Gå til innhold

Barack Obama: "Aliens are real"

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
skaftetryne32 skrev (16 minutter siden):

Bevisene er overveldende, alle nålevende livsformer deler samme grunnleggende genetikk, det er ingen tvil om våre felles opprinnelse.

Tampen brenner.

Vår DNA er ca 99 % lik DNAet til en sjimpanse, men den ene prosenten er hele forskjellen. Og den lille, men store forskjellen dukket brått opp i mennesker for relativt kort tid siden og hos ingen andre arter.

Du kan være ganske trygg på at sjimpanser ikke kommer til å begynne å lage og kjøre biler selv om deres "evolusjon" skulle fortsette noen tusen år til.

De kommer heller ikke til å bli solbrente for slikt ordner evolusjon over millioner av år, ikke sant? Litt rart at det problemet ikke er ordnet for mennesker også, etter noen millioner av år?

Men igjen, ta tiden du trenger. Ha de i bakhodet noen år, følge med og så kanskje synet ditt vil endre seg.

skaftetryne32 skrev (16 minutter siden):

...og du mener vi ikke kjenner alle fysikkens lover, for du har ikke bevis bare en tro tydeligvis, og det er greit, jeg tror det er mulig at det er mulig selv, ikke godt å si, men påstander helt uten bevis, jeg skjønner ikke at du gidder. 

Jeg refererer til den seneste forskning innen kvantefysikk og jeg ga "hint" som ville gjort deg i stand til å forstå hva jeg sikter til, hvis du hadde et minimum av kjennskap til temaet. Det har du ikke og da er det ikke et poeng å gå dypere. 

Det bringer oss over til ditt siste poeng: Jeg gidder ikke å overbevise noen om noe som helst. Jeg vet at de fleste kommer ikke til å delta på kunnskapsbølgen som har kommet og som kommer til å mangedoble seg i årene som kommer.

Vi ser det allerede at mange har falt av og verre vil det bli. Det eneste jeg bryr meg om i den forbindelse er at de av oss som følger med og ikke blir overasket når Obama sier det han sier, eller hvis Trump holder en pressekonferanse om aliens neste uke, må få lov til det uten at gærninger uten tinfoliehatt ødelegger.

Endret av Orake1et
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
skaftetryne32 skrev (12 minutter siden):

Dette er en vakker tanke fra sci-fi, men sånn jeg har forstått ikke i nærheten av å være teoretisk mulig, om fysikkens lover skulle bli oppdatert greit nok, men dette du snakker om er foreløpig ren sci-fi.

Det er et lite formelt intervju der han uttrykker en mening, og jeg og mener de finnes, hva det høres ut på deg er ikke så viktig, det som teller er hva han sa, og jeg er enig, det er liv der ute, universet er for stort til at det ikke eksisterer komplekst liv et eller annet sted, jeg kan godt si jeg vet, da sannsynlighetsteori alene nærmest gjør det umulig at de ikke eksisterer, at utenomjordisk liv med viten å vilje skal ha kommet hit gir dog ingen mening, det er sånn vi kjenner fysikkens lover, ikke mulig, det er også ekstremt usannsynlig i følge den samme sannsynlighetsteorien at de ville valgt akkurat denne bakgårds planeten av alle trillioner andre tilgjengelige planeter.

Umulig er det vel ikke, vi kjenner vel ikke til alle måter og hele fysikken enda.

Bare et Ormhull eller Alcubierre drive er vel konsepter som er såvidt jeg vet teoritisk mulig, men enda ikke praksis mulig. 

Endret av MrL
Skrevet
Orake1et skrev (2 minutter siden):

Vår DNA er ca 99 % lik DNAet til en sjimpanse, men den ene prosenten er hele forskjellen. Og den lille, men store forskjellen dukket brått opp i mennesker for relativt kort tid siden og hos ingen andre arter.

Oki stemmer det så har du vel dokumentasjon for denne påstanden om at den ene prosenten og at den ikke eksisterer i noen annen skapning på denne planeten, og hvor da kom det fra, utenfor vårt solsystem, planet eller galakse? Altså vi vet jo ikke helt vår opprinnelse, det er de som mener at nødvendige byggesteiner kan ha kommet med noe romavfall, men vi må jo faktisk vise til noen beviser synes du ikke? Men altså tro hva du vil. 

Orake1et skrev (7 minutter siden):

Du kan være ganske trygg på at sjimpanser ikke kommer til å begynne å lage og kjøre biler selv om deres "evolusjon" skulle fortsette noen tusen år til.

Noen tusen år? Åpenbart ikke, noen tusen år er en fis i en orkan, det vil ikke merkes nei. 

Orake1et skrev (9 minutter siden):

Jeg refererer til den seneste forskning innen kvantefysikk mv. og jeg ga "hint" som ville gjort deg i stand til å forstå hva jeg sikter til, hvis du hadde et minimum av kjennskap til temaet.

Hva om du hinter litt mer og bare gir meg en link? 

Orake1et skrev (10 minutter siden):

Det bringer oss over til ditt siste poeng: Jeg gidder ikke å overbevise noen om noe som helst.

Og det er alltid samme grunn til at noen gjør det, du har bare tro, synsing og ingen beviser for dine påstander.

Skrevet
skaftetryne32 skrev (10 minutter siden):

.... det er sånn vi kjenner fysikkens lover, ikke mulig, det er også ekstremt usannsynlig.

Du mener den fysikken som kun forstår en brøkdel av verden rundt oss?

Du tror sikkert at du har oversikt over hva som er rundt deg, men det er selvsagt bare tull.

Øynene dine kan se bølgelengder fra ca. 380 nm til 750 nm. Det betyr at du ikke ser 99,9999999999999 % av lyset som finnes og hvis du hadde catchet referansen jeg ga deg til moderne kvantefysikk ville du forstått at lys er veldig, veldig sentralt for alt. Kanskje er det alt.

Tilsvarende med hørsel. Du hører fra 20 Hz til 20 000 Hz. Enklere sagt; du hører ingenting. 

Du tror sikkert også at vi har kartlagt solsystemet vårt, men realiteten er at vi vet at mesteparten av universet består av noe vi ikke forstår ("dark matter"). Altså forstår vi ikke størstedelen der heller. Og for å gjøre det verre: "Dark matter" er egentlig bare en bortforklaring ift at Einsteins teorier er feil. Vi har allerede skjønt det, men vi later som noe annet noen år til.

Så denne "alien" som vi snakker om kan sitte på fanget ditt "as we speak" og du ville ikke merket det. 

Noe som er interessant ift design-teorien for hvis man først skal designe noe er det vel ganske smart å designe noe som ser akkurat det de skal se, men ikke noe mer?
Skrevet
Orake1et skrev (1 minutt siden):

Du mener den fysikken som kun forstår en brøkdel av verden rundt oss?

Det endrer ikke automatisk fysikkens lover, det er mye vi har lært, og det er mye vi ikke forstår, alt jeg sier er at jeg gidder ikke komme med synsinger og påstander uten bevis basert på lite annet enn tro, men som sagt bare tro du, plager ikke meg, men du burde være ærlig om at det er en tro. 

Orake1et skrev (4 minutter siden):

Du tror sikkert at du har oversikt over hva som er rundt deg, men det er selvsagt bare tull.

Stråmann.

Orake1et skrev (4 minutter siden):

Øynene dine kan se bølgelengder fra ca. 380 nm til 750 nm. Det betyr at du ikke ser 99,9999999999999 % av lyset som finnes og hvis du hadde catchet referansen jeg ga deg til moderne kvantefysikk ville du forstått at lys er veldig, veldig sentralt for alt. Kanskje er det alt.

Ja hintet ditt, hva med en link, fremdeles ingen? Og dette beviser fremdeles ingenting.

Orake1et skrev (5 minutter siden):

Tilsvarende med hørsel. Du hører fra 20 Hz til 20 000 Hz. Enklere sagt; du hører ingenting.

Men denne påstanden beviser fremdeles absolutt ingenting. Og til og med påstanden din er 100% usann, jeg hører ganske mye, ikke ingenting. 

Orake1et skrev (6 minutter siden):

Du tror sikkert også at vi har kartlagt solsystemet vårt,

Nok en stråmann.

Orake1et skrev (6 minutter siden):

Så denne "alien" som vi snakker om kan sitte på fanget ditt "as we speak" og du ville ikke merket det. 

Og med det så har vi fremdeles ingen bevis. 

Skrevet
N-4K0 skrev (10 timer siden):

Er egentlig teorien om at mennesket ble "plassert" på jorda av en eller annen form for alien, så usannsynlig og nonsensical….

Det er sikkert lettere å forklare problemet abiogenesis, bra å se man åpner opp for andre muligheter der iallfall. 

Skrevet
Gavekort skrev (11 timer siden):

Jeg sliter å se hensikten med å skjule kontakt med romvesener. NASA har vært veldig åpne med at de tror det finnes liv der ute og at de aktivt leter etter det, og om det skulle være noe buddy-buddy greier med skyggespillere så lurer jeg på hva hensikten skal være, og hva det er romvesene skal tjene på det.

Jeg tror det er én ting som er riktig i klassiske romvesen konspiteorier, og det er at amerikanske myndigheter lytter og ser etter veldig mye, og vil være 100% sikre på hva det er de ser eller lytter på før de hadde gått ut med noe offentlig, av to grunner, det første er at det kan være eksotisk forsvarsutstyr fra en fremmedmakt, og det andre er at de ikke har lyst å bare kaste ut informasjon og forårsake panikk og ville spekulasjoner. Jeg tror det finnes mange klassifiserte dokumenter der selv forsvarstoppene klør seg på hodet, der svaret kunne vært aliens, men trolig ikke.

Hvorfor det har vist seg å være så vanskelig å finne utenomjordisk liv er et viktig spørsmål, men jeg tror om det finnes aliens med teknologi til å reise hit, så har de trolig ikke noen særlig stor interesse i oss, og vil trolig foretrekke å ikke bli sett.

Som sagt i traileren til Age of disclosure så kan jo grunnen til at de vil skjule det være at de sitter på avansert våpenteknologi som sikkert andre stormakter rundt om vil ha tak i (Les Russland og Kina blant annet)

Sant som du sier at om de finnes der ute og har vært her så er de nok totalt overlegne oss og vi er vel å regne som en flokk med "Kyr" for de, dette vil man jo se igjen i dokumentarer som omhandler utenomjordisk liv også.

Min personlige mening er at om det finnes utenomjordisk liv (Jeg foretrekker og si utenomjordisk da vi er jo selv Aliens på en måte da vi bor i universet vi også) er at de sansynligvis ser ganske like ut som oss mennesker her på jorden, såfremt de har vokst opp i ett ganske likt miljø som forskere hele tiden mener må bestå av luft og eller vann (Forøvrig så er jeg litt uenig der, for dette er jo innenfor vår forståelse av liv, ett annet sted i universet kan det jo eksistere skapninger i lava for alt vi vet)

Skrevet
Dragonlove skrev (6 minutter siden):

Som sagt i traileren til Age of disclosure så kan jo grunnen til at de vil skjule det være at de sitter på avansert våpenteknologi som sikkert andre stormakter rundt om vil ha tak i (Les Russland og Kina blant annet)

Vi har snakket om denne konspirasjonsteorien i over 60 år nå. Fra en tid der missiler var styrt mekanisk. Hva slags fremragende teknologi er det snakk om? Og hvorfor skal en hyperavansert sivilisasjon være interessert i å dele den med oss?

• Liker 2
Skrevet

Vi mennesker er (til tross for langvarig medlemskap på de hippeste forum) veldig primitive, til tross for at vi tror det motsatte. Mange krever å få bevis i diskusjoner. KOM MED EN LINK FOR SVARTE og bilder også, med en gang! ...det er enkelte raske med å si, men primitive som vi er forstår vi ting til en viss grense og ser ikke grensen som er der. Hadde en del sett det som er bortenfor så spør vi ikke lengre om ting vi ikke kan fatte, vi blir redde/forbannet og henter våpnene våre. 

Jeg håper at "de" i det lengste holder seg skjult for oss, for vi kan ikke takle den virkelighetsendringen som da hadde kommet. Vår verden hadde falt i grus. Når det er sagt så tror jeg at mye finnes der ute, som vi ikke hadde forstått her inne. 

Jeg er ikke vid åpen og godtroende, men... "I believe". :) 

• Liker 1
Skrevet
Gavekort skrev (3 minutter siden):

Vi har snakket om denne konspirasjonsteorien i over 60 år nå. Fra en tid der missiler var styrt mekanisk. Hva slags fremragende teknologi er det snakk om? Og hvorfor skal en hyperavansert sivilisasjon være interessert i å dele den med oss?

Ikke nødvendigvis "dele" men om en eller annen "Ufo" har krasjlandet her på jorden så kan jo for eksempel Amerikanske myndigheter ha funnet denne teknologien og således ha stjålet den, hvem vet om noe av det vi faktisk bruker i det daglige stammer fra utenomjordiske allerede og kan ha gjort det i noen titalls år allerede, eller om teknologien som er "funnet" har vært så avansert at ingen skjønner den.

Skrevet
skaftetryne32 skrev (17 minutter siden):

....alt jeg sier er at jeg gidder ikke komme med synsinger og påstander uten bevis basert på lite annet enn tro...

Men du tror på evolusjonsteorien?

Er det fordi den teorien var det nærmeste vi kom et svar når du gikk på skolen? 

Det føles kanskje vitenskapelig å holde seg til det livet ut (tilsvarende med pyramidene og mange andre temaer), men vitenskapen utvikler seg time for time (særlig nå) og det er mye du går glipp av når du avfeier ny kunnskap.

Så vil du sikkert påstå at det gjør du ikke, men jo, det gjør du. Jeg vil anbefale deg å reflektere rundt hvor mye vi - vitenskapelig sett - ikke vet. Det inkluderer da 99.99999999 % av plantenes historie og 99,999999 % av alt rundt oss. Blant det lille vi vet kommer vi til å få vite at mesteparten er feil i løpet av noen tiår.

Det sies at Harvard sier til nye studenter at halvparten av det de vil lære de neste årene er feil. Deres jobb er å finne ut hvilken halvpart. 

Skrevet
Sviskepott skrev (6 minutter siden):

Vi mennesker er (til tross for langvarig medlemskap på de hippeste forum) veldig primitive, til tross for at vi tror det motsatte. Mange krever å få bevis i diskusjoner. KOM MED EN LINK FOR SVARTE og bilder også, med en gang! ...det er enkelte raske med å si, men primitive som vi er forstår vi ting til en viss grense og ser ikke grensen som er der. Hadde en del sett det som er bortenfor så spør vi ikke lengre om ting vi ikke kan fatte, vi blir redde/forbannet og henter våpnene våre. 

Jeg håper at "de" i det lengste holder seg skjult for oss, for vi kan ikke takle den virkelighetsendringen som da hadde kommet. Vår verden hadde falt i grus. Når det er sagt så tror jeg at mye finnes der ute, som vi ikke hadde forstått her inne. 

Jeg er ikke vid åpen og godtroende, men... "I believe". :) 

Vi mennesker har ikke kapasitet til og forstå hele universet og langtifra hvor, hva og hvem og begynner man og tenke på alt i mellom himmel og jord, gud, jesus og universet så kan man faktisk bli skremt av hvor lite vi faktisk forstår.

Skrevet
Dragonlove skrev (10 minutter siden):

Ikke nødvendigvis "dele" men om en eller annen "Ufo" har krasjlandet her på jorden så kan jo for eksempel Amerikanske myndigheter ha funnet denne teknologien og således ha stjålet den, hvem vet om noe av det vi faktisk bruker i det daglige stammer fra utenomjordiske allerede og kan ha gjort det i noen titalls år allerede, eller om teknologien som er "funnet" har vært så avansert at ingen skjønner den.

Så alt dette er egentlig bare et digert korthus for å skjule at de fant et krasjlandet romskip med eksotisk teknologi?

Hypotesen din om at dagens teknologi stammer fra romskip svekkes av faktumet at forsvaret sluttet å være teknologisk ledende i USA på den tiden, og de største nyvinningene skjedde fra privat virksomhet, der forsvarsteknologi er derivativt. Konspirasjonsteorier blir fort en tynn suppe når man skal begynne å utvide omfanget av hvor mange som deltar i konspirasjonen.

• Liker 2
Skrevet
Dragonlove skrev (4 minutter siden):

Vi mennesker har ikke kapasitet til og forstå hele universet og langtifra hvor, hva og hvem og begynner man og tenke på alt i mellom himmel og jord, gud, jesus og universet så kan man faktisk bli skremt av hvor lite vi faktisk forstår.

Si ikke det for sikkert, menneskehjernen er ganske kapabel til mye mer en vi vet i dag, med vår teknologi. 2010👇🏼

New imaging method developed at Stanford reveals stunning details of brain connections

The number and strength of synaptic connections in various brain circuits also fluctuate with waking and sleeping cycles, as well as with learning. Many neurodegenerative disorders are marked by pronounced depletion of specific types of synapses in key brain regions.

In particular, the cerebral cortex - a thin layer of tissue on the brain's surface - is a thicket of prolifically branching neurons. "In a human, there are more than 125 trillion synapses just in the cerebral cortex alone," said Smith. That's roughly equal to the number of stars in 1,500 Milky Way galaxies, he noted.

Skrevet
Orake1et skrev (5 minutter siden):

Men du tror på evolusjonsteorien?

Nei den er grundig bevist, husker du den lille praten om hypoteser og teorier? En vitenskapelig teori er altså noe som startet som en hypotese, som er blitt så grundig bevist at den får ærestittelen vitenskapelig teori, så nei ikke bare tro, men håndfaste bevis, for øvrig så er det du driver med her noe som kalles whataboutism, noe som i seg selv er lite annet enn en avledningsmanøver, noe du antageligvis bruker fordi du ikke har bevis for dine påstander, det er også en logisk feilslutning selvfølgelig.

Orake1et skrev (9 minutter siden):

Det føles kanskje vitenskapelig å holde seg til det livet ut (tilsvarende med pyramidene og mange andre temaer), men vitenskapen utvikler seg time for time (særlig nå) og det er mye du går glipp av når du avfeier ny kunnskap.

Ja det er vitenskapen, den utvikler seg hele tiden, ingenting er noensinne 100% sant, men sånn bevisenes stilling er akkurat nå, det er ikke å holde seg til noe livet ut, det er å forholde seg til de fakta vi har nå, jeg har ikke avfeiet noe ny kunnskap for du har ikke bragt noe til diskusjonen.  

For øvrig, nok en stråmann, vennligst prøv å forhold deg til emnet og slutt å bringe min person inn i debatten ved hver minste anledning. 

Skrevet
N-4K0 skrev (10 timer siden):

Tja, det høres jo i grunn sprøtt og usannsynlig ut.

Som ateist må jeg nesten bare spørre; er det egentlig tullprat?
Er egentlig teorien om at mennesket ble "plassert" på jorda av en eller annen form for alien, så usannsynlig og nonsensical, sammenlignet med teorien om at universet, stjernene, planetene og livet her på jorda ble skapt av (praktisk talt) en magisk himmeltrollmann som veivet med tryllestaven og sa "la det bli lys" og skapte alt som er ut av ingenting?

Som ateist finner jeg ikke teorien om at vi ble plassert her på jorda av aliens, noe mer usannsynlig enn at vi ble skapt av en guddommelig skikkelse som skapte alt som eksisterer ut av ingenting.

Ingen vet hvordan universet oppsto, sannsynligvis vil ingen finne det ut heller :shrug: 

Skjul innhold

Ikke for å tråkke på hverken din eller noen andres tro, jeg har bare en gjennomført logisk tankegang som gjør meg ute av stand til å se et snev av sannsynlighet for at det finnes noen gud.

Jeg har vært en av de største religionsskeptikere som finnes og kan at etter jeg begynte å studere utenomjordisk liv så fant jeg ut - som mange andre - ut ganske mye mer.

Og skal jeg komme med en påstand på mitt bingokort:

Introduksjon til romvesner er ikke kun introduksjon til utenomjordisk liv og nye sivilisasjoner, men svar på hvordan eksistens i seg selv fungerer og "hva" dette er - hva "bevissthet" er og hva som er feil og riktig med det som kalles "Gud" og de historiene og prinsippene som er delt igjennom religion. Og sannheten om at Homo Sapiens er en hybrid rase som er skapt - dvs vi er en kombinasjon av en naturlig rase som utfoldet seg på jorden og en utenomjordisk rase. 

Således ubevislige påstander per nå, men vent og se. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Nei den er grundig bevist 

Interessant at du mener noe som skjedde for mange millioner år siden er "grundig bevist".

Samtidig vil du ikke akseptere noe som bevis på nye fenomener som f.eks. "aliens".

Innser du selv at du egentlig ikke forholder deg til vitenskapelige bevis, men til hva du er opplært til å tro?

Skrevet (endret)
PÃ¥inter skrev (27 minutter siden):

Si ikke det for sikkert, menneskehjernen er ganske kapabel til mye mer en vi vet i dag, med vår teknologi. 2010👇🏼

New imaging method developed at Stanford reveals stunning details of brain connections

The number and strength of synaptic connections in various brain circuits also fluctuate with waking and sleeping cycles, as well as with learning. Many neurodegenerative disorders are marked by pronounced depletion of specific types of synapses in key brain regions.

In particular, the cerebral cortex - a thin layer of tissue on the brain's surface - is a thicket of prolifically branching neurons. "In a human, there are more than 125 trillion synapses just in the cerebral cortex alone," said Smith. That's roughly equal to the number of stars in 1,500 Milky Way galaxies, he noted.

Joda hjernen vår er kapabel til mye også til og forstå deler av universet noe de også sier på slutten her, men jeg tenker mer på kompleksiteten i alt, samt at universet aldri slutter, vi mennesker er jo vant til 4 vegger gulv og tak, bare for å sette det litt i "perspektiv" vi kan ikke tenke oss uendelig og at man aldri møter veggen.

Samt en del forskere har sagt at før vi var så var det ingenting og slik skal det igjen bli. (selvsagt bare teorier, men likevel vanskelig og forstå)

https://www.scientificamerican.com/article/how-big-is-space/#:~:text=After all that%2C I'll,trillion times bigger than that.

Endret av Dragonlove
Skrevet
MrL skrev (15 minutter siden):

Og sannheten om at Homo Sapiens er en hybrid rase som er skapt - dvs vi er en kombinasjon av en naturlig rase som utfoldet seg på jorden og en utenomjordisk rase. 

Altså samme historie som praktisk talt alle større religioner beskriver.

De eldste tekstene vi har er Sumererne (ca 3500 f.kr). De beskrev at mennesket ble skapt av "gudene" for å tjene de. 

Kristendommen forteller omtrent samme historie ved guder (engler) som kom ned og forplantet seg med de som var der. 

Tilsvarende med Egypterne og Annunaki, og praktisk talt alle eldre siviliasjoner.

Vitenskapen pleier å være tro mot eldre tekster og i mange sammenhenger er en gammel tekst det eneste vi baserer store slutninger på. I forhold til disse historiene avfeies imidlertid alt som "overtro" selv om det omtrent er den eneste historien som fortelles, igjen og igjen, fra ulike steder over hele verden. 

Isteden har vi noen tusen år senere funnet helt andre forklaringer, uten et fnugg av gevinst, og så blir det omtalt som "grundig bevist" ol. Verden vil bedras...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...