Gå til innhold

Remigrasjon er vår sivilisasjons eneste redning

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, KarvaBlad said:

Du siterer Winter på at imamer og lærde leser koranen slik folk med teleskop ser på stjernene. Winter sier også at IS og Al-Qaida velger å se på stjernene med det blotte øye. Altså tolke koranen ordrett og bokstavlig. Min påstand om at IS og Al-Qaida ergo er de mest bokstavtro holder altså vann. Kanskje du ikke skjønte din egen kilde? Sånt kan jo skje når man bare klipper og limer.

Ok, så greit at vi likevel forstår hverandre.
Jeg tror blotte øye i kontekst av å se på stjernene handler mer om at en ikke egentlig ser dem, fremfor at en ser dem slik dem ér.

Som du selv pekte til er det jo betraktet som haram å lese koranen utenfor en gitt tradisjon/på egenhånd, og det er ikke intuitivt for meg hvordan mest bokstavtro er forenelig med haram.

Men ja, de plukker og velger og ignorerer den etablerte konteksten og tradisjonen for hvordan man skal lese koranen, de er jo på mange måter en utvekts vekk fra tradisjonell Islam, og over i noe mer egenkomponert, så det er ikke intuitvt for meg at disse er hva man beskriver som bokstavtro, det de gjør er jo haram, men jeg innser også at jeg kanskje misforstår bruken din av bokstavtro, jeg leste det mer som korrekt, fremfor mer bokstavelig enn det som er vanlig, mer på en autistisk måte hvor det å få kaffe på senga høres skremmende ut, for da er jeg enig, de er bokstavtro på den måten at de misforstår teksten fordi de ignorerer konteksten.

At de er nærere tekstens kilde, eller sannhet, eller noe slikt ville jeg ikke sagt meg enig í.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
BamseMums80 skrev (16 minutter siden):

Det er ingen som vil vinne ved at slikt skjer i igjen,ikke minst de som faktisk håper på at noe slikt vil skje igjen. Nuremberg trials anyone?

Nuremberg-domsstol for å ha satt kriminelle på fly til fødested/place of origin? 🤔😉

Endret av Duriello
  • Liker 7
Skrevet
14 minutes ago, Duriello said:

Nuremberg-domsstol for å ha satt kriminelle på fly til fødested/place of origin? 🤔😉

Du mener det gir seg med det? Jeg mener det er slik naiv tenking som kommer til å felle oss. Se i USA,ICE tar jo gud og hvermann.  Er det et samfunn du ønsker ? Ikke gidd å svar,for jeg vet allerede svaret. Det angår jo ikke deg,for du er en bleik Nordmann..

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
BamseMums80 skrev (7 minutter siden):

Du mener det gir seg med det? Jeg mener det er slik naiv tenking som kommer til å felle oss. Se i USA,ICE tar jo gud og hvermann.  Er det et samfunn du ønsker ? Ikke gidd å svar,for jeg vet allerede svaret. Det angår jo ikke deg,for du er en bleik Nordmann..

Nei, det er ikke et slikt samfunn jeg ønsker, men så lenge det ikke blir tatt tak i problemet, så er det nok den veien det går. Det kan jo være så lett som å holde seg på den smale sti, å ikke bedrive kriminell aktivitet. 👍

Usa og ICE med sine kvotegreier er jo ikke noe som bør emuleres selvsagt. Regner med at evt papirmølle for UDI og politiet er lettere å forholde seg til så lenge man ikke har en oransje psyko hengende over skuldrene.

Apropo naiv tenking, er ikke det årsak til at ting blir verre og verre og folk blir sintere og sintere?🤔

Edit 2* Bleik nordmann? Min avatar er potensielt like brun som dine bamsemums. 😘

Endret av Duriello
  • Liker 4
Skrevet
1 minute ago, Duriello said:

Nei, det er ikke et slikt samfunn jeg ønsker, men så lenge det ikke blir tatt tak i problemet, så er det nok den veien det går. Det kan jo være så lett som å holde seg på den smale sti, å ikke bedrive kriminell aktivitet. 👍

Du mener det hjelper betydelige mengder av de som blir tatt i USA? Du mener også det er bare å knipe igjen øya,for det er jo den veien det går? Hvor vil det ende da tror du? Hvem skal håndheve dette? Skal vi også rekruttere en stor gjeng ufaglærte maktsyke militstyper,gi de politifullmakt,og et våpen,for å slippe de ut i gatene. Om ikke varsellampene lyser bittelitt ved noe av dette,så ser jeg at du i hvertfall følgte med i historiebøkene,eller ser hva som skjer i USA. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
BamseMums80 skrev (3 minutter siden):

Du mener det hjelper betydelige mengder av de som blir tatt i USA? Du mener også det er bare å knipe igjen øya,for det er jo den veien det går? Hvor vil det ende da tror du? Hvem skal håndheve dette? Skal vi også rekruttere en stor gjeng ufaglærte maktsyke militstyper,gi de politifullmakt,og et våpen,for å slippe de ut i gatene. Om ikke varsellampene lyser bittelitt ved noe av dette,så ser jeg at du i hvertfall følgte med i historiebøkene,eller ser hva som skjer i USA. 

La til en del redigeringer imens du skrev dette.

Apropo knipe igjen øya, jeg er glad jeg ikke er en ungdom i oslogryta som utsettes for vippsran. 👍🙂

Endret av Duriello
  • Liker 5
Skrevet
41 minutes ago, Duriello said:

Nå er det ganske vanlig standard å deportere kriminelle etter min forståelse, også her i Norge. Så kven er dei "kriminelle" som skal ha deportasjon her som ikkje allereie er dekket?

Normalt om deportasjon ikkje er mogleg så er det vel fordi ein framleis ikkje trygt kan fjerne dei - eit openbart eksempel var Mullah Krekar sjølvsagt, som me var ganske forstått med at ville sannsynligvis bli møtt lite velkomment. Og det var ikkje heilt forenlig med vårt eige rettsvesen, ettersom det betydde at me via proxy gjerne dømte nokon til døden om me gjennomførte det... 🤔

Alternativt så er det også flyktninger som ikkje kan deporteres fordi trusselen eller problemet er framleis veldig aktuell, sjølv om dei ikkje akkurat er ettersøkt. Syria er ganske het potet enda eksempelvis. Regjeringen er kastet ut, men er det trygt å sende flyktninger tilbake?

Til slutt har me og dei som... rett og slett me ikkje veit kor kjem fra, enten dei har gjort det med vilje eller ei.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Drunkenvalley skrev (7 minutter siden):

Nå er det ganske vanlig standard å deportere kriminelle etter min forståelse, også her i Norge. Så kven er dei "kriminelle" som skal ha deportasjon her som ikkje allereie er dekket?

Normalt om deportasjon ikkje er mogleg så er det vel fordi ein framleis ikkje trygt kan fjerne dei - eit openbart eksempel var Mullah Krekar sjølvsagt, som me var ganske forstått med at ville sannsynligvis bli møtt lite velkomment. Og det var ikkje heilt forenlig med vårt eige rettsvesen, ettersom det betydde at me via proxy gjerne dømte nokon til døden om me gjennomførte det... 🤔

Alternativt så er det også flyktninger som ikkje kan deporteres fordi trusselen eller problemet er framleis veldig aktuell, sjølv om dei ikkje akkurat er ettersøkt. Syria er ganske het potet enda eksempelvis. Regjeringen er kastet ut, men er det trygt å sende flyktninger tilbake?

Til slutt har me og dei som... rett og slett me ikkje veit kor kjem fra, enten dei har gjort det med vilje eller ei.

Ja jeg ser at dette skal være vanlig prosedyre, men hvor ofte settes dette ut i praksis? 🤷

Rest svarer jeg på i morgen, ble plutselig seint her. Takk for svar. 👍

• Liker 1
Skrevet (endret)
Snikpellik skrev (5 timer siden):

Han er vel omtrent like «kristen» som IS er «muslimer».

IS er altså en terrorgruppe bestående av bare muslimer som kopierte profeten Muhammed ned til minste detalj. Og som fulgte en rett-frem-tolkning av koranen.

Men Breivik kopierte kanskje Jesus ned til minste detalj? 

Exmuslimen og Marokkaneren Brother Rachid forklarer dette glimrende i denne eldre videon etter at Obama sa noe lignende en gang i tiden:

Is ISIS Islamic? Brother Rachid clarifies for President Obama

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
KarvaBlad skrev (3 timer siden):

Her er AA sitt innlegg i sin helhet. Det er ikke ETT ord der som er hans eget. Dette er intellektuell latskap og debattmessig slapphet. Mitt innlegg inneholder heller ingen personangrep. 

image.thumb.png.6fccdade9c69b2aa0a0d8744246b34f7.png

Ja, 99% av innleggene til enkelte er bare klipp og lim. Ofte ikke oppgitt hvor teksten er plagiert fra heller (aka tvilsom kilde)

• Liker 4
Skrevet
Neptun1 skrev (9 timer siden):

Bra spredning på muslimske terrorister. Siste 30 dager:
https://www.thereligionofpeace.com/attacks/attacks.aspx?Yr=Last30

Det aller meste uomtalt av venstrevridde medier selvsagt.

Det er veldig spesielt. Nesten ingenting av dette har jeg hørt om, men hvis Israel dreper en palestiner (kanskje til og med i selvforsvar) så er det store overskrifter i alle norske medier. Det er jo helt latterlig egentlig. 

• Liker 5
Skrevet
fredrik2 skrev (9 timer siden):

Det som er lite intressant er hur alla forskjeller på et magiskt sätt verkar försvinna når man snakker om invandring, muslimer, visa kulturer etc. Når en del ser på data och statistiskt så blir allt bara likt. Klart muslimer och kristna utför lika mye terror. Folk fra Somalia er ikke verre i den rasistiska statistiken fra SSB på grund av att de kommer fra Somalia, deras kultur, integrering eller noe sånt. Det er trangbodhet etc. Om inte invandrare hade varit stora i drogbransjen så hade vi haft eksakt samma drogbransj och kriminalitet. 

Allt bara försvinner. Spännande att det er ett nullsummespel der kultur alltid er ointressant. 

Men det finns ett undantag och det er vita, framför allt vita män. Når det handlar om dem så är allt deras fel. Då är det kulturen som gör oss til rasister etc. 

Ironien er at vår krtistne kulturarv er blitt så indoktrinert over tid at det grenser til selvutslettelse. Idealene Jesus fremmet er grundig massert inn i bevisstheten vår. Vi er oppdratt i å gå i oss selv, hjelpe de svake, vise nåde og forsone. Nestekjærligheten står sterkt. Dette er institutionaliserte verdier i vår kultur. Så i grunn er det ikke så rart mange føler det slik du beskriver. For ryggmargsrefleksen vår er å tenke; Er du så mye bedre selv?

• Hjerte 3
Skrevet (endret)

Kombiner dette med venstresidens trang til å ta fra de rike og gi til de fattige.
I utgangspunktet en edel tanke som jeg støtter, i et sosialdemokrati der man skattelegger de som har god råd litt mer, for å sikre at alle har tilgang til elementære ting, som bolig, mat, skole, helse og grei livskvalitet.

Men med åpne grenser har vi en uuttømmelig kilde til trangbodd og sårbart mangfold. Selv arbeiderklassen er å anse som rik i forhold, og alle må skattelegges ekstremt for at hele verden skal få trygda de har krav på.

Visse kulturer har som mål å spre seg til hele verden og være en byrde for de som har bygget samfunnene de kommer til, helt til de har overtatt og ødelagt alt. De tar som en selvfølge at undermenneskene gir dem penger, for det står i boka deres at det er slik det skal være.

Vår kultur og deres kultur utfyller hverandre perfekt. Alle er enig i at vi skal gi landet vårt og alle ressursene våre til dem, uten at de skal tilpasse seg våre leveregler.
Vi tror det er godhet. De tror de har krav på det. Men alle er enig i at det skal være sånn.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 4
Skrevet
Karltorbj skrev (7 timer siden):

Hele traaden, overskriften, virker desperat og overdramatisert.

Remigrasjon? Vaar eneste redning?

Er det rett foer det gaar til helvete alt her?

Med de problemene, som vi har og som venter oss i fremtiden, maa vi jo samarbeide.

Jeg tror en desperasjonen er i ferd med å spre seg. Også blant de innvandringsvennlige er det bekymringer. Europa halter og har  ikke akkurart en lys økonomisk fremtid foran seg slik det ser ut nå. Les færre goder skal fremover deles på stadig flere. Og med stadig innvandring blir det ikke akkurat mer på hver.

Remigrasjon har gått fra et nøytralt begrep til et følelsesladd uttrykk som skal beskriver yttre høyre politikk. Jeg ser det som villet diskurs for å kamuflere det som faktisk skjer i kulissene. I en perfekt verden ville jo alle som flykter ønske å vende hjem, og faktiskt gjøre det når det er mulig. Og prøver gjerne å påvirke land til å endre seg slik at dette faktisk blir mulig. Men realiteten er jo ikke like enkel. Et halmstrå for mange nå er Syria. Får man der et stabilt og fredelig nok styresett vil det kunne lokke mange til å remigrere til Syria. Jeg tror mange vestlige ledere ser igjennom fingrene med at at visse minoriteter der blir utslettet eller bedrevet. Det kan på sikt være til Europas fordel. Vi kommer til å pøse på med midler til Syria fremover. Det er jo også en for for samarbeid.

• Liker 1
Skrevet
Boing_80 skrev (7 timer siden):

Nå skriver du ikke akkurat doktorgrader av kommentarer heller da.

Nei, det stemmer nok. jeg gidder ikke å sitte å skrive lange innlegg å hente fram kilder. Det tar for mye tid, som jeg heller vil bruke på barna. Får også sjeldent noe særlig ut av å diskutere på dette forumet. Det er den samme gjengen som har den samme runkeringen der de hyller hverandre for sine meninger. Da gidder ikke vanlige folk å komme med sine meninger. 

Karltorbj skrev (7 timer siden):

Hvorfor holder du heller ikke kjeft da, naar du ikke har noe aa komme med?

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet heller? 

BamseMums80 skrev (6 timer siden):

De fleste her i landet har det over gjennomsnittet bra.Til Tyskernes forsvar,noe de ikke hadde

Ja, men! Nå kommer den første generasjonen som er fattigere enn sine foreldre. Du får en generasjon med foreldre som ikke har råd til å gi barna sine den samme oppveksten som de hadde. Tror du ikke det gjør situasjonen mer anspent? Så legger du til en enorm offentlig korrupsjon, sløsing og forskjellsbehandling. Da blir det enkelt å stemme på noen med en ekstrem løsning. 

• Liker 4
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (33 minutter siden):

Kombiner dette med venstresidens trang til å ta fra de rike og gi til de fattige.
I utgangspunktet en edel tanke som jeg støtter, i et sosialdemokrati der man skattelegger de som har god råd litt mer, for å sikre at alle har tilgang til elementære ting, som bolig, mat, skole, helse og grei livskvalitet.

Men med åpne grenser har vi en uuttømmelig kilde trangbodd og sårbart mangfold. Selv arbeiderklassen er å anse som rik i forhold, og alle må skattelegges ekstremt for at hele verden skal få trygda de har krav på.

Visse kulturer har som mål å spre seg til hele verden og være en byrde for de som har bygget samfunnene de kommer til, helt til de har overtatt og ødelagt alt. De tar som en selvfølge at undermenneskene gir dem penger, for det står i boka deres at det er slik det skal være.

Vår kultur og deres kultur utfyller hverandre perfekt. Alle er enig i at vi skal gi landet vårt og alle ressursene våre til dem, uten at de skal tilpasse seg våre leveregler.
Vi tror det er godhet. De tror de har krav på det. Men alle er enig i at det skal være sånn.

Tanken var god... Men vi har undervurdert kompleksiteten i kulturer og hva de kommer fra. Og vi har overvurdert hva vi kan håndtere. Jeg tror problemet de siste 15-20 årene, er at mange har kommet fra langt tyngre og mer langvarige konflikter enn vi så fra 70-tallet til begynnelsen av 2000. Vi har undervurdert hvilken baggasje de har med seg. Vi har trodd de kunne assimileres, omtrent som mange av de som kom tidligere ble assimilert. I tillegg møter de i større grad den kulturen de kommer fra når de ankommer Europa. Og det finnes miljøer utenfor europas grenser som oppmuntrer og finansierer denne utviklingen. Alt handler om makt og innflytelse. For eksempel vil et land som Tyrkia kunne dra stor fordel av en befolkning med muslimsk bakgrunn i Europa. I et politisk spill kan det være ønskelig at konfliknivået innad eskalerer. Skal ikke se bort i fra at andre deler av verden mer enn gjerne ser Europa og Vestens falle. Russerne på de ene siden og "resten" på den andre siden.   

• Liker 2
Skrevet

Har ingen problemer med å se bekymringene mange har, men ikke tør si høyt. Er overbevist vi bare ser starten av hva som trolig kommer. Jeg ser tanken om remigrasjon som tiltagende panikk blant enkelte. Hvor godt den er berettighet eller ikke, er vanskelig å bedømme, men vi må ha kontroll på innvandringen og ressursene våre. Mister vi det er det andre som glatt overtar. Er det noe Russerne drømmer om er det panikk og indre kaos i Europa. Så jeg tror vi skal prøve å holde hodet kaldt. Som så mange ganger før i historien brukes religion som rambukk. Det er det beste agnet for å få folk til å miste hodet fullstendig.

TIl slutt. Er det noen som må samarbeide er det i hvertfall Europa. Og vi må for all del ikke miste USA som alliert. Dessverre er vi i ferd med å gjøre oss irrelevante for USA før vi er i stand til å ta vare på oss selv. 

• Liker 2
Skrevet
11 hours ago, KarvaBlad said:

Så du står fast ved at muslimer kan tolke koranen etter hva som faller dem inn. Selv om koranen ifølge islam er ufeilbarlig og verbatim Allahs ord. Altså via ordrett diktat til profeten Muhammed. Og at det eksplisitt er haram å tolke etter hva man føler for. Og så forlater du debatten med et "lykke til" ved å peke tilbake på argumentasjon jeg allerede har plukket fra hverandre. Fantastisk. 

Islam fordrer og at man lyger til di som ikkje er sanne muslimer...

• Liker 2
Skrevet (endret)
Maabren skrev (2 timer siden):

Islam fordrer og at man lyger til di som ikkje er sanne muslimer...

Igjen feil. Men det skjer igjen det som har skjedd i denne tråden, påstander slenges ut ukritisk. Dette temaet har blitt besvart ørten tusen ganger. 

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Sjørøver skrev (5 timer siden):

Ja, men! Nå kommer den første generasjonen som er fattigere enn sine foreldre. Du får en generasjon med foreldre som ikke har råd til å gi barna sine den samme oppveksten som de hadde. Tror du ikke det gjør situasjonen mer anspent? Så legger du til en enorm offentlig korrupsjon, sløsing og forskjellsbehandling. Da blir det enkelt å stemme på noen med en ekstrem løsning. 

Det vil dessverre være noen som faller mellom to stoler. Så samfunnet må på en eller annen måte fange de opp i systemet, hva kan gjøres for at de får et bedre liv?

Ellers var det hardt å leve før i tiden også.

Det er bra å få ut sin aggresjon fordi den kan tære på en selv. Det som ikke er bra er hvis man blir et lett bytte for ekstreme ideologier som ikke vil en vel og som skader andre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...