt, samt at universet aldri slutter, vi mennesker er jo vant til 4 vegger gulv og tak, bare for å sette det litt i "perspektiv" vi kan ikke tenke oss uendelig og at man aldri møter veggen. Samt en del forskere har sagt at før vi var så var det ingenting og slik skal det igjen bli. (selvsagt bare teorier, men likevel vanskelig og forstå) https://www.scientificamerican.com/article/how-big-is-space/#:~:text=After all that%2C I'll,trillion times bigger than that. Ja, med tanke på hvordan vi ser på evigheten. Vi forholder oss daglig til en tidsbegrensning på 70-90 år, det preges mennesket av. Menneskehjernen derimot, gir oss muligheten til å reflektere over ting vi egentlig ikke har nytte av, evigheten feks. Samt ønsket om å leve lengre, vitenskapen leter etter den hellige gral som kan gi mennesker lengre liv. Tankevekkende spørsmål som egentlig ikke stemmer over ens med vår levealder. 1
Orake1et Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Atib Azzad skrev (6 minutter siden): Alle pattedyr risikerer å bli solbrente. De risikerer å bli, hvis de gjør noe feil/ unaturlig men de trenger ikke solkrem faktor 50, caps og solbriller for å være noen timer ute i sitt naturlige miljø. Sjimpansen som vi skal være 99 % like har tykk pels, mens vi nærmer oss hårfrie. Til og med på toppen av hodet, som typisk blir mest utsatt for sola, mister vi hår. Det er ikke evolusjonært logisk. Men, jeg ser ikke dette som det største problemet med evolusjonsteorien. Det største problemet er vi får stadig mer kunnskap om menneskenes historie, herunder tidligere sivilisasjoner og at vi ikke har utviklet oss lineært som antatt. Snart blir det gravd under pyramidene og denne debatten vil bli helt annerledes.
skaftetryne32 Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Orake1et skrev (22 minutter siden): Interessant at du mener noe som skjedde for mange millioner år siden er "grundig bevist". Interessant at du mener å ha bevis for at noe skjedde mange millioner år siden? Så hva er forskjellen her? Hvordan kan du vite dette, men jeg ikke kan vite at at evolusjonsteorien er grundig bevist, er du av typen som mener at dette er noe vi helst bør være i stand til undersøke og så bevise helt på egen hånd? Du forstår det at det er helt normalt å lese en bok og lære om noe? Det er konsensus blant de som studerer evolusjon at den er grundig bevist. Orake1et skrev (27 minutter siden): Samtidig vil du ikke akseptere noe som bevis på nye fenomener som f.eks. "aliens". Hadde du faktisk delt noen beviser så kan vi se på dem, det må være lov å påpeke at jeg faktisk har etterspurt bevis for dine påstander, det er litt merkelig at du vil prøve å vri det til at jeg ikke vil akseptere nye bevis, samtidig som du fortsetter å trenere og faktisk ikke har delt noe som helst av bevis. Orake1et skrev (29 minutter siden): Innser du selv at du egentlig ikke forholder deg til vitenskapelige bevis, men til hva du er opplært til å tro? Jeg tror du må tenke litt, og innse at vitenskapelige bevis, og det man er opplært til å tro noen ganger overlapper, og det av helt åpenbare grunner. 1
Atib Azzad Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar 3 minutes ago, Orake1et said: De risikerer å bli, hvis de gjør noe feil/ unaturlig men de trenger ikke solkrem faktor 50, caps og solbriller for å være noen timer ute i sitt naturlige miljø. Sjimpansen som vi skal være 99 % like har tykk pels, mens vi nærmer oss hårfrie. Til og med på toppen av hodet, som typisk blir mest utsatt for sola, mister vi hår. Det er ikke evolusjonært logisk. Ja, pelsen deres er til beskyttelse mot solen, men de har likevel anlegg for å bli brent av solen, akkurat som mennesker, eller andre pattedyr, påstanden din var at sjimpanser ikke kunne bli brent av solen, noe du antydet hang sammen med denne 1%-forskjellen, for så å sømløst flytte påstanden over til hårløsheten, som heller ikke er tilfelle, mennesket er like hårete som sjimpansen, men håret er tynnere. 2 1
Jobs Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Les Johannes Åp 13 og legg merke til at det står . Hvem er som dyret og hvem kan kjempe mot det ? Nostradamus har et vers som sier .antikrist utsletter snart de tre. Mange mener det er USA,kina og russland i krig. Leser de linkene jeg la ut er det noen som mener ufo har base i dyp havet. https://www.cesarnostradame.com/nostradamus-2088-la-bete-de-l-apoca
RosaGnom Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar (endret) Jobs skrev (2 minutter siden): Les Johannes Åp 13 og legg merke til at det står . Hvem er som dyret og hvem kan kjempe mot det ? Nostradamus har et vers som sier .antikrist utsletter snart de tre. Mange mener det er USA,kina og russland i krig. Leser de linkene jeg la ut er det noen som mener ufo har base i dyp havet. https://www.cesarnostradame.com/nostradamus-2088-la-bete-de-l-apoca Du mener altså at det er uidentifiserte flygende objekter i havet? Under vann? Kan du forklare oss nærmere hvordan man flyr under vann? Endret 15. februar av RosaGnom
Jobs Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar RosaGnom skrev (1 minutt siden): Du mener altså at det er uidentifiserte flygende objekter i havet? Under vann? Kan du forklare oss nærmere hvordan man flyr under vann? Spør ikke meg men flygere har sett de gå ned i havet,les linkene jeg la ut.
RosaGnom Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Jobs skrev (Akkurat nå): Spør ikke meg men flygere har sett de gå ned i havet,les linkene jeg la ut. Nei. Det har ingenting med trådens tema å gjøre.
Orake1et Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar skaftetryne32 skrev (8 minutter siden): Interessant at du mener å ha bevis for at noe skjedde mange millioner år siden? Så hva er forskjellen her?' Jeg mener ikke det. Tvert imot mener jeg at vi har oppsiktsvekkende lite kunnskap om vår historie. Det finnes fortsatt mennesker som tror at Egypterne lagde pyramidene og tiden før det vet vi knapt noe om. Det tilsier en viss oversikt over rundt 10 000 år historie, men som nevnt er vi på en planet som antas å være 4,5 mrd år gammel og vi tror (visstnok) at dinosaurer levde her for rundt 240 millioner år siden. Evolusjonen fra sjimapanser skjedde visstnok for 6 millioner år siden. Dette var nok de mest plausible teoriene vi hadde når de ble laget, men en stor svakhet i historiefortellingen er at ingen oppdaterer den "offisielle versjonen" når vi får stadig mer kunnskap. Det gjør at de fleste går rundt og tror på ting som i 2026 er beviselig feil. skaftetryne32 skrev (8 minutter siden): Det er konsensus blant de som studerer evolusjon at den er grundig bevist. Helt klart. Og disse utdanner etterfølgere som vil gjenta dette og forsvare det med nebb og klør. Slik foregår veldig mye "forskning" og det skjer typisk i "ekkokamre" hvor du må gå i lære i XX år og vise at du er enig med dine forgjengere, før du selv får en stemme. Og man kan ikke bebreide dette ekokammeret for å konkludere som de gjorde. De visste ikke det vi snart vil få vite om menneskenes historie og "aliens" og det er mildt sagt en "gamechanger". skaftetryne32 skrev (8 minutter siden): Hadde du faktisk delt noen beviser så kan vi se på dem Som sagt; jeg har ingen behov for å overbevise noen om noe som helst. Og dette er ikke riktig sted. Debatten pågår hver time på Youtube, X og podcaster. Uansett hvor hardt jeg prøver kan jeg aldri gjøre innholdet så "levende" og overbevisende som der så jeg vil anbefale deg å gå dit isteden. Men hvis jeg skal gi et tips er pyramidene en nøkkel til mye og vi kan være veldig nærme bevis som er uforenlig med evolusjonsteorien. Mer om dette her:
Orake1et Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar RosaGnom skrev (17 minutter siden): Du mener altså at det er uidentifiserte flygende objekter i havet? Under vann? Er det noen som mener at dette ikke finnes? Amerikanske militær og etterretningskilder har snakket om dette i mange år og disse objektene fløy over Oslo og flyplasser over hele europa for få måneder siden. På tide å våkne!
RosaGnom Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar (endret) Orake1et skrev (1 minutt siden): Er det noen som mener at dette ikke finnes? Amerikanske militær og etterretningskilder har snakket om dette i mange år og disse objektene fløy over Oslo og flyplasser over hele europa for få måneder siden. På tide å våkne! Hen snakker om objekter som flyr under vann. Jeg gjentar meg selv, Hvordan flyr man under vann? Har ingenting med objekter som flyr i luften ellers. Det er ikke dette jeg lurer på. Endret 15. februar av RosaGnom 1
skaftetryne32 Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Orake1et skrev (2 minutter siden): Jeg mener ikke det. Da er det rart at du skriver det. Orake1et skrev (3 minutter siden): Og disse utdanner etterfølgere som vil gjenta dette og forsvare det med nebb og klør. Jeg tror ikke du helt faktisk forstår hvordan det fungerer, dette er ikke religion, du har misforstått, og du bør virkelig lære om den vitenskapelige metoden, du har innbilt deg at det er en gjeng med prester som videre forteller gamle eventyr, men det er nok langt på vei projisering fra din side, som sagt det er ikke sånn det fungerer. https://no.wikipedia.org/wiki/Vitenskapelig_metode Orake1et skrev (5 minutter siden): Som sagt; jeg har ingen behov for å overbevise noen om noe som helst. Jeg tror deg ikke i det hele tatt, har du ikke dette behovet så hadde du ikke fremdeles prøvd å overbevise meg om at disse eventyrene dine er sanne, du hadde gjort det fornuftige og bare delt en link med dokumentasjon, noe du ikke kan fordi du ikke har det, du kommer sikkert til å gi et svar på dette også, der du prøver å overbevise om en eller annen konspirasjon. Orake1et skrev (9 minutter siden): Og dette er ikke riktig sted. Debatten pågår hver time på Youtube, X og podcaster. Uansett hvor hardt jeg prøver kan jeg aldri gjøre innholdet så "levende" og overbevisende som der så jeg vil anbefale deg å gå dit isteden. Dette er akkurat riktig sted, disse plattformene er stort sett døden for seriøs faktuell diskusjon.
Orake1et Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar RosaGnom skrev (10 minutter siden): Hen snakker om objekter som flyr under vann. Jeg gjentar meg selv, Hvordan flyr man under vann? Har ingenting med objekter som flyr i luften ellers. Det er ikke dette jeg lurer på. Kjent fenomen: Republican Rep. Tim Burchett said in an interview Wednesday that an admiral — whom he did not identify — had told him of an unidentified craft moving at incredible speeds in the sea. "They tell me something's moving at hundreds of miles an hour underwater... as large as a football field, underwater," the Tennessee congressman told former Republican congressman Matt Gaetz, who now hosts a show on right-wing news outlet One America News. "This was a documented case and I have an admiral telling me this stuff." https://www.cbsnews.com/news/ufo-moving-underwater-republican-rep-tim-burchet/ For å krydre det kan de også kjøre gjennom fjell... 1
RosaGnom Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar (endret) Orake1et skrev (8 minutter siden): Kjent fenomen: Republican Rep. Tim Burchett said in an interview Wednesday that an admiral — whom he did not identify — had told him of an unidentified craft moving at incredible speeds in the sea. "They tell me something's moving at hundreds of miles an hour underwater... as large as a football field, underwater," the Tennessee congressman told former Republican congressman Matt Gaetz, who now hosts a show on right-wing news outlet One America News. "This was a documented case and I have an admiral telling me this stuff." https://www.cbsnews.com/news/ufo-moving-underwater-republican-rep-tim-burchet/ For å krydre det kan de også kjøre gjennom fjell... Dette er en enkelt mann som hevder å ha sett ufo. Disse er det tusenvis av. Spesielt i USA. All etterforskningsinnsats, på alle klassifiseringsnivåer, konkluderte med at de fleste observasjonene var vanlige objekter og fenomener og et resultat av feilidentifikasjon, heter det i rapporten ifra pentagon. Du må nok ta med litt mer krydder her. Endret 15. februar av RosaGnom 1
Orake1et Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar (endret) RosaGnom skrev (7 minutter siden): Dette er en mann som heveder å ha sett ufo. All etterforskningsinnsats, på alle klassifiseringsnivåer, konkluderte med at de fleste observasjonene var vanlige objekter og fenomener og et resultat av feilidentifikasjon», heter det i rapporten ifra pentagon. Du må nok ta med litt mer krydder her. Morsomt at du fikk med presiseringen "de fleste observasjoner var..." Det er slik det gjøres og senest med "dronene" som var i Oslo. De fleste observasjonene var... Det er veldig interessant hvordan det sjelden lyves om dette fenomenet (senest ved Obamas uttalelse) og det er et tonn med dokumentasjon tilgjengelig, men mange lar seg forlede av språkbruk som dette. Skal jeg stille et oppfølgingsspørsmål ift hva Pentagon sier om de samme objektene Burchett beskriver eller er det mer effektivt for tåkeleggingen å være upresis? Endret 15. februar av Orake1et 1
RosaGnom Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Orake1et skrev (Akkurat nå): Morsomt at du fikk med presiseringen "de fleste observasjoner var..." Det er slik det gjøres og senest med "dronene" som var i Oslo. De fleste observasjonene var... Det er veldig interessant hvordan det sjelden lyves om dette fenomenet (senest ved Obamas uttalelse) og det er et tonn med dokumentasjon tilgjengelig, men mange lar seg forlede av språkbruk som dette. Skal jeg stille et oppfølgingsspørsmål ift hva Pentagon sier om de samme objektene Burchett beskriver eller er du primært ute etter å tålelegge? Jeg ordrett siterte artikkelen du selv la ut. Det er ikke mine ord engang. Jeg er primært ute etter dine kilder. Det hadde endret hele vår oppfatning om universet om du faktisk klarte å legge ut bevis på at vi har hatt besøk av utenomjordiske. 2
Orake1et Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar RosaGnom skrev (6 minutter siden): Det hadde endret hele vår oppfatning om universet om du faktisk klarte å legge ut bevis på at vi har hatt besøk av utenomjordiske. Ville det utgjort en forskjell for deg og dine hvis Trump i morgen hadde en pressekonferanse hvor han sa det samme som Obama? Jeg tipper "nei" fordi de fleste har høyere tillit til Obama, kongressen, Rubio, jagerflypiloter, etterretningstopper m.fl. og disse har allerede sagt dette i klartekst. Det vil ikke være noe nytt. Ville det ugjort noen forskjell for deg og dine hvis objekter som trosser vitenskapelige lover fløy over Oslo og hundrevis av Oslo-beboere fulgte dette live og filmet? Hva hvis objektet deretter dro på Europa-turne og stengte den ene flyplassen etter den andre, uten at det lykkes å skyte det ned eller spore det, tross uttallige forsøk fra NATOs antidrone team mv? Nei, det utgjør ingen forskjell. Det har vi sett. Da står vi igjen med at de må lande på Times Square og holde en pressekonferanse. Eller, det hadde fort blitt sett på som AI i disse tider... Så, jeg har gitt opp den diskusjonen. (Det første beviset vi kommer til å få er strukturene under pyramidene. Se videoen jeg linket til over og følg med på fortsettelsen. Det er også sterke rykter om en Trump pressekonferanse ila noen måneder, men jeg ser ingen grunn til at det skal endre noe når alt som har skjedd sålangt ikke gjør det)
RosaGnom Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Orake1et skrev (Akkurat nå): Ville det utgjort en forskjell for deg og dine hvis Trump i morgen hadde en pressekonferanse hvor han sa det samme som Obama? Jeg tipper "nei" fordi de fleste har høyere tillit til Obama, kongressen, Rubio, jagerflypiloter, etterretningstopper m.fl. og disse har allerede sagt dette i klartekst. Det vil ikke være noe nytt. Ville det ugjort noen forskjell for deg og dine hvis objekter som trosser vitenskapelige lover fløy over Oslo og hundrevis av Oslo-beboere fulgte dette live og filmet? Hva hvis objektet deretter dro på Europa-turne og stengte den ene flyplassen etter den andre, uten at det lykkes å skyte det ned eller spore det, tross uttallige forsøk fra NATOs antidrone team mv? Nei, det utgjør ingen forskjell. Det har vi sett. Da står vi igjen med at de må lande på Times Square og holde en pressekonferanse. Eller, det hadde fort blitt sett på som AI i disse tider... Så, jeg har gitt opp den diskusjonen. (Det første beviset vi kommer til å få er strukturene under pyramidene. Se videoen jeg linket til over og følg med på fortsettelsen. Det er også sterke rykter om en Trump pressekonferanse ila noen måneder, men jeg ser ingen grunn til at det skal endre noe når alt som har skjedd sålangt ikke gjør det) De kan si så mye de vil. Trump og Obama måtte fortsatt legge ut bevis / kilder på sine påstander. Hadde de gjort dette, så hadde det vært dekket av alle verdens nyhetskanaler. Det spiller ingen rolle hvem som sier dette så lenge det kan dokumenteres godt nok. Resten blir bare saus, konspirasjonsteorier og lignende.Det er en grunn til at slike filmer er tatt i en slik oppløsning at det ligner på kamera vi hadde for 40 år siden. Selv nå når vi har smart telefoner med gode kameraer er overalt. Så klarer fortsatt ingen å "fange" dette i OK kvalitet. Da sier det seg selv at det ikke burde vært så vanskelig å dokumentere viss det faktisk var tilfellet. Resten av det du sier er bare ordsalat. Du har fortsatt ingenting å vise til sålangt. Venter spent på noe håndfast. Det gjør forsåvidt mesteparten av verden også. 1
Anbefalte innlegg