Gå til innhold

Terrorangrep i Sydney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ballalaika skrev (Akkurat nå):

??

Sionisme = Israel sin eksistens

Semittisme = Jødedom

Klassisk MO for Sionister er å utnytte jødehat til «Hvorfor får ikke vi lov å ha Israel i fred?» med alle krokodilletårene som medfølger den falske sympatien de forsøker å høste inn på vegne av fanger i konsentrasjonsleirer og ekte jødeforfølgelse i moderne tid

• Liker 5
Skrevet
Tussi skrev (Akkurat nå):

Jeg ser ikke hvordan innlegget du svarte på hadde noe med sionisme å gjøre. Går det ikke an å ta avstand fra antisemittiske angrep uten å nevne sionisme?

Jo

• Liker 3
Skrevet
DukeNukem3d skrev (10 minutter siden):

Det han skrev. Et voksende jødehat i vesten grunnet ensidig demonisering av Israel i mediene (sort/hvit dekning av aktivistiske journalister i en konflikt som ikke er sort/hvit) og på fordummende apper som TikTok.

For Israel er veldig relevant i denne konteksten

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (4 minutter siden):

Jødehatet har vokst dramatisk i vesten i visse miljø (muslimske og venstreorienterte) etter at Hamas angrep Israel 7.oktober 2023. Så ja, jeg tror ikke den koblingen er kontroversiell.

Here we go again. Fortell meg mer om hvordan hat og blodbad er et resultat av at vi ikke lar Israel får drive med ekspansjonismen sin.

Ballalaika skrev (4 minutter siden):

Setter pris på at du er åpen og ærlig om det.

Mye av forsøkene fra 'propal' fremstår mest performativt og uoppriktig.

Er det plutselig kontroversielt å ikke være en sionist?

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Hva i all verden er galt med dere i denne tråden som fortsetter med polarisering i debatten angående Israel/Jøder vs Muslimer/alle andre?!?

Polarisering fører til ekstremisme og bygger ingen broer. Jeg skulle ønske at jødene gikk ut og sa at vi tilgir de som ikke vet bedre. Samtidig MÅ absolutt alle som var involvert i planlegging, tilrettelegging, fasilitering og gjenomføring av angrepet blir straffet til det maksimale av lovens ord, gjerne dødsstraff for min del.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet (endret)
Gavekort skrev (10 minutter siden):

For Israel er veldig relevant i denne konteksten

Israel er vel like relevant i denne konteksten som Hamas var i drapet på den palestinske gutten i USA

Man skal være passe hjernedød for å drepe noen på den andre siden av jorden pga noe noen andre gjør en helt annen plass.

Noe er simpelthen bare galt uten noe "men"

Endret av Tussi
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
14 minutes ago, DukeNukem3d said:

Er ikke noe galt i å være sionist heller. Tipper flertallet av de drepte idag var sionister. Norge og alle land i verden døtrene dine kunne vokst opp i (hvis du vil dem godt) anerkjenner Israels rett til å eksistere, det er i bunn og grunn sionisme bare det. 

Antisemittisme tar stadig nye former. Og man kan i en egnet tråd godt argumentere for at antisionisme bare er en ny form for antisemittisme. Virkemidlene er akkurat de samme, saueflokk-mentaliteten og hatet er det samme som i Tyskland på 1930-tallet.

Men dette er en avsporing fra trådens tema...

Hvorfor forsøple tråden med dette? Antisionisme er i høyeste grad legitimt med tanke på folkemordet og det brutale apartheidregimet.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Gavekort skrev (9 minutter siden):

Here we go again. Fortell meg mer om hvordan hat og blodbad er et resultat av at vi ikke lar Israel får drive med ekspansjonismen sin.

Lag en egen tråd så kan jeg godt komme med mine tanker om hva 124 daglige artikler med sort/hvit dekning (av en konflikt som ikke er sort/hvit) og demonisering av en stat og deres folk kan føre til. Det er ikke akkurat vanskelig psykologi.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
8 minutes ago, RookieNO said:

Hva i all verden er galt med dere i denne tråden som fortsetter med polarisering i debatten angående Israel/Jøder vs Muslimer/alle andre?!?

Polarisering fører til ekstremisme og bygger ingen broer. Jeg skulle ønske at jødene gikk ut og sa at vi tilgir de som ikke vet bedre. Samtidig MÅ absolutt alle som var involvert i planlegging, tilrettelegging, fasilitering og gjenomføring av angrepet blir straffet til det maksimale av lovens ord, gjerne dødsstraff for min del.

Her er jeg enig.

Angrepet er forkastelig, om det er antisionisme, antisemittisme eller begge deler. Det samme er Israels blodbad. Men man kan forstå at israelere som må "forsvare seg" og at palestinere skal "slåss for sin frihet".

Alt henger sammen. Ingen okkupasjon, ingen terror. Ingen terror, fredelig apartheid.

Trist at australske jøder havner i kryssilden.

Endret av Rhabagatz
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...