Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trodde jeg var glad i dama

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dama knuste det kjæreste jeg eide. Krystallglasset etter bestemor. Jeg blir overrasket hvis dette forholdet varer inn i det nye året. 5-6 år sammen og planer om giftemål og unger.

Hun beklager, men det hjelper ikke. Vi har mange andre glass hun kunne ha valgt.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
BadCat skrev (11 minutter siden):

Dama knuste det kjæreste jeg eide. Krystallglasset etter bestemor. Jeg blir overrasket hvis dette forholdet varer inn i det nye året

Sjørøver skrev (1 minutt siden):

Høres ut som det ble knust med vilje? 

Det jeg syntes også.

Gjorde hun det med vilje? Hvis så, hvorfor?

Men hvis det var et uhell, så var det nettopp det... et uhell. Ingen grunn til å kaste et 5-6 år gammelt forhold av båten av den grunn.

Skrevet

Valgte hun glasset og gjorde det med hensikten av å såre og få frem en reaksjon?

i så fall er det ikke en urimelig reaksjon å kaste inn håndkle.

fafo

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
4 minutes ago, Sjørøver said:

Høres ut som det ble knust med vilje? 

Det tror jeg ikke, men en eller annen tanke med å velge det glasset.

image.png.5cfed4c98cdff218d3d2e58815ffdf02.png

Skrevet

Min mor var tungt medisinert og innlagt mesteparten av mitt liv. Min far jobbet utenlands og selv om jeg bodde hos ham 10 år, var han ikke tilstede. Enten på jobb eller hos kjæresten, beskriver vår relasjon.

Min bestemor et den eneste funksjonelle voksen jeg har hatt i livet.

• Hjerte 5
Skrevet

Du tror ikke hun gjorde det med vilje, likevel velger du å avslutte et 6 år langt forhold pga dette uhellet?

Hvor barnslig er du?

Eller er dette trolling?...

• Liker 5
Skrevet
21 minutes ago, Selfuniverse said:

Det er bare en ting. Våre nærmeste er våre nærmeste, uavhengig av ting.

Gjenstander er aldri i samme kategori som våre nærmeste. Og bør aldri gå foran våre nærmeste.

Det kan hende at livet går videre, men akkurat nå føles det ikke bra.

• Liker 1
Skrevet

Mitt eneste råd til deg er å puste dypt inn og la det gå litt tid før du tenker på saken igjen. Det høres ut som at det er en del aktiverte følelser hos deg som du trenger å få "landet". Er det mulig for deg å være for deg selv en liten stund?

• Liker 1
Skrevet
55 minutes ago, Nukleosid said:

Det jeg syntes også.

Gjorde hun det med vilje? Hvis så, hvorfor?

Muligens for at jeg satte ultimatum om å kutte ut kostbare gachaspill på mobilen.

Gacha (from Japanese gachapon) refers to a video game mechanic where players spend currency (earned or bought) to receive random virtual items, characters, or power-ups, much like Japanese capsule toy machines. These games often feature anime-style characters, monetize through randomized "pulls" or "spins," and are compared to gambling due to loot box systems, using mechanics like pity timers and rotating "banners" for desirable items to drive engagement and revenue.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Min tante mener at det eksisterer flere glass fra settet og som hun kan avse.

Vi får håp at det går likar i morra.

Det er mulig at jeg har overreagert, men jeg ble temmelig trist. Uansett utfall har jeg fått ventilert.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest 08f15...9b5
Skrevet
3 hours ago, BadCat said:

Min bestemor et den eneste funksjonelle voksen jeg har hatt i livet.

Du må ta tak i det. Det er ikke kjæresten din sin feil.

Ta kontakt med psykolog og få hjelp til å bearbeide.

Anonymous poster hash: 08f15...9b5

Skrevet
BadCat skrev (3 timer siden):

Det er mulig at jeg har overreagert, men jeg ble temmelig trist. Uansett utfall har jeg fått ventilert.

Ventilere må være det viktigste målet her. Og en form for lærdom kanskje?. Du planter i hvert fall ikke enda et sånt glass i henda på en klønete kjæreste..

Skrevet
BadCat skrev (4 timer siden):

Muligens for at jeg satte ultimatum om å kutte ut kostbare gachaspill på mobilen.

Hvis dette ikke er trolling, bør du kontakte psykolog.
Denne typen egoisme og kjærlighetssorg over en ting, finner man bare hos de prepubertale….

• Liker 4
Skrevet
BadCat skrev (3 timer siden):

Altså: var du der når glasset ble knust eller ikke? Knuste hun ett glass med vilje eller uke? (Uavhengig av om hun visste din emosjonelle knytning til akkurat det glasset) 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Vokteren skrev (2 minutter siden):

Hvis dette ikke er trolling, bør du kontakte psykolog.
Denne typen egoisme og kjærlighetssorg over en ting, finner man bare hos de prepubertale….

Det er faktisk ikke riktig, tingen har en symbolverdi for ham. Hvis tingen ble knust bevisst i raseri/sinne, uten at hun visste at den hadde verdi for ham (hun tok bare noe random og kastet det) - så er reaksjonen hans på sin plass; det er en grensesetting som forteller ham at oppførselen hennes ikke er i orden. Kaster man ting veggimellom fordi man har raserianfall er det materiell vold man utøver. Ja: hun er dame og mest sannsynlig føler han kanskje ikke noen fysisk trussel fra henne, men det er veldig ubehagelig og skremmende å se noen klikke og kaste ting rundt seg. Hvis hun tilfeldigvis tar noe av emosjonell verdi forsterker jo det selvfølgelig opplevelsen hans 

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...