Gå til innhold

Vince Zampella (55) er død

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig trist nyhet. Helt klart et tap for gaming, med klassikere slik som COD MW 4 og Titanfall som mine favoritter i hans bidrag til gaminghobbyen.

Synes synd på familien som mister noen de er glad i så nært opp mot jul. Rett og slett tragisk. 

• Hjerte 3
Skrevet

Det var veldig trist å høre.. Tragisk bortgang for en person som har gjort mye bra i spill industrien med sine bidrag.

Tankene går til familien og etterlatte.

Skrevet
Vet mange kids her ikke vet så mye om han. Men det call of duty i den formen multiplayeren er. Som dere kjøper hvert år, er det han som står bak. Den måten det første modern warfare var det han som var hjernen bak. Før mikrotransaksjoner tok av selvfølgelig. Husker han gikk å startet respawn med en gjeng som også var med å lagde MW og startet Respawn. Rip
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Veldig synd å lese. Vince har bidratt til utallige timer med underholdning for meg, venner og familie opp igjennom årene og fram til nå.

edit:

Leser det som er ute som at Vince kjørte Ferrarien, mest sannsynlig alt for fort, før han mistet kontrollen, kræsjet og tok livet av seg selv og passasjeren.

Hvor enn «trist» det er at Vince er borte for gaming-verdenen, så er det ingenting i forhold til hvor synd det er for passasjeren og deres etterlatte.

Vanskelig å ha sympati for noen som tar livet av andre i trafikken. 

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
35 minutes ago, Comma Chameleon said:

Veldig synd å lese. Vince har bidratt til utallige timer med underholdning for meg, venner og familie opp igjennom årene og fram til nå.

edit:

Leser det som er ute som at Vince kjørte Ferrarien, mest sannsynlig alt for fort, før han mistet kontrollen, kræsjet og tok livet av seg selv og passasjeren.

Hvor enn «trist» det er at Vince er borte for gaming-verdenen, så er det ingenting i forhold til hvor synd det er for passasjeren og deres etterlatte.

Så sinnsykt unødvendig å skulle spekulere i en annen persons dødsfall før man vet noe av hva som skkedde. Hadde en kompis fått tak i en lambo og kjørte for fort så hadde jeg sikkert sittet der og heiet. Tragisk er det uansett.

Skrevet (endret)

Tragisk bortgang og en viktig påminnelse om hvor skjørt livet kan være og hvor viktig det er å holde fartsgrense.

Det finnes en video av et annet krasj på nøyaktig samme sted. Kan dele denne, da den ikke involverte en dødsulykke. På videoen krasjer vedkommende utfor kanten til venstre, mens Zampella krasjet i betongvegg til høyre.

På videoen kan man se at det er lett å blendes av kraftig sollys når man kommer ut av en tunell, og svingen kommer veldig brått på.

Endret av Donkey Kong
Skrevet
Runis skrev (2 timer siden):

Så sinnsykt unødvendig å skulle spekulere i en annen persons dødsfall før man vet noe av hva som skkedde. Hadde en kompis fått tak i en lambo og kjørte for fort så hadde jeg sikkert sittet der og heiet. Tragisk er det uansett.

Hvem sa jeg spekulerer? Jeg baserer det på nyhetene som er blitt rapportert. Det er alltid en sjanse for at det kommer noe som endrer det (som i alle saker), men virker ganske rett fram.

Jeg hadde ikke heiet på en kompis som kjører tulling i vanlig trafikk. På bane ja, ikke blant andre. 

• Innsiktsfullt 3
Skrevet
Comma Chameleon skrev:
Runis skrev (2 timer siden):

Hvem sa jeg spekulerer? Jeg baserer det på nyhetene som er blitt rapportert. Det er alltid en sjanse for at det kommer noe som endrer det (som i alle saker), men virker ganske rett fram.

Jeg hadde ikke heiet på en kompis som kjører tulling i vanlig trafikk. På bane ja, ikke blant andre. 

Likefullt veldig respektløst mot en person som er død, uansett årsak og skyld. Han hadde kone og barn og sikkert mange andre nære som var glade i ham. Hva vinner du i livets store lotteri med å være en dick i kommentarfeltet?
  • Liker 1
Skrevet
fnwilborn skrev (2 timer siden):

Likefullt veldig respektløst mot en person som er død, uansett årsak og skyld. Han hadde kone og barn og sikkert mange andre nære som var glade i ham. Hva vinner du i livets store lotteri med å være en dick i kommentarfeltet?

Jeg gir perspektiv. Det er synd i alles etterlatte, men tar man livet av noen bør det informeres om synes jeg. Det forandrer i alle fall på mitt syn på saken.

Litt som at det er mindre synd i noen som tar livet av kona før de tar livet av seg selv, enn om de kun gjorde det siste 

• Liker 3
Skrevet

Veldig trist for The Gaming Community. Han hadde fortsatt så mye å gi oss. Håper de som tar over prioriterer spillerne fremfor profitt. Battlefield 6 gjør det bra, men EA har fortsatt mye å bevise når det gjelder tillit.
Hvil i fred, og takk for alle minnene og spillene ❤️

Skrevet
Runis skrev:
35 minutes ago, Comma Chameleon said:

edit:

Dette var jo veldig usmakelig og tonedøvt. Enig med deg
Skrevet
On 12/23/2025 at 8:57 AM, Runis said:

Hvis Vince sin passasjer også satt og heiet så hadde det gjort saken mindre trist. Heller at hensynsløse råkjørere dreper seg selv enn uskyldige anndre trafikanter.

Skrevet
Han-solo12 skrev (8 timer siden):

Helt uenig. Det var høyst relevant. Hadde vært noe annet om man begynte å nevne det i trynet til de etterlatte, men det her er et lite norsk forum. Tror de overlever 

• Liker 1
Skrevet

Det er sjølvsagt trist for familie og venner at han er død, men det er meir trist og meiningslaust for familien til personen som han tok med seg i døden. 

Det er godt innafor å påpeike at dette var ei heilt unødvendig ulykke som ikkje hadde skjedd ved normalt ansvarleg køyring. Håpet er at folk tek lærdom av konsekvensane ved uvettig køyring, og riskoen det også utgjer for passasjer og andre trafikkantar. Vi ksn ikkje bli så fintfølande at vi kallar dette for ei tragisk ulykke som ikkje var til å unngå, for denne ulykka kunne vært forhindra, både ved meir ansvarleg køyring, og ikkje minst utforming av vegen. Det å sette opp ein murvegg langs vegen på denne måten er lite gjennomtenkt. Som minimum skulle muren hatt skråing eller rettningsendring som kunne bidratt til at det ikkje vart full bråstopp.

• Liker 1
Skrevet

Heftig kjøring uten tvil.

Det verste er at utfallet mest sannsynlig kunne vært mye bedre om det ikke var for betongskillene som nylih ble plassert ut som han traff head on.

IMG_2212.jpeg

IMG_2213.jpeg

• Liker 1
Skrevet
Comma Chameleon skrev:
Han-solo12 skrev (8 timer siden):

Helt uenig. Det var høyst relevant. Hadde vært noe annet om man begynte å nevne det i trynet til de etterlatte, men det her er et lite norsk forum. Tror de overlever 

De overlevde ikke :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...