Gå til innhold

Vinter OL 2026

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Wheeljack skrev (12 minutter siden):

Det er bare å finne frem hattene og bøye seg i dem. 

Med eller uten svensk uhell, det var faen til solid laginnsats i dag. 

Absolutt ! Faktum er at Ebba er for dårlig utfor, og da vinner man ikke, ferdig snakka.

Skrevet (endret)
Imaginacíon skrev (16 minutter siden):

Med denne sterke innsatsen fra Norge stilner nok kritikken fra Northug.

Northug er jo på bærtur. Problemet er jo ikke at man har tatt feil utøvere inn på landslaget for kvinner - problemet er at landslaget ikke har klart å forvalte dette på en god måte. De som gikk inn på landslaget var jo stort sett de aller beste. Det som deretter har skjedd er jo at utøverne som var best forrige sesong - ikke har klart å utvikle seg slik at de fortsatt er best...og det har skjedd i landslagets regi.  Isteden ser vi altså at utøvere på ulike rekruttlag har gått forbi. Kritikken til Northug går jo på at feil utøvere havnet på landslaget....og at de må bytte ut flere..Det er jo typisk etterpåklokskap..men det som gikk galt var jo ikke hvilke utøvere som gikk inn på landslaget i fjor - men hvordan de løperne har utviklet seg i regi av landslaget...Og det er DET som man må se nærmere på...

Endret av obygda
Skrevet
SilverShaded skrev (4 minutter siden):

Absolutt ! Faktum er at Ebba er for dårlig utfor, og da vinner man ikke, ferdig snakka.

Det var et uhell...man kan liksom ikke etablere en sannhet om ferdighet på utfor bare etter ett løp.....Jeg tror dette kunne skjedd alle i det løpet der...ren uflaks er det noe som heter........

Skrevet
2 minutes ago, obygda said:

Det var et uhell...man kan liksom ikke etablere en sannhet om ferdighet på utfor bare etter ett løp.....Jeg tror dette kunne skjedd alle i det løpet der...ren uflaks er det noe som heter........

Hon körde mye sämre än Astrid i alla utförkörningar och hon var usikker, folk som er insatta sier at hon är rätt dålig utför och hon gjorde noe, plogade, i en bakke der man ikke skulle plogat under det föret. 

Klart at det som skedde var et ohell på en måte, framför allt att hon tappade skidan, men det var mye troligare at det skulle ske henne en for eksempel Astrid. 

• Liker 1
Skrevet
obygda skrev (10 minutter siden):

At hun ikke er god utfor er kjent fra før, som fredrik2 sier.

Skrevet
fredrik2 skrev (1 minutt siden):

Hon körde mye sämre än Astrid i alla utförkörningar och hon var usikker, folk som er insatta sier at hon är rätt dålig utför och hon gjorde noe, plogade, i en bakke der man ikke skulle plogat under det föret. 

Klart at det som skedde var et ohell på en måte, framför allt att hon tappade skidan, men det var mye troligare at det skulle ske henne en for eksempel Astrid. 

Insatta...vel - jeg har tidligere vært en langrennsutøver på en av disse rekrutt lagene i Norge...riktignok for mange år siden, men jeg vet litt og annet om langrenn. Jeg vil si at dette kunne skjedd flere. Ja - hun vurderte nok det litt feil der og da - men at hun skal være så mye dårligere i utfor enn de andre som gikk der i dag - den kjøper jeg bare ikke. Jeg vil si hun var veldig uheldig - og synes virkelig synd på henne..Spesielt dette å miste bindingen...det var ekstrem uflaks......

Skrevet
15 minutes ago, obygda said:

Insatta...vel - jeg har tidligere vært en langrennsutøver på en av disse rekrutt lagene i Norge...riktignok for mange år siden, men jeg vet litt og annet om langrenn. Jeg vil si at dette kunne skjedd flere. Ja - hun vurderte nok det litt feil der og da - men at hun skal være så mye dårligere i utfor enn de andre som gikk der i dag - den kjøper jeg bare ikke. Jeg vil si hun var veldig uheldig - og synes virkelig synd på henne..Spesielt dette å miste bindingen...det var ekstrem uflaks......

Greit, jag har en annan åsikt. Klart det kunde ha hänt andra också men når en utövare är sämre än de andra i alla backar och plogar där man ikke ska det så er det ikke bara ett uhell med samma risk som för de andra i min värld. 

Kommentatorerna nämde också Ebbas utför egenskaper redan innan den första backen. 

Jag skulle väl snarast si at alla som har gått på ski på någorlunda nivå enkelt borde förstå hur viktigt teknik och psyke er i den typen före och kunde se vad som hände. Ebba var klart sämre än Astrid i alla backar man såg, både med tanke på fart og kontroll. Då er det ikke så rart at man blir mer og mer usikker. Vilket resulterar i ännu sämre teknikk och kontroll och större risk för krash.

Men självklart kunde hon ha klarat backen och det at tappa skidan var självklart oflax.  

• Liker 1
Skrevet (endret)
fredrik2 skrev (11 minutter siden):

99% norskt snarare.

Tja fyren er jo halvt brasiliansk, og treneren er østerisk tror jeg, men resten av teamet rundt han tror jeg er brasilisnere. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor kjører ikke Braathen for Norge? Selvsagt artig med Brasil, var det første søramerikanske ol-medalje i vintersport noensinne?

Skrevet
Tussi skrev (3 minutter siden):

Hvorfor kjører ikke Braathen for Norge? Selvsagt artig med Brasil, var det første søramerikanske ol-medalje i vintersport noensinne?

Kraglet med det norske skiforbundet i 2023 pga noe reklamegreier, la opp men kom tilbake i fjor. 

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...