Gå til innhold

Stemmer du for det beste for deg selv, eller for fellesskapet?

Stemmer du for det beste for deg selv, eller det beste for fellesskapet?  

40 stemmer

1. 1. Stemmer du for det beste for deg selv, eller det beste for fellesskapet?

• Meg selv
      10
    • Fellesskapet
      30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å prøve å skille mellom arbeidende kapital og ikke vil være en håpløs katt og mus lek som staten vil tape, man åpner opp ett smutthull hvor alle bedriftseierne kan putte formuen sin i og slippe å betale formueskatt, istedenfor blir det bare småsparerne som må betale, det samme ved å øke beskatning av gevinst og utbytte, det vil ramme småsparerne mye hardere enn bedriftseiere. Så da er jeg heller enig med FrP om at hele skatten bare kan skrotes om en skal gjøre noe med den. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min stemme gikk ikke til noe som utgjør en forskjell etter dette valget, men selv om jeg stemte på det partiet jeg var mest enig med ifølge valgomatresultatene, stemmer jeg for det jeg tror gagner fellesskapet.
Nå omfatter jo fellesskapet teknisk sett meg selv, men uansett.

• Hjerte 1
Skrevet
Evil-Duck skrev (47 minutter siden):

Å prøve å skille mellom arbeidende kapital og ikke vil være en håpløs katt og mus lek

Akkurat. Det er et konstruert begrep som ikke gir mening.

Skrevet
Martelè skrev (16 timer siden):

For meg selv selvsagt. Som man sier på engelsk;

"Every man for himself"

Det er jo ikke helt "selvsagt". Mange velstående, enten de har høy lønn, formue, eller begge deler stemmer på partier som vil gi dem høyere skatt og mindre penger å rutte med. Gjerne de som var rødruss istedenfor blåruss, kanskje. Det finnes vel eksepler på dette selv i denne tråden. 

Jeg forstår jo at man uansett stemmer for det beste for seg selv om man faktisk ønsker at andre skal få det bedre, at samfunnet blir bedre om forskjellene blir mindre, eller andre årsaker.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...