Gå til innhold

Islamister angriper julemarkeder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Boing_80 skrev (24 minutter siden):

Er mange kristenkonservative og MIFFere i denne tråden gitt.

MIFF 😍Kristendom 😍

Islamistisk Prestestyre i Iran 🤮

Pizza i ovnen 😍

Palestinakomiteen 🤮

Norge gull i håndball VM 🤩😍

Julemarked 😍

Muslimer angriper julemarkeder ☹️😭

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Skrevet
DukeNukem3d skrev (2 minutter siden):

MIFF 😍Kristendom 😍

Islamistisk Prestestyre i Iran 🤮

Pizza i ovnen 😍

Palestinakomiteen 🤮

Norge gull i håndball VM 🤩😍

Julemarked 😍

Muslimer angriper julemarkeder ☹️😭

Heller MIFF-støttere enn Hamas-supportere, de støtter ikke terror

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
Tussi skrev (12 minutter siden):

Men han viser vel egentlig bare at Bibelen er rett. Jesus sa at de skal hate dere for mitt navn skyld...  jeg tar det som et kompliment 😁

Nja.. er ikke helt enig. Av alle som har prøvd og feilet, så er denne fyren veeeldig langt unna å bevise at bibelen er rett med dette innlegget :lol: 
Men når folk skriver merkelige ting som Boeng_80 gjør her så er det vrient å la være å spørre rett ut hva eller hvem han indirekte beskriver.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Tussi skrev (41 minutter siden):

Han kaller alle han er uenig med for kristenkonservative, og tror han virker glup når han prater om dem og ikke til dem.  Ham tror det er et skjellsord

Men han viser vel egentlig bare at Bibelen er rett. Jesus sa at de skal hate dere for mitt navn skyld...  jeg tar det som et kompliment 😁

Tror du han vil oppdage en gang at jeg er ateist? Jeg er konfirmert borgerlig. Og jeg hadde en veldig sint far som kjeftet på meg fordi jeg ikke trodde. "DET BLE BEVIST AT JESUS LEVDE OG AT HAN UTFØRTE UNDERE" husker jeg han brølte til meg en gang 🤭En gang i tiden hadde jeg kristendom langt oppe i halsen og jeg gadd ikke lese til prøver i KRL mest på trass over hvordan jeg ble behandlet (kompis av meg sa det var enkelt å få 5 hvis man leste litt)

Som du kanskje har forstått så er jeg relativt sta, men jeg var sta fra ung alder.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 4
Skrevet
DukeNukem3d skrev (2 minutter siden):

Tror du han vil oppdage en gang at jeg er ateist? Jeg er konfirmert borgerlig. Og jeg hadde en veldig sint far som kjeftet på meg fordi jeg ikke trodde. "DET BLE BEVIST AT JESUS LEVDE OG AT HAN UTFØRTE UNDERE" husker jeg han brølte til meg en gang 🤭En gang i tiden hadde jeg kristendom langt oppe i halsen og jeg gadd ikke lese til prøver i KRL mest på trass over hvordan jeg ble behandlet (kompis av meg sa det var enkelt å få 5 hvis man leste litt)

Han endret innlegget, så du kommer nok inn under MIFF😁

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Tussi skrev (Akkurat nå):

Han endret innlegget, så du kommer nok inn under MIFF😁

Jeg har blitt beskyldt en del ganger for å jobbe for de. Men betalingene uteblir stadig. Jeg tenkte jeg skulle levere inn et krav til de... 🤭

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (36 minutter siden):

Når vi er tom for jøder i vesten står de kristne for tur. Nå er det nesten ingen jøder igjen og de har allerede begynt med julemarkedene.

Det er feil. Den jødiske befolkningen er voksende, og den vokser raskest i vesten, hvor den også er klart størst sammenlignet med for eksempel i Israel. Det anslås at antallet globalt er oppe igjen på pre-holocaust-nivået om mellom 10-20 år.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Ikke i Norge 

Sitat

Antall jøder som er medlem i et trossamfunn har gått ned fra 794 i 2020 til 741 i 2024. Det representerer en nedgang på 6,7 prosent.

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/666029b331cc785abaafc094/ssb-de-jodiske-trossamfunnene-i-norge-blir-stadig-mindre

Godt at de klarer seg i andre land.

Tall fra Google:

Sitat

Det bor flest jøder i Israel og deretter i USA, som til sammen huser rundt 80 prosent av verdens jødiske befolkning, med Israel som landet med absolutt flest jøder. I Europa har Frankrike, Russland og Storbritannia de største jødiske samfunnene. 

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
22 hours ago, a_aa said:

Ekstremisme er pr def å akseptere/oppfordre/utøve vold for å oppnå noe du tror på. Ekstremisme er derfor alltid et problem.

Tillegg: Klippet fra PSTs trusselvurdring
image.png.4b02960ff11c7bc1d3a7359075b3c729.png

Pro-Palestina synast å omfavne både radikalisering og ekstremisme i det di gjere og seie. 

• Liker 5
Skrevet
Snikpellik skrev (13 minutter siden):

Det er feil. Den jødiske befolkningen er voksende, og den vokser raskest i vesten, hvor den også er klart størst sammenlignet med for eksempel i Israel. Det anslås at antallet globalt er oppe igjen på pre-holocaust-nivået om mellom 10-20 år.

Det som er litt dumt er at det er den ultra-ortodokse delen som vokser mest. Skulle helst sett det var den andre. Men men

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Abigor skrev (1 time siden):

Jeg vil også si islam er ideologi. Har til gode å se islam som religion for den enkelte haha. Islam er til for å underkue massene.

Religion generelt er vel til for å underkue massene. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
21 minutes ago, leticia said:

Religion generelt er vel til for å underkue massene. 

Religion hadde "full effekt" som maktmiddel så lenge legmann ikke kunne lese, slik at prestens (eller tilsvarende) tolkning var lov. Islam har beholdt denne makten i moderne tid - i større grad - på sitt eget kreative vis. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...